Сколько ресается рошан дота 2

Обновлено: 05.07.2024

Рошан — самый сильный нейтральный крип на карте, который живет в рошпите на реке между силами света и тьмы.

После смерти Рошана выпадает Аегис, затем через некоторое время Рошан возрождается — с Аегисом и сыром. Затем к Аегису и сыру прибавляется Рефрешер или Аганим.

Чаще всего Рошан убивается всей командой после успешного файта на 13-15+ минутах игры. Тролль или Урса могут забирать Рошана в одиночку, при наличии необходимых предметов.

Trivia [ ]

Смерть Рошана [ ]

Через сколько возрождается рошан в Dota 2

Возрождение [ ]

Награды за убийство [ ]

Каждый игрок убившей команды получает 135 надёжного золота. Герой который лично добил Рошана получит 200‒290 золота, в среднем получая 335‒425 золота.


После каждой смерти из Рошана всегда выпадает Aegis of the Immortal , непередаваемый предмет при поднятии, который дает владельцу вторую жизнь, реинкарнируя после смерти с задержкой в 5 секунд на месте смерти. Если носитель Aegis of the Immortal не умрёт в течении 5 минут после поднятия, он пропадёт из инвентаря и полностью восстановит здоровье и ману за краткий период времени. Восстановление отменяется при получении любого урона свыше 20, включая урон самому себе. Если Aegis of the Immortal не был подобран и был оставлен на земле, он исчезнет при возрождении Рошана.
Aegis of the Immortal может взять любой герой (кроме клонов Meepo , Tempest Double и Spirit Bear у Lone Druid ). Он не принадлежит команде убившей Рошана, то есть вражеский герой может «украсть» Aegis of the Immortal. Его также можно добить обычной атакой.

После второй смерти Рошана и следующие разы, с него также выпадает Cheese , передаваемый расходуемый предмет, который может быть продан за 500 золота игроком который первым его поднимет, или использован для мгновенного восстановления здоровья и маны. Как и Aegis, Cheese может также подобрать каждый. После третьей смерти Рошана с него может выпасть Aghanim's Blessing или Refresher Shard , передаваемый предмет, можно продать за 500 золота, при использовании сбрасывает перезарядки способностей и предметов, не тратит ману. При выделении юнита можно узнать, какой именно предмет выпадет после его смерти. После четвёрой смерти Рошана и следующие разы, с него гарантировано выпадает Aghanim's Blessing и Refresher Shard .

Логово Рошана

Тут вы должны знать 1 единственную вещь. Чтобы увидеть Рошана – нужно зайти к нему в логово. Варды же в нем ставить нельзя. Однако, есть некоторые герои, которые способны просвечивать происходящее в логове (например, нимбус Зевса сможет показать вам происходящее там).

через сколько появляется рошан в доте 2

Roshan's death [ ]

When Roshan is slain, he lets loose a deafening Link ▶️ roar, audible on the entire map, The scream is accompanied by a special piece of Link ▶️ music and an announcement from the announcer are played for all 10 players. Along with that, a screen message appears, announcing its death and which team killed it.

Respawning [ ]

When Roshan is slain, he respawns after a random time between 8–11 minutes. Unlike with other neutral creeps, the respawn cannot be prevented by any means. The players do not get any indicator for when exactly he respawns, but spectators and casters can see a clock at Roshan's spawn point, showing the exact time left for the respawn (not until 5 minutes after Roshan was slain).

Kill Rewards [ ]

Each player of the killing team is rewarded with 135 unreliable gold, and the hero who deals the killing blow gets an extra random bonus of 200‒290 , effectively gaining 335‒425 .

Besides a big gold and experience reward, Roshan also drops several powerful consumable items on his death. These items can be picked up by any hero and are not limited to the player or team that has slain Roshan.

Consumable Drops
Items Deaths
1st 2nd 3rd 4th+
Aegis of the Immortal
Cheese
Aghanim's Shard - Roshan
Aghanim's Blessing - Roshan /
Refresher Shard


: Drops on each of Roshan's deaths. Roshan reclaims this item once he respawns, no matter where it is. Cannot be dropped once picked up. Cannot be sold. Picking up or denying this item displays an announncement for both teams. Has the Reincarnation ability.


: Drops on Roshan's third death and onwards. Fully sharable with allies. Can be sold for 500 by the first player that picked it up. Has the Fondue ability.

: Drops on Roshan's second and only second death. Fully sharable with allies. Cannot be sold. Functions like the store-bought Aghanim's Shard , however, it must be manually consumed.

: On his third death, Roshan drops either this, or Refresher Shard. Drops normally on his fourth death and onwards. Fully sharable with allies. Cannot be sold. Functions like the store-bought Aghanim's Blessing , however, it must be manually consumed.


: On his third death, Roshan drops either this, or Aghanim's Blessing - Roshan. Drops normally on his fourth death and onwards. Fully sharable with allies. Can be sold for 500 by the first player that picked it up. Has the Reset Cooldowns ability.

Roshan Pit [ ]


Roshan's location on the minimap

Roshan can be found inside his pit, which is located to the left of the top river rune spot. The pit is completely inside the river, with the river splitting up at its entrance and merging again right behind the pit. The entry of the pit faces south-east, towards the mid lane. The pit shell is U-shaped and has a length of about 1250 range and width of about 1050 range. The passable area inside the pit has a length and width of about 750 to 550 range.

Roshan's exact location on the map is (x = -2464.245, y = 2016.373).

Limitations inside the pit [ ]

Roshan can only be attacked from within that area, with the torches at the pit entry marking where it begins. Spells can target Roshan from anywhere and are not restricted like attacks. Roshan himself can also attack from anywhere, he does not have to be within his pit to attack. Roshan always stays at the end of the pit when not attacking and only attacks if enemy units come within 150 range of him, or damage him from within 1800 range.

Vision is very restricted around the pit by a vision blocker, which prevents units with ground vision from seeing past the boundary of the pit in either direction (in or out), even if they are on high ground. The vision blocker affects units and spells alike, so if a spell grants ground vision, its center has to be within the pit to see into it. However, the vision blocker does not affect units or spells with flying vision: they can see through it normally in both directions.


Observer Wards and Sentry Wards cannot be placed inside the pit. However, Sentry Wards placed outside of it, and their True Sight area overlapping with the pit will function normally. All other ward-type units can be placed inside it as usual. Iron Branches cannot be planted within the pit either, so it is not possible to easily block the entry off, or to create additional fog inside the pit. Mischief has a unique behavior when used inside the pit, transforming the caster into Aegis , Cheese , or into Refresher Shard , based on how often Roshan respawned. All other spells and items function normally inside the pit.

Couriers have no vision when they are inside Roshan's pit.

Содержание

Рошан

Abilities [ ]

Roshan will block one targeted spell every 15 seconds. Also reduces status effects by 25%. modifier_roshan_spell_block : Undispellable. Persists death. modifier_roshan_bash : Undispellable. Persists death. modifier_bashed : Dispellable with strong dispels.
  • The proccing attack first applies the debuff, then its own damage.
  • The bonus damage is dealt in one instance together with the attack damage, and counts as attack damage as well.
    • It can be lifestealed off of, but it is not considered by crit or cleave.
    • It is also not affected by percentage-based attack damage bonuses or reductions, but can be reduced with flat reductions.
    • Adds an average of 7.5 damage to every attack.
    • Damages, but does not stunwards.
    • Fully affects buildings.
    • Bash uses pseudo-random distribution.
    Roshan slams the ground, damaging and slowing all nearby enemies. Slam's damage will increase every minute. Slow persists if debuff was placed before spell immunity and when not dispelled. modifier_roshan_slam : Dispellable with any dispel.
    • Slam first applies the debuff, then the damage.
    • Roshan only casts Slam when there are 3 or more enemy units within the radius.
    • Damage increases by 10 every 1 minute since the first creep spawn. The first increase happens just as the first wave spawns.
    • This is how much damage the Slam deals (before reductions) at certain game times:
      • 10 Minutes: 170 damage
      • 20 Minutes: 270 damage
      • 30 Minutes: 370 damage
      • 40 Minutes: 470 damage
      • 50 Minutes: 570 damage
      • 100 Minutes: 1070 damage
      Roshan possesses numerous protective abilities, including 55% magic damage resistance, the ability to reduce damage from attacking illusions, and a scaling armor bonus that increases as time goes on. modifier_roshan_inherent_buffs : Undispellable. Persists death. modifier_roshan_devotion_aura : Undispellable. Persists death. modifier_roshan_devotion : Undispellable. Persists death. modifier_phased : Undispellable. Persists death.
      • The first armor bonus is granted as the first creep wave spawns, and then every minute onward.
      • The armor is provided by a 1 radius aura. This means it can also affect other neutral creeps when close enough to Roshan.
      • The aura's buff lingers for 0.5 seconds.
      • The phased status is given to him as he spawns.
      • All other bonuses are granted every minute after the first creep wave spawns.
      • The bonuses persist through his death and keep on increasing while he is dead.
        deal less damage to Roshan with their attacks. Their spells deal full damage if they can cast.

      Способности [ ]

      Рошан блокирует одно направленное заклинание каждые 15 секунд и имеет сопротивление эффектам в 25%. Roshan Bashed: Можно развеять сильным развеиванием.
      • Сработавшая атака сначала применяет дебафф, затем наносит урон.
      • Дополнительный урон наносится вместе с основной атакой и считается за урон от атаки.
        • От этого урона идет лечение вампиризмом, но он не может быть критическим или прорубающим.
        • На урон также не действуют бонусы или уменьшения атаки, основанные на процентах, но он может быть снижен уменьшениями, использующими фиксированное значение.
        • В среднем добавляет по 7.5 единиц урона к каждой атаке.
        • Наносит урон, но не оглушаетварды.
        • Действует на постройки.
        • Оглушающий удар использует псевдослучайное распределение.
        Рошан сотрясает землю, нанося урон и замедляя всех врагов поблизости. Урон от способности увеличивается каждую минуту. Замедление остается, если дебафф был применен до иммунитета к заклинаниям и не был развеян. Roshan Slam: Можно развеять любым развеиванием.
        • Хлопок сначала применяет дебафф, затем наносит урон.
        • Рошан использует Хлопок, если только рядом с ним 3 или более вражеских юнитов.
        • При этом, если в его радиусе оказались 3 врагов, то Рошан начнет постоянно использовать способность после атаки по нему независимо от числа врагов (до его следующего возрождения).
        • Урон увеличивается на каждую минуту с момента первого появления крипов. Первое увеличение произойдет с появлением первой волны крипов.
        • Сколько урона наносит Хлопок (до уменьшений) в разное время игры:
          • 10 минута: 170 урона
          • 20 минута: 270 урона
          • 30 минута: 370 урона
          • 40 минута: 470 урона
          • 50 минута: 570 урона
          • 60 минута: 670 урона
          • 80 минута: 870 урона
          • 100 минута: 1070 урона
          У Рошана множество защитных способностей: он получает меньше урона от атак иллюзий, имеет сопротивление магии в 55%, а также бонус к броне, увеличивающийся со временем. Roshan Inherent Buffs: Нельзя развеять. Остаётся после смерти. Roshan Devotion: Нельзя развеять. Остаётся после смерти. Roshan Phased: Нельзя развеять. Остаётся после смерти.
          • Первый бонус к броне дается при появлении первой волны крипов, затем — каждую минуту.
          • Броня дается в виде ауры с радиусом в 1 единицу. То есть, она может действовать и на других нейтральных крипов, если они будут находится достаточно близко к Рошану.
          • Бафф ауры задерживается на 0,5 секунды.
            состояние дается существу с момента появления.
          • Все другие бонусы даются каждую минуту после первой волны крипов.
          • Бонусы не пропадают после смерти и продолжают увеличиваться когда он мертв.
          • Атаки иллюзий наносят на меньше урона Рошану. Если они могут использовать способности, то урон от заклинаний будет полным.

          Contents

          Тайминги Рошана и Аегиса в Доте

          Roshan

          Roshan, sometimes also referred to as Roshan the Immortal, is the most powerful neutral creep in Dota 2. It is the first unit which spawns, right as the match is loaded. During the early to mid game, he easily outmatches almost every hero in one-on-one combat. Very few heroes can take him on alone during the mid-game. Even in the late game, lots of heroes struggle fighting him one on one, since Roshan grows stronger as time passes.
          Roshan is not a creep which can just be farmed like the other neutral creep camps, fighting him is an important team decision, as it needs the correct timing and approach since it can decide the future of the match. Usually, it is fought as a team when it is safe to do so, meaning when the opposing team does not display a threat at the moment (for example after a successful team fight).

          Spell interactions [ ]


          Roshan is an ancient creep, so that all ancient creep interactions apply, unless stated otherwise here. He also has 100% resistance to forced movement so that spells cannot move him at all. Roshan has no mana either, making him automatically immune to anything that works with mana, or null the effects of spells which are based on mana (e.g. Mana Void only stuns him). Furthermore, several spells have a unique behavior towards Roshan, treating him specifically different than any other unit.

          Not affecting Roshan [ ]

          These spells cannot affect Roshan specifically, regardless of the ancient unit tag he has (meaning, even if he was not an ancient creep, these spells still would not affect him).

          Unique interactions [ ]

          These interactions are unique to Roshan

          Although affecting him, Roshan's health gets periodically set to his default health+ the time-based bonus he gains, overriding the effects of this aura. Uses the hero duration on Roshan, rather than the creep duration. The bounces cannot slow or damage Roshan. Only the initial cast damage and slow. Roshan turns into a giant version of the critter he gets hexed into. Roshan turns into a giant version of the critter he gets hexed into. Roshan turns into a giant version of the critter he gets hexed into. Lasts shorter on Roshan than on any other unit. Uses the hero stun duration, but the creep damage against Roshan.

          Forced movement interactions [ ]

          Forced movement and teleport spells react differently to forced movement immunity. All not-listed forced movement or teleport spells cannot affect Roshan due to his status.

          The following spells completely apply all their effects except for the movement itself. This includes the disable coming along with the movement.

          1 The damage is applied instantly, since it is queued to happen after the movement, which gets fully skipped.

          2 Roshan gets stunned, instead of getting lifted. The AoE stun is applied instantly, since it is queued to happen after the lift, which gets fully skipped.

          The following spells apply all effects as well, except for the disable along with the movement, so that they do not even interrupt Roshan.

          The lasso itself is immediately removed, so that Roshan is not even interrupted. Batrider is disabled for the full duration. When upgraded , although the damage modifier is applied for the full duration, it deals no damage when the lasso modifier is missing. As a secondary target, Roshan takes damage and is slowed. His facing direction is changed as well, but he is not interrupted at all. Since the damage is queued to happen after the lift, it is applied immediately. Since the damage is queued to happen after the lift, it is applied immediately. The bash is immediately removed, so that Roshan is not even interrupted. The damage is applied and Spirit Breaker receives the self-buff. Since Cyclone only lifts and disables, it effectively does nothing against Roshan.

          Roshan damage interactions [ ]

          These spells react on damage dealt by Roshan, getting either disabled or interrupted.

          * Soul Assumption counts damage dealt by Roshan to heroes.

          Рошан, кто такой, его способности

          Roshan – это, можно сказать, главный нейтрал на карте Dota 2. В отличие от других нейтральных крипов, появляется он на карте, вместе с героями, поэтому его можно забрать еще до выхода крипов. За его убийство, герои получают опыт и золото, но главное – это Aegis, предмет, позволяющий герою возродиться после смерти, через несколько секунд.

          У Рошана 4 способности.

          1. Защита от точечной магии. Попросту говоря, это своеобразная Рошанова «линка», отражающая раз, в 15 секунд, точечное заклинание (стан Венги, например).
          2. Баш Рошана. Собственно, Рошан может оглушать героев и юнитов, с вероятностью 15% на 1.65 секунды.
          3. Хлопок. Это АОЕ-способность Рошана, наносящая его врагам урон, и накладывающая на них дебафф замедления. Примечательно, что урон способности растет со временем игры. Т.е., изначально на 0 минуте урон от хлопка – 70 ед., на 10 минуте – 170, а на 100й минуте – 1070 ед.
          4. Сила бессмертия. Как и в случае с хлопком, жизненные показатели Рошана, показатели его брони и маг-резиста растут со временем. Помимо прочего, на него в меньшей степени действует урон от иллюзий.

          Логово Рошана [ ]


          Местонахождение Рошана на мини-карте

          Обзор внутри логова [ ]

          Так что единственный способ получить обзор внутри логова это иметь юнита с наземным обзором внутри (сам герой, призываемые существа или варды типа Remote Mines , Psionic Trap или Mass Serpent Ward ), применять заклинания дающие наземный обзор, такие как Crystal Nova или Ice Vortex внутри логова, иметь юнита с летающим обзором ( Night Stalker с Dark Ascension или ястреб из Call of the Wild (ястреб) ) возле логова, или применить заклинания дающие летающий обзор, такие как Illusory Orb или Static Remnant возле логова. Сканирование реагирует на присутствие героев внутри логова Рошана.

          Награды за убийство

          Однозначного ответа, на этот вопрос, не существует. Рошан возрождается в рандомное время, от 8 до 11 минут. Например, вы убили его на 10 минуте, значит ожидать его воскрешение стоит с 18 по 21 минуту игры. Воскреснет он в любом случае, только награда за него будет несколько другой. Так, например, смерть первого Рошана принесет вам Aegis, по 150 золота всем членам команды и 225-325 золота тому, кто его добьет.

          Вторая смерть Рошана принесет вам Аэгис и Сыр. Третья смерть Рошана принесет вам Аэгис, Сыр и одноразовый Refresher Orb.

          Четвертая и все последующие смерти, в добавок ко всему вышеперечисленному, принесет еще и аганим.

          Читайте также: