Когда выйдет обновление mindustry

Обновлено: 04.07.2024

github-actions released this Oct 13, 2021

github-actions released this Oct 12, 2021

github-actions released this Oct 12, 2021

github-actions released this Oct 12, 2021

github-actions released this Oct 12, 2021

github-actions released this Oct 12, 2021

github-actions released this Oct 12, 2021

github-actions released this Oct 12, 2021

github-actions released this Oct 12, 2021

github-actions released this Oct 12, 2021

You can’t perform that action at this time.

You signed in with another tab or window. Reload to refresh your session. You signed out in another tab or window. Reload to refresh your session.


На этой неделе Mindustry сильно обновилась, добавив в игру 2019 года массу нового. Система управления юнитами была значительно обновлена, кампания была полностью переработана, появились новые блоки, турели и логическая система для вашей базы, а также новые карты и погодные эффекты для всех старых карт. Подробности об обновлении читайте здесь.

Mindustry, впервые выпущенная в 2019 году, представляет собой хорошо принятый гибрид Tower Defense, RTS и Factory. Он довольно популярен: 97% положительных отзывов почти в 6000 обзорах Steam, и фанаты часто ссылаются на его постоянные крупные обновления функций в дополнение к его уже надежному базовому фундаменту.

Самая дикая часть примечаний к патчу: «В будущем будет добавлено больше планет».

Version 7.0 is the alpha build of Mindustry and the newest stable version available for download. It is a quick content update before significant campaign changes are released, likely in Version 8.0.

Contents

New Content

Naval Support Units

Naval Support Units are a new branch of units that focus on mixed offensive, defensive and production-oriented support. These units are the most expensive and take the longest to produce. Their new mechanics range from portable repair turrets and point defense to full on AOE healing and overdriving player blocks.

Expanded Payload Blocks

Unit Production and Support

QoL and Other Feautres

General

  • With the double-tap to mine option enabled, sand can now be mined by units.
  • Blocks belonging to the derelict (inactive) team can be stored and relocated by payload units.
  • Core landing and core launches now have special animations.
  • Numerous sound, sprite and UI improvements.
  • Fire visuals no longer lag the game to unreasonable levels. units now have a red outline.
  • The pause indicator now moves the core item display down instead of covering it.
  • Schematic tags.
  • Lighting on all sources improved; Thorium reactor explosions now emit far more light, certain bullets now glow.
  • New statistics added on core database, including input and output rates per second, fragmentation bullets, etc.

Campaign

  • The three teams in campaign (Sharded, Crux and Derelict) now have icons.
  • Status effects are now displayed on the UI.
  • Units that cannot be upgraded due to missing technology (i.e not unlocking Horizon and upgrading Flare) will now have a warning icon that looks like the tech tree.
  • Sector export and import lines are now visible on the world map, similar to vulnerability lines.
  • Sector import statistics are now displayed.
  • Added a search panel for available sectors in the world map, highlighting those under attack.

Editor, Multiplayer and PvP Improvements

Multiplayer and PvP

  • A core capture option allows teams to convert cores on destruction without the use of plugins.
  • An option to create no-build boundaries from polygons instead of circles around enemy cores can be toggled on maps.
  • Specific units can now be banned when setting up a game. Banned Tier 1 units cannot be built from their factories and reconstructors cannot accept anything that upgrades to a banned unit. If one unit is banned, all of its upgrades will also be banned.
  • Loading world data when joining a server now shows a progress bar.

Editor Improvements

  • Individual teams now have their own multipliers for block health, block damage, AI building level and unit modifiers.
  • Editor generation now has more accurate and detailed sliders. Certain generation filters now have improved functionality.
  • The wave editor can now compress unit data for easy navigation.
  • Unit wave scaling can now be capped.
  • Status effects can now be applied to waves directly in the editor.
  • Units can now spawn from different locations instead of a singular spawn point.

Overhauls

  • The unit ammo system is completely changed. The Resupply Point is now removed and item ammunition is supplied from storage blocks (Containers,Vaults and the Core)
  • Certain units require different types of ammo - Low-tier units require copper, mid-tier units require graphite and high-tier units require thorium. Units that use power as ammo now use up a fixed amount of stored energy from batteries.

Balancing

    have been massively nerfed.
  • Most turrets and units no longer overshoot their stated ranges. Their detection and projectile range are now very close to each other.
  • Flare line unit behaviour has been updated. High-level air units will no longer spend time attacking walls. Eclipse now targets reactors as priority, while Antumbra attacks generators. has been significantly buffed. now requires three Water Extractors to run, essentially killing off any fuel-less power system. can now repair nearby units.

Navigation

Naval Support Units: Retusa - Oxynoe - Cyerce - Aegires - Navanax
Payloads: Payload Source - Payload Void - Payload Propulsion Tower
New Blocks: Repair Turret

Mindustry 5.0 Update.jpg

Обновление Mindustry 5.0 который вышел 25 октября 2019 принес большое количество новых интересных функций, блоков и ресурсов.

Содержание

Копирование. [ ]

Выберите область, затем вставьте ее в другое место или сохраните для последующего использования. Вращение и переворачивание полностью поддерживается.

Автоматическое восстановление блоков. [ ]

Ремонтные дроны теперь будут автоматически восстанавливать уничтоженные блоки.

Управление строительством. [ ]

Теперь можно редактировать очередь при строительстве. Удалять и переворачивать существующие блоки. Для планирования на многопользовательских серверах построение теперь можно приостановить и возобновить с помощью keybind.

Создавайте и делитесь своими собственными модификациями игры с помощью простой системы на основе json. Никаких знаний программирования не требуется. Взгляните на примеры модов, чтобы увидеть, как это выглядит. В настоящее время ведется подготовка документации.

Обратите внимание, что моддинг в настоящее время нестабилен. Сообщайте о любых найденных ошибках, используя ссылку в игре.

Полный список изменений [ ]

Добавлены инвертированные сортировщики: направления вывода флип-элементов

Добавлен моддинг на основе конфигурации JSON [Alpha версия, может быть очень нестабильным]

Добавлены блок схемы: сохранить и поделиться своими проектами [рабочий стол]

Добавлено вращение размещенного блока: удерживайте [R] и используйте колесо прокрутки для поворота блока [Desktop], для мобилок добавили специальные кнопки

Добавлено сохранение блоков разбитых после вражеских атак

Добавлен фантомный дрон восстановление разбитых блоков

Добавлен радиальный макет дерева технологий

Добавлена авторазборка для блоков в очереди сборки и выбора

Добавлено масштабирование и панорамирование в дереве/кампании выберите

Добавлена метка имени пользователя для мини-карты [внесено Maxattax97]

Добавлен приоритет таргетинга для турелей / юнитов: при таргетинге на блоки, турели будут атакованы первыми

Добавлен новый диалог выбора загрузки

Добавлена ссылка на субреддит Mindustry

Добавлен запрет блоков в наборе

Добавлены внутренние методы плагинов для переключения серверов и обновления правил игры

Сделанные зажигательные пули поджигают врагов вместо того, чтобы просто поджечь все

Сделанные запросы на сборку заменяются в очереди сборки [предоставлено @clfer]

Новая система здания для рабочего стола; поддерживает редактирование очереди и приостановку строительства

Добавлена мощность лазерная непрозрачность слайдер [внесено azureblue]

Исправлен ввод не работает с разными локализациями клавиатуры

Улучшенные цели зоны: завершение карт атаки разблокирует следующие зоны / конфигурацию, волны больше не нужны

Увеличен минимальный FPS до 15, чтобы предотвратить замораживание игры

Изменен "плагины" на "Моды": функция таким же образом, но с большим количеством возможностей

Читайте также: