Как сделать рок группу в civilization 6

Обновлено: 25.06.2024

Проекты — игровая концепция в игре Civilization VI.

В отличие от предыдущих игр серии, проекты в Civilization VI — не особая разновидность чудес, а совершенно отдельный тип городского производства. Как и прежде, они создаются в очереди производства, но функции проектов значительно расширились.

В Civilization VI существует три основных типа проектов:

Городские проекты более или менее такие же, как в предыдущих играх. Они создаются, чтобы разблокировать некоторые мощные функции - такие как создание ядерного оружия, или выполнить какую-то задачу общеимперского уровня - такую ​​как запуск космического корабля. Они могут (обычно) осуществляться во всех ваших городах (за исключением всех связанных с космосом проектов, которые всегда требуют наличия в городе космопорта), и обычно их нужно завершать только один раз. Стоимость производства городских проектов является фиксированной. Вы должны осуществлять эти проекты только по мере необходимости, в противном случае вы будете тратить впустую производственные мощности.

Районные проекты тесно связаны с такими концепциями, как районы и великие люди. Они преобразуют продукцию в другие виды дохода (в зависимости от того, с каким районом связаны), пока проект активен, и (обычно) дают очки великих людей, когда заканчиваются. Они могут быть предприняты столько раз, сколько игрок хочет, в любом городе с необходимым районом. Производственная стоимость районных проектов возрастает от базовой цены на основе количества технологий и/или социальных институтов, открытых игроком, но это также означает, что их общая эффективность повышается (так как очки, которые они производят, являются функцией их производственной стоимости). Районные проекты - отличный способ повысить доходность на какое-то время, а также ускорить прогресс в привлечении великих людей; их следует использовать стратегически.

Gathering Storm добавляет третий тип проектов: конкурсные проекты. Они становятся доступными во всех городах только после того, как на Всемирном конгрессе будет принято решение о проведении конкурсного соревнования, и используются для увеличения количества очков соревнования. Конкурсные проекты имеют фиксированную стоимость производства и разблокируются только пока длится соответствующий конкурс. Их стоит стоит создавать в том случае, если вы заинтересованы в победе в соответствующем соревновании, но всегда следует учитывать и другие возможности увеличения вашего счёта.

Strategy [ ]

Rock Bands' goal is to tour foreign lands and perform concerts there to awe their citizens directly, thus spreading your civilization's fame and advancing its progress towards a Culture Victory. An interesting feature is that they must be named before their first performance. A unique set of Civilization theme-appropriate names was created to make randomly generated Rock Band names interesting, but of course you are allowed to invent your own names.

The impact of a Rock Band unit depends on the number of performances before it disbands, and much less so than on the performance Tier of a single performance. Continuing performance (i.e. survival) of a Rock Band depends on its effective level. Thus it is advantageous to dedicate the first promotion to a venue-specific level upgrade than on the more enticing effects such as Goes to 11 or Religious Rock.

The player can time the purchase of Rock Bands with the turn of policy change, thus enabling the use of Hallyu to let the player choose the promotion most applicable to the situation of their empire.

Mechanics [ ]

Selecting a Rock Band highlights all tiles on which it can activate its unique ability, Perform Rock Band Concert. As usual, activating the ability terminates the unit's turn (and possibly its existence). Rock Bands must always perform in foreign lands.

Each performance applies a one-time Tourism pressure burst towards the civilization within whose borders it takes place. The Tourism formula is as follows:

<\displaystyle Tourism=VenueTourismValue*(1+(TourismBombValue/100)+(AlbumSales/100))></p>
<p>

The formula consists of three factors:

In addition to the Tourism burst, each performance has a few possible outcomes:

  • It could become the last performance for the Rock Band, after which it disbands and is lost.
  • If the Rock Band doesn't disband.
    • . it will gain Album Sales, a stat that contributes to the expected Tourism of its future performances.
    • . it may level up and gain a promotion after accumulating enough "experience." The experience per performance is related to performance "Tier," which is randomized and models the quality of that performance. Rock Bands start at level 1 and can be promoted up to level 4, but they will gain only up to three promotions.

    Each Rock Band receives a free promotion as soon as it is purchased (although the player cannot promote the unit within the same turn of purchase because purchased units start with no Movement). The Rock Band will have access to three Rock Band Promotions chosen randomly from the table below after it earns a promotion. Having the Hallyu policy card active at the time a Rock Band gains a promotion allows it to access all possible Rock Band Promotions.

    A performance by a higher-level Rock Band has a better chance of not disbanding the unit and attaining a higher performance Tier. The probabilities of getting performance tiers are as follows:

    List of performance tiers [ ]

    Stars Concert name Tier Album sales Tourism Bomb Promotion Unit dies
    6 Legends of Rock Top tier 200 200 Yes No
    5 Headliners 2nd tier 150 0 Yes No
    4 Rising Stars 3rd tier 100 150 No No
    3 Opening Act 4th tier 50 -25 No No
    2 Creative Differences 5th tier 0 100 No Yes
    1 Aging Rockers Bottom tier 0 -25 No Yes

    Examples [ ]

    A new Rock Band unit (0 Album Sales) performs a concert on a Wonder tile (1000 venue tourism value). Depending on the randomly generated performance tier the outcomes are as follows:

    Concert Total tourism bomb value Album sales Other
    Legends of Rock 1000 * (1 + (200 / 100) + (0 / 100)) = 3000 +200 Unit promotes
    Headliners 1000 * (1 + (0 / 100) + (0 / 100)) = 1000 +150 Unit promotes
    Rising Stars 1000 * (1 + (150 / 100) + (0 / 100)) = 2500 +100 -
    Opening Act 1000 * (1 + (-25 / 100) + (0 / 100)) = 750 +50 -
    Creative Differences 1000 * (1 + (100 / 100) + (0 / 100)) = 2000 No change Unit dies
    Aging Rockers 1000 * (1 + (-25 / 100) + (0 / 100)) = 750 No change Unit dies

    A Rock Band unit with 400 Album Sales performs a concert on an Entertainment Complex tile with an Arena (250 venue tourism value). Depending on the randomly generated performance tier the outcomes are as follows:

    Concert Total tourism bomb value Album sales Other
    Legends of Rock 250 * (1 + (200 / 100) + (400 / 100)) = 1750 +200 Unit promotes
    Headliners 250 * (1 + (0 / 100) + (400 / 100)) = 1250 +150 Unit promotes
    Rising Stars 250 * (1 + (150 / 100) + (400 / 100)) = 1625 +100 -
    Opening Act 250 * (1 + (-25 / 100) + (400 / 100)) = 1187 +50 -
    Creative Differences 250 * (1 + (100 / 100) + (400 / 100)) = 1500 No change Unit dies
    Aging Rockers 250 * (1 + (-25 / 100) + (400 / 100)) = 1187 No change Unit dies

    List of Rock Band promotions [ ]

    Как сделать рок группу в civilization 6

    Может провести рок-концерт на подходящей сцене (чудеса света, районы с подходящим зданием или особые клетки, подходящие рок-группе после повышения). Параметр «Продажи альбома» отражает ожидаемую туристическую мощь на следующем концерте. После проведения концерта продажи альбома и уровень рок-группы могут повыситься. Можно купить только за веру. Не может выступать дважды на одной и той же клетке.

    Классическая структура рок-группы сформировалась во второй половине XX в. Рок-группа состоит из небольшого числа музыкантов и певцов (как правило, их четверо, но бывает и больше). Среди инструментов обязательно присутствуют электрогитара, ударные, бас-гитара. Иногда к ним добавляется клавишные, акустическая гитара, бубен, колокольчики. По сравнению с камерным оркестром, исполняющим классический репертуар, музыка рок-группы обычно представляет собой какофонию, зато она громкая.

    Во время гастролей рок-группу сопровождают специалисты по строительству, электронике, логистике, рекламе, а также пиротехники. Взаимоотношения между музыкантами и техниками – это слишком обширная и сложная тема для формата Цивилопедии.

    Rock Band (Civ6)

    Portrait

    Can perform a rock concert at a valid venue, including at Wonders, at a District with one of the required buildings, or at a special target allowed by one of the band's Promotions. Their Album Sales stat is the expected Tourism strength at their next concert. After performing concerts their Album Sales and Rock Band Level may increase. Must be purchased with Faith . Cannot perform on the same tile twice.
    Faith cost is progressive.


    The Rock Band is an Atomic Era civilian unit in Civilization VI: Gathering Storm, dedicated to pursuing the Culture Victory. It can only be purchased with Faith and must be named before being able to perform.

    Civilopedia entry [ ]

    The form of the rock band came into its present state over the course of the latter half of the Twentieth Century. A rock band consists of a small number of vocalists and musicians (most commonly four, but sometimes numbering more), usually playing electric guitar, drums, electric bass, and sometimes additional instruments such as keyboards, acoustic guitars, tambourine, and cowbell. The cacophony of their “music” is increased by liberal use of amplification devices, a notable contrast from more elegant small ensembles, like the chamber orchestra.

    A touring rock band may be accompanied by specialists in construction, electronics, logistics, merchandising, and—should the audience not be impressed by the atonal jangling of the “musicians”—pyrotechnics. The relationship between the roadie caste and the musicians is a complex one whose nuance exceeds the scope of the Civilopedia.

    Contents

    Великий музыкант (Civ6)


    При активации в определённой локации создаёт музыкальный шедевр.

    Игровое описание [ ]

    Говорят, что «музыка – это душа народа». Если это действительно так, то «великие музыканты» – хранители этой души. Какими бы ни были форма, стиль или музыкальные инструменты, никакой другой вид искусства не выражает наши эмоции так, как музыка. Одновременно, это делает её самым субъективным из искусств: что одному кажется небесной гармонией, другому представится жуткой какофонией. Это весьма расширяет определение того, что считать «великой» музыкой – возможно, лучше всего о «величии» может говорить то, как долго произведение продолжает исполняться и цениться людьми. Но с тех времён, когда человек впервые выбил ритм на деревяшке до современных электронных оркестров, великие композиторы и исполнители выражают общие горести и радости каждой цивилизации.

    Читайте также: