Как сделать ивент в hearts of iron 4

Обновлено: 02.07.2024

На этой странице перечислены команды, которые могут быть введены в окно консоли — специальное окно отладки, доступное по нажатию ^ или ° (символ меняется в зависимости от раскладки клавиатуры). Помните, что они НЕ доступны в режиме Ironman. С помощью клавиш со стрелками вверх или вниз, можно вызывать ранее введенные команды. Многие команды можно отключить, повторив ее ввод, но иногда поможет только загрузка сохранения или выход из игры.

Список команд

, `, или ALT+2+1, или Shift+3 чтобы открыть консоль (меняется в зависимости от раскладки клавиатуры).

гайд Создание ивентов

  • Ответы 49
  • Создано 26.09.2016, 01:58:45
  • Последний ответ 20.01.2021, 19:18:35
  • Просмотры 21565
Лучшие авторы в этой теме
Популярные дни
Лучшие авторы в этой теме
Популярные дни

kepke386

kepke386

Часть I. Создание ивента (события). Предисловие Итак, прочитав тему вопросы по моддингу, я выяснил, что множество начинающих мододелов совершенно не имеют понятия о создании ивентов (

GBV

Там много модификаторов для ИИ, не только голый рандом. Если нужно ещё и добавить зависимость от поддержки войны, то например в germany.40.b можно ещё один добавить модификатор: 7b8ad81e4f3b

GBV

Это значит, что приоритет (вероятность) выбора ИИ этого варианта сводится к нулю при выполении условия has_war_support < 0.50, т.к. на это значение происходит умножение базового значения, которое в

AlexZh

@Artanis fire_only_once = yes или is_triggered_only = yes

GBV

Это фото китайцев с пулемётом на самом деле стандартная заглушка, которая отображается когда игра не может найти указанную картинку ивента. А найти она его не может видимо потому, что GFX_news_1936 не

Mean time to happen

The mean time to happen (MTTH) is calculated by starting with a base value and applying a chain of modifiers.

Attributes

(Type: number (with 3 decimal places), default: 1) The base value of the calculation, before applying any modifiers.

factor

An alias for base .

(Type: number) Sets base to the specified value but does not recognize decimal places.

months

(Type: number) Sets base to 30 times the value but does not recognize decimal places.

years

(Type: number) Sets base to 365 times the value but does not recognize decimal places.

modifier

A modifier block combines its components like an AND trigger. The only exceptions are factor and add . Both are scoped variables, and if the trigger components evaluate to true, the current MTTH value is multiplied by factor before adding add . Can appear multiple times and all applicable modifiers are applied in the order they were defined in. The calculation stops early if the intermediate value is zero after applying a modifier. This means it is not possible to increase the value again using add after a previous modifier set the value to zero.

Namespace

All events are defined in namespaces which need to to be declared first. Example: add_namespace = germany

гайд Создание ивентов

  • Ответы 49
  • Создано 26.09.2016, 01:58:45
  • Последний ответ 20.01.2021, 19:18:35
  • Просмотры 21565
Лучшие авторы в этой теме
Популярные дни
Лучшие авторы в этой теме
Популярные дни

kepke386

kepke386

Часть I. Создание ивента (события). Предисловие Итак, прочитав тему вопросы по моддингу, я выяснил, что множество начинающих мододелов совершенно не имеют понятия о создании ивентов (

GBV

Там много модификаторов для ИИ, не только голый рандом. Если нужно ещё и добавить зависимость от поддержки войны, то например в germany.40.b можно ещё один добавить модификатор: c27def4f4121

GBV

Это значит, что приоритет (вероятность) выбора ИИ этого варианта сводится к нулю при выполении условия has_war_support < 0.50, т.к. на это значение происходит умножение базового значения, которое в

AlexZh

@Artanis fire_only_once = yes или is_triggered_only = yes

GBV

Это фото китайцев с пулемётом на самом деле стандартная заглушка, которая отображается когда игра не может найти указанную картинку ивента. А найти она его не может видимо потому, что GFX_news_1936 не

Option

Additionally to the attributes listed below, options may contain arbitrary effects.

(Type: string) The localization key of the option's name.

trigger

(Type: AND trigger, default: < >) Controls whether this option is available.

ai_chance

(Type: AI chance, default: < base = 1 >) The weight for the AI to pick this option. The probability of each option is its weight divided by the sum of all weights.

original_recipient_only

(Type: boolean, default: no) For major events, this option is only available to the direct recipient.

Attributes

(Type: string) A unique identifier for the event.

title

(Type: string or triggered text) Can either be a plain localization key for the event's title or a block with a trigger: < text = event_1_t trigger = < date > 1940.1.1 >> , which will only use the given title if the trigger is true. Can appear multiple times.

(Type: string or triggered text) Defines the event's description text. Same syntax as title .

picture

(Type: string) The picture to use in the event popup.

trigger

(Type: AND trigger, default: < >) The event can only happen if the trigger evaluates to true. The console command event overrides this trigger.

mean_time_to_happen

(Type: MTTH, default: < days = 1 >) Calculates a value in days (see below). Events are evaluated every 20 days per country and state. On each check the probability of the event firing is 20/MTTH.

fire_only_once

(Type: boolean, default: no) If false, the event can fire multiple times.

is_triggered_only

(Type: boolean, default: no) If true, the event cannot randomly happen through mean_time_to_happen , it must be triggered explicitly in an effect. Also, if set to no, the event can not happen through a trigger

timeout_days

(Type: number, default: 13 ) Number of days for the recipient to respond. After the timeout, the first option gets selected.

fire_for_sender

(Type: boolean, default: yes) If false, the event will not be shown to the sending country, even if it is a major event.

hidden

(Type: boolean, default: no) The event will not be shown but can still cause other side effects, like triggering different events.

exclusive

(Type: boolean, default: no) TODO

major

(Type: boolean, default: no) If true, the event will be shown to all countries.

show_major

(Type: AND trigger, default: < >) Limits which countries a major event is shown to.

option

(Type: event option) An option for the event that the receiver can select, see below.

immediate

(Type: event option) This event option happens unconditionally when the event fires.

Event modding

This is a community maintained wiki. If you spot a mistake then you are welcome to fix it.

Events are defined in /Hearts of Iron IV/events . There are five different event types:

  • country_event
  • news_event
  • unit_leader_event
  • state_event
  • operative_leader_event

state_event is evaluated for each state, all other types on the country level. News events can be separately hidden by the player, so they should be purely informational.

Содержание

Читайте также: