Mass effect andromeda новая игра что дает

Обновлено: 01.06.2024

Пожалуйста, воздержитесь от редактирования этой статьи, так как она уже редактируется одним или несколькими участниками. Если вы знаете, какой информации не хватает в статье, пишите свои мысли в её обсуждении.

MEA Сетевая игра.jpg

Сетевая игра в Mass Effect: Andromeda — совместная игра для четырёх человек, во многом аналогичная коллективной игре в Mass Effect 3. Игрок принимает на себя роль бойца АПЕКСа, в задачи которого входит защита интересов инициативы «Андромеда». За выполнение специальных миссий можно получить награды для одиночной игры, но, в целом, сетевая игра никак на неё не влияет и является совершенно отдельным режимом.

Выбор персонажа [ ]

При выборе персонажа вам доступно множество вариантов.

Персонажи [ ]

Игроку открыт доступ к многочисленным классам и семи расам, что комбинируются в 36 уникальных персонажей сетевой игры. Между матчами можно настроить снаряжение, расходуемые предметы, навыки, а также изменить внешность персонажа под свой вкус.

Примечание: изначально было доступно 26 персонажей, остальные 10 (*) появились в игре с вводом новых заданий АПЕКС и обновлений.

Contents

Mechanics [ ]

Start Mass Effect: Andromeda. Choose New Game, then New Game +.

Main Menu - New Game.jpg

New Game Menu - New Game Plus.jpg

The Load Save screen from the previously active Ryder will be shown. All characters with save files in the BioWare/Mass Effect Andromeda/Save folder will be shown, including Ryders created as New Game +. However, it should be noted that only save files created after the completion of Meridian: The Way Home (main story line) will be available for New Game +.

Navigate left or right to choose a character. If a character has not completed the main story line, there will be no saves available to use for New Game +.


Ganit - previous customized Ryder


Lev - previous New Game + Ryder


Shaked - active Ryder, main story incomplete

Choose a file to load. The game will initialize and the Character Customization screen will be loaded. A character will flash on the screen briefly, then the Pathfinder from the loaded game will appear. All previous customization choices will be in place (or default if they were not changed): appearance of all three Ryders (Alec/Sara/Scott), training, Shepard's gender, and name.

Mass Effect: Andromeda


Mass Effect: Andromeda — игра серии Mass Effect в жанре action-RPG, разработанная BioWare.

Анонс игры состоялся 15 июня 2015 года на E3. Как и Dragon Age: Inquisition, Mass Effect: Andromeda использует движок Frostbite 3. На E3 2015 официально объявили и дату релиза игры — зима 2016 года, позднее она была перенесена на начало 2017 года.

Overview [ ]

The New Game + process has multiple consequences causing certain items to change and others to stay the same.

Andromeda Viability Points and Cryo Pod Perks [ ]

  • All AVP points will reset back to zero and the Nexus level will return to 1.
  • Spent and unspent cryo pod perk points will reset back to default and have to be acquired again.
  • Any benefits from cryo pod perks will be lost except for currently owned weapons or armor that have an extra augmentation slot already crafted into them. These are permanent changes to these crafted items and don't change with a New Game +.

Codex [ ]

Everything on the Codex resets back to zero or the default state.

Currency [ ]

All currency such as Credits and Mission Funds remain after a New Game +.

Inventory [ ]

Inventory mostly stays the same after a New Game + while some items reset.

After starting a New Game +, the item limit returns to 100. Most items in inventory will still be available (except as noted below) and the amount can be over 100 items. Ryder will be unable to do any inventory related actions until item count is below 100.

Weapons [ ]

All weapons, weapon mods, and weapon configurations will remain. Any crafted weapons will remain the same as prior to the New Game +.

Armor [ ]

All armor, fusion mods, and armor configurations will remain. Any crafted armor will remain the same prior to the New Game +.

  • Currently owned fusion mods will remain in inventory and the game mechanics will reset allowing a second copy of each fusion mod to be collected.
Consumables [ ]

All consumables items in inventory will remain.

  • The extra consumable slots from the Always Prepared and Versatilitycryo pod perks will reset and return to two consumables slots. These cryo pod perks will have to be acquired again to return these extra slots.
Research [ ]

All acquired blueprints transfer over during a New Game + with the exception of a few special item mission related blueprints.

Most ND1 Nomad blueprints that were acquired and/or developed correctly transfer to the New Game + but two of blueprints Improved Boost and Improved Shield Regeneration can incorrectly show up again in inventory. Do not develop any Nomad blueprints until Ryder has landed on Eos and entered the ND1 Nomad for the first time. Entering the Nomad will install all of the previously acquired upgrades and remove any duplicated blueprints.

Resources [ ]

Most resources transfer over during a New Game + with a few exceptions in special items. All minerals, tech materials, bio materials, salvage, augmentations transfer over as they were from the previous game.

Special Items [ ]

Certain special items remain in inventory after a New Game + while others reset.

  • Purchased model ships will remain in inventory.
  • Free model ships that are found during gameplay will reset and have to be collected again. will remain in inventory.
  • The Cybernetic Device will remain in inventory and the All Itemsmerchant screen but not as a blueprint. The Humane Trap will remain in inventory as well and will only appear under the All Items merchant screen with no blueprint either.

Journal [ ]

Everything on the Journal resets back to zero or the default state.

Levels and XP [ ]

Character level, squadmate levels, and XP earned from their predecessor carry over to the new game.

Certain map elements remain after a New Game + while others reset.

Missions [ ]

All missions and any mission progress reset back to zero or the default state.

  • You will lose the Pyjak from Monkeys in Space and have to compete the mission again to regain your pet.

Nomad [ ]

Acquired upgrades and paint jobs for the ND1 Nomad carry over into a New Game +.

  • It is important to note that until Ryder lands on Eos, and enters the ND1 Nomad for the first time, any acquired upgrades will not be currently equipped. Do not purchase or develop any upgrades until Ryder has entered the Nomad as this will waste credits and resources.

Research and Development [ ]

Research and development carries over into a New Game +.

  • All researched blueprints will be available for development.
  • All developed items will remain in inventory.
    • Any developed items with an extra augmentation from the Innovationcryo pod perk will continue to have the extra slot.

    Romance [ ]

    Any romances will reset back to the default state and you can begin new romances with no adverse consequences.

    Scanner [ ]

    All items that can be scanned reset and can be scanned again after a New Game +.

    • All items that Ryder can scan for Research Data (RD) will reset and will award RD again.
    • All anomalies in space will reset and the Tempest can scan them again for rewards. For a complete list of anomalies that give rewards, see Tempest Scanning Rewards.

    Skills [ ]

    Character skills, squadmate skills, and skill points already spent or unspent carry over from the previous game to the new game.

    Because character and squadmate skills can't be reset until the Tempest is available, any changes to skill point allocation and skills loadout should be made to the original character before beginning a New Game +. Make any changes desired to skill point allocation and/or skills loadout and save the game to use for the New Game +.

    Remnant VI is a unique skill because it is initially supposed to be locked until the mission Peebee: Secret Project has taken place. However, it is possible to have the skill be available from the start of the game during a New Game +. There are four different cases for this skill and the saved game from the prior character affects if it will be available immediately.

    • If the original character has spent no points on the skill (requires a skill respec, because there's already one skill point spent when the skill is unlocked), then the skill is locked and shows as Unknown for the New Game +. The skill has to be unlocked again.
    • If the original character spent points on the skill, but it was not assigned to one of the three slots in the active skill loadout, then the skill is locked and shows as Unknown for the New Game +. The skill has to be unlocked again.
    • If the original character spent points on the skill, and it was assigned to one of the three slots in the active skill loadout, then the skill is available for use and is still assigned to the same slot in the New Game + loadout. The skill is unlocked and doesn't need to be unlocked again. The mission to unlock the skill will still appear and can be completed as normal. However, the single extra skill point that is awarded for unlocking the skill will not be awarded again.
    • If the original character places the skill in the leftmost slot, the skill will be replaced by the "Starting Power" skill from the character's Training. This is due to the mission Planetside requiring your starting skill to be in the left slot. Even though the skill is not shown in the active three slots, this doesn't lock the Remnant VI skill. The middle slot will be empty and open for adding the Remnant VI skill.

    The remnant decryption puzzles that award free skill points for successful completion in the vaults reset and these points can be acquired again.

    Skill Respec Station [ ]

    The Skill Respec Station on the Tempest resets back to the default starting price of 20 credits during a New Game +.

    Special Delivery Cache [ ]

    The Special Delivery Cache terminal on the desk in the Pathfinder's Quarters on the Tempest will reset and all of the items will be awarded again.

    • The blueprints, casual outfits, and paint jobs will show onscreen as receiving another copy but these are not found in the Inventory menu as these items do not allow duplicates.
    • The armor items will award a second copy.
    • The Pathfinder Elite Weapon Setweapons award a second copy that will be Tier I and will not be level-dependent.

    Activating the terminal awards items in an automatic process and so it is possible to violate the inventory item limit by having a greater number of items than normally possible. However, until the item count is at or below the normal limit, any regular inventory-based actions that rely on the item limit will not be possible.

    Statistics [ ]

    During a New Game +, all four statistics menus are reset back to zero or the default state.

    Strike Teams [ ]

    All currently acquired strike teams remain after a New Game + as these are tied to the game account and not a specific Ryder. However, until the mission First Strike is completed, and access to the strike team console is available, it is not possible to interact with the strike teams.

    • It is possible to access strike teams with the APEX HQ app before the mission is completed.
    • Playing a New Game + doesn't give a free team for completing the mission. Only during the first playthrough, with the first account, will the free team be awarded.
    • All currently acquired loot boxes can be accessed by the New Game + and any items collected from opening these boxes will follow the item tier based on Ryder's current level.

    Настройка персонажа [ ]

    Выбирайте снаряжение, навыки, расходуемые предметы и внешний вид персонажа.

    Снаряжение, навыки, расходуемые предметы и внешний вид персонажа могут быть настроены между матчами. Новые предметы можно получить, покупая наборы в магазине, или из подарочных наборов.

    Персонажу можно дать уникальное имя, но другие игроки не будут его видеть.

    New Game +

    New Game Menu - New Game Plus.jpg

    New Game + allows a player to get a head start on the next playthrough by creating a Ryder based on a previously saved game with the main story line completed.

    Описание [ ]

    Mass Effect: Andromeda не является частью трилогии о Шепард(е) и его соратниках. По сюжету, в 2185 году, но после событий Mass Effect 2, в галактику Андромеда направляется совместная миссия разных рас Млечного Пути с целью исследования и колонизации новых миров. Огромные корабли-ковчеги прибывают на место через 600 лет — тогда и разворачиваются события игры.

    Играть можно будет только за человека (мужчину или женщину) по фамилии Райдер; также в игре будут шесть напарников — как и раньше, на задания с собой можно будет брать любых двух. Броня будет оснащена реактивным ранцем для облегчения исследования планет, а инструметрон будет обладать большей функциональностью. Вернётся система лояльности из Mass Effect 2 — помогая членам команды, вы обретёте их лояльность, и они будут больше доверять вам и вашей команде.

    Акцент в игре сделан на изучении неизведанных уголков Скопления Элея — кластера в галактике Андромеда, куда прибывают ковчеги. Помимо возвращения аналога «Мако» — вездехода «Кочевник ND1», игроков ожидают по крайней мере две новые расы и расширенный многопользовательский режим.

    Ключевые особенности [ ]

    Станьте Первопроходцем. Проложите свой путь в новой опасной галактике. Раскройте тайны галактики Андромеда, изучая инопланетные миры в поисках нового дома для человечества.

    Вернитесь в полюбившуюся вселенную Mass Effect. Возглавьте поиски нового дома для первых людей в Андромеде. В новой главе Mass Effect встречайте и нанимайте новых интересных персонажей, оказавшихся в центре космической саги, наполненной загадками и галактическими конфликтами.

    Сражайтесь как никогда раньше. Новые возможности: разрушаемое окружение, прыжковые ускорители, а также новейшее оружие и биотика сделают бой как никогда захватывающим.

    Найдите свой путь. Создайте грозного героя с удивительным оружием, навыками и технологиями. Ещё более гибкое дерево умения и оружия. Вы можете повторить свой стиль игры и стать грозным противником для сильнейших инопланетных врагов.

    Вступайте в АПЕКС. В режиме коллективной игры Mass Effect: Andromeda вы примете участие в совместных сражениях из четырёх игроков с различными классами. Играйте вместе с тремя друзьями, чтобы отбить атаку врага и защитить интересы Инициативы «Андромеда».

    Издания [ ]

    Коллекционное издание [ ]

    Mass Effect Andromeda Collector’s Edition Nomad ND1 R C – REMOTE CONTROL

    Сюжет [ ]

    «Наступил 2185 год, и с ним человечество вступило в золотой век межзвёздных путешествий. После открытия древних руин на Марсе наши знания науки и технологии подтолкнули нас в развитии вперёд на тысячи лет. Многие обрадовались новообретённой свободе и стали исследовать Млечный Путь, но были и те, кто устремил свой взор к ещё более далёким звёздам».

    «Для сотни тысяч искателей приключений, отправившихся в путешествие в один конец, будущее начинается здесь».

    Новая игра+, проблема с максимальным боезапасом


    Задавать вопрос по непопулярной игре спустя пару лет после релиза. ну да ладно, попробую
    Спустя n-ое кол-во времени решил перепройти игру. Скачал, установил, выбрал НГ+ и выбрал последнее сохранение, выбрал сложность "Эксперт", все ок.
    Прошел пролог, дошел до Эос. и понял, что у всего моего оружия боезапас в обоймах почти нулевой. У Крестоносца (Дробовик)вместо 4 стал 1 заряд, у Призрака (ШВ) вместо 90 - 40, у Урагана (ПП) вместо 38 - 4.

    Как вы понимаете, играть с таким боезапасом нереально, особенно с 4 пулями в ПП, который и 38 сжирает за пару сек. Сначала я подумал, что это проблемы данного пака (пиратка), однако на старой загрузке, из которой я создал НГ+ все ок с боезапасом. При попытке создать новое оружие (или купить) ситуация не меняется

    Содержание

    Игровые сессии представляют собой вооружённое противостояние между четырьмя игроками и различными типами врагов по всему скоплению Элея. По умолчанию число волн равняется семи. Для завершения обычных волн необходимо убить всех врагов, для других успеть выполнить задания за отведённое время, после чего добить оставшихся противников. За каждое задание персонаж зарабатывает опыт (XP), количество которого зависит от скорости выполнения. Миссия считается проваленной, если время истекает до выполнения заданий или при смерти всех игроков.

    На финальной волне бойцы должны защищаться от бесконечного числа врагов отведённое время, после чего отступить в место эвакуации и покинуть зону. Если ни один игрок не эвакуировался с миссии, то она считается проваленной.

    Сложность [ ]

    Бронза Серебро Золото Платина

    Все миссии делятся по четырём сложностям, от самого простого к самому сложному: бронза, серебро, золото и платина. Чем выше сложность, тем ценнее награды, но и сила противников растёт. Они имеют повышенный урон и увеличенный запас здоровья. Помимо этого, уже в ранних волнах начинают встречаться самые опасные типы врагов.

    Тип врага [ ]

    АПЕКС сталкивается с тремя типами врагов во время своих миссий:

    Пользовательский матч [ ]

    Задания дают дополнительную валюту и опыт. Игрок может настроить карту, сложность и тип врага.

    Задания АПЕКС [ ]

    Задания АПЕКС — особый тип заданий, за выполнение которых можно заработать дополнительные кредиты и опыт только в том случае, если задание завершено в сетевой игре. Для получения наград одиночной игры способ завершения неважен.

    Особенность этих миссий в модификаторах, снижающие эффективность у одних навыков и повышающих её у других (например, -10% к урону умениями и оружием, но +100% к урону в ближнем бою). Задания АПЕКС можно разделить на две группы: одни обновляются ежедневно, другие доступны в течение нескольких дней.

    Чем выше сложность модификаторов, тем больший бонус к опыту, кредитам и очкам АПЕКС можно получить. Награды некоторых миссий могут включать набор из магазина.

    Содержание

    Новое в игре [ ]

    Техника [ ]

      (англ. Tempest) — космический корабль игрока, который можно улучшать новым оборудованием, технологиями или декором. (англ. Nomad ND1) — наземный транспорт игрока, его также можно будет улучшать: устанавливать ускоритель, сенсоры, генераторы щита и другое. Ковчеги (англ. Ark) — огромные космические корабли, построенные в рамках проекта Инициатива «Андромеда».
        (англ. Nexus) — материнский корабль проекта. (англ. Hyperion) — ковчег людей. (англ. Paarchero) — ковчег саларианцев. (англ. Natanus) — ковчег турианцев. (англ. Leusinia) — ковчег азари.

      Персонажи [ ]

      Отряд [ ]
      Другие персонажи [ ]
        — первопроходец «Гипериона», ковчега человечества, и отец Райдеров; — саларианец, пилот «Бури»; — азари, врач на «Гиперионе», а потом «Буре»; — офицер по науке «Бури»; — главный инженер «Бури»; — ИИ «Гипериона»; — бывшая глава безопасности «Нексуса», обосновавшаяся на Кадаре; — контрабандист, связной сопротивления ангара; — предводитель кеттов в скоплении Элея; — саларианский политик, директор Инициативы; — кроганка, суперинтендант «Нексуса»; — директор по вопросам колонизации проекта; — турианец, глава военных сил проекта и безопасности «Нексуса»; — глава ангарского сопротивления; — духовный лидер и учёный ангара; — губернатор Айи; — бывшая подруга Пиби, главарь шайки бандитов.

      Романтические отношения [ ]

      Имя персонажа Расположение Раса Пол Ориентация Тип отношений
      Пелессария Б’Сэйл (Пиби) «Буря» Азари Женский* Би Серьёзные или легкий флирт
      Джаал Ама Дараев «Буря» Ангара Мужской Би Серьёзные
      Кора Харпер «Буря» Человек Женский Гетеро Серьёзные
      Суви Анвар «Буря» Человек Женский Гомо Серьёзные
      Лиам Коста «Буря» Человек Мужской Гетеро Серьёзные
      Гил Броди «Буря» Человек Мужской Гомо Серьёзные или легкий флирт
      Ветра Никс «Буря» Турианка Женский Би Серьёзные
      Лекси Т’Перро «Буря» Азари Женский* Гетеро Легкий флирт
      Кери Т’Весса Нексус Азари Женский* Би Легкий флирт
      Рейес Видал Кадара Человек Мужской Би Серьёзные или легкий флирт
      Авела Айя Ангара Женский Гетеро Легкий флирт

      Пиком развития романтических отношений является романтическая сцена с персонажем. Она может происходить как на борту «Бури», так и в другом месте, в зависимости от персонажа.

      Читайте также: