Обзор elite dangerous horizons season pass

Обновлено: 06.07.2024

Frontier Developments сделала финт ушами, когда за отдельную плату перевыпустила Elite: Dangerous под видом Horizons, которая включает в себя не только основную игру, но и целый год дополнительного контента. Только вот непонятно, сумеют ли разработчики сдержать своё обещание.

Предполагалось, что первая после декабрьского релиза Elite Dangerous: Horizons порция нововведений под кодовым именем The Engineers (это там, где расширенная система миссий, принципиально новый лут и возможности для крафта экзотического оружия и моделей для звездолётов) выйдет этой весной (под конец апреля). На деле же выясняется, что раньше июня аддон можно не ждать.

Самое неприятное — это то, что пользователи симулятора узнали новость не напрямую от девелоперов, а из финансового отчёта компании. После чего народ, конечно же, расстроился, и исполнительному директору Frontier Developments Дэвиду Брейбену (David Braben) пришлось в срочном порядке обратиться к поклонникам через Reddit.

Год назад тысячи игроков отправились бороздить бескрайние космические просторы в Elite: Dangerous. Возрождённая благодаря Kickstarter «Элита» в целом ожидания оправдала. Это всё тот же суровый, хардкорный симулятор космического скитальца, требующий полной самоотдачи, не прощающий ошибок и неохотно что-то подсказывающий. Космос здесь — бездонный и чёрный (400 миллиардов звёздных систем), управление — сложное, а свобода — практически абсолютная. И всё-таки чувствовалось, что игре ещё многого не хватает.

Летом было объявлено о разработке масштабного дополнения под названием Horizons, которое должно привнести в игру массу новых возможностей. Правда, и его решили разбить на части. И первым делом выпустили расширение Planetary Landings, которое позволяет высаживаться на планеты.

Elite: Dangerous — Horizons. Planetary Landings обзор игры

«Нычки» с ресурсами также придётся расстреливать из турели.

Из корабля — в багги!

Помимо медитации во время затяжных перелётов в чёрном, пугающем космосе в Elite: Dangerous ещё можно торговать или грабить торговцев, охотиться на пиратов или самому участвовать в разбойных налётах, а также выполнять миссии для разных фракций, повышая свою репутацию у них. В Horizons к этому добавляется возможность приземляться на безвоздушные планеты. Таких в местной виртуальной галактике 60% — соответственно, для исследования доступны сотни миллиардов небесных тел, генерируемых в Кузнице Звёзд.

Правда, сначала нужно установить на корабль специальный посадочный модуль и обзавестись вездеходным авто Scarab SRV — именно за рулём этого багги вы будете передвигаться по поверхности планет. После высадки корабль можно отпустить на орбиту — выглядит это потрясающе, наполняя вас гордостью за свой, такой красивый и большой, звездолёт.

Но ещё большее впечатление производят, конечно, первые высадки, когда вы из глубин космоса добираетесь до какой-нибудь планеты, входите в атмосферу и пролетаете над испещрённой рытвинами, горами и кратерами поверхностью. Чувствуешь себя этаким космическим Христофором Колумбом

Развлеки себя сам!

Но даже на максимальной скорости вам понадобится минимум 10 земных дней (если хватит топлива), чтобы объехать всю поверхность одной планеты, — небесные тела, как уверяют авторы, также воспроизведены в масштабе 1:1.

Не ждите, что вас будут усиленно чем-то развлекать. Пока всё в основном сводится к поиску и сканированию «точек интереса» — там будут полезные ресурсы или обломки кораблей с ценными контейнерами. Накопив достаточно ресурсов, вы сможете собрать какой-нибудь «апгрейд» для корабля.

Кроме того, на станциях теперь выдают специальные миссии, требующие высадки на планеты, — спасти пилота, потерпевшего крушение, подобрать какой-нибудь потерянный груз или пробраться в редкое поселение (базу) и подключиться к каналу передачи данных. Обещанные же «смертельные схватки» на поверхности пока, как правило, сводятся к усиленной пальбе из турели, установленной на SRV, по достаточно безобидным дронам.

Elite: Dangerous — Horizons. Planetary Landings обзор игры

Полёт над поверхностью планет дарит совершенно новые ощущения.

Да, разработчики снова предлагают запастись терпением. В будущих расширениях Horizons, запланированных на 2016-й год, они обещают добавить много нового: систему «Трофеи и „крафтинг“», режим «Несколько экипажей», позволяющий игрокам брать на себя разные роли на борту общего корабля, возможность запускать истребители для защиты основного судна, новые задания и так далее. Но уже сейчас понятно, что Elite: Dangerous медленно, но верно развивается. И развивается в очень правильном направлении.

Плюсы: уникальная для серии возможность высаживаться на безвоздушные планеты.
Минусы: интересных занятий на планетах пока немного.


Elite Dangerous: Horizons Season Pass — платное дополнение, предоставляющее доступ к содержимому обновлений сезонов: Elite Dangerous: Horizons и Elite Dangerous: Beyond.

Информация о дополнении

Совершенно новый способ исследования галактики. Летите от звёзд к самым поверхностям странных миров и знакомьтесь с новой обстановкой в новом транспорте поверхностной разведки (SRV) Scarab.

Представляем расширенную систему миссий и инновационной игровой добычи. Создавайте необычные виды оружия и модули для своего корабля, чтобы с вами не сравнился никто другой.

Приготовьтесь к встрече с чем-угодно и нанесите ответный удар с удвоенной силой. Начинайте любую битву с двумя кораблями благодаря корабельным истребителям и защищайте своих пассажиров от смертельных опасностей, которые таит в себе галактика.

Объединитесь и сражайтесь вместе. Забудьте о своей личности благодаря новому функции создания командиров, примите на борт корабля сразу несколько экипажей и летайте вместе с друзьями.

Продолжает и завершает сезон Horizons чередой сюжетных событий, в ходе которых командирам предстоит впервые за многие десятилетия сразиться с кораблями таргоидов. Галактика Elite Dangerous изменится навсегда.

Elite-Dangerous-Horizons.jpg

Horizons was followed by Elite Dangerous: Beyond, a third season of content available for free to all Horizons owners. See Development Plans for an overview of major updates and expansions.

Contents

Supported Platforms

Horizons-Release-Cover.jpg

Elite Dangerous: Horizons v2.0 was released on PC on the 15th of December 2015. Four subsequent free expansion updates - versions 2.1, 2.2, 2.3 and 2.4 have been released.

Note: Players on one platform cannot see players from another (except for PC/Mac). The different platforms place players in the same galaxy environment sharing a common background simulation, however direct cross-platform interaction is not possible.

Released expansions

Planetary Landings - v2.0

Released on December 15, 2015 on PC, and on June 3, 2016 on Xbox One. Players are able to land on four types of airless planets - rocky, metal, ice and rocky/metal - which make up 61% of the planet types in Elite Dangerous' Milky Way. These planets vary in size and composition, therefore having different gravity forces affecting the flight and landing dynamics.

    Features:
      - Ships can now land on certain planets without atmospheres. Planet surfaces are fully explorable, and include various points of interest such as Surface Ports, Settlements, Shipwrecks, and more. - The Scarab SRV can be used to traverse planetary surfaces. All ships can carry one or more SRVs by equipping the Planetary Vehicle Hangar module, which allows SRVs to be deployed via a ship's Cargo Hatch. - Pilots can synthesize fuel, ammunition, module performance boosters, and other expendables using Materials. Materials have no mass and are not lost if a pilot's ship is destroyed.

    The Engineers - v2.1


    Released on May 26, 2016 on PC, and June 3, 2016 on Xbox One. Introduced the titular Engineers and improvements for the mission system and NPCs. Engineers are 30 NPCs scattered across human space in remote planetary outposts who can upgrade the weapons and modules of player ships. Accessing an Engineer, each of whom specializes in a few specific modules, requires receiving an invitation from them and completing tasks to increase player reputation. Engineers are only available to Horizons owners.

    In addition, the standard mission UI has been improved, and factions at a port are now represented by specific NPCs who offer missions to players. Completing missions increase player reputation with that faction as before, but as reputation increases, players will meet higher-ranking members of that faction. Faction representative NPCs, as well as all Engineers, also have character portraits made using assets from the character creator that will be available to players in the 2.3 update. NPC ships make use of Engineer upgrades. Mission UI and NPC improvements are available to all Elite Dangerous owners.

    • Features:
        - Pilots can apply modifications to ship modules by gaining the favor of the Engineers, reclusive individuals across the galaxy with rare technical knowledge. Modifications can be crafted by exchanging quantities of Materials. Under this system, each modification is random and unique, meaning it would often take multiple "rolls" to generate a high-performance modification, and not every good roll was exactly the same. In addition, weapons had a slim chance to gain an experimental "Special Effect", a rare bonus modification with unique effects.
      • Enhancements:
        • Improvements to mission board UI
        • Minor factions are now represented in the station services UI by NPCs with generated portraits. As a pilot's reputation with a minor faction increases, their contact with that faction will be replaced by other NPCs of higher rank.
        • As of 2.1, Frontier Developments have achieved development parity between the PC and Xbox One versions of the game, and all future updates and expansions will be released simultaneously on both platforms.

        The Guardians - v2.2


        Released on October 25, 2016 on PC and Xbox One.

        Take what comes and strike back with double. Bring a second ship to every combat encounter with Ship-Launched Fighters and defend your passengers against the deadliest threats in the galaxy.

        • Features:
          • New ships: Beluga Liner, Taipan Fighter
          • Passenger transport missions (tourists and VIPs with mid-journey requests)
          • Cabin modules to carry passengers: Economy, First Class, and Luxury Suite variants (Luxury Suites are restricted to Orcas and Belugas)
          • Tourist beacons used to mark locations of interest for passenger missions can also be scanned by explorers for credits
          • Ship-Launched Fighters: the swift F63 Condor, the agile Imperial Fighter, and the durable Taipan Fighter, each with multiple pre-set loadouts to choose from
          • Fighter Bay modules capable of both repairing fighters and constructing a limited number of replacements; only the Anaconda, Beluga Liner, Federal Corvette, Federal Gunship, Imperial Cutter, Keelback, and Type-9 Heavy can accommodate Fighter Bays
          • NPC Crew members with individual backstories and rankings can be hired to pilot your ship or fighters
          • New alien artifacts and ruins on certain worlds. It is now known that the Ancient Ruins are from the titular alien race The Guardians.
          • Simple alien life in the form of fungal formations on certain worlds
          • Five additional Engineers with new module upgrades
          • New station interiors: tourism, refinery, agricultural, and high-tech.
          • New station types: capital ship docks, outpost variants utilizing assets from CQC arenas
          • The types and interiors of stations will be determined by star system type and population
          • Revamped station services UI
          • Improved faction NPC graphics
          • Improved hyperspace transit animation
          • Pre-FSD jump alerts noting the security level and star type of your destination system
          • Improved galactic map route planner that dynamically applies filters
          • Improved planet views in the system map
          • Transfer stored ships via "bulk carrier" to the station you are currently docked at; transfer wait times and fees are dependent on the type of ship being moved and the distance it must be transported
          • Sell owned ships remotely
          • Store ship modules at stations, can be transferred to a different station for a fee
          • Fines can be paid off and bounties collected remotely for a fee by using Interstellar Factor contacts in low security systems
          • New harvest-able geological formations on planet surfaces caused by volcanism: fumaroles, geysers
          • Improved white dwarf and neutron star graphics
          • New physics for white dwarves and neutron stars: radiation plumes that can be fuel scooped to supercharge the FSD, greatly increasing its range (beyond what Synthesis can achieve) for one jump at the risk of damaging it, but this can be difficult to do as these stars will also emit hazardous levels of radiation

          The Commanders - v2.3


          Team up and stand together. Forge your own identity with the new Commander Creator, then share your bridge with Multi-Crew and fly with friends.

          • Features:
              : Players can serve as crew members on each others' ships, instantly transferring to a secondary bridge position via drop-in, drop-out matchmaking. Accessible via an option on the Comms panel. Automatically activates voice-chat when in use. Three player roles:
              • Captain - the host of a Multi-Crew session. Controls flight, target selection, power distribution, module power, synthesis, and any station interactions.
              • Gunner - controls any turreted weapons, launcher weapons, limpets, and utility modules on the main ship via a third-person camera.
              • Fighter Pilot - controls any fighters equipped on the main ship. Allows up to two fighters (one AI and one player, or two players) to be deployed simultaneously.
              • Changes to the Comms panel to improve message legibility and display player and NPC character portraits, and to accommodate Multi-Crew options.
              • History tab in the Comms panel that tracks recent players encountered in Multi-crew. Includes an option to block players from Multi-Crew.
              • Players in a Wing receive any bounty rewards earned by any member of that Wing.
              • Turreted variants of Mining Lasers.
              • Reductions in hull mass for the Beluga Liner, Diamondback Explorer, and Orca.
              • The TRAPPIST-1 system is added to the game.

              The Return - v2.4


              Released on September 26, 2017 for all platforms.

              Vehicles

              Ground Vehicles

              Spacecraft

              Thargoid Craft

              Odyssey Compatibility Updates

              In order to maintain compatibility between Elite Dangerous: Horizons and Elite Dangerous: Odyssey, Frontier Developments released several "Odyssey Compatibility Updates" for Horizons that contain fixes and minor improvements.

              Читайте также: