Arma 3 ретекстур транспорта

Обновлено: 07.07.2024

Привет, народ. Хотел бы научиться перекрашивать текстуры транспорта, одежды С чего посоветуете начать, какие программы использовать?

Здравствуйте. Ретектуринг это дело хорошее. Для начала конечно конкретные планы что будете делать, а так конечно вот что необходимо для ретекстуринга:

В Арме 3 это делается так.

Наличие Фотошопа обязательно, TexView 2 по ссылке там есть и другие проги, скачивать можно как вместе так и отдельно -

Пожалуйста Войдите или Зарегистрируйтесь чтобы увидеть скрытое содержание

(он позволяет просматривать текстуры Армы и переводить их в редактируемый формат). Так же для открытия архивов вам необходимо найти PBO Manager а для запаковки папки обратно в PBO - WinPBO. После того как вы нашли все программы можно менять текстуры.

Вам надо будет создать папку addon_name в папке Arma 3 внутри самого name создать папку addons в которой будут лежать абсолютно все моды, в ярлыке на Рабочем Столе Arma 3 войдёте в "свойства" во вкладку ярлык и там в строке "объект" добавите через один пробел после пути к exe файлу вот это "-mod=addon_name". В зайдите в Арму 3 и перейдите в "Виртуальное пространство", там можете выбрать абсолютно любой объект который хотите ретекстурить, открываете блокнот нажимаете в игре ctrl+c идёте в блокнот и нажимаете ctrl+v появится всё что вы выбрали. А дальше уже лучше поищите у других, поскольку все текстуры которые делал я в пакете готовых фракций там своя конфигурация, если вам не нужно создавать фракции то это уже вопрос не ко мне. Удачи.

P.S - Все юниты содержать так называемые hiddentextures благодаря которым возможен ретекстуринг, конфигурация содержатся в одном из архивов в каталогах игры, обычно что бы было легче найти конкретный хидден вы вводите наименование нужного вам объекта в гугл и там указаны все хиддены.

Пример всей этой работы:

Вам нужно перекрасить шапку - первая конфигурация:

comment "Exported from Arsenal by *";

comment "Remove existing items";
removeAllWeapons this;
removeAllItems this;
removeAllAssignedItems this;
removeUniform this;
removeVest this;
removeBackpack this;
removeHeadgear this;
removeGoggles this;

comment "Add containers";
this forceAddUniform "L_TUBU_FORM_INF_3";
this addItemToUniform "FirstAidKit";
this addItemToUniform "hlc_20rnd_762x51_b_G3";
this addHeadgear "H_ShemagOpen_tan";

comment "Add weapons";
this addWeapon "hlc_rifle_g3sg1";
this addWeapon "rhsusf_weap_m9";
this addWeapon "Binocular";

comment "Add items";
this linkItem "ItemMap";
this linkItem "ItemCompass";
this linkItem "ItemWatch";
this linkItem "ItemRadio";
this linkItem "B_UavTerminal";

comment "Set identity";
this setFace "GreekHead_A3_01";
this setSpeaker "Male01GRE";

Сразу отсеивайте ненужное:

comment "Add containers"; одежда
this forceAddUniform "L_TUBU_FORM_INF_3"; - форма
this addItemToUniform "FirstAidKit";
this addItemToUniform "hlc_20rnd_762x51_b_G3"; - патрон
this addHeadgear "H_ShemagOpen_tan"; - головной убор

comment "Add weapons"; - оружие
this addWeapon "hlc_rifle_g3sg1";
this addWeapon "rhsusf_weap_m9";
this addWeapon "Binocular";

this setFace "GreekHead_A3_01"; - Лицо
this setSpeaker "Male01GRE"; - Озвучка



vehicles for arma 3
Я собрал коллекцию из тех модов которые считают хорошими для того, чтобы другие люди могли тоже оценить их.
I put together a collection of those mods that are considered good so that other people can also appreciate them.



This includes all my cars from 2017!
-CVPI
-CVPI (EMS)
-CVPI (UC)
-CVPI (Slick)

-Tahoe
-Tahoe (EMS)
-Tahoe (UC)

-2012 Dodge Charger
-2012 Dodge Charger (Slick)
-2012 Dodge Charger (UC)

-ford taurus - WIP
-ford taurus (Slick) -WIP
-ford t.


Pack of 5 police cars with their civil and unmarked versions.


Any one is free to use these on their servers they are public.

I did not make these, I only combined them.

Creators of the cars
- A3L
- ADM
- DAR
.


This is now an unsupported mod. the new one is here here.


Hi,
I am Faisal A dev and owner of an arabian server. I thought it would be fun to release and share some of my work to the public.


THIS SHIP IS DRIVABLE

I built this to help me work on several aspects reguaring the engine's interpretation of how a ship should act in arma (It's not a very good interpretation). It's still a work in progress really, with planned positions such as carg.


Frenzied Mod Pack:

FMP is a vehicle pack for ArmA 3. This pack is a combination of standard ArmA vehicle skins, as well as custom vehicles. Each vehicle and/or skin has it's own classname so it can be used in the editor, or in MP environments without u.


This is the VEHICLE pack. It contains all the vehicles from Arma 2 and the expansion
and DLC's. All vehicles are ported with Arma 3 standarts and features.

For credits and other information, see our web page.


Hey there,
here are my little LAPD Police Car Pack it includes 3 Cars.

The 2014 FPIS (Police,Unmarked and EMS Version)

2015 Dodge Charger AWD (Police,Unmarked)

2013 Ford Shelby GT 500 (Police,Unmarked)

The reupload in Steam or other pages isn.


After long period of efforts finally HAFM Naval mod came to a point that I and my friend Devastator_cm dreamed.

Version 2.0 practically is a totally new mod replacing the previous 1.5 version (in case both versions will be used at same time there will b.


"This is the British Army's Husky Tactical Support Vehicle.
It seats seven and has a 7.62mm GPMG as its main armament.
There is only a desert variant at present but a woodland color scheme will follow."


Ulyanovsk (Russian: Улья́новск;) was begun as the first of a class of Soviet nuclear-powered supercarriers but was abandoned before completion intended for the first time to offer true blue water aviation capability for the Soviet Navy.

It is Alpha vers.


Vehicles
IL-76TD Turkmenistan Airline EZ-F428
IL-76TD Indian AF K377
IL-76MD Russian AF RA-78840
IL-76MD Russian AF RA-78844
IL-76MD Russian AF Ru.BBC

Features
Can carry 70 soldiers.


"Initial release of the British Army's Panther CLV, or Command Liaison Vehicle. Used by Company commanders and such.
This is still a work in progress so there are plenty of unfinished parts/features but the vehicle is fully functional."


L'enssemble des voitures COP de Alessio faites en police Russe prêtes à l'emploi (Brillant / Mat)

Audi RS4 Avant B8
BMW M4
Ford Mustang GT
Mercedes Benz C63
Nissan GTR Nismo
Peugeot 206 RC
Subaru Impreza WRX
Golf R VI
VW Touareg
Lamborghini A.


L'enssemble des voitures COP de Alessio faites en COP US prêtes à l'emploi (Brillant / Mat)

Audi RS4 Avant B8
BMW M4
Ford Mustang GT
Mercedes Benz C63
Nissan GTR Nismo
Peugeot 206 RC
Subaru Impreza WRX
Golf R VI
VW Touareg

Fait avec l'accor.


Happy holidays to the arma community, more coming soon over the month!

Anyone/community may use this content under the following rules.

-Credit must be given
-must give love and affection to the car
Thants all enjoy!


UPDATE: Ivory Cars has been taken off the workshop and Armaholic. Use Google, there might be some places where you can still find it.

This mod includes two police themed skins for Ivory Cars. Each skin has clean and dirty variants as a separate u.


These are textures for your gear and weapons, that will turn on while it is raining, which should add to the immersion and experience of fighting while it is raining in Arma 3. The changes are subtle and it shouldn't distract you in combat, but they are exaggerated under direct light, which makes it fantastic to look at at night with street lights hitting the water drops.

When the "rain value" in game is above 50%, doesn't matter whether it is in the Editor, or the Singleplayer Campaign, the textures will apply to the gear. If at any point the rain calms down, or stops, the textures will be removed from the weapon. This was designed with seamless integration in mind, it should be fully compatible with any missions or campaigns that contain Vanilla Arma 3 Content.

All Experimental functionality can be turned off as a fail safe. This is because, as per usual, RVMATs are very temperamental and often choose not to load for no particular reason. It's because of this that I've written in overrides to stop these experimental features from running if you deem them to be more detrimental to your experience than beneficial. In addition to this, the default rain rvmats are not likely to look as good as custom made ones might, so they will act as placeholders (specifically the uniforms and backpacks) until I can find time to finish them (this only applies to vanilla gear). I would've used this system for all gear items but unfortunately setObjectMaterial can only operate on Uniforms and Backpacks. such is the way of things.

  • Rain Textured Plate Carriers
  • Rain Textured Slash Bandoliers
  • Rain Textured Harnesses
  • Rain Textured Combat Vests
  • Rain Textured Caps, Beanies, and Boonies
  • Rain Textured Backpacks
  • Rain Textured NATO Helmets
  • Rain Textured CSAT Helmets
  • Rain Textured NATO Uniforms
  • Rain Textured CSAT Uniforms
  • Rain Textured MX Family of Rifles
  • Rain Textured Mk.14 EBR
  • Rain Textured M320 NATO Sniper Rifle
  • Rain Textured P07 Pistol
  • 30-09-2016 : NATO Gear (Complete)
  • 30-11-2016 : CSAT Gear
  • Timeframe Unknown : AAF Gear
  • Timeframe Unknown : FIA Gear
  • 24-01-2019 : NATO Vehicles
  • 24-01-2019 : CSAT Vehicles
  • 24-01-2019 : AAF Vehicles
  • 24-01-2019 : FIA Vehicles
  • Timeframe Unknown : Marksman DLC Weaponry
  • 24-01-2019 : Helicopters DLC
  • Over time all textures will be improved and upgraded along with the release of each new set of re-textures.
  • All of the current features will be tweaked and altered dependent on user feedback, for the best all round experience of this modification.

Unfortunately I discovered, quite recently while putting together this update, that a couple of the weapons (and every attachment available for the weapons), did not have hidden selections. What this means is that I am currently unable to display the custom Rain Textures in game for these affected weapons and items.

  • Katiba Rifle
  • Rook 40 Pistol
  • ACPC2 Pistol
  • 45 Pistol

Depending on feedback I may change how the script works for better performance, but at the moment you shouldn't notice any problems with your FPS. If you do, alert me right away please. You can do this is the Bug Reports Discussion. Thanks!

Arma 3 - Мастерская VARGa


Артём Гурин

Евгений Арсенал


Евгений Арсенал

Приветствую. В некоторых видео, касаемых редактора, видел, что есть у вертолетов текстуры, которые нельзя получить обычным путем. То есть, та же касатка в гражданском исполнении, грузовой вертолет в гражданском, "little bird" и т.д. Это какой-то аддон или можно как-то поковыряя игру сделать такое? Может, подскажите как?


Пожалуйста Войдите или Зарегистрируйтесь чтобы увидеть скрытое содержание

Пожалуйста Войдите или Зарегистрируйтесь чтобы увидеть скрытое содержание

Жаль, что в нашем сообществе нет людей которые это перевели бы. Я в английском не очень силён. Но представленная Avi инфа очень полезна! Может есть люди на этом ресурсе которые этим могли бы заняться?


Так что осталось дождаться обновления

Это всего лишь обход рандомизации, хотя может эти текстуры тоже добавят, посмотрим.

Что то прочитал эту тему, и пришло в голову, что то я давно не совал свой любопытный нос в конфигурацию летучих объектов.

Читайте также: