В каком году вышел ассасин крид 2

Обновлено: 04.07.2024

В предыдущих сериях: вчерашний бармен Десмонд Майлз становится пленником современных (ну, почти — на дворе 2012 год) тамплиеров. Те рассказывают, что в ДНК Десмонда хранится информация о жизни всех его предков, подключают к специальному компьютеру «Анимусу» и заставляют вспоминать подвиги прапрапрапрапрапрапрадедушки — ассасина, охотившегося на тамплиеров на Ближнем Востоке в XII веке. Десмонд делает все, что велят, а когда процедура заканчивается, отдается приказ о его устранении.

На выручку (здесь уже начинается Assassin's Creed 2) приходит девушка Люси, агент современных ассасинов, внедрившаяся к тамплиерам. Она вызволяет Десмонда, отвозит к своим коллегам и… там ему приходится вспоминать снова.

Новое место действия — Италия, год 1476-й. Молодой флорентиец по имени Эцио ведет жизнь, типичную для молодого повесы без материальных проблем: бьет морды такой же золотой молодежи, как он сам, ночует в спальнях у богатых незамужних девиц, бегает по поручениям папы (днем — банкира, ночью — ассасина), не особенно вникая в их смысл. Вникать приходится, когда папу и двух братьев Эцио хватают по ложному обвинению в заговоре против города и казнят на центральной площади. Эцио достает из сундука отцовский костюм ассасина, прячет остатки семьи на дядиной вилле и начинает методично (в течение двенадцати лет!) истреблять всех, кто причастен к гибели родственников.

Отца устранили тамплиеры, и чем больше трупов оставляет после себя Эцио — тем яснее становится, что за всей этой историей стоит что-то очень крупное, поважнее, чем просто борьба за власть или охота за артефактами. Финальный босс — сам Папа Римский.

Бодрый старт

Убить двоих одним ударом получается лишь от случая к случаю, а чтобы квестового персонажа (дедулька справа) и еще охранника за компанию — это вообще большая удача.

C Assassin’s Creed Ubisoft очень повезло. Восемь миллионов копий за два года — ни один новый IP не продавался с такой скоростью. Такие результаты обычно показывают сиквелы (почти все, кто играл в оригинал, берут продолжение и уговаривают своих друзей и знакомых сделать то же самое), а чтобы новая игра продавалась подобными темпами — это редкость.

Почему так получилось? Качественные игры с открытым миром всегда идут хорошо, а в Assassin's Creed, кроме sandbox, было еще много чего интересного: совершенно новый сеттинг, инновационная механика, харизматичный продюсер Джейд Реймонд.

От продолжения в таких случаях требуется немногое: повторить все то же самое в новой обстановке и добавить побольше контента. Ubisoft именно так и поступили.

Внутри повозки… как вы думаете — кто? Леонардо да Винчи.

Assassin's Creed — это стелс-экшен от третьего лица, до сих пор уникальный в своем роде. Главный герой — убийца, но в отличие от традиционных стелс-экшенов (Metal Gear Solid, Splinter Cell, Thief) он не может добираться до своих целей абсолютно незамеченным. Вокруг — оживленные улицы города, сотни людей. Остаться инкогнито можно, только поменьше привлекая к себе внимание, стараясь раствориться в толпе и как можно реже передвигаясь по улицам (наш парень — отличный паркурщик). Ликвидация каждой цели обставлена как многоступенчатая операция. Сначала нужно провести подготовительную работу, потом добраться до места назначения, потихоньку устранить охрану, уничтожить випа, а после этого — унести ноги.

Если вы пропустили первую часть, то сейчас возвращаться к ней уже смысла нет, начинайте сразу со второй. Графика почти не изменилась, сюжет Assassin’s Creed можно узнать на YouTube или из «Википедии», а все остальное есть и в сиквеле, только в большем объеме и в лучшем качестве.

Исторические личности в Assassin's Creed 2

События игры происходят в Италии эпохи Возрождения. Школьники этот период истории обычно недолюбливают и стараются пролистать побыстрее. Assassin’s Creed 2 вполне по силам изменить это отношение: вскоре после начала игры начинаешь ловить себя на мысли, что период был интересный, надо бы почитать о нем что-нибудь. При этом с историей игра обращается достаточно вольно. Вот несколько примеров.

Родриго Борджиа

Лидер тамплиеров, главный злодей. В игре погибает от руки Эцио, в реальности (это лишь версия) — от отравы, которую хотел подсунуть неугодным кардиналам. Даты некоторых ключевых событий жизни Родриго противоречат сюжету Assassin's Creed 2.

Никколо Макиавелли

В игре — один из ассасинов, противник Родриго Борджиа. В реальности он вряд ли мог быть врагом семьи Борджиа. Никколо восхищался его сыном, Чезаре Борджиа, именно он стал для него прототипом государя. Кроме того, Макиавелли на момент встречи с Эцио был бы слишком молод, ему бы не исполнилось и двадцати.

Леонардо да Винчи

Близкий друг Эцио и его инженер. Двойные лезвия, механизм для впрыска яда, дымовые гранаты — это все его изобретения. Летательный аппарат, который у настоящего Леонардо существовал лишь в чертежах, здесь представлен в виде действующей модели.

Ускорение и перестройка

Дымовые гранаты чудо как эффективны (см., что происходит на заднем плане). Пока стража прокашляется, Эцио в состоянии искромсать весь отряд.

Assassin’s Creed 2 хорош в первую очередь тем, что здесь исправили очень многое из того, что так раздражало в первой части.

Путешествовать стало проще. Не нужно больше скакать от одного города до другого по 10-15 минут. Стоит выехать за ворота, выбрать нужную дорогу — и вас тут же телепортируют в окрестности соседнего города (исключением является лишь тракт между Форли и Флоренцией). По пути не будет никакой стражи, никто больше не пустится в погоню за вами только потому, что вы слишком быстро скачете. Стража есть лишь в городах и у городских стен.

Передвигаться внутри городов и оставаться при этом незамеченным тоже стало легче. В первой части приходилось почти все время бегать по крышам: стража была слишком нервная и подозрительная, а толпа — слишком ненадежным укрытием. Проблема с толпой заключалась в том, что игрок плохо понимал, почему в одних ситуациях его не замечают в упор, а в других — вычисляют на раз даже в гуще людей. В Assassin's Creed 2 убрали функцию Blend, зато фраза «смешаться с толпой» перестала быть пустым звуком.

Игра озвучена на английском, но с сильным итальянским акцентом и вкраплениями итальянских слов. Звучит примерно как русская речь в устах представителей кавказских народов («Ариведерчи, бастардо!»).

Если действительно удалось смешаться с толпой, ассасина и окружающих его людей специальным образом подсветят. Чтобы отвлечь охрану, можно нанять проституток (стража будет так увлечена беседой с ними, что забудет обо всем вокруг), наемников (завяжется драка) или ворье (устроят провокацию, и стража пустится за ними в погоню). Уровень разыскиваемости поначалу только растет, но его можно снизить, уничтожая развешанные по городу постеры и подкупая или убивая чиновников. Позже, получив от первых лиц города накидку с их гербом, по улицам бегаешь уже практически безбоязненно.

Разнообразия сильно не прибавилось, зато вырос объем контента. Игра большая, без преувеличения. Даже если сосредоточиться только на сюжетных заданиях, прохождение займет дня два. Городов четыре: Флоренция, Венеция, Форли, Сан-Джиминьяно (Рим доступен только в последней миссии). В каждом — бессчетное количество бонусов, лавок, NPC с дополнительными заданиями и бесконечные дома, дома, дома, дома. Форли и Сан-Джиминьяно небольшие по размерам, а вот Флоренция и Венеция занимают такие площади, что даже после первого прохождения могут остаться неисследованные места.

Венецианские каналы всегда выручают, когда нужно укрыться от преследования или искупать кого-нибудь.

Сфера услуг представлена врачами (латают раны, продают лекарства и яды), кузнецами (продают и ремонтируют оружие и броню), портными (на случай, если надоест белый плащ) и даже продавцами искусства (картины, карты с отметками о сокровищах). На улицах кто только не ошивается. Помимо обычных людей, стражи, уже упомянутых наемников, воров, проституток и чиновников, встречаются врачи в чумных масках, шуты, музыканты. Последние — аналог нищих из первой части, существа исключительно назойливые и вредные. Миссия, проваленная по вине этих гаденышей, — настолько частое явление, что лично я в качестве моральной компенсации взял за правило давать им по морде каждый раз, когда они приближаются на расстояние вытянутой руки. Музыкантов это ничему не учит (в следующий раз все опять повторяется), но надо же как-то стресс снимать. На задании и вблизи от стражи руки, конечно, лучше не распускать, будет только хуже.

Как будто всего этого мало, есть еще дядина вилла. Там сидит сестрица Клаудия и скрупулезно ведет учет всех наших покупок и достижений. У меня по завершении игры в графе Summary значилось аж 6%. Рядом с Клавой торчит архитектор, с его помощью можно перестраивать городскую инфраструктуру. Вложения в сферу услуг позволяют обслуживаться со скидками. Остальные постройки — бордель, казармы, гильдия воров, колодец, церковь, рудники — для Эцио прямой пользы не дают, зато повышают привлекательность города. Я сам, признаться, на инфраструктуру забил: деньги достаются легко, проще покупать все на месте, чем мотаться каждый раз на виллу ради 5-10-15-процентной скидки.

Таких приемов в Assassin's Creed 2 навалом, но используются они редко: негде и некогда.

Боевая система принципиально не изменилась, но, как и все в игре, выросла количественно и качественно. Количественно: клинки теперь на обеих руках, а кроме них есть еще мечи, молоты, топоры, копья, кинжалы, метательные кинжалы, пистолеты, дымовые гранаты и яд. Качественно: добавили больше приемов, а управление, по ощущениям, стало чуть проще. К сожалению, ключевое слово — «чуть». Приемы и комбо игра по-прежнему распознает плохо. В 9 случаях из 10 лучше не выпендриваться, а достать меч и просто закликать противника. Или забраться куда-нибудь на верхотуру и сталкивать всех оттуда в пропасть или воду.

Напарники во время боя вместо того, чтобы ткнуть твоего противника в спину, толпятся вокруг и ждут, когда ты сам его прикончишь. Самая эффективная тактика: науськать своих людей, а когда завяжется драка, нападать на врагов со спины с выдвижным лезвием. Нервов, времени и аптечек при этом уходит куда меньше, чем если лезть в бой самому.

Имя Эцио происходит от греческого слова «Aetos», что означает… ну да, то же самое, что «Альтаир»: «орел», «летающий».

Как ни странно, наручи с лезвиями в открытом бою бывают удобнее и эффективнее, чем мечи и копья.

Многие проекты, претендующие на монументальность, тяготеют к формату трилогии. Assassin’s Creed, судя по всему, тоже будет трилогией — это обусловлено самой конструкцией сюжета. В первой части дали лишь намек. Во второй раскрыли карты. В третьей, по логике вещей, должна случиться развязка.

Самое интересное, что триквел, скорее всего, появится через два года, аккурат в преддверии 2012-го. Это будет очень символический ход: положительные герои игры (Десмонд и Ко) пытаются предотвратить события апокалипсического масштаба, которые должны произойти как раз в 2012 году.

Формула игры: 80% Assassin’s Creed + 10% The Elder Scrolls 4: Oblivion + 8% «Матрицы» + 2% фильма «2012»

Assassin's Creed (рус. Кредо Убийцы) — серия мультиплатформенных видеоигр в жанре action-adventure, разработанная компанией Ubisoft Montreal. Игра издается французской компанией Ubisoft. Первая игра вышла в 2007 году, и получила сиквел и триквел.

Содержание

Сюжет

Сюжет игры основан на многовековой войне между тамплиерами и ассассинами. Главный герой — Дезмонд Майлс, дитя ассассинов. Он с помощью машины, которая считывает память предков из ДНК, Анимуса переживает заново события далекого прошлого. Его цель — узнать, где его предки спрятали Частицы Эдема и достать их раньше тамплиеров, пройдя через множество заданий, которые помогают понятию некоторых секретов.

Общие принципы игры

Игры предлагают игроку роль ассассина (то есть убийцы). В каждой части игры есть цели, которые надо устранить. Игроку можно пройти мимо всех охранников или идти напролом за своей целью. В каждой новой части Assassin's Creed появляется все больше новых приспособлений, что намного облегчает охоту.

Серия насчитывает всего двадцать семь игр, восемь из них входят в состав оригинальной серии, четыре из них относятся к ответвлениям, шесть из них являются мобильными играми, и остальные восемь не квалифицированны. Начиная с Assassin's Creed: Братство крови в основных играх серии появился сетевой режим, начиная с Assassin's Creed: Единство - кооператив.

В игре есть трогательная «пасхалка», которую можно найти только в дополнении Bonfire of the Vanities. После встречи с Никколо отправляйтесь в имение Аудиторе и подойдите к входу в здание. Включив орлиное зрение, вы увидите мёртвых членов семьи Эцио, убитых в начале второй части.

Авторы руководства пользователя по второй части забавно обыграли неумение Альтаира из первой Assassin’s Creed плавать — на самом деле, дескать, это не предок такой неуклюжий, а «Анимус» даёт сбой, из-за которого плавать в виртуальной реальности нельзя. В продолжении эту ошибку устройства исправили, так что Эцио чувствует себя в воде вполне комфортно.

Во второй части игры "Анимус" улучшили и придали ему более стильный вид, но проблемы старых версий так и остались. Если долго лежать в "Анимусе" - сойдешь с ума.


A direct sequel to Assassin's Creed, the game focuses again on Desmond Miles after he escapes from Abstergo Industries with the help of employee Lucy Stillman. In an attempt to thwart Abstergo and the modern-day Templars, Desmond uses a new Animus to relive the genetic memories of his ancestor, Ezio Auditore da Firenze, who lived in Italy during the Renaissance. The player controls Desmond to a degree, but primarily Ezio, who becomes an Assassin after his family is betrayed. While controlling Ezio, the player can explore renditions of major Italian regions and cities through a mixture of action, stealth, and economic gameplay.

On 16 November 2010, a follow-up in the form of Assassin's Creed: Brotherhood was released, expanding on both Ezio's life and the modern day storyline.

A remastered version of the game was released for the PlayStation 4 and Xbox One as part of The Ezio Collection in November 2018.

Contents

Gameplay

Assassin's Creed II is similar to its predecessor in many ways. The game is non-linear, and can be considered a "sandbox" type of game due to the player's ability to freely roam the generated renditions of Italy. The Animus is replaced with the Animus 2.0, which, unlike the first, possesses an in-game database with historical information about encountered landmarks, characters, services, and glyphs.

Eagle Vision has been updated to allow for third-person view, which can be used while Ezio is moving. A young version of Leonardo da Vinci is also included in the game and translates Codex pages left behind by Altaïr Ibn-La'Ahad, allowing for new weapons and upgrades. Other weapons, such as swords, daggers and maces can also be purchased throughout the game due to the economic system. Navigation has also been altered for the better in that swimming is now possible, alongside using gondolas and riding horses, as well as Leonardo further contributing to gameplay with the inclusion of his flying machine in one of the game's missions.


A new economic system allows the player to profit from city renovations and upgrades

In Monteriggioni, the Auditore family's villa acts as Ezio's primary headquarters throughout the game, and a new economic system allows for the property to be upgraded and enhanced, creating income for Ezio at twenty minute intervals. As shops within Monteriggioni are renovated and upgraded, Ezio receives discounts on the particular goods that are sold, and income is also affected by the purchase of paintings, armor and weapon sets, along with the collections of various items. Such items are displayed throughout the villa as they are accumulated, and Ezio's personal room is updated with portraits of his assassinations as the game progresses.

The combat system for the game has been updated and allows for further options, including disarming opponents. There are also more methods of hiding, such as diving underwater to break an enemy's line of sight while swimming, along with the blending mechanic being improved to allow Ezio to cloak himself with any group of individuals, rather than specific people. Further along the game, Ezio is capable of learning new methods of assassination, such as ambushing individuals when hiding in haystacks or pulling individuals off buildings to fall to their deaths. Accompanying this, there are several new types of enemies, some more agile or stronger than others. As well as this, Ezio can use smoke bombs and hire groups of thieves, courtesans, or mercenaries to aid him in covering his tracks and avoiding contact with guards. Health in the game is measured via synchronization, and minor wounds will heal automatically over time, while major wounds must be healed by side-street doctors or with medicine purchased from them.

One new feature includes a new system known as notoriety, which, depending on his behavior, current location, and current mission, Ezio will become more recognizable by citizens of the city, specifically guards. When the notoriety icon is empty, Ezio is known as "incognito" and may travel through the city as he pleases. As the player behaves in more "socially unacceptable" ways or due to the consequences of a particular mission, Ezio will become more noticeable by the guards and more likely to be pursued by them. Notoriety can be decreased by bribing city heralds, assassinating corrupt city officials, and removing wanted posters. The level of notoriety is set within each city, so that while Ezio may be completely unknown in some cities, he may be infamous in others.

Like its predecessor, the game features the same ability to climb buildings and perform Leaps of Faith into haystacks and carts of soft materials, including herb and spice carts. Climbing has been updated to allow Ezio the opportunity to learn to leap while climbing, allowing him to reach higher positions previously unavailable.


Ezio scaling a building in Florence as represented in the memory, Nightcap.

A day and night cycle has been added to the game, which the player can notice via the sun rising and setting throughout gameplay. In addition, specific missions and game events occur at certain times in the day or night.

Due to complaints of some of the missions in the original game, Assassin's Creed II's mission system has been expanded and structured a little differently. There are approximately 200 missions in the entire game with roughly half of them being relevant to the primary storyline. Side quests include the location and search of hidden areas which upon exploration and successful completion will reward Ezio with seals of past Assassins. On the full collection of the six seals, Ezio will be allowed to claim the mighty armor of Altaïr.

The game also possesses a system mildly similar to the "glitches" from Assassin's Creed, where pressing a specific button during a cutscene will produce specific changes and actions within the scene.

Synopsis

The game begins with Desmond giving a brief monologue about the events of the first game and his current predicament. A few hours after the events of Assassin's Creed, in the year 2012, Desmond Miles touches upon how he was held prisoner by the modern-day Knights Templar, Abstergo Industries, and was being forced to relive the genetic memories of his ancestor, Altaïr Ibn-La'Ahad, in order to aid Abstergo in discovering the location of artifacts known collectively as the "Pieces of Eden".

Due to the "Bleeding Effect", Desmond has gained "Eagle Vision", enabling him to see a variety of messages and symbols written in blood on his bedroom wall by its former occupant, known only as "Subject 16". While staring at the message, former employee and researcher of Abstergo, Lucy Stillman, arrives, covered in blood, and frees Desmond from the room. He then re-enters the Animus briefly and watches the birth of Ezio Auditore da Firenze, as she makes a copy of the files located within the machine. The two then escape after a brief scuffle with the company's security guards and arrive at a warehouse in which Lucy and two other modern day Assassins, Shaun Hastings and Rebecca Crane, have set up their own base of operations, complete with their own version of an Animus.


Desmond enters the Animus 2.0 to access Ezio’s memories

Desmond is asked by Lucy to enter their version of the Animus and relive the genetic memory of his ancestor Ezio Auditore da Firenze, in order to continue the search for the remaining Pieces of Eden before Abstergo locates them. Due to the number in the Assassin Order seriously dwindling, Lucy informs Desmond that she intends to train Desmond in the various skills needed to become an Assassin by exploiting the Bleeding Effect and having Desmond absorb Ezio's abilities.

Ezio, living in Italy during the Renaissance, is approximately 17 when he discovers that his family was betrayed by a close friend of his father's in the midst of a political coup d'état. Ezio's father's final instructions lead him to a hidden room in the family home with a chest containing the clothing and weapons of an Assassin. Ezio is ultimately unable to save his two brothers and father from the betrayer and all three are falsely convicted of treason and hanged.

After evacuating their home and sharing a brief accommodation with the family's housemaid's sister, who teaches Ezio some survival techniques, he brings his panicked sister and muted mother to the family's countryside villa, where they are given shelter by Ezio's uncle Mario, who begins training Ezio to become an Assassin. Mario also provides information and leads on the conspirators involved in his family's betrayal, which becomes a trail stretching from Florence to San Gimignano, Forlì, Venice, and eventually the Vatican.

During his travels, Ezio befriends several citizens of Italy who aid him in his pursuit for revenge, including a young Leonardo da Vinci, who translates and decodes pages of Altaïr's Codex, enabling Ezio to gain new weapons and assassination skills. Ezio begins slowly locating and assassinating the conspirators involved, and is ultimately able to identify Rodrigo Borgia as the Grand Master of the Italian Templars, whose main goal is to take control of all of Italy.


Assassins meet with Ezio to officially induct him into the Order

Ezio tracks Rodrigo to Venice and discovers that he has obtained a Piece of Eden known as "the Apple", an artifact similar to the one that Altaïr possessed almost three centuries prior. Rodrigo has been researching the knowledge surrounding the Pieces of Eden extensively and believes himself to be a prophet named in the documentation of the artifacts, which would ultimately lead him and other Templars to a location known as "The Vault", which is believed to contain powerful information and more Pieces of Eden.

Ezio and Rodrigo duel and when Ezio gains the upper hand, guards appear and begin to move the fight into the favor of Rodrigo. The allies that Ezio has made over the years arrive shortly after and they defeat Rodrigo, who flees for fear of his life, leaving the Apple behind. These allies and friends of Ezio finally reveal their common trait – that they are all members of the Assassins, including the great Niccolò Machiavelli. They induct Ezio into the Order, informing him that they believe him to be the actual prophet who will lead the Assassins, not the Templars, to the Vault.


Desmond successfully assimilates Ezio's free running abilities

Desmond takes short breaks from the Animus, and during one he is tested by Lucy to see if the Bleeding Effect has been working. Desmond is able to demonstrate all of Ezio's skills, indicating that he has absorbed years worth of abilities in only a matter of hours. During this break, however, Desmond suffers a strange hallucination which returns him to the body of Altaïr in Acre. During the memory, Altaïr makes love to Maria Thorpe, an ex-Templar, and Desmond is confused to find that after Altaïr leaves, the memory stays behind with Maria.

Throughout the genetic memories as Ezio, Desmond discovers multiple glyphs placed on various landmarks that are only visible to someone using the Animus. The glyphs are found to be the same ones drawn on Desmond's bedroom wall in Abstergo, and analysis reveals that they contain computer code, hidden within the Animus. It is ultimately discovered that Subject 16 hacked the Animus and placed the glyphs within the memories himself, which were carried over to the new Animus when Lucy loaded the information she had recovered at Abstergo. Each glyph contained a great number of historical artworks, photographs, and messages, past and present, implicating a great number of prominent events and figures with the Templars and Pieces of Eden. Each also contained a puzzle of some sort which, when solved, contained clips of a larger video. The clips, however, are short and out of sequence. After locating and solving all twenty glyphs, a video is revealed.

The video begins with the Abstergo logo shown above the title, "Subject 16, Session 12, Classified Date B.C.E." The video follows a man and woman, who call each other by the names of "Adam" and "Eve", running through a strangely modern and futuristic world, apparently being chased by someone or something. They pass through a complex where workers are busy building more Pieces of Eden and climb to the roof. Eve holds up the Apple and the video suddenly ends with a flash of binary code that translates to "Eden".

Desmond returns to the Animus and the team finds that many of the following memories are corrupted. They are able to begin again but only years after the fight between the Assassins and Rodrigo. The memories restart in 1499 and the team discovers that the latter gained influence and power in the Catholic Church, ultimately being elected Pope as Alexander VI. Ezio and his allies have searched long and hard and collected all thirty pages of the Codex, discovering through it that the Vault lies in Rome, specifically underneath the Vatican. They realize that the Papal Staff is another Piece of Eden and Rodrigo is hoping to use it to achieve access to the Vault.

Ezio travels to the Vatican and attempts to assassinate Rodrigo, who uses the Staff against Ezio, who retaliates with the Apple. During the ensuing battle, Ezio is stabbed and Rodrigo escapes with both Pieces of Eden. Ezio then chases after him and finds Rodrigo trying to open the Vault in vain. The two fight once more and Rodrigo finally falls. However, Ezio refuses to kill him, insisting he has killed enough in his life and the continued deaths will not reverse the fate of his family.


Ezio enters the Vault to find a message for his descendant

Ezio proves himself to be the Prophet when in his hands, the Apple and Staff open the Vault. Inside the Vault, he finds not Pieces of Eden but an empty room and a holographic figure named Minerva. She claims that she brought Ezio to her so that almost six hundred years later, Desmond and his allies would hear her words through the Animus.

Minerva explains that she and her race were part of an advanced society that settled on Earth before a celestial event destroyed most of the life on Earth. Before the disaster that befell them, the members of her species created humans and used them as a race for workforce. However, humanity rebelled against their creators and initiated a long-spanning war. Ultimately, the humans seemingly won, but then the catastrophe occurred, wiping out many humans and the precursor race. Of those remaining, the two species worked to recreate the world, before the advanced race sealed themselves in temples around the world, hoping to prevent the same disaster that had destroyed most of their kind from happening once again. As Minerva finishes, she speaks to Desmond by name and informs him that she has done all she needs to and that the rest remains up to him and his allies.

The memory ends and Desmond awakens in the present to find that Abstergo has located and begun attacking the Assassins as Shaun and Rebecca pull him out of the Animus. Desmond is given a Hidden Blade by Lucy and the two run downstairs to stop the guards as Shaun and Rebecca pack up their equipment. With the skills he absorbed from Ezio, Desmond is able to dispatch the forces that have been sent against them and he discovers Warren Vidic standing in the back of a truck. He sarcastically tells Desmond to enjoy his temporary victory and the truck drives away. From there, Shaun and Rebecca finish gathering the equipment and Lucy assures Desmond that Vidic will get what he deserves.

The group vacates the hideout and attempts to find a new safehouse, where, according to Lucy, they should be safe for some time. As they drive, Lucy prepares to review the tapes of Desmond's latest session, noting how the situation has escalated dramatically and how Minerva's words proved everything she was afraid of. She theorizes that Minerva was discussing the Earth's geomagnetic reversal, which could have detrimental effects on the planet. Rebecca prepares the Animus for Desmond to re-enter as Lucy speculates there may be more to discover in his memories.

Development

On 22 January 2008, it was confirmed by Ubisoft that Assassin's Creed II was in production, but no details were revealed. A promotional video was released by Ubisoft on 6 April showing a map of Italy, some Hidden Blade designs and Leonardo da Vinci's flying machine on a scroll. On the official site after the teaser was viewed, a symbol was given to print and show in front of a webcam. Doing this would unlock a picture displayed on the site. 4 of the 5 symbols had been given by Ubisoft, and the other was found by a fan.

Later, on 10 April, Game Informer magazine released details on the game, as well as pictures of Ezio. There were about 240 team members, some of which were sent to Italy, traveling through Venice, Florence, Tuscany, and Rome. ScrewAttack also released a video with some of the pictures from the magazine. In early May, Ubisoft had stated that they were putting full emphasis on the game and that 450 team members were now working on the title. 75% of the original developers for the original game were now working on the second.

Читайте также: