Как устанавливать карты на бателфилд вьетнам

Обновлено: 07.07.2024

3) Вопрос: Какая последняя версия патча ?
Ответ: Финальная версия 1.21

6) Вопрос: Как сменить ник в игре?
Ответ: В меню игры нажать на кнопку OPTIONS, а затем на кнопку PROFILES. Поставить курсор в поле PLAYER NAME и прописать свой ник, который будет использоваться в игре. После всего нажми кнопку SAVE и можно выходить.

8) Вопрос: Как отключить показ вступительных видео роликов ?
Ответ: Есть несколько вариантов:
Вариант 1.
Если используете последнюю версию сборки от Canek77, то в распакованной игре будут два бат файла, один отключает видео ролики (Video off), другой обратно включает (Video on), смена выполняется в один клик.
Вариант 2.
1. Создать ярлык к файлу bfvietnam.exe (если нету)
2. Нажать на полученный ярлык, правой кнопкой мыши, и в появившемся меню выбрать свойства.
3. В поле ОБЪЕКТ дописать +restart
Писать надо так как здесь плюс без пробела, а после "рестарт" пробел.

11) Вопрос: Как подключиться к другому серверу не из списка ?
Ответ: Зайдите в MULTIPLAY -> INTERNET -> ADD SERVER (вводите адрес сервера и в другом окне порт) -> JOIN

14) Вопрос: При попытке зайти на сервер выдает ошибку MAP NOT FOUND, что делать ?
Ответ: На сервере загружены кастомные карты, соответственно требуется установить соответствующую карту.

Как устанавливать карты на бателфилд вьетнам

Интернет-магазин Kazai

1. Итак, Вы скачали какую-либо модификацию в RAR-архиве. Открыв скачанный архив с помощью специальной программы Вы увидите в нем папку, к примеру, Mod. В этой папке лежит обязательная папка Archives, а в ней несколько файлов в формате RFA.

2. Разархивируйте папку Mod в папку C:\Games\Battlefield Vietnam\Mods\. Если архив содержит только RFA-файлы, то создайте папку Mod самостоятельно, а в ней папку Archives и перенесите файлы из архива в папку Archives. Должно получиться примерно так: C:\Games\Battlefield Vietnam\Mods\Mod\Archives\objects.rfa.

3. Теперь Вам нужно подключить модификацию к игре. Есть несколько способов это сделать:
а) С помощью ярлыка:
Создайте ярлык файла BfVietnam.exe, затем в свойствах ярлыка, в строке Объект допишите +game Mod. Должно получиться примерно следующее:
"C:\Games\Battlefield Vietnam\BfVietnam.exe" +game Mod
Теперь можно запускать указанную модификацию с помощью созданного ярлыка, без меню Custom Game.

б) С помощью программы BattleLoader:
Cкачайте, установите и запустите вышеупомянутую программу. В окне Battlefield: Vietnam Path укажите путь к папке игры и нажмите кнопку Save Path. После этого нужно перезапустить программу. При следующем запуске в главном окне появится список всех установленных модификаций. Если список будет пуст, то проверьте, правильно ли указан путь к папке игры. Для того чтобы запустить модификацию сначала ее нужно выбрать из списка, а затем нажать на кнопку Play Mod.

в) Редактирование файла init.con:
Сам файл находиться в папке с модификацией, если его там нет, то его можно найти в папке Mods\ BfVietnam\. Редактировать файл можно с помощью Блокнота. Откройте файл из папки BfVietnam и Вы увидите следующее:
game.CustomGameName BFVietnam
game.addModPath Mods/BFVietnam/
.

Первая строка указывает, какое будет название у модификации в меню Custom Game. Вторая строка указывает, из какой папки будет запускаться мод.
Чтобы подключить дополнение к игре нужно перед строкой
game.addModPath Mods/BFVietnam/
добавить строку
game.addModPath Mods/Mod/
В итоге у Вас должно получиться следующее:
game.CustomGameName BFVietnam
game.addModPath Mods/Mod/
game.addModPath Mods/BFVietnam/
.

Это дает понять игре, что после загрузки основных файлов из папки BfVietnam нужно еще загрузить файлы из папки Mod. Таким способом можно запускать несколько модификаций одновременно, с учетом того, что файлы из одного мода не будут заменять файлы следующего.

Важно: первыми загружаются файлы из папки, указанной ниже всех. Это всегда должна быть основная папка.

После этих манипуляций запускайте игру, заходите в меню Options -> Custom Game, выберайте строку Mod и нажимайте на кнопку Activate.

Battlefield Vietnam (from v1.0 to v1.2)

Патч добавляет 3 новые карты, 8 транспортных средств и также исправляет ряд ошибок.
Изменения:
-- 1.2 Patch and WW2 Mod - If you have not installed the WW2 mod, it is important to install the 1.2 patch after installing the WW2 mod. If the WW2mod is installed after the 1.2 patch, the WW2 mod will not function properly. To resolve this issue install patch 1.2 again after you installed ww2 mod.

-- Using Geforce FX5200 type cards with high or highest graphics setting in Saigon 1968 may cause problems on some systems with unpredictable behaviors on player input due to low frame rates. To resolve this issue change the graphics setting to low or medium.

NEW CONTENT AND FEATURES

-- 3 new maps in Patch 1.2:

-- Operation Cedar Falls is a new map that introduces tunnels to BFV. Minimap changes when inside tunnels, and teammate icons only appear if they are on the minimap the player is currently viewing (ie above ground or tunnels). Tunnel flags appear in the minimap as vertical flags, differentiating them from the regular horizontal flag.

-- Saigon 1968. Based during the Tet Offensive, the NVA have tunneled into the Saigon Sewer system in an effort to overtake the Presidential Palace.
-- Fall of Saigon. It's spring 1975, and the NVA are moving quickly to attack Saigon as the USA is finishing the final evacuations from Vietnam.

-8 vehicles are new in Patch 1.2:

-- The A1 Skyraider in 2 versions; one for anti-infantry (MGs and napalm), and the other for anti-vehicle attacks (bombs and missiles).
-- The Ontos is a new USA tank that can fire 1 round from it's 6 cannon sequentially, or it can empty all 6 at once.
-- The BRDM Malyutka Complex is an NVA amphibious vehicle that fires wire-guided missiles. Once fired, the player camera is attached to the missile. The control is similar to an airplane. Right-clicking will detonate the missile.
-- Quad 0.50 MG is a static machine gun emplacement with 4 powerful cannons. A 360 degree rotation and a thick bullet shield make it a great option for clearing the skies of enemy targets.
-- T-72 is a heavy NVA tank. The driver fires tank shells with primary fire, and shoots a machine gun as secondary fire. The gunner fires the canopy machine gun with primary fire, and shoots out smoke grenades with secondary fire.
-- AC-47 Gunship. Heavy transport/gunship with coaxial chain guns out the left side. The pilot can drop bombs with primary fire.
-- M35A1 Nancy. A flatbed truck with a Quad 0.50 MG mounted in the back, an M60 facing to the front, and a couple armed passengers for good measure.
-- BM21 Troop Transport. A BM21 truck with armed passenger positions filling the back.

-Mobile spawn points have been added to the 3d map.

-Unique colors for individual buddies. Once a buddy has been added to the buddylist.con (located in the settings\profiles\profile_name folder), that file can be edited manually to adjust the RGB value of the individual buddies. The unique color will appear in the mini-map, 3d map, and for text, and death messages. For instance, game.addPlayerToBuddyListByName "Player" 255.0 155.0 0.0 = Red(R) 255.0, Green(G) 155.0, Blue(B) 0.0 --> an Orange buddy icon.

-- Server must be setup to allow spectators to join. If Spectator Mode is allowed, players can become spectators by clicking the spectate button on the in game side bar. The player can return to teamplay by selecting the team button on the side bar and then selecting a team to join.
**WARNING** by becoming a spectator a player forfeits his points and will be forced to wait before being allowed to return to teamplay. The wait time is set in the server interface.
-- Spectators see the health of all players or the health of the vehicle that the player is in They receive all CP change warnings, regardless of team and even if that option has been disabled for players. Spectators see CP timers when they are within the capture radius, or when they are using the associated CP camera.
-- Players do not see spectators on the 3d or mini-map, but they do appear on the Scoreboard. Here they are treated as regular players, with full buddy capabilities.
-- Spectators have full voting privileges if the server allows for spectator voting.

-- Spectator Mode Controls:

Use Space Bar to cycle through the 4 camera types, or use the associated Function key.
Free Camera (F9), Team 1 Chase Camera (F10), Team 2 Chase Camera (F11), and Control Point Camera (F12).
Use 'C' to cycle forward through the cameras of a particular type, and 'X' to cycle backwards.
Spectators can not view the spawn interface, but they can view the mini-map and scoreboard using the regular controls. Free Camera is not allowed in the tunnels; only chase cameras and the CP camera may be used.
-- Remapping Spectator Controls: If you wish to remap spectator controls, you must remap the function already using that key. For example, you must remap Jump (Space Bar) to remap the 'Cycle Camera Type' control.

BUG FIXES
-Tank splash damage against light and heavy vehicles now works.
-Minimap sorting order altered so players are visible above the CP flags.
-Performance problems resolved at the temple in Ho Chi Minh Trail and Cambodian Incursion.
-Repeating napalm sound bug has been resolved.
-The bug with grenades that goes through bridges has been resolved.

BALANCE/GAMEPLAY TWEAKS
-Helicopter pads at main bases will not reload or repair helicopters occupied by enemy players, even after the control point is taken by the enemy. Note that this is determined by the team the player is on, not by the vehicle they are in.

-Mi8 hitpoints reduced from 125 to 100. Rocket reload time increased from 3 to 4.5 seconds.

-Flaming Dart balance changes:
-- SVA tickets stop bleeding after a single flag is neutralized.
-- One team must hold all 3 flags for enemy tickets to bleed.
-- Jeeps added to starting SVA spawn areas, and are not tied to Control Towers.
-- Tango now spawns independent of the Control Tower.

-The static Quad 0.50 MG has been added to primary USA/SVA bases in:
-- Siege of Khe Sahn
-- Fall of Lang Vei
-- Operation Flaming Dart
-- Operation Game Warden
-- Operation Hastings


Battlefield Vietnam "Карта - Going Underground"

Battlefield Vietnam "Карта - Laotian Commotion"

Battlefield Vietnam "Карта - Stuntmania"


че все по английски то написали.. ниче не понять. гон, после установки патча игра запускается и тут же вылетает. ошибок не выдает, в чем косяк. объясните PLS




Блин. Скачал, поставил патч. Вроде всё норм, устанавливается, но после этого БФ Вьетнам вообще не запускается. Даблкликаю, экран становится черным (как будто игра запускается), потом выбрасывает из неё, то есть в состояние до запуска. Никаких алертов. Что делать?

Mods - Mods for Battlefield: Vietnam

vc rats

Amen avatar

vc rats Maps

us airbase alpha

Amen avatar

us airbase alpha Maps

tinkle islands

Amen avatar

tinkle islands Maps

the two houses

Amen avatar

the two houses Maps

the hill

Amen avatar

the hill Maps

the city

Amen avatar

the city Maps

the bridge redux final

Amen avatar

the bridge redux final Maps

tet offensive

Amen avatar

tet offensive Maps

street fighting

Amen avatar

street fighting Maps

poe battle for haiya

Amen avatar

poe battle for haiya Maps

red skies

Amen avatar

red skies Maps

operation red dragons

Amen avatar

operation red dragons Maps

operation sunstroke

Amen avatar

operation sunstroke Maps

operation black templar

Amen avatar

operation black templar Maps

omaha beach

Amen avatar

omaha beach Maps

my lai massacre

Amen avatar

my lai massacre Maps

mountins of khe sanh

Amen avatar

mountins of khe sanh Maps

mountainous assault

Amen avatar

mountainous assault Maps

mossberg

Amen avatar

mossberg Maps

mogadishu

Amen avatar

mogadishu Maps
Advanced Filters

Categories

Doing mod commissions?

Build commission forms and customize your profile on Checkpoint, the mod commissioning platform.

Читайте также: