Outward что дает непорочный

Обновлено: 19.05.2024

Outward – действительно не простая игра, она проверит ваши навыки выживания, как в бою так и в способностях адаптации в агрессивной среде. В этой статье мы дадим основные советы, которые дадут начальные азы для успешного прохождения игры.

В отличие от других игр Outward вам ничего не объясняет, как и что нужно делать, а тем более про крафт. Поэтому в первую очередь изучите следящие механики:

  • Управление инвентарём (рюкзак)
  • Ведения боя.
  • Лечение.
  • Крафт основных предметов.

Timer [ ]

This quest has a timer of 35 days, which begins at the start of the quest. Failing to complete the quest in this time-frame will result in an immediate failure.

Additionally, this quest will also be failed if you have not completed it by the time you reach your third faction quest, and wait the 3 days.

Skills Taught [ ]

Где найти лучший рюкзак

Стандартный рюкзак, который вы получили в начале игры очень скуден на вместимость. Поэтому вашей главной целью на данный момент – это найти более вместимый инвентарь-рюкзак. К счастью, мы знаем, где можно приобрести неплохой рюкзак на 50 ячеек, которого хватит на большой промежуток игры. Купить его можно у торговца Доран (Doran) в городеСьеорс (Cierz).

Gifts [ ]

The Friendly Immaculate offers various gifts to the player whenever they encounter it.

  • You can choose one gift per location.
  • Each option can only be chosen once, regardless of location.
  • To receive the Dreamer Halberd, you cannot accept more than 2 gifts before meeting him the fourth time, but which gifts you choose does not matter and only gifts from the base game regions count. Note that if you only accept 1 gift before the fourth meeting, you will not be able to choose a 2nd gift, as the Dreamer Halberd dialog takes priority.

Dialogue [ ]

If you accept 2 or less gifts and find the Immaculate in the four base-game regions, you will receive the Dreamer Halberd.

  • In Antique Plateau, ask "for Knowledge", and he will grant you the recipe for Scourge Cocoon.
  • In Caldera, say "I'm hungry", and he will grant you a Vagabond’s Gelatin and the recipe for it.

Contents

Combat & Tactics [ ]

Friendly Immaculate is vulnerable to Lightning damage.

Skills [ ]

Friendly Immaculate has knowledge of one skill:

Friendly Immaculate

The Friendly Immaculate is an Immaculate, a type of Scourge, NPC and potential enemy in Outward. They can be found in each region, inside Immaculate's Camps. When interacted with, they simply have the name "Immaculate".

Members of the Holy Mission will find that the Immaculate will be immediately hostile to them upon entering its cave. Killing the Immaculate will prevent it from spawning in other locations.

Entering the Unknown Arena in the Cabal of Wind Temple will also prevent it showing up in the camps.

Walkthrough [ ]

Starting the Quest [ ]


A map of the White-Clad Missionaries' locations. Click here for the full size image.

In order to begin Purifier, you must have joined a faction. There are three possible ways to begin the quest from that point:

  1. Find the White-Clad Missionaries directly, before you begin the quest (see "White-Clad Missionaries" section)
  2. When entering Monsoon, a Guard may stop you and tell you to speak to Mofat
  3. Speaking to Mofat directly after joining the Holy Mission, you can also begin the quest.

White-Clad Missionaries [ ]


The player finds the White-Clad Missionary.

The White-Clad Missionaries can be found in the Hallowed Marsh along the Pilgrim Road, marked by the glowing Sun Pillars. You will see a campfire, a Broken Tent, and various litter along with the corpses.

Refer to the map above to see exactly where the Missionaries can be found. The main location is west of Reptilian Lair.

If it has been 5 days since you have been in the Marsh after you joined a faction, the Missionaries will be found at the alternate location further south near a dead Stekosaur.

Find the Missionaries and interact with the corpse to progress.

[Optional] Monsoon [ ]

Note: this section is optional, and does not impact the outcome of the quest.

Speak to Mofat in Monsoon, and choose option 2: "Talk about the trouble in the swamp". You tell Mofat that the corpse was found near 3 bedrolls, to which he replies that this means there must have been other travelers. He thinks that the missionary was likely traveling with Amalie and Alemmon, the Philosopher trainer. He suggests speaking to him for more information.

Talk to Alemmon about the trouble in the swamp, and he will tell you that indeed he was one of the missionaries who were attacked. He tells you they were taken to a "mountain not too far from the campsite", to the west. He also says it was a "large network of tunnels [. ] burrowed by tree roots."

Alemmon is referring to Dead Roots, in the north-west of the Marsh, which is where we will need to go to investigate.

Dead Roots [ ]


The top entrance of Dead Roots.

Make your way to Dead Roots in the north-west of Hallowed Marsh. It is recommended to use the top entrance, not the bottom entrance, although if you are already familiar with the dungeon then it makes little difference.

When you are approaching Dead Roots and reach the top of the hill, turn left instead of continuing forward, and head up to the tree on the very top of the hill. This is where the top entrance is, head inside.

From the top entrance of Dead Roots, we will need to collect three pieces of evidence. However, collecting all four notes is recommended if you wish to obtain the Glowstone Backpack or enter Dead Tree.


The second note.

  1. Head back and continue down through the dungeon. Keep on the path until there are metal cages on your left and wooden stairs ahead. The note is on the left on a small table.

The fourth note.

  1. The fourth note is at the bottom of the dungeon, near the bottom entrance on a table.

At this point, you can leave if you wish. However, there is also a fifth note implicating Jager Sullivan, which can be found in Dead Tree.

  1. From the fourth note at the bottom, head up one level and find the wooden door with a Tuanosaur head as a handle
  2. Open the door, and head through into Dead Tree
    • Take caution for the Immaculate and Illuminator Horror inside
  3. There is an Ornate Chest, the final note ("Pilgrim Information"), and the Glowstone Backpack behind the stairs leading up to the Ornate Chest.

Finishing Up [ ]

With at least three notes of evidence collected, you can leave Dead Roots.

It is optional to talk to Lockwell about this, but it will bolster the security of Monsoon, which will help you in your final faction quest.

If you wish to talk to Lockwell, simply head to Monsoon and speak to him about the trouble in the swamp.

Make your way to Berg in Enmerkar Forest. At this point, you can choose who you would like to hand the evidence to. The outcome of your success is determined by who you choose (see Outcomes below).

Outcomes [ ]

Success [ ]

If you spoke to Lockwell about the evidence:

  • The number of Guards in Monsoon is increased, and they will aid in the player's final faction quest.

Depending on who you hand the evidence to:

    : 25 silver, and a Writ of Tribal Favor.
    • Note: Rissa may be at the Burnt Outpost if you did not finish your faction quest yet after the attack on Berg
    • Note: He will give 75 silver, and 2 Hackmanite instead if you did not read the evidence inside Dead Tree. (This may be currently bugged, as it is possible to get the lesser reward even with all evidence.)

    Holy Mission [ ]

    Members of the Holy Mission will also receive on success:

    • 3x Survivor Elixir and the recipe for it, provided you did not give the evidence to Jager.

    Sorobor Academy [ ]

    Sorobor Academy members may hand the evidence to a member of the Academy:

    Ищите оружие

    Мир в Outward не такой уж безобидный, как покажется на первый взгляд. В связи с этим рекомендуется найти оружие , но в начале игры вам строго рекомендуется не тратить деньги на покупки и в том числе на оружие, но на первой локации вы сможете разжиться 4 оружиями, за которые не придется платить.

    • Первое оружие вы найдете на небольшой площадке, которая находится рядом с пляжем. Там лежит Мачете (Machette) и парочка Гиен (Hyenas).
    • Второе оружие – Четвертьфинал (Quarterstaff) вы найдете в городе Сьеорс (Cierz). Лежит оно рядом с домом , из которого вы выйдете, а именно в желтых кустах.
    • Третье оружие – Большой топор лесоруба (Felling Greataxe) вы найдете за ратушей.
    • Последние оружие – Вилы (Pitchfork). Найдете рядом с таверной.

    Вам вполне хватит данного сета оружия на определённый этап игры , а именно до того момента пока вы не выйдете из города. Также можно сказать, что вы запросто накопите начальное количество серебра, чтобы расплатиться с кредитом за дом. Кстати, когда выйдете из города обратите свое внимание на Блистерную нору (Blister Burrow), около неё вы найдете обычный лук (Simple Bow).

    Drop Table [ ]

    Guaranteed Items

    Drop Table 1
    This drop table will be rolled 5 times.

    ItemsChance *
    Star Mushroom (1) 10% (41%)
    Blood Mushroom (1) 10% (41%)
    Large Emerald (1) 10% (41%)
    Occult Remains (1) 10% (41%)
    Fire Varnish (1) 10% (41%)
    Ice Varnish (1) 10% (41%)
    Spiritual Varnish (1) 10% (41%)
    Great Life Potion (1) 10% (41%)
    Great Astral Potion (1) 10% (41%)
    Great Endurance Potion (1) 10% (41%)

    * The second number indicates the total chance of receiving the drop at least once, from 5 rolls.

    Снимайте рюкзак перед боем

    Рюкзак вещь необходимая и всегда востребования, но в бою он сыграет с вами роковую ошибку. Уберите рюкзак в безопасную область (позади вашего героя) перед тем как сразится с врагом, и приготовьте все предметы первой необходимости , о которых мы писали выше. Если вы не сняли рюкзак, то этот бой может оказаться для вас последним, так как ваши движения будут серьезно затруднены.

    Purifier

    Purifier is a Parallel Quest in Outward.

    Будьте внимательны

    За стенами города находится другой мир, который так норовит вас убить. Выходя за города, будьте осторожны и никогда никому не доверяйте, поскольку всё живое и неживое вас хочет убить. Союзников за стенами города встретить можно, но они встречаются очень редко.

    Используйте сон для восстановления здоровья

    Сон позволит вам восстановить часть или всё здоровья , зависит от того сколько часов вы проспите. В игре предусмотрена возможность сна в безопасной зоне (в своем доме) или в палатке на улице. Палатку можно купить у торговца Дорана (Doran) в городе Сьеорс (Cierz). Перед тем как спать в палатке прочекайте область в той которой находитесь, иначе на вас могут напасть, а лучше спите по несколько часов с перерывами на проверку области.

    Contents

    Interior [ ]

    In each camp, the Friendly Immaculate will be on the inside reading a book, accompanied by its bird in a cage.

    Инвентарь

    Нужных предметов в игре очень много, но вместимость вашего инвентаря сильно ограничена. Новичкам стоит знать, что у вас есть два инвентаря: Рюкзак и Карманы. В карманы кладите те предметы, которые могут понадобиться при экстренной ситуации (аптечки, зелья и т.д.). В рюкзак убирайте предметы, которые нужны, но не для быстрого использования , например: предметы для крафта. И запомните, что д еньги в игре имеют физический вес, то бишь они занимают место в инвентаре , а накопив большую сумму воспользуйтесь тайником. Благодаря ему вы сможете сохранить свои финансы и увеличить место в инвентаре. Тайник находится в городе Сьеорс (Cierz).

    Immaculate's Camp

    Immaculates Camp entrance.jpg

    Immaculate's Camps (sometimes called Immaculate's Caves) are unmarked locations in Outward that appear in every region.

    Inside, the player can find the Friendly Immaculate. Being rescued by this Immaculate is a common Defeat Scenario. Members of the Holy Mission will find that the Immaculate will be immediately hostile to them upon entering its camp. Killing the Immaculate will prevent it from spawning in other locations.

    Изучите механику лечения

    В мире Outward вам предстоит постоянно сражаться с различными врагами за жизнь, поэтому изучите механику восстановления здоровья. Хоть звучит это просто, но это не так. Поскольку каждый лечащий предмет имеет свои особенности. К примеру: бинт – можно быстро использовать, но количество здоровья, которое он восстановит очень маленькое в сравнении с другими отхилкам. Главное не забывайте, что вы можете крафтить или покупать исцеляющие зелья и предметы , но опять же у них есть свои минусы, так кристаллический порошок отхиливает вас, но при этом сжигает очки выносливости и маны.

    Берете продукты на прозапас

    Суровый мир игры Outward заставит вас думать на несколько шагов вперед, если конечно хотите выжить . Новичкам стоит помнить одну главную истину, при путешествии берите с собой лучшее оружие нескольких видов и продуктов питания на прозапас.

    Что бы путешествовать и при этом выжить, вам нужно всегда брать следующие предметы:

    Что лучше положить в карманы

    У игрока два инвентаря. Один, из которых рюкзак, а второй карманы. В первом случае вы поняли, что лучше положить в него, а во второй инвентарь кладите следующие предметы:

    • Оружие.
    • Фонарь.
    • Лечебные предметы.
    • Зелья.
    • Воду.
    • Съедобные продукты.

    Не тратьте первые деньги

    В начале игры старайтесь по максимуму экономить, поскольку вам нужно отдать долг за свой дом, иначе игра окончится. Долг составляет 150 серебряных монет, а времени на его погашение не так уж и много, всего-то 5 дней. В общем избегайте покупок пока не погасите долг , поскольку данный этап игры очень важен для дальнейшего прохождения сюжета.

    Contents

    Locations [ ]

    • Go to the northern base of Conflux Mountain where the path up the mountain starts.
    • Look to the north-east and you should see a metal archway across the field. Go through that and the entrance is right there.
    • Head to the cluster of islands in the southern center of the swamp, west of the Spire of Light.
    • The camp is entered from the ramps on the southern-most part of these islands, down at sea level.
    • You will need to enter from one of the beaches and walk around at water level, or find a safe way to drop down. There are wooden walkways in the area.
    • From the southern 'Old Windmill' marker, head directly south.
    • The camp is in the south-western corner of the area.
    • Southern Abrassar desert, the direct center of the markers 'Colossal Hive' and 'Ancient Ruins'.
    • The camp is between two tents, one of which contains an Ornate Chest.
    • Head to the Ancient Graveyard marker, in central-western Antique Plateau.
    • Enter the graveyard and head north
    • Turn west at the dead-end and find the Immaculate's Camp ahead

    Изучите механику боя

    В Outward боевая механика основана на выносливости. Что означает, чем выше значение этого атрибута, тем больше нанесёте урона. И помните, что каждая атака тратит определённое количество выносливости , так что расходуйте её с умом.

    Лучшей тактикой по ведению боя – это произвести первые атаки из дальнего оружия (лук, пистолет и т.п.) и после перейти в ближний бой.

    Также не забывайте использовать блокировки и уклоны от атак, что позволит избежать урона и восстановить выносливость.

    Читайте также: