Ошибка opengl 1282 invalid operation майнкрафт

Обновлено: 06.07.2024

На самом деле ошибка может быть такой OpenGL 1285 invalid value или даже другой, и причины у данной ошибки могут быть разные, лично я столкнулся с ошибкой при работе шейдеров и большинство игроков видят ошибку при попытке играть с шейдерами, тем не менее ошибка, видимо может вызываться и по другим причинам.

  1. Первым делом обязательно обновите java и убедитесь что ваш лаунчер использует именно установленную вами версию. Некие лаунчеры умеют устанавливать джаву самостоятельно, но они устанавливают слишком старую версию. Если вы сами установили новую версию, лаунчер по прежнему будет использовать старую, необходимо в настройках указать путь до вашей новой версии.


Может это вообще не твоя ошибка. В майне, при нажатии на ESC иногда проскакивает пост рендер.

Minebot

Может это вообще не твоя ошибка. В майне, при нажатии на ESC иногда проскакивает пост рендер.
Не, это происходит без нажатия на ESC. Эт я чёт с VBO намутил. Через дебаг режим я промотал свой рендер, и ошибка не выскочила. Я наверн "что-то не то "вызвал" и всё сломалось"

Icosider

iMixin

Фолкен говорил, что можно через дебаг либу получать более развёрнутый вид ошибки.

Minebot

Так, я вырезал вот этот кусок, и ошибка исчезла. Что тут не так?

TalosDx

Я сейчас скажу очень информативную вещь. Сорри за это. При порте с 1.7.10 одного чужого мода я видел в openGL сей эффект 1282, в новый версиях его можно вызвать только через static final переменную openGL'a, хотя скорее всего в движке можно найти. В новом GLStateManager'e не помню для чего она использовалась, но вроде в гуишке какого-то блока печки что ли. Ну хз. Надеюсь поможет.

Мало времени? Вечная усталость? Реально устал от всего и тебе хочется просто сесть и сдохнуть?
Значит стоит что-то поменять в своей жизни.
Возможно ты движешься в никуда.

Oldestkon

Забыл glEnableVertexAttribArray?
--
Без вызова кода отрисовки, ошибка, наверное, вылезать не должна. Но если ты потом что-то рисуешь, используя эту вбошку - то это наверняка оно.

Да, и, насколько я себе представляю, анбиндить буфер надо после выключения vao.

Minebot

Его вроде же при отрисовки надо врубать. Вот как я делаю. Сначала 1 раз генерирую vao и vbo

Потом через определенный период времени обновляю их вот таким способом

Oldestkon

1) Сначала заставь работать это без VOA

Oldestkon

1) Сначала заставь это работать без VAO
2) Во время отрисовки надо вызывать если ты не используешь VAO, vao же запоминает этот стейт и автоматически применяет его когда биндится, и точно так же запоминает забинденный буфер, поэтому тебе не надо его снова биндить перед отрисовкой, в случае использования vao
3) В качестве size надо передавать количество отрисовываемых _вершин_, а ты, как я понимаю, передаешь размер данных в интах.

Модератор форума

Как избавиться от ошибок OpenGL

В данной теме представлены инструкции по исправлению ошибок, связанных с OpenGL

Ошибки 1286 и 1282
Следуем инструкции ниже:
1.Зайдите в папку с игрой и перейдите в сборку сервера, на котором вы получаете данные ошибки.

К примеру возьмём сборку Classic.Путь будет выглядеть так - Том(С/D):\Users\(Имя Пользователя)\AppData\Roaming\.minecra ftonly\Classic
2. Открываем файл options.txt через Notepad++ (можно и через обычный Блокнот)
3. Ищём строку fboEnable.
4. Заменяем true на false.
5. Сохраняем, закрываем.
Последний раз редактировалось cheald; 28.06.2018 в 08:28 .
Akrux (17.06.2017),Cataclysme42 (14.08.2017),DoKe11 (27.06.2017),fresh3 (21.06.2016),Hinter (20.06.2016),KalleAK (16.10.2016),Kotowey10223 (07.09.2019),lifes (19.11.2016),MrDeltoFros (22.03.2017),MrGospo (30.12.2016),Veteran3 (03.06.2016)
Уже освоился

Большое спасибо. Исправил как написано выше, а то эта бяка задолбала. Должно помочь.

у меня такой путь C:\Documents and Settings\ (Имя пользователя)\Application Data\.minecraftonly\TechnoMagic

The chat/command will display "OpenGL Error: 1282 (Invalid Operation)" every 10 seconds or so which can be really tedious in multiplayer when you're trying to follow a chat.

I've tried everything I can think of. Full/clean reinstall of Minecraft, updating Java, updating Windows, updating graphics drivers, but the moment I run the game with Optifine it pops up again.

Has anyone else had this bug, and if so, how do you get rid of it? I am hoping to avoid having to play Minecraft without Optifine, but that's the only way I can stop it happening at the moment.

The text was updated successfully, but these errors were encountered:

bmcwal commented Dec 18, 2018

Hello, sorry for the delay.

bmcwal commented Dec 18, 2018

Actually getting a 2nd error in there now, "1281 (Invalid Value)"

andantet commented Dec 31, 2018

Before the issue is fixed, there is a setting to turn off OpenGL errors. I believe it is Options. -> Video Settings -> Other -> Show OpenGL errors .

Hope this helps.

bmcwal commented Jan 1, 2019

That is really useful, AndanteDevs, thank you!

I am also getting this error periodically on 1.12.2 using the extreme current version of sildurs vibrant shaders.

sp614x commented Dec 5, 2019

Mixed with the OpenGL errors are also some NullPointerExceptions which may be related:

sp614x commented Dec 5, 2019

The OpenGL error is very strange: OpenGL API ERROR: 1281 (GL_INVALID_VALUE error generated. View frustum must not have a zero values of: (right-left), (top-bottom), or (zFar-zNear).)
As if the view frustum is incorrectly defined.

sp614x commented Dec 5, 2019

What OS, GPU, drivers?
F3 debug screenshot?

spacecowgirl314 commented Dec 5, 2019

Windows 10 1909. GTX 1070, nvidia driver version 441.41. I'll try to get the screenshot in a bit.

spacecowgirl314 commented Dec 5, 2019

@cybercatgurrl you are running Forge with 59 mods loaded, most probably a conflict with one of the installed mods.

The original problem is OptiFine standalone, no other mods.

Hilife808 commented Dec 31, 2019

2019-12-31

so im having the same errors but my game is a black screen. i can open my inventory and see my hotbar. im running on 1.7.10. i'll post the mod list below.

Thank you and pls get back to me asap. :)

asbyth commented Dec 31, 2019

should probably update optifine, E3 is outdated

Hilife808 commented Dec 31, 2019

thanks man ill try it out and get back to you if it works or not

Hilife808 commented Dec 31, 2019

also do you think you can help me with some other issues im having. either through email, here or discord.

also updating the optifine version did not work still the same
here is a pic of how my game looks

@Hilife808 If u are running shaders. It can sometimes give u a black screen bc the shaders is trying to add visual effects but cant bc a mod is doing the same thing. And for ur error 1282. that is also a shader error message. which is to do with visals again. This error ecours mostly when u have a dimension mod installed since dimension mods can cause shaders issue's.
How i fixed that error is just turn off the gui errors in your settings. but other then that with the black scrren i would contact the shader owner if still avalible for the issue to be resolved.
Most of all its a shader visual conflict

progamerdixie commented Jul 21, 2020

I have the same problem i select a shader and when its on the screen is black and i get the error Open GL Error 1282 (invalid operation).

Minecraft_ 1 15 2 - Singleplayer 7_20_2020 8_14_40 PM

Minecraft_ 1 15 2 - Singleplayer 7_20_2020 8_15_15 PM

Deviouslrd commented Jul 21, 2020

You should be able to just reload the shader, and it should work. also why not use pre30

progamerdixie commented Jul 21, 2020

i have tried to reload the shader and the same thing happened

daryduck14 commented Jul 27, 2020

image

Hi, I am also having this error however I am not getting the black screen however my shader still isn't loading, I also used a preview version of optifine because there was no 1.16 version, could that be the issue or do you think it was the shader? (the shader is SEUS renewed and is v1.0.1) I also don't have any mods loaded on the game. How do I fix this error and load my shader?

progamerdixie commented Jul 27, 2020

Yes I have the same problem too with a different shader the other one gave me the black screen but trying a different one I got the error and can see my screen but the shader doesn’t work

progamerdixie commented Jul 27, 2020

Also I did get the newer preview optfine pre 30

AiJermain commented Aug 5, 2020

WilliamD47 commented Jan 2, 2021

This happens for me on mac but it does tell me that my device doesn't support it and I get some bits of the screen staying still

My brother is running Aristois 1.16.5 with optifine and baritone on his survival hack game but it shows Open GL Error 1282 (Invalid Operation), He turns off mods and it still shows it every second please help someone?

Just regular shader errors. Always happens with optifine. To solve this issue of not getting the text. Go into options, video settings, Other settings and turn show GL errors: to off.

Edit: Some shaders are out of date and can cause more issues such as black screen and other issues. i would try finding the correct updated version of that shader.zip or find another shader to use. ^^

Hello I play forgeoptifine in 1.12.2 and when I put shaders my hand and the nether are either black or white I attach an image with my components and shader

This is what my hand looks like

that is not the color of my skin
Attached capture of the mods that I use

Plis if anyone knows how to solve it tell me and in the chat it also says OpenGl 1282

soopi-n commented Feb 28, 2021

CaKePopS2k17 commented Apr 25, 2021

Hello I play forgeoptifine in 1.12.2 and when I put shaders my hand and the nether are either black or white I attach an image with my components and shader

This is what my hand looks like

that is not the color of my skin
Attached capture of the mods that I use

Plis if anyone knows how to solve it tell me and in the chat it also says OpenGl 1282

Man I actually have found out how to solve this problem. Your mod list screenshot helped me a lot. Delete "albedo". I don't know why but this mod is ruining the visuals of your game.

Ran into the OpenGL 1282 error myself just now.
I was able to resolve the conflict by referring to the logs, where I found that at least in my case, it was Pneumaticraft having issues drawing the overlay for the pressure gauges.
Look at your latest log, scroll to the bottom and find the last occurrence of the error.
Read through the error and look for mention of a mod you have used or a default MC setting that is conflicting with Optifine.

Here is my error for reference and don't get overwhelmed if you don't understand everything.
You're just looking to find what is causing the issue for OpenGL so just look for a reference to something for you to investigate further.
Then you can disable the mod or delete any error-causing items in game and the error should no longer be an issue.
Much better solution that just ignoring it and suffering the performance cost.
Hopefully this helps others figure out how to troubleshoot their specific conflict.

Читайте также: