Star citizen где продать руду

Обновлено: 20.05.2024

Понятно, что игра - развод, и вообще никто там не ведёт разработку. Но что делать, если ничего лучше этого среди космосимов всё равно в мире не делали и похоже не собираются делать.

и когда там наконец дадут походить внутри кораблей? лет через пять, если повезёт? странно, я думал там всё сделано лучше, чем в гражданине.

в космосиме ведь это самое важное))
а не космос, масштаб, ощущение корабля.
про развод ты и сам написал, что угодно лучше игры которую с таким баблом даже не думают выпускать

в космосиме много что важно.. потому я лично и играю в гражданина.

а я и не против, но заявление по поводу лучшего космосима это слишком громко

для меня он всё-таки лучший. для кого-то понятное дело что-то другое может быть лучше. собственно, этот пост изначально - это моя личная оценка, объективно такие штуки вообще трудно оценивать. у каждого своё мнение будет.

тут полностью согласен)

Вообще-то, хождение по кораблю = ощущению корабля, чувствуется его размер, стилистика, кроме того начинка внутри корабля, генераторы щита и гравитации, авионика.
Сравни например Окру в Элитке с 890-ым из Гражданина, кто даёт больше ощущения корабля ?

А когда в стар ситизен завезут хентай? лет через никогда! вот и думайте. В моей же игре будет и то и другое.

Не могу не поделиться скриншотом своего любимого нового корабля! :)

Прости, д&рьмо, а не корабль.

Много ты понимаешь) Специально для тебя сделал эти два скриншота)

Вот это корабль от Ориджин.

Да мне пофигу что делает ориджин. Мне важно, что новый корабль попал мне прямо в сердце, чего не было еще ни с одним судном в стар ситизен. Кроме, может быть каррака, но каррак совсем в другой лиге.

Но что делать, если ничего лучше этого среди космосимов всё равно в мире не делали

Факт

Я готов сделать лучше, просто дайте мне 300 миллионов долларов. 200 заберу себе, а на 100 миллионов буду десятилетиями нанимать 3дщников, чтоб делали красивые рендеры с хотелками фанатов.
Profit.

Только вот это всё мои личные скриншоты, а не красивые рендеры. ред.

все ясно! ты 3дшник, который работает на Криса. Если мой план сработает, я найму тебя.

Самое забавное, что пока одни жалуются на то ,что графика в Star Citizen уже устарела, другие называют ингейм скриншоты "красивым рендером")))

красиво ! а когда выходит ? (¬‿¬)

Не когда, а если

Старфилд всё? Отменяется?

1. Это будет не ММО, будет сингловая рпг в стиле скайрима, всем это понятно.
2. Когда выйдет - тогда и посмотрим, что там вообще сделали. Кроме красивого ролика про игру пока вообще ничего не понятно. ред.

Когда выйдет - тогда и посмотрим, что там вообще сделали. Кроме красивого ролика про игру пока вообще ничего не понятно.

Забавно от поклонника СЗ это слышать

В СЗ я уже несколько лет играю с наслаждением. В него можно играть, и там вполне есть чем заняться в целом. Да и детальность игры меня до сих пор восхищает, которая с каждым квартальным апдейтом только увеличивается. ред.

Да нет и не может пока что быть никаких поклонников СС. Есть те, кто всё же надеется не смотря ни на что. А остальным их по приколу подъёбывать "Ну чо там, когда? Уже скоро? Ясно)".

Все это слышали? Нас нет, лол. ред.

Космосим обязательно должен быть ММО? Интересный поворот.

Так себе идея - летать по огромному космосу в одиночку. Он конечно может быть сингловым, но только вот уровень интереса к подобному проекту резко падает. Живых людей всегда намного интереснее видеть в таком огромном мире.

Starfield не космосим, а ролевая игра. Может быть, в ней будут элементы управления космическим кораблём, но если и будут, то вряд ли они составят большую часть геймплея. ред.

Показывают
Красивое
.
Смотрим

Как у тебя работает это всё и на каком железе?

Плохо, даже на жирном железе

Железо очень мощное, работает достаточно посредственно. Это одна из самых требовательных игр на текущий момент.

Сейчас немного возросла надежда на повышение фпс вместе с анонсом о том, что разрабы будут работать над интеграцией dlss и его аналога от амд. ред.

Дмитрий Поборцев

Дмитрий Поборцев

Руслан, ищи гайды по профиту от майнинга, смотря че добывать

Дмитрий Поборцев

На Деймаре, говорят вроде камни норм попадаются, можно и заработать, а так баунти-хантинг довольно прибыльный

Дмитрий Поборцев

Руслан, вот сейчас парень намайнил 42% Titanium на 10к уеков

Руслан Знамов

Норм.лечу на деймар. Да я первый раз попробовал. Думал шлак не забирает.

Руслан Знамов

Руслан Знамов

Вообще майнинг тут мне понравился. Реально не элита.

Кирилл Рулько

Как бурить руду этим звездобуром? Чего нажимать надо?

Кирилл Рулько

Руслан Знамов

Кирилл, если проще, скаеигь камень, там проценты ценностей,остальное шлак. Надо %20 и тогда коли камень. Лазером главное плавно к зелёной зоне подходить и там держать, колесом мыши мощь регулируется, перед зелёной зоной надо сбавлять мощь, типа подогрев. Держу любой в пределах процента.

Specialists Positions

In order to achieve a successful mining operation, large ships often assign their crew positions for increased efficiency and productivity. Such positions include the Pilot, Scan Operator, Beam Operator, Cargo Operator, and Refinery Operator.

Pilot

The pilot is responsible for the operation of the vessel as well as the safe transport of its passengers and cargo, determining safe routes, calculating fuel, and make the final call as to which individual asteroid warrants the most immediate attention, often choosing from an array of possible targets identified via the scanning process. They also determine whether to remain in a fixed position around an asteroid throughout the excavation process or to adopt a more active role, gradually rotating around a selected asteroid and thus giving the beam operator a better opportunity to find and extract valuable pockets of buried ore. [4]

Scan Operator

The scan operator is responsible for injecting remote material analysis packages (RMAPs) into nearby asteroids that, upon success, immediately begin sending telemetry data back to the pilot and scan operator informing them as to the asteroid's precise material composition. Depending upon the ship and its associated hardware, anywhere from several dozen to hundreds of RMAP-equipped manually guided missiles may reside upon a mining vessel.

Upon selection of an asteroid, the center of mass is automatically calculated and the scan operator begins the process of gradually scanning for a suitable RMAP insertion point. This is a multi-faceted process involving a search for a section of surface geometry oriented such that its perpendicular traverses the center of mass or somewhere close to it. The operator receives feedback on the angular difference, but it's ultimately their call as to whether a given site is good enough or not.

Once an insertion site has been selected, the location and optimal injection orientation are displayed, and the scan operator may launch an RMAP-equipped missile. The missile's thrust and guidance system are manually controlled, with the objective being to impact the asteroid at the precise point and with the exact orientation dictated via the previous step. The distance from the computer-specified injection position, deviation from the optimal angle, the base material of the asteroid, and final impact velocity ultimately determine whether an injection is successful or not.

One interesting aspect of this particular effort is that the confidence of the scan operator plays a significant role. The more optimal the initial insertion point selected – which typically takes more time to achieve – the larger the error can be in the subsequent missile guidance stage and still achieve a successful insertion. More skilled operators, therefore, will often be willing to accept even a mediocre insertion site so that they may quickly proceed to the next stage, confident in their ability to hit the precise location at the specified speed and angle such that they'll still be able to achieve success. [4]

Beam Operator


The beam operator is typically the second-in-command of a mining expedition. They are responsible for wielding the multi-megawatt mining beam generators affixed to one or more robotic arms near the front of the ship that fractures asteroids into fragments. The beam operator has direct control over the output wattage and is thus able to precisely control how much energy to dispense into a given area of an asteroid. This is critically important, as the injection of surplus energy into a volatile material can cause an explosive chain reaction to occur, with the total destructive force ultimately determined by the type and amount of reacting material. The beam equivalent of a sledgehammer, therefore, can be used to quickly excavate large quantities of inert materials, but a lower-wattage scalpel will be necessary when attempting to safely extricate those that may react violently in the presence of sufficient energy.

The Exothermic Reaction Detector is a status display on the beam operator's control panel that detects the production of excess energy indicative of the fact that the mining beam is causing a chain reaction in some portion of the materials in close proximity to the beam. This information is presented to the operator in the form of a vertical bar graph plotted over time showing the probability per second of such a reaction growing out of control and consuming – often in a powerful burst of energy that can send huge, dangerous shards of the asteroid flying towards the vessel – all of the material in the nearby area. [4]

Cargo Operator

The cargo operator utilizes a console on the bridge of the ship that allows them to monitor a camera mounted within the forward-facing input port. From that vantage point, the cargo operator can view the impact area of the mining beam, as well as the various asteroid fragments that are broken apart from the parent body and ejected out into space. The input port contains a powerful crusher that quickly reduces any incoming asteroid fragments to rubble and stores them in attached cargo modules for transport or, on ships with an integrated refinery, subsequent processing into their purified elemental forms.

The cargo operator directs a targeting cursor towards fragments of interest, with an integrated Fragment Scanner – similar to the Analytical Materials Processor utilized by the beam operator – providing immediate feedback in regard to the fragment's precise composition. In this manner, the operator is able to get a quick sense as to the relative value of the fragment, and whether it is worth attempting to guide it into the input port. The Fragment Scanner also displays the object's mass, trajectory, and velocity.

The cargo operator controls attractor and repulsor beam generators typically mounted just within or outside the input port, and the magnitude of the force generated by each can be precisely controlled so as to allow for intricate modification and control of a fragment's trajectory. The cargo operator's display allows for a variable magnification zoom, which is necessary since attractive and repulsive forces are applied at the precise location denoted by the target cursor. Application of force to a fragment's extremity, then, will typically result in generating a rotation on the object rather than any significant change in its direction. Thus, considerable skill – including the ability to quickly estimate an object's approximate center of mass – is required in order to efficiently apply forces and guide fragments along the desired path. [4]

Refinery Operator

The position of refinery operator only exists on mining ships that contain an integrated refinery. Refineries allow raw ore to be gradually converted into their purified component forms, with the undesirable elements being ejected back out into space in the form of dust. Purified materials consume a small fraction of the storage space of their unrefined counterparts, which is of particular concern when dealing with low-quality asteroid fields that possess valuable elements only in a highly diffused form, or when attempting to minimize the number of return trips back to a trading or storage facility. The refinery operator controls the routing of ore to a variety of specialized processing units, each of which has a different role to play in the separation of one material from another. Operator errors in the refinement process can cause sensitive equipment to fail, stalling the conversion process and costing valuable time until the affected item is replaced, typically with a surplus part stored in the ship's inventory.

All of the aforementioned specialist positions may be helmed by either a player or an NPC, with more experienced NPCs performing their duties in superior fashion, but usually at the expense of demanding a higher monthly salary. [4]

Trade and Development Division (TDD)

The Trade and Development Division - otherwise known as "TDD" - is a marketplace located in ArcCorp's Area 18, where information determining the supply and sense of demand of various commodities is shown for a given location.

Mining Vessels

MISC Prospector

MISC Prospector.jpg

The Prospector has long been the preferred ship for solo miners and surveyors throughout the universe. Featuring MISC's sleek design sensibility, a bevy of high-tech mining tools, and dedicated storage pods for extracted resources, this utilitarian powerhouse perfectly balances form and functionality. [1]

ARGO Mole

ARGO Mole.jpg

The Argo Astronautics Mole (Multi Operator Laser Extractor) is a medium-sized multi-crew mining ship. With three independent mining turrets and comprehensive crew facilities, it is a ship perfect for efficient multi-crew mining. In addition, a large array of 24 mineral pods ensures that nothing valuable will ever be left behind. The MOLE lives by the adage "many hands make for light work" [2]

RSI Orion


The RSI Orion conducting heavy mining operations in deep-space.

The Orion is the premiere multicrew mining ship in the universe, utilizing up to seven crew stations for efficient, rapid mining of large ore deposits. The Orion's features include high-grade turret-mounted tractor beam arrays, plenty of mineral storage and a cabin designed by the team that brought you the Aurora and Constellation. [3]

Mining Lasers

Every vessel dedicated to mining has one or more mining lasers capable to fracture and extract large mineral deposits.

Mining Lasers
Lancet MH1 Greycat classifies the Lancet as a support laser best utilized when mining with others. Generating a weaker than average beam, the Lancet safely heats deposits to reduce their resistance and instability but struggles to shatter them on its own. For mining crews, it's an ideal support laser to use alongside other mining heads.
Arbor MH1 The Arbor mining laser became the universe's most heralded mining laser head thanks to Greycat Industrials' exacting standards and business prowess. The laser heads solid reliable design found favor amongst industrial and solo operations for effectively balancing speed and safety. Greycat capitalized on this reputation by securing exclusive contracts that made the Arbor the standard laser head on most mining ships.
Hofstede-S1 The Arbor mining laser became the universe's most heralded mining laser head thanks to Greycat Industrials' exacting standards and business prowess. The laser heads solid reliable design found favor amongst industrial and solo operations for effectively balancing speed and safety. Greycat capitalized on this reputation by securing exclusive contracts that made the Arbor the standard laser head on most mining ships.
Klein-S1 Shubin designed Klein to generate a powerful laser that increases mining speed. This increased speed incurs additional risk by boosting a deposits instability and chance of exploding, but if used correctly, the Klein can quickly reap rewards for the careful miner.
Impact I Mine difficult deposits easier and faster with the Impact. Thermyte Concern created special focus lenses to increase the laser's power and provide the precision required for a larger optimal charge window. This powerful mining laser head does require careful management, as deposits will overheat quicker and explode with more force.
Helix I Thermyte Concern engineered the Helix to be a mining laser impressive power and increased range to make it ideal when dealing with difficult deposits. Yet, all this power can be dangerous, as it also slows the throttle's responsiveness and increases the intensity of explosions. To some, the effective use of the Helix has become a sign of a true mining professional.

Mining Gear

Pyro RYT Multi-tool

The Greycat Pyro RYT Multi-tool (or simply Personal Multi-tool) is a personal item that is equipped with the capabilities of a small-scale version of a workshop's Repair Arm.

OreBit Mining Attachment


The OreBit Mining Attachment enhances the Pyro RYT Multi-tool by allowing mining capabilities such as scanning and fracturing.

MacFlex Rucksack Core

The MacFlex Rucksack Core is a rucksack often worn by miners for its ample storage space to house extracted harvestable minerals.

Star citizen где продать руду

Алексей Орлов

> про "кривую" слева наверху

По сути, самый главный инструмент. Очень удобно отображает динамику процесса. На остальное, грея камень, можно практически не смотреть.
Показать полностью.

> отметку именно в графике зеленой метки

В графике зелёная зона не отмечена. Там на вертикальных осях есть риски минимума и максимума значения за отображаемый отрезок времени, чтобы проще ориентироваться было. Чем они ближе друг к другу, тем, соответственно, стабильнее процесс.

Алексей Орлов

> растянули на 5 минут, сам майнил, краткое описание:

Так следует делать, если хочешь, чтобы поняли только те, кто и так всё сам понял. Гайды делаются не для этого.

Николай Рожков

Алексей, покапался в ответах разрабов - он должен выбрасывать пустую породу (на одном концепте кстати это видно). А Орион будет иметь комплекс переработки руды - переплавлять очищенную руду в металлические слитки и т.п.

Алексей Орлов

DELETED

Владимир Арахнов

Задумка прикольная, конечно. Но Карл, это высокотехнологичное будущее. Самостоятельно копать камушки? Реально?

Хотя, если предположить, что это а ля стоковый способ (для самых начинающих) то ещё куда не шло.

И теперь логика копки космических объектов.
Как по мне, носиться за разлетевшимися кусками астера то ещё удовольствие.

Да, способ креативный, но в той же Elite есть худо/бедно автоматизация (с переработкой на борту. Да, тоже не совершенной, но более удобной, как по мне)

Алексей Орлов

> но в той же Elite

Переработка на борту будет у Ориона.
Проспектор — это чтобы мотыгой не долбить и носить не в кармане.

Логики копки космических объектов ни ты ни я ещё не видели и, тем более, не щупали.

Feliks Dark

Рустам Макашев

У меня вообще не запускается игра после нажатия лаунчера вылазит окно запуска чергый экран и все

Владимир Арахнов

Алексей, в Elite есть а ля дрон, который носится и таскает тебе в "пузико" добытое. Стоят эти дроны копейки. На аспе за заход копаю 3 ляма разными ресурсами. А тут разбей, потом собери, потом ещё и переплавь и т.д. Ну так себе, честно. А так, ситизня может ввести таких же дронов но расширить их функционал. Т. Е. Пусть дрон сам собирает. А что бы жизнь мёдом не казалась, можно сделать у них разный "ранг" (соответственно цену) и возможность фитить. И от ранга дрона + его оснастки будет зависеть шанс удачной операции и шанс получения критических повреждений дроном при неудачной копке.

Влад Ковалев

Владимир Арахнов

Влад, ну вот как будут - посмотрим) я ж выше и писал, что это крутая идея, но только для стока)

Влад Ковалев

Влад Ковалев

Владимир Арахнов

Влад, посмотрим - увидим)
В элите, к слову, тоже местами в майнинге бред.

Николай Рожков

"The Prospector will only be removing things like useless rock, the processing equipment on the Orion is much more advanced."

Николай Рожков

Владимир, начнем с того что данная версия с "раскалыванием" камушков не соответствует изначальной задумке, и если они в итоге вернутся к ней то никакие камушки ловить не придется.

Алексей Орлов

Давай будем сравнивать базового майнера с базовым майнером, а не велосипед с поездом. Ну, т.е. полностью [контролируемый] и достаточно интересный процесс дробления с убогим "нажал кнопочку, подождал, а потом ловишь пузиком". Не надо сову на глобус натягивать.

> И от ранга дрона + его оснастки будет зависеть шанс удачной операции и шанс получения критических повреждений дроном при неудачной копке.

Михаил Тот

майнинг взят из евки, и крис видать понимает как он происходит, если дать всем дронов и не нужно следить за процессом, - это превращается в афк гейминг и ботофермы, я думаю такой процесс сознательно задуман для полного вовлечения игроков в процесс, а не поотму что цигам сложно придумать дронов или автокопку камней..

Алексей Орлов

Николай Рожков

Михаил, о да, если бы в еве не было майнинга, сами ЦИГи придумать его не смогли бы. Прям пичаль-беда. Мне вообще подумать страшно что было бы если бы Евы не существовало.

Алексей Орлов

> майнинг взят из евки

Ты точно смотрел видео?
Показать полностью.
Если что, у меня несколько лет стажа в 9+ окон с роркой-шморкой.

> такой процесс сознательно задуман для полного вовлечения игроков в процесс

> не поотму что цигам сложно придумать дронов или автокопку камней

Николай Рожков

Алексей, а ну да, забыл с кем имею дело. Ок, не умеет он пустую породу выкидывать и не будет. Все вопрос закрыт.

Михаил Тот

Николай, ну моду на этот процесс создали сспшники, это вошло в игровую культуру именно из евки, может ты в состоянии предложить еще вариант появления добычи руды в космосимах?

Михаил Тот

Алексей, я про саму идею майнинга а не про процесс, и все ровно сходств множество, я даже где то в дневниках разработчиков слышал частое сравнение с многими процессами евки

Владимир Арахнов

на счет твоего фейспалма касательно строчки с дроном, там то что не так?

Алексей Орлов

Николай, не, я на полном серьёзе предлагаю поспорить.
Не подискутировать, ибо это лишено смысла, а заключить натуральное пари на интерес. =)

Ну и да, вот это вот "с кем имею дело" — это такой мощный аргумент против довода о том, что из кучи гравия, в которой есть полезная примесь, не выкинуть только гравий без специальной системы сортировки/переработки?

Николай Рожков

Алексей, выше человек кидал официальную картинку с описанием работы Проспектора - там есть и упоминание системы фильтрации, и упоминание процесса фильтрации, и упоминание, кхм, отверстия через которое выбрасывается "мусор". Но картинка для тебя силы не имеет, так что что я могу тебе доказать?

Алексей Орлов

> ну а что не в шахту с буром тогда?

Заключительный раз.
Если ты хочешь сравнивать, сравнивай имеющееся с его прямым аналогом. Базового майнера сравнивать с продвинутым не следует. Фуфуфу.
Появится орион и прочие сопутствующие механики — вперёд.

Sub-surface mining

Sub-surface mining is the extraction of any minerals from underground caves and caverns. Harvestable minerals are often the only minerals found while sub-surface mining. This technique is often called "FPS mining" or "Hand mining", and is a mining technique that does not require the use of any dedicated mining ship. FPS mining is currently only available by using the Pyro RYT Multi-tool with an OreBit Mining Attachment and often accompanied by a MacFlex Rucksack Core.

Mining

Comm-Link-Orion Mining.jpg

Mining is the extraction of minerals or other materials that are found on various planets, moons, and asteroids to be sold for profit. Mining is done primarily with ship-mounted mining equipment, or with hand-held mining tools; and can be done in open space, on a planet/moon, or underground. Minerals that can be obtained through mining include both productive and exotic materials, such as Agricium, Corundum, Diamond, Gold, and Titanium.

Mining was introduced in Star Citizen Alpha 3.2.0 alongside the first mining vessel, the Prospector

Mining Process

Before a mineral is sold to the market, it must first undergo a four-stage process which includes: Prospecting, Fracturing, Extraction, and Refinement.

Prospecting

The first step to any mining operation requires the discovery of minerals to occur. Using a ship's dedicated scanner, a mining crew would search by "pinging" the area for any mineral deposits. If sub-surface mining, this stage is done without the use of any equipment other than a miners' observation and knowledge of harvestable minerals. Once a mineral deposit has been discovered, a further in-depth scan is done to determine the composition of the deposit. Once minerals are confirmed and merited, the next stage begins.

Fracturing

Mineral deposits consist of very dense rock and are often large in mass. Before a rock is able to be extracted, it must first be broken down into smaller fragments. This stage is done by using a dedicated ship's mining laser or hand-tool to emit a powerful laser into the rock to increase its energy level high enough to cause the rock to fracture. This process is very delicate for emitting too high of a laser's energy into the rock will cause an explosion that can seriously harm or cause death to the mining crew. Once the rock is successfully broken into smaller fragments, the next stage can occur.

Extraction

This process is when a mining crew, after a rocks fracture, breaks down the fragments for transport. This is done by using a dedicated ship's extraction beam which will automatically breakdown the fragment and simultaneously moves the rubble to its storage bay. If the FPS mining technique was used, this process is done by simply moving the mineral into a miner's storage compartment. The extract raw minerals are then usually sold after this stage to various landing zones.

Refinement

The final stage in a mining operation is to remove the impurities and unwanted elements from the extracted rock in order to be sold. This stage is often done by major landing zones but can be done by the mining crew for greater returns using an integrated refinery as within the RSI Orion.

Surface mining

Surface mining is the extraction of any minerals from the surface of a planet, moon, and asteroid. Surface mining is the most common type of mining done within the universe for which this is where most minerals lie. This technique relies on using a ship's mining head for the prospect, fracture, and extraction of a mineral deposit.

Contents


Miner using a Pyro RYT Multitool with an OreBit Mining Attachment in the extraction of a harvestable mineral.

Mining techniques can be separated into two common excavation types: surface and sub-surface mining.

Читайте также: