Как установить дартмод на наполеон тотал вар

Обновлено: 04.07.2024

9 мая. 2013 в 20:44

DarthMod Napoleon Total War
---------------------------------------------
Here is the installation for napoleon darthmod so hope it helps and Enjoy.

What it Includes: (Here is some of the things it comes with there are much more)
--------------------------

The "Epic Edition" of DarthMod Napoleon includes the following:
+ Over 200 extra units
+ 43 Garrison units
+ 40 unit armies
+ Many different campaigns
+ Effects that look real
+ Fascinating AI
+ Realistic battle mechanics

*Drastic CAI tweaks for a better diplomacy, challenge and effective Britain. AI ships should be repaired too.
*Land & Naval Autocalc Improvements.
*Mass improvements. Melee penetration much more intense.
*BAI decisioning improvements. It should be more challenging.
*Canister should have better trajectories (Thanks to Bran Mac Born tip about high elevation).
*Soldier synchronization even more realistic.
*All 40 Unit Saves refreshed.

Installation
-------------------
Run the luancher and install to:

Windows 7 Would be:
C:/Program Files/Steam/Steam Apps/common/Empire Total War

Windows 8 Should be
C:/Program Files (x86)/Steam/Steam Apps/common/Empire Total War



Total War: NAPOLEON - Definitive Edition

16 июн. 2013 в 11:36 Anyone knows what's the gameplay difference between the vanilla and the others options (Europe, Italy, Egypt or Peninsula) that we choose from darthmod launcher. It's only about the playable factions or also affects the improvements of units, AI and others effects. 16 июн. 2013 в 22:16

If you press like say the Europe campagin and you set the options that you want,press start then when you are in the game it will say darthmod campagin click that,its got the options that you selected and the campagin u selected, choose your factions and have fun.

The AI are very smart now if you play the campagin on HARD or VERY HARD.

Hope that helped Thanks Vince :)

17 июн. 2013 в 3:29

And if I choose in the launcher the Europe campaign and then in game menu I choose "napoleon campaign -> Europe campaign" instead of "darth's mod europe campaign". What's the difference between the two options.

And about the option vanilla in darth mod menu. If I choose that, I'll be able to play the Napoleon's Campaigns with a strong AI and all other improvements like 2size amies, etc etc etc.

17 июн. 2013 в 6:46

Well there both the same you will still play the europe campaign if you play the "napoleon campaign" you can only play as "France" if you click on Europe campaign on the launcher and start you will see in game darthmod campaign and when you click that you can choose a hole bunch of "Factions" to play as.

The only way to make AI smart is to set the difficulty to "Hard" or "Very Hard".

If you click restore vanilla files you will play the vanilla game,then when you want to play darthmod again launch the darthmod icon and play.

Сообщество Империал: [Napoleonic] DarthMod Napoleon - Сообщество Империал

Imperial

Версия 1.1
-Улучшенный рукопашный бой.
-Реакция и движение войск оптимизировано.
-Лучшее BAI, противник более осторожен.
-Франция больше не будет "непобедимой".
-Ядра имеют гораздо более разрушительный эффект, а также морские пушки являются более эффективными. Вообще пушки теперь более реалистичны, гораздо больше, чем в ванильной игре.
-Уменьшен доход для игрока.
-Миноры получают больше дохода, так что они могут представлять большую проблему.
-Мушкетный огонь лучше сбалансирован, чтобы бы стать более эффективным.
-Все трехдечные линкоры и испанская "Santisima Trinidad" имеют большую огневую мощь, чтобы отразить их исторические характеристики, английские корабли немного быстрее и имеют более точные пушки.
-Гранаты удалены

Версия 1.2
-исправлен баг в Пиренейской компании
-перебалансирован ближний бой
-лучше выражено действенность огня от расстояния до цели
-союзники более надежны для игрока
-подарки оказывают более сильное влияние
-исправлен баг ванили с суицидными наконностями генералов и др. юнитов

Версия 1.3
-Дальность движения судов увеличилось в пользу морских вторжений.
-Гренадеры получили более тяжелую модель тела.
-Черты характера генералов/агентов/министров, проявляются в настоящее время чаще.
-Система морали стала более динамичной, для создания более реалистичных сражений (юниты под сильный обстрелом и ружейным огнем не будут тупо стоять на месте, но будут отступить на безопасную позицию, таким образом защищая себя автоматически).
-Рукопашный бой стал более решающий.

Версия 1.35
-Исправленно кол-во поинтов передвижения шлюпов и бригов на более корректное
-Тонкая настройка повреждений от бортовых залпов.
-Откорректирована скорость передвижения по холмам

Версия 1.4
-Скорость передвижения пехоты и кавалерии сейчас более реалистичны, чем раньше(уменьшена ванильная беготня). Это сказывается в лучшую сторону при рукопашной и огневой атаках.
-Сделана корректировка формаций, сейчас артиллерия управляемая АI не занимается бесполезным маневрированием, когда армия атакует, и обеспечивает постоянный заградительный огонь (это известная ошибка ванильной версии).

Версия 1.5
-Здания получили больше хитпоинтов(прочность против орудийного огня), что делает их более полезными в качестве укрытий.
-Минорные фракции будут теперь пытаться расширяться, также и мажоры станут более агрессивными, чтобы победить. В результате кампания становится более интересной и непредсказуемой.
-Более точно выверенная механика ружейного и ближнего боя для большей реалистичности.
-Качество различных юнитов сбалансированы лучше, так что найм элитных подразделений будет оправдан, чтобы быть завербоваными AI.
-Решены вопросы баланса юнитов.

Версия 1.7
-Исправлен скрипт, дающий играть всем фракциям с 40-ка юнитами (два из них были не включены).
-CAI стал более мобильным и не отсижывается в населенных пунктах. Война теперь действительно развязывается между странами.
-Уменьшено время строительства всех построек и зданий, чтобы и игрок и AI смог быстрее нанимать юнитов и начинать активные БД. Это влияет очень положительно на CAI, фракции сейчас быстро формируют армии и флот, чтобы начать наступать и обороняться в более короткие сроки.
-Кавалерия стала более ударной против пехоты, и для компенсации штыковой пехотный бой стал более действенным, чтобы дать лучшую защиту против конницы в каре на более долгий срок.
-Увеличение населения стоит 2000 за юнит, таким образом, когда вы нанимаете большие армии, это оказывает воздействие на рост и процветание городов.

Версия 2.2
-Улучшенные эффекты и особенно дым. Если включить опцию "Extreme Particles" вы увидите полный эффект.
-Кровь станет появляться чаще и яснее.
-CAI станет активнее развивать провинции, и должен вести себя в целом ещё лучше.
-В компании с возникающими фракциями у них будут города с 3 слотами построек.
-Ближний бой стал более решающим.
-Мораль в большей степени станет влиять на потери армии.
-AI станет чаще формировать линии для ведения стрельбы.
-Уменьшена действенность гаубичных снарядов.
-Артиллерийский стала менее точной.
-Повстанческие армии больше не будут состоять из элитных подразделений.
-Генеральские способности станут доступны чаще и и их эффект выше.

Версия V2.3
-Улучшенный расчет автобоёв для сухопутных и морских сражений.
-Великобритания должна стать более агрессивной и быть сложным противником.
-CAI должен строить больше кораблей.
-CAI должен иметь более широкий состав ВМФ.
-CAI должен будет регулярно ремонтировать свои корабли.
-CAI должен лучше управлять уровнем агрессивности.
-CAI должен более эффективно управлять экономикой .
-CAI должен правильно рассчитать необходимый размер и состав армии для противодействию игроку(приготовьтесь к тяжелым потерям на поле боя).
-Новые механики и анимации ближнего боя.
-Лучше оптимизирована мораль юнитов под управлением AI и создание боевых порядков.
-Пушки имеют более четкие различия в дальности и эффективности стрельбы, в зависимости от их калибра, чтобы отразить историческую достоверность.
-Перки министров с бонусами / штрафами переработаны, чтобы сделать их роль в игре важнее.
-Повреждения от огня корабельных орудий усиленно для более реалистичных морских сражений.
-Новые, ещё более реалистичные эффекты дыма.

Version 2.4+ HotFix
BAI finetune to create more proper musketlines.
Fire by rank reloads now a little faster.
Howitzer fragments more realistic trajectories.
CAI less passive from what it has been reported.
Lag issues that have been reported have been addressed:
Lag is created when you choose Ultra particles (in vanilla too when using ATI cards) or somehow the game preferences get messed.
Now the Darth effects have all the necessary in High Particle settings (no need to use Ultra) and to be sure you can delete the game preferences from the launcher with one click (File->Preferences script->Delete) to set them again with safety inside the game.

Version 2.5++ "Mythos Edition"
Artillery more powerful in the battlefield as widely requested. (Also the impact effects of solid shots have been improved).
Several CAI recruitment options have been optimised.
AI France more aggressive to be able to survive and prevail against the CAI alliance packs (In DarthMod alliances are realistic and helpful).
Britain more aggressive so to attack and invade more often.
Naval guns more powerful against crew and have more range. Additionaly many naval gameplay mechanics have been re-balanced for compensation.
CAI better army positioning in the campaign map, hopefully leading to more AI strategic maneuvering.
BAI Formations improved and they make the AI to be far more effective in attacking/defending, in protecting the general and in artillery usage.
The Albtraum23 modified deployment zones submod included in DarthMod is now not creating CTD in siege battles (removed all the possible causes which means siege battles have normal deployment zones).

Version 2.5+++ "Mythos Edition" (17/7/2012)
Fix of broadside damage being too weak.
Improved melee and animation mechanics for even more cinematic and realistic engagements. The AI is affected very positively and now should behave better and be more responsive.
Adjusted the Formation AI and now the BAI should be more effective overall:
The AI now forms proper double lines, more suitable for the 40 Unit battles engagements.
The AI now can defend more efficiently and artillery fires at the advancing human army without hesitations.
The AI should attack not too stretched out and more coordinated.
Managing properly the formation offsets now the BAI can attack more efficiently by exploiting the weakness of the human player, that is the ability to control many fronts at the same time and musket/charge at will. In short, the AI moves much more decisively in the battlefield and should provoke much more casualties to the human player.
CAI should now be much more mobile and eager to defend borders/settlements/cities and also to invade.
Rank fire has less fire delay.
Melee penetration enhanced to the maximum cinematic level.

Version 2.6+ "Epic Edition"
Several new improvements that affect Battle AI positively for even greater and more challenging battles. DarthMod Napoleon has now 300% better Battle AI from vanilla = guaranteed. Those who still do not believe just try and see (especially in campaign battles).
Melee mechanics improvements (better reactions, more lively engagements).
Better animation mechanics, more realistic. (Less synchronised volleys, better sounds, less lag).
43 new Garrison units that make sieges far more interesting. No longer you will face only weak armed citizenry but instead you will have to battle against experienced Line infantry and trained Militia, according to town income. These troops are available for the human player too when he defends. (In previous version this was not implemented fully and caused bugs = you could not disband some units or after the battle they dissapeared. Now this very irritating bug is fixed).
Howitzers more accurate and effective.
Quicklime and Carcass more effective.
Many more projectile improvements. For example muskets are having even more realistic firing trajectories. You can feel how the musket is better at the hands of a trained soldier than an inexperienced militia. Enable the improved projectile trails to watch how deadly or unstable at the same time can be a musket barrage.
Squares more effective against cavalry.
Fortifications slightly less expensive as requested.
Musket sounds enriched with the magnificently recorded sounds of General Andy. DarthMod now uses possibly the best musket sound mix of the community. Read the credits for more info.
The 1X MP setting is now enabling normal vanilla unit size so you can freely change unit size or play DarthMod multiplayer without any issues.

Сообщество Империал: [Napoleonic] DarthMod Napoleon - Сообщество Империал

Imperial

Версия 1.1
-Улучшенный рукопашный бой.
-Реакция и движение войск оптимизировано.
-Лучшее BAI, противник более осторожен.
-Франция больше не будет "непобедимой".
-Ядра имеют гораздо более разрушительный эффект, а также морские пушки являются более эффективными. Вообще пушки теперь более реалистичны, гораздо больше, чем в ванильной игре.
-Уменьшен доход для игрока.
-Миноры получают больше дохода, так что они могут представлять большую проблему.
-Мушкетный огонь лучше сбалансирован, чтобы бы стать более эффективным.
-Все трехдечные линкоры и испанская "Santisima Trinidad" имеют большую огневую мощь, чтобы отразить их исторические характеристики, английские корабли немного быстрее и имеют более точные пушки.
-Гранаты удалены

Версия 1.2
-исправлен баг в Пиренейской компании
-перебалансирован ближний бой
-лучше выражено действенность огня от расстояния до цели
-союзники более надежны для игрока
-подарки оказывают более сильное влияние
-исправлен баг ванили с суицидными наконностями генералов и др. юнитов

Версия 1.3
-Дальность движения судов увеличилось в пользу морских вторжений.
-Гренадеры получили более тяжелую модель тела.
-Черты характера генералов/агентов/министров, проявляются в настоящее время чаще.
-Система морали стала более динамичной, для создания более реалистичных сражений (юниты под сильный обстрелом и ружейным огнем не будут тупо стоять на месте, но будут отступить на безопасную позицию, таким образом защищая себя автоматически).
-Рукопашный бой стал более решающий.

Версия 1.35
-Исправленно кол-во поинтов передвижения шлюпов и бригов на более корректное
-Тонкая настройка повреждений от бортовых залпов.
-Откорректирована скорость передвижения по холмам

Версия 1.4
-Скорость передвижения пехоты и кавалерии сейчас более реалистичны, чем раньше(уменьшена ванильная беготня). Это сказывается в лучшую сторону при рукопашной и огневой атаках.
-Сделана корректировка формаций, сейчас артиллерия управляемая АI не занимается бесполезным маневрированием, когда армия атакует, и обеспечивает постоянный заградительный огонь (это известная ошибка ванильной версии).

Версия 1.5
-Здания получили больше хитпоинтов(прочность против орудийного огня), что делает их более полезными в качестве укрытий.
-Минорные фракции будут теперь пытаться расширяться, также и мажоры станут более агрессивными, чтобы победить. В результате кампания становится более интересной и непредсказуемой.
-Более точно выверенная механика ружейного и ближнего боя для большей реалистичности.
-Качество различных юнитов сбалансированы лучше, так что найм элитных подразделений будет оправдан, чтобы быть завербоваными AI.
-Решены вопросы баланса юнитов.

Версия 1.7
-Исправлен скрипт, дающий играть всем фракциям с 40-ка юнитами (два из них были не включены).
-CAI стал более мобильным и не отсижывается в населенных пунктах. Война теперь действительно развязывается между странами.
-Уменьшено время строительства всех построек и зданий, чтобы и игрок и AI смог быстрее нанимать юнитов и начинать активные БД. Это влияет очень положительно на CAI, фракции сейчас быстро формируют армии и флот, чтобы начать наступать и обороняться в более короткие сроки.
-Кавалерия стала более ударной против пехоты, и для компенсации штыковой пехотный бой стал более действенным, чтобы дать лучшую защиту против конницы в каре на более долгий срок.
-Увеличение населения стоит 2000 за юнит, таким образом, когда вы нанимаете большие армии, это оказывает воздействие на рост и процветание городов.

Версия 2.2
-Улучшенные эффекты и особенно дым. Если включить опцию "Extreme Particles" вы увидите полный эффект.
-Кровь станет появляться чаще и яснее.
-CAI станет активнее развивать провинции, и должен вести себя в целом ещё лучше.
-В компании с возникающими фракциями у них будут города с 3 слотами построек.
-Ближний бой стал более решающим.
-Мораль в большей степени станет влиять на потери армии.
-AI станет чаще формировать линии для ведения стрельбы.
-Уменьшена действенность гаубичных снарядов.
-Артиллерийский стала менее точной.
-Повстанческие армии больше не будут состоять из элитных подразделений.
-Генеральские способности станут доступны чаще и и их эффект выше.

Версия V2.3
-Улучшенный расчет автобоёв для сухопутных и морских сражений.
-Великобритания должна стать более агрессивной и быть сложным противником.
-CAI должен строить больше кораблей.
-CAI должен иметь более широкий состав ВМФ.
-CAI должен будет регулярно ремонтировать свои корабли.
-CAI должен лучше управлять уровнем агрессивности.
-CAI должен более эффективно управлять экономикой .
-CAI должен правильно рассчитать необходимый размер и состав армии для противодействию игроку(приготовьтесь к тяжелым потерям на поле боя).
-Новые механики и анимации ближнего боя.
-Лучше оптимизирована мораль юнитов под управлением AI и создание боевых порядков.
-Пушки имеют более четкие различия в дальности и эффективности стрельбы, в зависимости от их калибра, чтобы отразить историческую достоверность.
-Перки министров с бонусами / штрафами переработаны, чтобы сделать их роль в игре важнее.
-Повреждения от огня корабельных орудий усиленно для более реалистичных морских сражений.
-Новые, ещё более реалистичные эффекты дыма.

Version 2.4+ HotFix
BAI finetune to create more proper musketlines.
Fire by rank reloads now a little faster.
Howitzer fragments more realistic trajectories.
CAI less passive from what it has been reported.
Lag issues that have been reported have been addressed:
Lag is created when you choose Ultra particles (in vanilla too when using ATI cards) or somehow the game preferences get messed.
Now the Darth effects have all the necessary in High Particle settings (no need to use Ultra) and to be sure you can delete the game preferences from the launcher with one click (File->Preferences script->Delete) to set them again with safety inside the game.

Version 2.5++ "Mythos Edition"
Artillery more powerful in the battlefield as widely requested. (Also the impact effects of solid shots have been improved).
Several CAI recruitment options have been optimised.
AI France more aggressive to be able to survive and prevail against the CAI alliance packs (In DarthMod alliances are realistic and helpful).
Britain more aggressive so to attack and invade more often.
Naval guns more powerful against crew and have more range. Additionaly many naval gameplay mechanics have been re-balanced for compensation.
CAI better army positioning in the campaign map, hopefully leading to more AI strategic maneuvering.
BAI Formations improved and they make the AI to be far more effective in attacking/defending, in protecting the general and in artillery usage.
The Albtraum23 modified deployment zones submod included in DarthMod is now not creating CTD in siege battles (removed all the possible causes which means siege battles have normal deployment zones).

Version 2.5+++ "Mythos Edition" (17/7/2012)
Fix of broadside damage being too weak.
Improved melee and animation mechanics for even more cinematic and realistic engagements. The AI is affected very positively and now should behave better and be more responsive.
Adjusted the Formation AI and now the BAI should be more effective overall:
The AI now forms proper double lines, more suitable for the 40 Unit battles engagements.
The AI now can defend more efficiently and artillery fires at the advancing human army without hesitations.
The AI should attack not too stretched out and more coordinated.
Managing properly the formation offsets now the BAI can attack more efficiently by exploiting the weakness of the human player, that is the ability to control many fronts at the same time and musket/charge at will. In short, the AI moves much more decisively in the battlefield and should provoke much more casualties to the human player.
CAI should now be much more mobile and eager to defend borders/settlements/cities and also to invade.
Rank fire has less fire delay.
Melee penetration enhanced to the maximum cinematic level.

Version 2.6+ "Epic Edition"
Several new improvements that affect Battle AI positively for even greater and more challenging battles. DarthMod Napoleon has now 300% better Battle AI from vanilla = guaranteed. Those who still do not believe just try and see (especially in campaign battles).
Melee mechanics improvements (better reactions, more lively engagements).
Better animation mechanics, more realistic. (Less synchronised volleys, better sounds, less lag).
43 new Garrison units that make sieges far more interesting. No longer you will face only weak armed citizenry but instead you will have to battle against experienced Line infantry and trained Militia, according to town income. These troops are available for the human player too when he defends. (In previous version this was not implemented fully and caused bugs = you could not disband some units or after the battle they dissapeared. Now this very irritating bug is fixed).
Howitzers more accurate and effective.
Quicklime and Carcass more effective.
Many more projectile improvements. For example muskets are having even more realistic firing trajectories. You can feel how the musket is better at the hands of a trained soldier than an inexperienced militia. Enable the improved projectile trails to watch how deadly or unstable at the same time can be a musket barrage.
Squares more effective against cavalry.
Fortifications slightly less expensive as requested.
Musket sounds enriched with the magnificently recorded sounds of General Andy. DarthMod now uses possibly the best musket sound mix of the community. Read the credits for more info.
The 1X MP setting is now enabling normal vanilla unit size so you can freely change unit size or play DarthMod multiplayer without any issues.

Читайте также: