Satisfactory как узнать id игры

Обновлено: 19.05.2024

The console in Satisfactory can be used to access debug data (like player coordinates or a list of radiation sources) or for changing some options not available in the game's settings, such as disabling the fog, anti-aliasing or enabling an FPS counter. It cannot be used for cheating (e.g. spawning items).

The effects of commands are reset once the game is closed to the desktop but persist between sessions (the only exception is the Suicide command, which will remain if the game is saved).

Консольные команды в Сатисфактори

В Satisfactory нет чит-кодов, но отсутствие читов отчасти компенсируется консольными командами. При помощи консольных команд можно ускорить игровые процессы или сразу получить нужный предмет.

Список консольных команд Satisfactory:

  • /c game.local_player.force.manual_mining_speed_modifier = ваше_число – скорость добычи ресурсов (по умолчанию равняется 1);
  • /c game.local_player.force.manual_crafting_speed_modifier = ваше_число – скорость крафта (по умолчанию равняется 1);
  • /c game.local_player.force.laboratory_speed_modifier = ваше_число – скорость исследований в лаборатории (по умолчанию равняется 1);
  • /c game.local_player.force.research_all_technologies() – заканчивает все активные исследования;
  • /c game.local_player.zoom = 0.ваше_число – меняет зум камеры;
  • /c game.local_player.insert – нужный предмет в нужном количестве появляется в инвентаре;
  • /c game.always_day = true – активирует режим вечного дня;
  • /c game.speed = ваше_число – меняется скорость игры. Параметр меняет абсолютно все игровые механики, в том числе и скорость передвижения персонажа (по умолчанию равняется 1).

Hosting a session [ ]

Currently, sessions can only be hosted by players. The session host cannot leave the session without disconnecting other players.

To start a multiplayer session, the host has to start an online session (a normal session like when playing in single-player, as long as the host has internet access and authentication servers are working normally) and then allow other players to join, or to invite those players (see sections below).

Session privacy [ ]

The following session privacy settings are available:

  • Friends Only - Allows anyone in the host's client list to join the hosted session from the Join Game menu without invitation. This also allows Session ID to be used, regardless of friend list status.
  • Private - Clients can only join the hosted session if invited using in-game invites. Attempting to join the session via Session ID will result in it not being found.

Network configuration [ ]

It might be necessary to configure the network in some scenarios, notably on NAT: Strict, which disallows hosting sessions and allows joining sessions only on NAT: Open. Should both the host and client/s have NAT: Moderate or Open, joining sessions should be normally possible.

The game uses the following ports:

Additionally, ensure Windows Firewall rules weren't refused when asked for permission.

Sessions with more than 4 players [ ]

For more than four players to be able to play in one session simultaneously, the game's config has to be edited.

The host has to navigate to %localappdata%\FactoryGame\Saved\Config\WindowsNoEditor\Game.ini and add the following lines to the end of that file:

where X corresponds to the desired maximum amount of players. Up to 127 players are theoretically possible, but not practically.

Dedicated servers [ ]

Some information about them is already known:

Contents

Мультиплеер

Satisfactory поддерживает мультиплеерную игру. Официально - до четырёх игроков. Хотя.

Это кооперативная игра, в ней нет элементов PvP, но пионеры могут нанести урон друг другу.

Игроки из Epic Games Store и Steam могут свободно объединяться и играть вместе.

History [ ]

Due to the extensive length of multiplayer history, it was moved to a separate page.

Accessing [ ]

The console can be accessed by § (paragraph)/ ` (backtick)/

(tilde) key. This will open the console command line; press it again to open a larger window (at least one command requires a large window in order to be used properly).

It might be necessary to change the keyboard layout to English - UK on some keyboard layouts, as the console can only be opened if the keyboard layout has at least one of the 3 activation keys ( § , ` or

Changing the activation key [ ]

Another solution that does not require switching the keyboard layout is to navigate to " %LOCALAPPDATA%\FactoryGame\Saved\Config\WindowsNoEditor ", and adding the following lines to the end of the "input.ini" file:

This will allow the console command line to be opened with F6. Any other key or character can be, as long as it doesn't require to use a modifying key such as Ctrl , ⇧ Shift or Alt , also avoid using any keys that the game already uses by default.

Changing the activation keys disables the default § / ` /

, but allows those keys to be bound to controls in-game, which isn't possible otherwise.

Изменения в геймплее [ ]

Некоторые постройки, которые должны существовать только в единственном экземпляре, становятся общими для всех пионеров. Космический лифт, ХАБ используются всеми.

Доступные технологии общие.

Расписанием электровозов может управлять только хост.

Прирученные пёсоящеры помнят своего пионера и доступ к их ячейке открывается только хозяину.

Пока клиентский игрок отключен, его пионер остаётся в мире, он садится на землю и не двигается до возвращения игрока. Если гость отключился, когда был в транспорте, это может создать проблемы другим игрокам. Транспорт нельзя использовать и демонтировать, потому что внутри есть пионер, и единственный законный способ что-то сделать с таким транспортом - вернуть гостя в игру, чтобы он вышел из машины. В противном случае остаётся только правка сохранения игры внешними инструментами.

Multiplayer


Cross-platform multiplayer is available across Steam and Epic Games.

Дополнительные настройки [ ]

Улучшение производительности [ ]

  • В меню Настройки - Игровой процесс установите качество сети Ультра
  • В меню Настройки - Игровой процесс отключите Отправлять данные об игре

Увеличение скорости обмена данными [ ]

По умолчанию игра настроена на максимальную скорость обмена в 64 Кбит/сек. Если скорость сети позволяет, можно увеличить этот лимит, позволив игре использовать большую часть пропускной способности сетевого соединения.

Для этого нужно отредактировать несколько файлов, которые будут перечислены ниже. Чтобы новые значения настроек начали использоваться, игру нужно перезапустить. Правки должны быть внесены и у хоста, и у всех клиентов.

В примерах используется константа 104857600 - это 100 МБит/сек. Если скорость вашего подключения ниже - используйте соответствующую константу. 1048576 - это 1 МБит/сек.

Engine.ini [ ]
Game.ini [ ]
Scalability.ini [ ]

Увеличение TickRate [ ]

Эти изменения могут сделать совместную игру более плавной, уменьшив лаги, но создают дополнительную нагрузку на процессор.

Trivia [ ]

Присоединиться к игре [ ]

Присоединиться к игре другого игрока можно из главного меню. Доступны подключения как к друзьям, так и по ID игры.

Подключение по ID [ ]

Каждая игра в режиме Friends Only имеет свой уникальный идентификатор сеанса. Любой, у кого есть доступ к этому идентификатору, может присоединиться к сеансу.

Несмотря на название режима, ни один пользователь на самом деле не должен быть в списке друзей друг друга ни в Epic, ни в Steam.

Этот идентификатор уникален для каждой сессии и сбрасывается после выхода из игры.

Идентификатор сеанса доступен в меню Управление игрой. Здесь ID игры можно посмотреть, изменить или скопировать в буфер обмена. Затем хост может поделиться этим идентификатором, чтобы игроки Epic и Steam могли присоединиться.

Выделенные серверы [ ]

Поддержка выделенных серверов планируется, работа ведётся, дата релиза этой функциональности не известна.

  • Время не будет останавливаться, если на сервере совсем нет игроков, поэтому фабрики будут продолжать работать.
  • Сервер (независимо от активности игроков) нужно будет перезапускать каждые 24 или 48 часов, что может проиcходить автоматически.
  • Поддержка Linux для серверов рассматривается, но еще не подтверждена. Windows - это начальная платформа, над которой идёт работа.
  • Поддержка выделенных серверов не привязана к какому-то номеру обновления, планируется выход патчем, как только эта функциональность будет готова.
  • Разработчики планируют распространять выделенный сервер без дополнительной оплаты, но держатели таких серверов скорее всего будут взимать плату за свои услуги.

Содержание

На данные момент выделенные сервера отсутствуют. Хостом должен выступать один из игроков. Он начинает игру и приглашает других игроков. Если хост покинет игру, остальные игроки не смогут продолжить.

Как открыть консоль в Сатисфактори

Отдельно включать или активировать консоль в Satisfactory не нужно – достаточно ее открыть. Это делается нажатием кнопки тильда (

Joining a session [ ]

Join Game menu [ ]

Players can join online sessions of players in their friend list from the Join Game menu. As mentioned above, an invitation may or may not be required based on the session privacy setting. It is easy to join players on the same platform this way, to crossplay, Steam players must have linked their Epic account upon prompted.

Session ID [ ]

Every online session has a set Session ID. Anyone who has access to this ID can join the session, as long as its privacy is set to Friends Only (despite the name, neither user does actually have to be in each other's friend list on either Epic or Steam).

This ID is unique to each session and is reset once the game is quit to the main menu or entirely.

The session ID can be found by doing the following:

  • Press Esc .
  • In the menu, click on 'Manage Session', then click on 'Session Settings'.
  • Here, the session ID can be edited or copied to the clipboard.

The host of the session can then share this session ID for both Epic and Steam players to be able to join the session.

Консольные команды Satisfactory – какие есть

Satisfactory – симулятор строительства заводов и промышленной инфраструктуры. Игрок оказывается на незнакомой планете, а его – наладить добычу ресурсов, их переработку и транспортировку. Этакое продолжение знаменитой Factorio.


Приватность [ ]

Режим игры указывается в настройках мультиплеера. Satisfactory поддерживает два режима:

  • Private - подключение возможно только по внутриигровым приглашениям.
  • Friends only - к игре могут подключиться люди из списка друзей хоста или знающие ID игры. Подключение по ID - это способ собираться игрокам из разных магазинов.

Ни каких более публичных режимов не планируется из опасений, что недостаточно продуманные вопросы безопасности откроют возможности для злоупотреблений и создадут проблемы для игроков.

Ограничение четырёх игроков [ ]

Ограничение введено разработчиками и может быть снято, если возможности вашей сети позволяют комфортно играть с большим количеством участников.

C:\Users\<Ваш логин в Windows>\AppData\Local\FactoryGame\Saved\Config\WindowsNoEditor\Game.ini

нужно добавить (или скорректировать) настройку:

Other options [ ]

Performance improvements [ ]

  • Have the host and all clients choose Network Quality: Ultra in the options.
  • If experiencing high latency, try unchecking Send Gameplay Data in the options.

Temporary lag solution [ ]

Please read this section thoroughly to avoid improperly editing the config files.

By default, the game's maximum bandwidth appears to be throttled at 64 KB/s. By editing the config files, this limit is increased to 800 Mbit/s.
At lower-end machines or internet connections, use 480000 everywhere there is 104857600 , this sets the limit to 480 KB/s or

This has to be done by all players (both the host and client/s) to have an effect. The increased bandwidth can be even five times as much as it was before, therefore a stable internet connection is required.

Engine.ini [ ]

This file should be set as 'read only' to prevent the game from overwriting it.

Game.ini [ ]

This file should be set as 'read only' to prevent the game from overwriting it.

Note: If increasing the bandwitdh to 480 kbit/s, set MinDynamicBandwidth to 200000

Scalability.ini [ ]

This file will be initially blank and has to be set as 'read only' to prevent the game from overwriting it.

Note: If increasing the bandwitdh to 480 kbit/s, set MinDynamicBandwidth to 200000

List of commands [ ]

The "window" column is to differentiate between commands that require the large console window to be properly used and commands that do not require it. Since Satisfactory is written in Unreal Engine, many commands from the Unreal Engine itself appear in this list.

List of commands [ ]

Command Window Default Use/effect
? (without pressing enter) Small Shows a complete list of all commands, some with brief explanations.

There are 2296 commands in total as of Patch 0.3.3.5, though not all of them are available as a public user.

  • Green commands: Executable as a public user, alteration possible
  • Purple commands: Executable as administrator (possibly accessible by commands like "Admin" and/or "AdminLogin"), but some have been made accessible for public users, could be host in a multiplayer game
  • Grey commands: Only readable
  • Player name
  • Coordinates in the world (X, Y, Z)
  • Rotation
  • Instigator
  • Owner
  • Base eye height

Replace italicized text with any of the following:

  • AI - Use unknown. Presumably shows information regarding enemies and/or automated vehicles near the player.
  • AKAUDIOSOURCES - Shows the number of active audio sources + other information. Execute again to show default information.
  • ANIMATION - Use unknown. Presumably shows information regarding what frame of an animation is being played, the name of the animation, etc.
  • BONES - Use unknown. Presumably shows information regarding bone connections and their orientation in non-static models.
  • CAMERA - Shows extra information about the camera position underneath default information.
  • CIRCUITS - Shows information regarding any power networks (circuits) in the world including; the number of circuits, ID(s), and information about the circuits including; components, power produced, the power consumed, and fuse status. Execute again to show default information.
  • COLLISION- Unknown. Presumably shows collision information.
  • FACTORY - Shows the number of player-built structures (not including vehicles) in order from most to least.
  • FACTORYCONNNECTIONS - Use Unknown. Notes: Causes extreme lag, use at own risk. Execute again to show default information.
  • FORCEFEEDBACK - Shows information about current force feedback values and what is contributing to that calculation underneath default information.
  • INPUT - Shows information about which input method is currently being used (keyboard/mouse) which key is being used, the input value of the input, and the time the input has been executed. It also shows information about the input stack. All of this information is shown underneath the default information.
  • NET - Use unknown. Presumably used to show multiplayer connection info.
  • NONE - Shows only default information, hiding the rest.
  • PHYSICS - Shows information about; Current player velocity components, total player speed in cm/s, total player speed (2D), acceleration experienced by the player, and other physics-related information. This is all shown underneath default information.
  • POWER - Use unknown. Note: Causes Lag, use at your own risk.
  • RADIATION - Shows information related to the radioactivity subsystem including; Number of radiation sources, emitters and levels of radiation emitted, and player exposure level. Execute again to show default information.
  • RADIATIONSPHERES - Presumably shows spheres where radiation would begin to affect the player. Execute again to show default information.
  • Reset - Hides all debug information, including default information.
  • SIGNIFICANCEMANAGER - Shows information on the significance of sounds currently being played and their volume relative to each other.
  • TRACKS - Shows information on the railroad subsystem on tracks. Execute again to show default information.
  • TRAINCOUPLERS - Use unknown. Presumably shows information regarding connections between train cars.
  • TRAINS - Shows information on the railroad subsystem on trains. Execute again to show default information.
  • VEHICLE - Shows information on the vehicle the player is currently in including Speed, Steering angle, throttle information, whether or not the brake is on, current gear, engine RPM, drag force being experienced, and physics information about each wheel on the vehicle.
  • WEAPON - Use unknown. Presumably shows information regarding held weapons/tools.

*Multiplicative values means setting it to 2 will render at double the default distance and setting it to 0.5 will render at half of the default. It appears to be limited to a maximum value of 3. Can be FPS heavy if set too high values and can give you more FPS if set to lower values.

Non-functional commands [ ]

The following commands appear in the autocomplete list in the console but have never worked since Early Access release, as they either don't do anything when executed or aren't even recognized by the console when executed.

Contents

Настройки сети [ ]

NAT хоста.jpg

Возможно, потребуется регулирование ограничений для сетевых соединений, особенно если используется NAT.

Игра сама пытается определять строгость настроек, и показывает в меню текущий уровень.

Если NAT хоста Умеренный или Открытый, обычно, проблем с подключениями не возникает.

Игра использует порты: [ ]
  • 5222 TCP & UDP
  • 6666 TCP & UDP
  • 7777-7827 UDP

Кроме того, убедитесь в брандмауэре Windows, что запрос игры на сетевое подключение не был ранее отклонён.

Читайте также: