Rcae skyrim что это

Обновлено: 05.07.2024

Main mod for CBBE LE with new COR full body texture pack.

COR MAIN - UUNP LE Rel 2.2.0

Main mod for UUNP LE with new COR full body texture pack.

COR Textures Fair Skin adaptation package CBBE

This is full Fair Skin texture adaptation package (head, body, hands, feets) for COR. You dont need to download Fair Skin mod. All is here just install it over main COR
Install:
1. COR MAIN - CBBE SE Rel 2.2.0.
2. This
3. Old type face normalmaps.

COR Textures Fair Skin adaptation package UUNP

This is full Fair Skin texture adaptation package (head, body, hands, feets) for COR. You dont need to download Fair Skin mod. All is here just install it over main COR
Install:
1. COR MAIN - UUNP SE Rel 2.2.0.
2. This
3. Old type face normalmaps.

COR Textures Mature Skin adaptation package CBBE

This is full Mature Skin texture adaptation package (head, body, hands, feets) for COR. You dont need to download Mature Skin mod. All is here just install it over main COR
Install:
1. COR MAIN - CBBE SE Rel 2.2.0.
2. This
3. Old type face normalmaps.

Pit Fighter


Как понятно из названия, в этом моде появляется возможность сразиться с другими бойцами на аренах. Обычный Skyrim предлагает игрокам, предпочитающим играть воином, только линейку Соратников – а в моде появится новая фракция, никак не связанная с вервольфами и местью.

Элементы из предыдущих игр

В TES III: Morrowind можно встретить никс-гончих – это покрытое панцирем существо с большими красными глазами, напоминающее сильно увеличенное насекомое. Их можно приручить и взять в путешествие как обычную собаку.


Меч Умбра – даэдрический артефакт, захватывающий не только душу соперника, но и разум владельца. Он появлялся в Morrowind, Oblivion, Skyrim и Legends (хотя его уничтожили за 150 лет до начала событий Skyrim).


Кольчуга Повелителя – это аэдрический артефакт, подаренный богиней Кинарет смертным. Броня появляется в серии с самого начала – она есть в Arena, Daggerfall, Morrowind, Blades, и теперь моддеры добавили ее в Skyrim.


RCAE DEPENDENCY?


Hi guys,I installed floppysos mod but there appears to be a message which says rcae dependency is missing.What is it exactly?And where can I download it?

New comments cannot be posted and votes cannot be cast


You should ask that on r/skyrimmods

It’s one of the requirements, as listed on the install page for FloppySOS. Go read the install page again.

Or is it perhaps "Race Compatibility" or "RaceMenu" (both of which are available from NexusMods)?

Комплект домов от Elianora


Моддер Elianora создает уютные дома для Довакина и его/ее семьи. Магам пригодится отдельная башня, оборудованная всем необходимым для работы с тонкими материями, а воры оценят просторный дом прямо в Крысиной норе. Хотя есть дома и попроще – например, аналог поместья из Hearthfire, который гораздо проще купить за 7500 золотых, чем построить с нуля.

«Забытые времена года» / Forgotten Seasons


Приключение добавляет новую локацию – огромные двемерские руины, разделенные на четыре части по временам года. По квестам нужно восстановить неисправную двемерскую машину управления погодой. В награду за зачистку локаций можно собрать части двемерской механической лошади, которую потом нужно восстановить и скакать на ней. Еще одной наградой станет уникальное заклинание: во время дождя цены выгоднее на 10%, в легкой броне выносливость восстанавливается на 5% быстрее в солнечную погоду, шанс критического урона луком повышен на 10% во время дождя, а при снегопаде полный комплект тяжелой брони защищает лучше на 10%.

Arcane Archery


Мод добавляет в игру более 70 новых зачарованных болтов и стрел – например, стрелы паралича обездвиживают жертву без заклинаний и парализующего яда, а зачарованные на молнию стрелы высасывают здоровье и ману соперника. Вместо обычного (поломанного) билда на прокачке скрытности с этим модом можно отыгрывать боевого лучника, что гораздо интереснее передвижения ползком.

Стоит ли платить?

Пока цена на юбилейное издание неизвестна, но можно предполагать, что дополнительные $60 за одни только моды Тодд Говард брать не будет. Не будет ведь, правда?


Anniversary Edition стоит брать, если вам лень самостоятельно устанавливать моды и даже открывать глоссарии о модах для начинающих. В сборник переиздания, вероятнее всего, будут включены популярные модификации, требующие внимательной установки и скачивания дополнительных программ (SKSE64, FNIS/Nemesis и др.), а сами моды будут рассортированы в правильном порядке, чтобы не возникало никаких конфликтов. Anniversary Edition – хороший вариант для тех, кто проходил Skyrim когда-то давно и уже забыл все, кроме битв с драконами. И для тех, кто обыскал все пещеры в поисках новых мелочей, отсылок и пасхалок.

Новичкам серии и людям, которые играли только в Morrowind или Oblivion, лучше для начала ознакомиться с оригиналом без доплаты за моды – в ванильной версии и без них полно контента, которого хватит на сотню часов.

А вы будете покупать версию с модами? Что думаете о ней? Делитесь мыслями в комментариях.

Deadly Bosses of Skyrim


Тем, кому даже племя Изгоев вместе с драконом неподалеку от Храма Небесной гавани не кажутся челленджем, придумали мод с сильными боссами. Они разделены по тематикам и вплетены в сюжеты фракций – к примеру, во время прохождения квестов «Стражи Рассвета» за вампира вам повстречается босс по имени Ванхелсинг, а в Черном пределе можно встретить боссов Последнего двемера и Двемерского бога. Некоторые из боссов не принадлежат ни к какой сюжетке, поэтому встреча с ними в открытом мире может стать очень неожиданной. И удачи тем, кто зайдет в Ветреный пик на низком уровне без подготовки.

ASO - Artistic Skyrim Overhaul

Complete texture overhaul with alternate flavours (Pixar, Oil, Paint) Formerly Toon Skyrim Redux.

Nexus requirements

Credits and distribution permission

  • Other user's assets Some assets in this file belong to other authors. You will need to seek permission from these authors before you can use their assets
  • Upload permission You are not allowed to upload this file to other sites under any circumstances
  • Modification permission You must get permission from me before you are allowed to modify my files to improve it
  • Conversion permission You are not allowed to convert this file to work on other games under any circumstances
  • Asset use permission You must get permission from me before you are allowed to use any of the assets in this file
  • Asset use permission in mods/files that are being sold You are not allowed to use assets from this file in any mods/files that are being sold, for money, on Steam Workshop or other platforms
  • Asset use permission in mods/files that earn donation points You must get permission to earn Donation Points for your mods if they use my assets

Author notes

Some assets were created by other authors including:
speaker60
Nazenn

File credits

Mist for Sovngarde Font. Thanks very much for allowing me to use it.

bretton for inspiring me to do this and explaining the process to get it done.

Dragten for permission to retexture Bandoliers.

Nazenn for permission to retexture Cloaks of Skyrim and for helping so much with Photoshop and Nifskope knowledge.

Gamwich for permission to retexture Bloodstone Chalice Reborn.

DanielCoffey for open permissions on Book Covers and Lost Library, and for the .psd file uploads for those mods.

EpkSceOnTcos for his Fixed Textures for Toon Skyrim mod, I haven't used any textures from his mod, but I have used it as a guide for knowing what vanilla textures need the most immediate attention.

Donation Points system

This mod is not opted-in to receive Donation Points

Version PixarV3

  • V3 Released : 5 March 2017

Version PixarV2

  • V2 Released: 21 Februrary 2017

Version PixarV1

  • V1 Released: 12 Februrary 2017

This is a replacement flavour for Basic Toon (Formerly Toon Skyrim Redux)

Mostly vanilla resolution textures, many are solid colors, some have more details. Most tectures retain their original alpha shapes, some have been modified . Normal maps are mostly 4x4px resolution.




Pixar is a WIP and will be updated over time with more detailed textures.

Oil is still in pre release and currently contains many visible seams, they will be fixed in later releases.

Paint is still in pre release and currently contains many visible seams, they will be fixed in later releases. DLC textures are incomplete, current version is using Pixar textures for DLC. Experimental grass plugin from the Paint screenshots is available in the optional files section.

PERMISSION NOTICE

I don't have a lot of time to work on Pixar anymore and there are still a lot of armor, weapons, and clothing that haven't been detailed. I would like for someone to make patches to cover the items I didn't finish. I am opening permission on Pixar.

Whoever is able to make texture patches for the unfinished textures I have left in Pixar is allowed to, just give us credit and link to our page here. If you make something, send me a link here on Nexus and we will post it on the main page here.

For examples of what my style of detailing looks like, look at my iron armor and weapons, Thieve's Guild armor, and Stormcloak armor. Those are the main ones I really added the most detail to.

Also, anyone who can do patches for the SSE Edition to cover the SE specific textures in that is welcome to do so. I already did the water, but I noticed some rock and snow textures that were new in testing, and there may be others.

EDIT: Oil is now open as well for anyone who wants to make seam fixing patches.



This mod aims to change the look of Skyrim overall with a variety of texture replacers of varying flavours.


This mod doesn't retexture/remodel any items added by other mods. I would like to add patches to cover other weapon and armor mods but I need to acquire permission from those mod authors before I can do such a thing.

Here are mods that I have received permission to patch from their respective authors and have a patch for on the files page:

Bandolier by Dragten for Basic and Pixar (Tested and working for Special Edition Bandolier Classic version 1.2.1)
Many items in this mod use the vanilla textures. I've detailed all the textures added by the mod, but some items won't have details until I get to the vanilla textures that are used in the main mod.

Cloaks of Skyrim by Nikinoodles and Nazenn for Basic and Pixar (Tested and working for Special Edition CoS version 1.2.1)

Bloodstone Chalice Reborn by Gamwich and Nazenn for Basic and Pixar. (Not tested by me as I don't have a vampire character.)


Use NMM or Mod Organizer(Preferred method)
or
Manually place all files in your Skyrim/data/ folder

NMM and MO are the better option if you plan to uninstall it. It adds a lot of files and manual uninstallation can be tricky if you have any other mods that add loose textures.

It's important to remove the previous version before updating to a new version or different flavour.


This mod alone doesn't look great without ENB and has been designed with Tetrachromatic ENB in mind. This is the ENB preset we have used in all of our screenshots and videos, without it there is a noticeable difference in the look.

Tetrachromatic ENB by Sloth

Also be sure to check out our ASO ENB page for a fix for shiny surfaces. Also in the future we will be uploading our own ENB presets (Based on Tetrachromatic ENB) for this mod there.

This is the font I am using on the roadsigns in Basic Toon Flavour and it's a very nice looking font that fits the game very well. I prefer the Inverted Brackets version, but go with your taste.

Not especially necessary, but some might feel like it looks better without blood.



guitardz - texture "artist"

speaker60 - texture artist, 3D modeller, graphic design

NerevarII - ENB preset creation

Nazenn - texturing and mesh consulting and some creation

Dimitrisgrr - Console porting

SirQuestingHood - Playtesting, livestreaming


Mist for Sovngarde Font. Thanks very much for allowing me to use it.

AlcoholSwabs for Hold Capital Symbol Vectors - SVG and High-Res PNG which I used on some banners and in the Cloaks of Skyrim patch.

Nazenn for Dragonbone Mastery. Nazen gave me normal maps for the text I used from this mod.


bretton for inspiring me to do this and explaining the resolution reduction process.

Dragten for permission to retexture Bandoliers.

Nazenn for permission to retexture Cloaks of Skyrim and for helping so much with Photoshop and Nifskope knowledge.

ProtologolusX for How to Make Glow Maps I used this tutorial for my frostbite spider eyes in Pixar V2

Gamwich for permission to retexture Bloodstone Chalice Reborn.

DanielCoffey for open permissions on Book Covers and Lost Library, and for the .psd file uploads for those mods.

EpkSceOnTcos for his Fixed Textures for Toon Skyrim mod, I haven't used any textures from his mod, but I have used it as a guide for knowing what vanilla textures need the most immediate attention.



This mod is Forever Free and it's here to stay.

What exactly is an ESPFE?


Please give a noob-friendly explanation. brain too smol to get into technical stuff.

also im downloading DX armor mods, im at my 200th esp so should i download all of them as ESPFEs?

New comments cannot be posted and votes cannot be cast


Awesome Answer
2020 Veteran

Normal ESP and ESM plugins have a limit of 256. (But Skyrim.ESM, Update.ESM, etc take up some of those).

ESPFEs are ESPs, but they are "flagged" as an ESL. They are basically just normal ESPs, but with less than 2048 records and do not contribute to the 256 limit.

To easily flag ESPs as ESLs, check this xEdit script.

Wholesome Seal of Approval

Thanks a lot dude :)

Wholesome Seal of Approval

Narwhal Salute

ESPFE is a plugin (.esp extension) that is labelled as a light plugin (.esl extension). Bethesda introduced the concept of light plugins in Fallout 4 and Skyrim Special Edition to help with the Creation Club (since almost all of the Creations are .esl files).

ESPFE is a plugin (.esp extension) that is labelled as a light plugin (.esl extension).

Грязекраб в двемерской броне


Это не шутка, точнее, не совсем. Когда Bethesda выпустила платное DLC с конской броней для Oblivion, то получила массу хейта от поклонников. Издание PC Gamer пошутило о том, что скоро появится броня для грязекраба – и она действительно появилась, но уже в Skyrim. Оригинальный милашка будет таскать ваши драконьи кости и чешую в любое место, куда вы отправитесь, но вот в бою будет бесполезен.

Alternate Start – Live Another Life


Повозка, на которой пленных Братьев Бури во главе с Ульфриком Буревестником, конекрада и будущего спасителя мира везут на казнь, давно стала мемом и успела уже надоесть. В этом моде предлагают начать жизнь на просторах Скайрима иначе, и вам предстоит выбрать свой путь. Среди них: член любой фракции, зажиточный городской житель, бандит, вампир, беженец из Морровинда – в общем, перечислять долго, вариантов хватит на много-много отыгрышей. Все они не выходят за пределы лора игры и не предлагают фантастических имбалансных вариантов, так что вполне вероятно, что Bethesda включит его в свою подборку для Anniversary Edition.

Выходит новое переиздание Skyrim. Что в нем будет? Стоит ли покупать?

Bethesda Game Studios

Bethesda Game Studios

Bethesda Softworks

Bethesda Softworks

Разбираемся в Anniversary Edition.

11 ноября Skyrim отпразднует десятилетие. К юбилею Bethesda подготовила специальное издание игры – Skyrim Anniversary Edition. Оно будет доступно на текущем и предыдущем поколениях Xbox и PlayStation, а также на ПК.

В Anniversary Edition войдут дополнения Dawnguard, Dragonborn и Hearthfire, около 500 модов из моддерской площадки Bethesda Creation Club, среди которых задания, локации, новые броня и оружие. Владельцы Special Edition получат рыбалку, режим выживания и новую цепочку заданий «Святые и Соблазнители», вдохновленную DLC «Дрожащие острова» из TES IV: Oblivion – все это тоже прямиком из Creation Club. Для владельцев Xbox Series X|S и PS5 обновление Special Edition будет бесплатным. А за обновление (на любой платформе) со Special до Anniversary придется доплатить – пока неизвестно, сколько именно.

Какие моды, помимо рыбалки, выживания и квеста в духе Oblivion, могут попасть в Anniversary Edition? Давайте взглянем на крупные популярные моды (не считая брони, которой, судя по всему, будет в избытке).

The Forgotten City


Изначально мод The Forgotten City был отдельным DLC для Skyrim – в нем завязывалась детективная история, в которой решения Довакина что-то значили (то есть – не как в остальных сюжетных линейках). Он стал первым модом в истории, который Гильдия сценаристов Австралии наградила премией за интересный сюжет. Совсем недавно его выпустили как отдельную игру, уже в сеттинге Древнего Рима. А вы наверняка сможете заценить, как все начиналось.

Читайте также: