Диабло 3 когда вышла

Обновлено: 07.07.2024

1. Что такое Сезон и почему вы должны играть в него? [ ]

Сезон – игровой режим, который позволяет начинать с нуля новыми персонажами каждые несколько месяцев (обычно 3 месяца). В то время как основная связка героев, всё их имущество и прогресс сохраняются, сезонная связка действует практически как отдельный аккаунт. В ней нужно прокачивать персонажей с нуля без ранее заработанных предметов, уровней, материалов, золота, без развития ремесленников и даже без списка трансмогрификаций. Сезоны разделены на обычные и героические игровые режимы, которые так же отдельны друг от друга.

Может показаться пугающим, что ваш сезонный персонаж должен начинать с нуля, однако ни одно из ваших усилий не будет потрачено впустую, поскольку все приобретения – персонажи, предметы, уровни героев, золото и т. д. – после завершения сезона будут перенесены в общий несезонный "аккаунт". Каждый сезон характеризуется наличием своей темы-механики, так например темой 19 сезона было появление различных баффов на поле боя по мере накопления убийств, а темой 20-ого – свободное распределение свойств в кубе Канаи и удвоение числа алчных гоблинов. Уникальным стимулом сезонов являются эксклюзивные награды (питомцы, крылья, трансмогрификации, рамки портретов, вкладки тайника) и отдельная доска почета, которая позволяет игрокам конкурировать на равных условиях.

2. Прокачивание с 1-70 уровень [ ]

2.1. Подготовка игры [ ]

Вы делаете три важных выбора в подготовке игры: создаёте персонажа, выбираете игровой режим и устанавливаете уровень сложности. Начиная сезон в группе, а не в соло, вы получаете бонусы: групповой лут и HP-бафф (бонус здоровья), также бонусы теперь распределяются между участниками. Тем не менее, если вы предпочитаете (или просто захотите) играть соло, то читайте раздел Стиль игры расположенный ниже.

2.2. Стиль игры (Playstyle) [ ]

После того, как вы закончите вышеизложенное, пришло время подумать о дополнительном опыте за Бойню. Система бонуса опыт за бойню была пересмотрена в Патче 2.4.1 в мультипликативный бонус опыта, который вознаграждает вас за множественные убийства монстров. Предостережение — это бонус, который работает только в поручениях, а не во время прохождения порталов. Чтобы успешно юзать данный бонус за убийство монстров, мочите мобов в очень населенных зонах — собор (Акт I), зал агонии 3-го уровня (Акт I) и, самое главное, «Поля страдания» (Акт I). В то время как слишком быстрая зачистка потребует частых перезапусков игры (каждые 5-10 минут), данный способ является быстрым для прокачки соло в Diablo 3, приблизительно через 2 часа, у вас будет 70 уровень. Из-за своего индивидуального характера и уровня координации, необходимого для снятия в многопользовательской игре, выравнивание бонуса за бойню можно рекомендовать только для 2+ игроков, если они имеют опыт и голосовую связь; это преимущественно метод соло-прокачки. У этого способа также есть существенный недостаток, потеря шанса падения легендарных предметов и кровавых осколков за порталы.

Для групп и игроков, которые не стесняются потерять час в прокачке с 1-70, общая рекомендация состоит в том, чтобы придерживаться нефалемских порталов. Порталы дают вам увеличенный шанс падения легендарок, кровавые осколки для игр с Кадалой и бонус в виде здоровья. В то время как порталы имеют более высокую степень случайности, чем поручения (макет карты, плотность монстров и состав — все RNG), удаление камней в качестве требования для открытия порталов позволяет вам просто перезапустить игру, если вы получите плохой (трудный или медленный) rift.

Урок, который лучше всего изучить на ранней стадии игры в Diablo, это фокусировка на больших группах врагов и игнорируйте единичные цели — воспользуйтесь тем фактом, что только отдельные враги, с которыми вы должны сражаться, являются Хранителями Рифта. В рифте это приведет к эффективному пропуску плохих боев и лучшим результатам фарма; во время прокачки вы данный фактор, позволит вам набрать максимальный уровень быстрее.

И, наконец, свести к минимуму время простоя — это обычная ошибка, которую трудно понять, потому что она уникальна и личная для всех. В качестве эмпирического правила помните, что снаряжение до 70 будет быстро делаться ненужным в процессе повышения уровня, и размышлять над уровнем шмота и прочем до 70 лвл — более чем пустая трата вашего времени. Хорошее время для прокачки, занимает где-то в диапазоне от 2 до 3 часов.

2,3. Экипировка (Gearing) [ ]

Устанавливайте игру с тем уровнем сложности, которая не заставит вас бороться за вашу жизнь, а позволит сосредоточиться только на одной вещи: быстрой и эффективной очистке, которая напрямую привязана к вашему урону. Самый большой вклад в очистку будет ваше оружие, поэтому распределите ресурсы и сосредоточьте свое внимание соответственно. Если вы не обновили этот слот оружия примерно на пяти уровнях, подумайте о том, чтобы создать себе что-нибудь с помощью кузнеца. Также вы можете украсть оружие у ваших спутников, оно на 1 уровень выше вашего по-умолчанию.

Классы распределяются по нескольким основным характеристикам: Сила для варваров и крестоносцев; Ловкость для охотников за демоном и монахов; и интеллект для некромантов, колдунов и волшебников. Добавление к вашей основной характеристики, оказывает существенное влияние на ваш урон в Diablo 3, и тем более во время прокачивание персонажа, где элитные модификаторы, такие как крит, скорость атаки и критический урон, являются нечастыми и низкими.

Чтобы укрепить ваш DPS, проверьте торговцев на кольца и амулеты, добавив прямой урон. Это даст вам огромный урон в ранней игре, где ваш урон от оружия находится в пределах 2-3 цифр. Торговцы в городах продают ювелирные изделия, доступные на уровне 6 для колец и вокруг уровня 10 для амулетов. Не усердно проверяйте их, посещайте их во время естественных пауз в игровом процессе — например, время закрытия Рифта.

Также у вас есть хороший шанс, что вы нафармите 500 осколков крови до того, как достигнете 70 уровня, где вы сыграете 1 раз в азартные игры с Кадалой. Посмотрите на свое снаряжение, выберите свой худший слот — тот, который вы не обновляли какое-то время, и сыграйте в азартные игры. Это не повредит вашей прогрессии, и вы почувствуете разницу во время прокачки особенно при удачном дропе.

2,4. Ремесло (Crafting) [ ]

Ваша общая стратегия не изменится сразу после повышения до 70 уровня; порталы продолжат оставаться вашим лучшим источником снаряжения, а бегство по поручениям должно быть отложено до тех пор, пока вам не понадобится улучшить редкий предмет или вытянуть свойство легендарки — для обоих из которых требуются материалы. Исключением будет приоритет Сезонных Путешествий вплоть до соответствующей Главы, чтобы получить полный набор по классу из даров Хэдрига и впервые получить куб Канай из Руин Сечерона в акте III, который вы можете сделать в любом время и всего 1 раз.

3.1. Сезонный поход и дары Хэдрига [ ]

Сезонный поход состоит из серии достижений, которые предоставляют косметические награды, включая рамки профиля, трансмогификации предметов и питомцев. Сезонное путешествие делится на главы с отдельными достижениями, которые примерно одинаковы по сложности и значимости для прокачки персонажа, что дает дополнительный стимул и структуру для сезонного геймплея. Путешествие доступно только для сезонных персонажей и является общим для учетной записи, за исключением разделения режимов Обычный или Героический.

Завершение определенных сезонных глав (II, III и IV в сезоне) дает дары Хэдрига, награду которая даёт две части сета фиксированного класса. С завершением этих глав у вас будет полный бонус в размере 6 штук, доступный вам, резко увеличивающий силу персонажа в средних и высоких истязаниях. Это делает раннюю часть Сезонного похода, вашим первым приоритетом при достижении максимального уровня.

С сезонным походом, вы имеете три основных типа фарма: «Поручения», «Обычные порталы» и «Великие порталы», каждый со своими отличительными преимуществами.

Дата выхода Diablo 3: Eternal Collection на PS4, Xbox One и Nintendo Switch в России и во всем мире

Diablo 3: Eternal Collection уже вышла на PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch.

Вы уже можете купить и скачать игру или оформить предзаказ. Цены начинаются от 1999 рублей. Посмотрите список магазинов, в которых можно купить Diablo 3: Eternal Collection и сравните цены.

Diablo 3 - третья часть легендарной серии Diablo от Blizzard.

Обзор

Diablo 3 - компьютерная онлайн-игра в жанре RPG, третья часть легендарной серии Diablo от компании Blizzard. Релиз игры состоялся 15 мая 2012 года, а уже 7 июня вышла русскоязычная версия игры.

Diablo 3 является продолжением второй части. Третья часть игры значительно усовершенствовалась по отношению ко второй части, чем и привлекла огромное количество игроков. Целых 11 лет фанаты ожидали третью часть культовой игры и вот лето 2012 года обдало весь игральный мир жаром преисподней. В первый день продаж игра поставила мировой рекорд с 3,5 миллионами проданных копий.

Diablo 3 скриншот из игры фото

Сюжет

Действие игры происходит в мире Санктуарий. Весь сюжет описан в войне между армиями Небес и Преисподней. Сюжет игры разделен на пять актов, в каждом из которых своя история. Перед началом каждого акта показывается видео, которое знакомит нас со всем происходящим.

Сам сюжет разворачивается через 20 лет после событий второй части игры. В этой игре нет предела совершенству персонажа. Максимальный уровень персонажа - 70. Игра интересна тем, что можно бесконечно улучшать своего персонажа. Сюжет оправдал себя.

После прохождения всех миссий Вам будет предоставлен новый режим приключений, этакая пародия на открытый мир. В нем Вы можете пользоваться картой и свободно скитаться по миру Санктуарии, выполняя различного рода задания и получая при этом различные бонусы.

Diablo 3 скриншот из игры фото

Геймплей

В начале игры Вы создаете нового персонажа. Выбрать героя можно как мужского, так и женского пола.

Игровые классы

Так же Вам на выбор предоставлено 6 классов персонажей:

  • колдун;
  • монах;
  • охотник на демонов;
  • чародей;
  • варвар;
  • крестоносец.

Крестоносец

Самым боеспособным персонажем, имеющий множество навыков борьбы и которого часто выбирают игроки, является крестоносец. Крестоносец - воин как ближнего, так и среднего боя, набор способностей которого заточен под массовые истребления противника. Так же в арсенале имеются и навыки дальнего боя. Крестоносец может быть как превосходным танком, так и наносить весьма серьезный урон.

Большинство атак нацелено на поражение множество целей с использованием как оружия, так и щита. В то же время имеются классические способности для данного класса, направленные на защиту и исцеление. Некоторые приемы, такие, как освещенный молот и удар щитом повторяют навыки Паладина из второй части Diablo. Классовым оружием крестоносца является цеп.

Также, упомянув оружие, стоит сказать еще об одном изменении в игре - обновленная система нахождения тайников. Теперь шанс выпадения редких предметов значительно вырос, а легендарные оружие и броня буду выпадать преимущественно для Вашего класса, а не рандомно, как это было в предыдущей части.

Diablo 3 скриншот из игры фото

Улучшения

В процессе игры, чтобы усовершенствовать своего персонажа, Вы можете это сделать в настройках "совершенствование". В них Вы будете улучшать такие элементы как броня, атака, защита, здоровье, сопротивление всем стихиям и многое другое.

Так же в этой части добавили множество навыков, которые могут значительно изменить Вашу стратегию и механику игры.

Пятый акт

Если говорить о пятом акте (который добавляется в игру с помощью дополнения Diablo 3: Reaper of Souls), то он достаточно мрачен: узкие темные улочки, кишащие ожившими мертвецами и превращенные в нежить жители выполнены великолепно. А кровавое болото, крепость Пандемонии и обширная территория с подвалами, пещерами и склепами несомненно Вас порадуют.

Боссы, которых кстати здесь три, заметно сложнее, чем в прошлой части Diablo, но не пугайтесь - чем-то невероятно сверхъестественным они похвастаться не смогут.

Diablo 3 скриншот из игры фото

Дыхание смерти оживило игру, а новый режим и система нахождения тайников приковали к монитору огромную массу игроков на долгие-долгие часы. Если Вы фанат таких серий, то думать тут вообще не о чем: играйте, сражайтесь в рядах армии Небес и завоевывайте победу!

September 3, 2013 (Xbox 360/PlayStation 3)
August 19, 2014 (Xbox One/PlayStation 4)

Diablo III is an installment in the Diablo series. After years of rumors, the game was officially announced on June 28, 2008 at 12.18 in the afternoon (CEST) at the Blizzard Worldwide Invitational in Paris (WWI08), France.

The game was launched on May 15, 2012.12:01 AM PST. Console versions were released the following year.

The game received an expansion pack, Reaper of Souls, in 2014.

Contents

Overview

Diablo III is a hack and slash action role-playing game (ARPG). It retains the isometric perspective from its predecessors.

System Requirements

  • OS: Windows® XP/Windows Vista®/Windows® 7 (Latest Service Packs) with DirectX® 9.0c
    Processor: Intel Pentium® D 2.8 GHz or AMD AthlonTM 64 X2 4400+
    Video: NVIDIA® GeForce® 7800 GT or ATI Radeon™ X1950 Pro or better
  • OS: Mac® OS X 10.6.8 or newer
    Processor: Intel® Core 2 Duo
    Video: NVIDIA® GeForce® 8600M GT or ATI Radeon™ HD 2600 or better
  • HD Space: 12 GB available HD space
    Memory: 1 GB RAM (1.5 GB required for Windows Vista®/Windows® 7 users, 2 GB for Mac® users)
    Drive: DVD-ROM drive
    Internet: Broadband Internet connection
    Display: 1024×768 minimum display resolution

(Note: Be advised that some wireless connections do not meet the minimums required to be a true Broadband Internet connection. Wireless results will always be terrible.)

RECOMMENDED SYSTEM SPECIFICATIONS

Console Version

Separate console ports exist in the form of the Ultimate Evil Edition and Eternal Collection.

The game takes place in Sanctuary, the dark fantasy world of the Diablo series, twenty years after the events of Diablo II. Deckard Cain and his niece Leah are in the Tristram Cathedral investigating ancient texts regarding an ominous prophecy. Suddenly, a mysterious star falling from the sky strikes the Cathedral, creating a deep crater into which Deckard Cain disappears.

The player character, known as the Nephalem, arrives in New Tristram to investigate the fallen star. The Nephalem rescues Cain upon Leah's request and discovers that the fallen object is actually a person. The stranger has no memories except that he lost his sword, which was shattered into three pieces. Although the Nephalem retrieves the pieces, the witch Maghda seizes the shards and attempts to capture Cain to force him to repair the sword for her own ends. However, with an uncontrolled display of power, Leah forces Maghda to flee, and she kidnaps the stranger instead. Cain, dying from Maghda's torture, uses the last of his strength to repair the sword and instructs the Nephalem to return it to the stranger. The Nephalem rescues the stranger and returns his sword, causing him to regain his memories. The stranger then reveals himself as the fallen angel Tyrael. Disgusted with his fellow angels' unwillingness to protect humanity from the forces of Hell, Tyrael cast aside his divinity to become a mortal and warn Sanctuary about the arrival of the demon lords Belial and Azmodan.

To avenge Cain's death, the Nephalem tracks Maghda to the city of Caldeum, which is controlled by her master, Belial. The Nephalem kills Maghda, and rescues Leah's mother, Adria. Adria tells Tyrael and the Nephalem that the key to stopping the demons is the Black Soulstone, which can trap the souls of the seven Lords of Hell and destroy them forever. In order to obtain the Black Soulstone, the Nephalem resurrects the mad Horadrim, Zoltun Kulle. Kulle reveals its hiding place and completes the unfinished Soulstone, but is killed by the Nephalem after he attempts to steal it for himself. The Nephalem kills Belial and traps his soul within the Black Soulstone, freeing Caldeum. As Leah studies in Caldeum's library to find more answers about the Black Soulstone and Azmodan, she receives a vision from Azmodan, who tells her that he is sending an army from the ruins of Mount Arreat to take the Black Soulstone for himself.

Tyrael, Adria, Leah and the Nephalem journey to Bastion's Keep, the only line of defense between Azmodan's forces and the rest of Sanctuary. With the others staying behind to protect the Black Soulstone, the Nephalem pushes out from the keep into Mount Arreat. The Nephalem kills Azmodan and traps his soul in the Black Soulstone. However, Adria betrays the Nephalem and takes the Black Soulstone with the seven Demon Lords' souls inside. She reveals that she has been Diablo's agent from the beginning, and that Leah's father is the Dark Wanderer, who conceived her while being possessed by Diablo, making her the perfect vessel for the demon's physical form. Using Leah as a sacrifice, Adria resurrects Diablo. Having the souls of all the Lords of Hell within him, Diablo becomes the Prime Evil, the most powerful demon in existence, and begins his assault on the High Heavens, the defending angels being no match for him.

Tyrael and the Nephalem follow Diablo to the High Heavens, where the city is under attack. The defending Angels warn the Nephalem that Diablo is attempting to reach the Crystal Arch, which is the source of all of the angels' power. To prevent Diablo from corrupting the Crystal Arch and completing his victory over the High Heavens, The Nephalem confronts and defeats him. With Diablo's physical manifestation destroyed, the Black Soulstone is shown falling from the High Heavens, apparently still intact. After the battle, Tyrael decides to rejoin the High Heavens but remain as a mortal, dedicated to building a permanent alliance between angels and humans.

Gameplay

Diablo III incorporates the Havok physics engine and enables players to utilize the environment to help in their quest. For example, huge walls can be reduced to rubble to squash monsters by a direct hit. Even monsters use the environment (such as Ghouls scaling the walls to reach the player). Many more parts of what appear to be a seamless background environment are destructible. Some dilapidated areas will also collapse (with or without harming the player) automatically when the player gets too near or passes under part of a structure.

The UI, including character screen and inventory is functionally similar to its predecessor, besides the graphical upgrades and more details in expanding tabs, and will be very familiar to Diablo II players.

Some stats (and their UI bars) were removed, including Stamina (and therefore Walking). The experience bar is now at the bottom of the screen spanning across the UI panel. Some other stats were changed or added, but overall, remain similar to what they used to be.

Stat allocation is changed to Paragon system, allowing players to allocate excessive stats after reaching maximum level (60 or 70 with expansion), but before that, core stats are distributed automatically. Paragon levels continue to increase without limit after reaching maximum level, and are shared among all characters of same type on account.

Potions have lesser importance because of the introduction Health Globes, dropped by slain monsters. These replenish lost Life when picked up, and cannot be stored. Only one (endless) potion can be equipped, usable every 30 seconds, but potions may grant special effects in addition to restoring Life.

In co-operative play, loot is dropped for individual players (player cannot see what the others get). This was done to encourage trading between players in a group and reducing thievery. Co-operative play remains as the core of multiplayer, with a drop-in, drop-out feature so one can share their items (only available 2 hours after they drop, and only to players who were in the same party when item dropped). Between characters of same type on same account, gear may be transferred at any time.

Prior to patch 2.0, Auction House allowed players to trade their items for gold or real money.

Hardcore mode appears in Diablo III, with similar functionality to its prior incarnation. As of RoS, another choice during character creation is Season participation, which replaces the Ladder.

Players now can only learn 6 active skills (+3 or 4 passive), but can change those at any time for free. Skill Trees are gone, replaced with free choice almost without limits (some skills are limited to one per category). To compensate, skills can be upgraded with skill runes to change their functionality, and gear offers new stats, which greatly improve functionality of skills (such as reducing cooldowns and resource costs, increasing their damage, etc) instead of plainly increasing skill levels. Sets also offer unique bonuses instead of simply increasing stats. Skill Points are also gone, players always have access to a number of skills based on their character level.

There are four slots for keyboard activated skills, associated with the 1-4 number keys, and two are the mouse skills (LMB and RMB).

Buffs and debuffs are now displayed on the UI. As of patch 2.4, they are grouped and incorporated into skill icons for better visualization.

There is now a mini-map displayed on the top of the right hand side of the screen, replacing the automap. A detailed map can be viewed at any time with M key.

Action Combat feature, originally exclusive to consoles, was implemented on PC in 2.4.

Like Diablo II, Diablo III has a four act structure.The fifth act is included with Reaper of Souls.

Act I occurs in Khanduras, in and around New Tristram. It hearkens to the first act of Diablo II geographically and aesthetically.

Act II occurs in Kehjistan, a location visited in Diablo II in its third act. However, in Diablo II, the events are centered in Caldeum and its surrounding desert, similar to Lut Gholein and Aranoch in the previous game's second act.

Act III occurs in the Dreadlands. This bears resemblance to Harrogath and its surrounding area in Diablo II's fifth act, which occurred in the same geographical region (then known as the Northern Steppes).

Act IV occurs in High Heavens, a location never visited in any previous Diablo series game, while in previous game, fourth act occurred in Burning Hells.

Artisans

Diablo III features four artisans. Covetous Shen, a jeweler, Haedrig Eamon, a blacksmith, and two more added in Reaper of Souls: a mystic, Myriam Jahzia, and Kanai's Cube operated by Zoltun Kulle.

Followers


Followers are an upgrade to Hirelings, who have expanded storyline, dialogue, and their own quests. They cannot permanently die, but fatal damage will put them out of combat for short time.

Diablo III includes three different followers: Kormac the Templar, Lyndon the Scoundrel, and Eirena the Enchantress. Followers are unlocked as the player progresses through the main storyline. While only one follower can accompany the player at a time, followers gain experience even when not in the player's party. In Multiplayer, followers are not available.

Followers can be equipped with a minimal set of items, and gain skill options at four periodic level-ups. Each time a new pair of skills is unlocked, the player must select one for the follower to learn. These skill choices can be reset and made again with no penalty. Followers may wear special items that give them unique properties unavailable to players.

Short-term followers also exist, as in, characters that follow the hero(es) for short sections of the story. These followers may not be equipped by the player.

Heroes

Diablo III has seven classes, all of which have a choice of gender, and had a unique source of energy for their abilities. Expanded character customization features include choice of gender, dyes (for cosmetic appearance), banners and (as of expansion pack) Transmogrification, which allow players to build a unique way their character looks.

All classes have 3 types of Class-specific Items. No class-related quests are in game.

  • The Barbarian returns from Diablo II as the straightforward brute-force fighter, with some new abilities as well. The Champion's mechanics seem very similar to those in the last game, with most moves being very close range. Barbarians use Fury to power their attacks.
  • The Witch Doctor summons Undead monstrosities to do their bidding, along with possessing various spells, many of which resemble Curses. They can be considered to be a mix of the Necromancer and Druid classes from Diablo II. They use Mana to power their abilities.
  • The Wizard is the game's "glass cannon" class, bearing some similarities to the Sorceress. Their abilities are focused on damage dealing and evasion. They use Arcane Power as their energy source.
  • The Monk is a class with fast melee attacks, relying on fist-based weapons and daibos, along with Light-based abilities and mantras, similar to auras of the Paladin class. Similarities exist with the Assassin and Monk classes of previous games. Monks use Spirit as their energy source.
  • The Demon Hunter is a ranged class focused on the use of ranged weapons and traps, similar to the Amazon and Assassin. Demon Hunters use Hatred and Discipline as their energy source.
  • The Crusader class is available in the game through its expansion, closely resembling Paladin.
  • The Necromancer class, a remake of the classic Necromancer, is available as part of a specialized pack.

Diablo III features more NPCs per act than its predecessors. These NPCs, while found in town hubs, are also found outside, and may spawn randomly. Also in contrast, interaction with NPCs is based on dialogue, where the player character interacts with the NPC, rather than the monologues of previous games. NPC dialogue can also be heard in the background, reflecting recent developments in the story.

Difficulties

Items


Diablo III Inventory screen as of August 2010

Diablo III expands the player character's arsenal by leaps and bounds. Many Unique Items make a return in the form of legendary items, this new tier replacing the Unique ones. Sets also return. Normal Items, Magic Items and Rare Items also make a comeback.

Items may be crafted by Artisans in addition to dropping from monsters.

Armor

Armor slots in Diablo III include the following:


Gem breakdown for Diablo III.

Gems make a reappearance in five colors (Ruby, Diamond, Emerald, Amethyst and Topaz), with more power levels than in the previous game: gems have 14 quality levels (19 as of patch 2.0, and then 10 as of patch 2.3), but only the first few can be obtained as drops from monsters, the rest (above Imperial) must be crafted by the Jeweler Artisan.

Inventory

After many iterations the latest style of inventory is grid-based, but to a smaller degree than the inventory in Diablo II. Small items take one space, while big items take two spaces. Potions and some other items (scraps and ingredients) are stackable.

The player will also have a similar grid-based stash in town for storage purposes, it is expandable with gold.

The Scroll of Identify has been replaced by the player simply right clicking an unidentified item. Magic and Rare items do not need to be identified.

The Scroll of Town Portal has also been replaced by a button on the player's toolbar, which transports you directly to town.

Monsters

Diablo III's enemies operate on the same variety principle as Diablo II, divided into undead, demons, animals, etc.

Enemies' health bars appear at the top of the screen when a player attacks them and disappears if combat ceases or after the enemy dies. However, for Super Uniques and Bosses, is a separate health bar on top of the screen, staying there regardless of the location of the mouse until the enemy is destroyed.

Player vs Player (PvP)

Quests

Diablo III features a quest system to Diablo II, though with more quests per act. In addition, random events feature. These are shorter quests not part of the main storyline. dungeons are still randomized but the random map generator has undergone an overhaul. However, there are still hard borders to areas and players must go around some obstacles like crevasses and large fixed objects like trees and inaccessible buildings. Small amounts of experience can also be gained by destroying many destructible objects in a short period of time.

Checkpoints allow characters that have died to return to the fray quickly, without going through the hassle of returning from town, as was the case in Diablo II. However, in battle with bosses, players may not revive themselves in the boss chamber. While items lose durability after death, a hero retains the items all the same.

Development

For the original version of Diablo III as conceived by Blizzard North, see Diablo 2.5.

Early Development

Subsequent Development

Context/lore-wise, the game is based around black and white rather than gray morality. The idea is that if one sees something, it can be slain, without asking why; the player is killing monsters, not people.

Console Version

Artwork

Betas

The open beta was launched April 20, 2012 at 12:01 p.m. (PDT) and ended Monday, April 23 at 10:00 AM (PDT).

Expansions

Gameplay

Heroes

Storyline

Diablo III was going to have branching storylines. Leonard Boyarsky, the game's lead world designer and co-creator of the Fallout series, believes that this was one of the reasons why Blizzard brought him on board. However, he came to believe that player choice couldn't be factored into an ARPG, partly due to how quickly its story moves, but mainly because of the multiplayer aspect. Players would have had branching conversation choices and a 'corruption' system would have seen players gain access to different conversation options as their characters fell from grace. However, the design team couldn't find a way to implement it due to the multiplayer issue.

Reception

Critical Reception

Scores

Player Reception

The poor player reception was noticed at Blizzard. Josh Mosqueira described Team 3's office as being "akin to a funeral home" due to the poor player feedback, even as the sales figures broke expectations. In a talk at the 2015 Game Developers' Conference, Mosqueira described the following issues as being key to the poor reception:

Sales

Читайте также: