Как скопировать блок с nbt в майнкрафте

Обновлено: 30.06.2024

The Minecraft Wiki is no longer considered as official by Microsoft and therefore several changes are required to be made, including to the wiki's logo. Please read this announcement for more information.

Настройка размещения блока [ ]

  • replace — заменяет старый блок новым.
  • destroy — подобен replace , но выбрасывает старый блок и его содержимое, как если бы он был добыт инструментом без чар.
  • keep — заменяет только воздух указанным блоком.

По умолчанию replace .

Условие: Игрок стоит на открытом воздухе

Условие: Игрок стоит в узком каменном коридоре высотой в два блока

Blocks [ ]

Tagname Description Value Type Syntax
Command Used with command blocks. Places command block with command. A string

Note: This is also used for Command Block Minecarts

Generic [ ]

These tags can be used on most tile entitied blocks

Tagname Description Value Type Syntax
CustomName Displayed in the top left corner of the inventory, instead of the regular name. Works only where such a regular name exists. A JSON text component
Lock Says a name needed on a held item to open the inventory. A string

Beacon [ ]

Tagname Description Value Type Syntax
Primary This determines the first status effect that the beacon creates. It defaults to level 1 of the effect. An ID of a status effect.
Secondary This determines the second status effect. If its the same as Primary, then it increases the status effect to level 2. Otherwise it is level 1. Also an ID of a status effect.
Levels This number determines how many layers of valid blocks are below the beacon. This value updates automatically, and overrides /data inputs immediately. Integer

Spawner [ ]

These tags are used when using /setblock or /summon (spawner minecarts) to create spawners. Add only those data tags you want to avoid a potential error.

Варианты команды [ ]

  • Обычная команда:
  • Команда с указанием состояний блока:
  • Команда с указанием NBT данных:
  • Команда с указанием состояний блока и NBT данных:

При указании NBT данных обязательно нужно заключать nbt и значение в кавычки, если они состоят из нескольких слов.

Tutorials/Command NBT tags

Please update this page to reflect recent updates or newly available information.

NBT tags can be specified for items and entities created with the /give and /summon commands. Each tag has the format <tagname>:<value>; where <tagname> describes what it does and <value> is how much it applies. Multiple tags are separated by commas. (e.g.: ],display:<>> ). The contents of List tags are enclosed in square brackets [] , while the contents of Compound tags are enclosed in curly brackets <> – note that the entire data tag is itself a Compound tag (All within a set of <> ). Tag names are case-sensitive, and white space is ignored. additionally, some tags are either true or false (Example: )

The player can quickly find data tags (NBT) without the use of external editors by using /data to figure out the data for each entity or block entity. See more about this in the article Commands/data.

See Entity format for the various NBT Tags that are saved for each entity. This page also contains basic information for each NBT Tag.

When None is used in a tag name that means that this tag can be put directly into the start of the dataTag.

Entities [ ]

These tags are used when using the /summon command to spawn entities or when using the /data to edit the data of entities.

This tag determines only the entity's velocity, not the direction that it's facing.

The following table provides information on each tagname that can be added in an NBT Tag. These tagnames are specific to the /summon command.

Villager [ ]

These tags are used when summoning villagers. (Offers NBT can't be done in 1.14+)

Item Frame [ ]

These tags are used when summoning itemframes.

Tag name Description Value type Syntax
Facing Determines the direction of the item frame Numerical, 0 - 5 (0 up; 1 down; 2 south; 3 north; 4 east; 5 west)
ItemRotation Determines the rotation of the item in the item frame Numerical, 0 - 7 (Clockwise)
Item Determines the item in the item frame A string >
Invisible Determines if the item frame is invisible 0b or 1b
Fixed Determines if the item frame is fixed 0b or 1b

Potion [ ]

These tags are used to customize potions

Armor Stand [ ]

These tags are used when summoning armor stands.

NBT Tag Description Value type Syntax
NoGravity Toggles gravity 0b or 1b (0b for false, 1b for true)
ShowArms Determines whether you can see the armor stand's arms or not. Byte, 0b or 1b (0b for false, 1b for true)
NoBasePlate Determines whether the armor stand has a base plate or not. Byte, 0b or 1b
Small Determines whether the armor stand is small or not. Byte, 0b or 1b
Rotation Changes the rotation of the armor stand Byte, 0b or 1b
Marker Small Hit box Byte, 0b or 1b
Pose Changes the pose of the armor stand's body parts. Any subtag can be ommited Byte, 0b or 1b >
Invisible Determines whether the armor stand is invisible or not. Byte, 0b or 1b

Note: The Equipment tag also works for armor stands.

Turtle [ ]

These tags are used when summoning turtles.

Tagname Description Value type Syntax
HomePosX Determines the X coordinate of a turtle's home beach. Numerical
HomePosY Determines the Y coordinate of a turtle's home beach. Numerical
HomePosZ Determines the Z coordinate of a turtle's home beach. Numerical
TravelPosX Determines the distance a turtle can lay eggs from its home coordinates, on the X axis. Numerical
TravelPosY Determines the distance a turtle can lay eggs from its home coordinates, on the Y axis. Numerical
TravelPosZ Determines the distance a turtle can lay eggs from its home coordinates, on the Z axis. Numerical
HasEgg Determines if the turtle has an egg to lay 0 – 0b – false
1 – 1b – true

Contents

[Гайд] Разбираем NBT теги: Блоковые сущности

[Гайд] Разбираем NBT теги: Блоковые сущности

Печь:
CustomName: Название печи
BurnTime: Количество тиков до того момента, после которого в печке закончится топливо (Уголь, дерево)
CookTime: Количество тиков до того момента, после которого в печке приготовится предмет
Items (Массив): Предметы, помещённые в печь

Варочная стойка:
CustomName: Название стойки
BrewTime: Количество тиков, которые понадобились для текущей варки
Items (Массив): Предметы, помещённые в стойку

Воронка:
CustomName: Название воронки
TransferCooldown: Количество тиков до того момента, после которого будет передан следующий предмет
Items (Массив): Предметы, помещённые в воронку

Раздатчик и выбрасыватель:
CustomName: Название раздатчика или выбрасывателя
Items (Массив): Предметы, помещённые в раздатчик или выбрасыватель

Цветочный горшок:
Item: ID предмета, который находится в горшке
Data: Дополнительный параметр блока, который находится в горшке

Маяк:
Levels: Количество уровней блоков под маяком
Primary: Базовый эффект
Secondary: Дополнительный эффект

Нотный блок:
note: Выбранная нота

Проигрыватель:
Record: Выбранная запись (Пластинка)
RecordItem: Предмет в проигрывателе

Компаратор:
OutputSignal: Сила сигнала, выдаваемого компаратором

Командный блок:
CustomName: Название командного блока
Command: Команда, прописанная в командном блоке
LastOutput: Строка состояния в командном блоке
SuccessCount: Мощность выводимого сигнала
TrackOutput: Не используется

Табличка:
Text1: Текст, написанный на первой строчке
Text2: Текст, написанный на второй строчке
Text3: Текст, написанный на третьей строчке
Text4: Текст, написанный на четвёртой строчке

Голова:
SkullType: Тип головы
Rot: Угол поворота
ExtraType: Ник игрока, чья голова надета на голов

Спаунер:
EntiyId: ID выбранной сущности
SpawnCount: Количество мобов, создающихся за раз
SpawnRange: Радиус, в котором создаются сущности
Delay: Количество тиков до того момента, после которого спавнер сработает вновь
MinSpawnDelay: Минимальное количество задержки
MaxSpawnDelay: Максимальное количество задержки
MaxNearbyEntities: Максимальное количество сущностей, которые могут находиться рядом со спавнером
RequiredPlayerRange: Радиус, в котором игрок активирует спавнер
SpawnData: Данные, копируемые в следующую сущность
SpawnPotentials (Массив): Список возможных сущностей для создания
-Type: Замена EntiyId
-Weight: Весовой шанс рождения
-Properties: Потенциально создаваемый объект

Состояния блоков [ ]

Состояния блока определяют некоторые параметры блока.

  • Компаратор направлен в одну из 4 сторон ( facing=north|south|east|west ).
  • Повторитель имеет задержку ( delay=1|2|3|4 ) и может быть активирован ( powered=true ) или неактивирован ( powered=false ).
  • Ступени имеет различную форму ( shape=inner_left|inner_right|outer_left|outer_right|straight ).

Несколько возможных значений разделены вертикальной чертой | .

Содержание

Items [ ]

These can be used in /give and /replaceitem commands as well as /clear . For commands such as /summon and /setblock , place them inside of a tag.

These tags can be used on any item.

Color is a hexadecimal color value, except in decimal. An RGB to hexadecimal converter can be found here and a hexadecimal to decimal converter can be found here. Names and lore must be passed as raw JSON text.


The following syntax can also be used, and eliminates the need for backslashes:

To hide multiple tags, you need to add the value of the tags you want to hide. For example, if you want to hide the "Enchantments" and the "Attributes modifiers" tags, the value you need to put is 3 (1+2).

VALUE ranges from 1 to 127, representing 127 combinations.

Adding 1 hides "Enchantments"

Adding 2 hides "AttributeModifiers"

Adding 4 hides "Unbreakable"

Adding 8 hides "CanDestroy"

Adding 16 hides "CanPlaceOn"

Adding 32 hides other information, including potion effects, shield pattern info, "StoredEnchantments", written book "generation" and "author", "Explosion", "Fireworks", and map tooltips

Adding 64 hides "Dyed" on leather armors

Allowed 1 amount of same NBT Tags.

Unknown amount of allowed same NBT Tags.

The following table describes more details on Enchantments sub-tag.

Tagname Description Value Type Allowed Values Example
id Refers to the id of an enchantment. See Enchanting for details on which id correlates to which enchantment. String Enchantment ID "minecraft:efficiency"
lvl Determines the level of an enchantment. A level between one and ten displays properly on an item as a roman numeral, however, any value above that displays as enchantment.level.lvl. Numerical -2147483648 to 2147483647 4

The following table describes more details on display sub-tag.

The following table describes more details on the Fireworks sub-tag.

Colors is the initial color of the explosion written in decimal format.

FadeColors is the color that the explosion will fade to written in decimal format.

Flicker is whether the whether the explosion flickers while it fades. This is the effect applied when you add glowstone to the firework star.

Trail is whether the particles leave trails as they travel. This effect is applied when you add a diamond to the firework star.

Type is the shape of the firework:

0 is small ball,

1 is large ball,

2 is star-shaped,

3 is creeper-shaped,

Blocks [ ]

These tags are put on blocks as items.

Название блока [ ]

Название блока записывается строчными латинскими буквами. Если в названии несколько слов, то они разделяются знаком подчеркивания " _ ".

Названия блоков можно предварять пространством имён minecraft: , а можно и нет. Для блоков из модификации пространством имён, обычно, является название модификации.

Руководство по команде setblock

[Гайд] Разбираем NBT теги: Предметы и транспорт

[Гайд] Разбираем NBT теги: Предметы и транспорт

Предметы:
Count: Количество предметов.
Slot: Слот, в который будет помещён предмет.
Damage: Дополнительный параметр предмета. Например: Цвет шерсти.
id: ID предмета.
tag (Массив): NBT параметры вызываемого объекта.

Все типы вагонеток:
CustomDisplayTile: 1 - если отображать посаженные в вагонетку объекты. Если нет - 0.
DisplayTile: ID блока, посаженного в вагонетку.
DisplayData: Дополнительные параметры блока, посаженного в вагонетку.
DisplayOffset: Высота посаженного блока.
CustomName: Имя вагонетки. Используется, например, как имя командного блока.

Обычная вагонетка: Удалено в версии 13w02a.

Вагонетка с сундуком или воронкой:
Items (Массив): Предметы, которые содержатся в контейнерах вагонетки. О том, как работать с предметами было написано выше.

Вагонетка с печкой:
PushX: Сила толчка по оси X.
PushZ: Сила толчка по оси Z.
Fuel: Количество тиков до того момента, после которого в печке закончится топливо.

Вагонетка с воронкой:
TransferCooldown: Количество тиков до того момента, после которого в воронку поступит следующий предмет.

Вагонетка с динамитом:
TNTFuse: 1 - если динамит не активирован. Если активирован - 0.

Вагонетка со спавнером: Параметры спавнера. О том, как с ними работать, будет написано в одной из следующих статей.

Вагонетка с командным блоком:
Command: Команда, прописанная в командном блоке.
SuccessCount: Сила сигнала, получаемая компаратором в результате выполнения команды.
LastOutput: Информация, выводимая при выполнении команды в специальное поле командного блока.
TrackOutput: Неизвестно.

NBT-данные [ ]

Позволяет указать содержимое блока (если оно у него может быть). Все параметры опциональны.

Читайте также: