Как сделать fnaf sfm

Обновлено: 14.05.2024

Теперь переходим в настройки нашей камеры, и ищем вкладку "Movement", ищем "Type" и выбираем "Bouncing ball", заходим в Event editor и создаём новое условие:new condition --> Always(шестерёнки), в окошке под нашим курсором нажимаем правую кнопку мыши и ищем "Position" --> Set X coordinate --> клавиатура с мышкой --> Current X position of the mouse. Тоже самое делаем с координатами Y.(Это нужно для того,чтобы игровой курсор двигался за обычным курсором)

Дальше под камерой в окошке нажимаем правую кнопку мыши и ищем "Direction" и выбираем "Look in the direction of. " и выбираем наш курсор. (Нужно это для того, чтобы наша камера следовала за игровым курсором.)

Создаём новое условие: new condition --> наша камера --> Collisions --> Overlaing another obgect --> наш курсор --> в окошке под камерой ищем Movement --> Stop. Делаем тоже самое(событие тоже делаем) только: Movement --> Start(это необязательно,но лучше сделайте)

На первой строке под иконкой с шахматами нажимаем правой кнопкой мыши и: Выбираем Scrollings --> Center window position position in frame --> выбираем нашу камеру.(Нужно это для того,чтобы мы могли осматриваться)

Как сделать постер в SFM

Задумывал я о ней когда я впервый раз попробовал ее, и мне захотелось сделать гайд по ней. Он может быть и не очень, а может и полнейшей фигнёй.

Сразу еще предуприжу что в этом гайде я расскажу в двух словах как делать постеры, так же я много частей пропустил из-за моей лени и торопливости. Если вам лень все это читать, рекомендую переместится в самый низ и прочитать заключение. (Надеюсь не будет хейта на то что у меня мягко говоря кривые руки, работую в программе меньше 3 месяцев.)

Я этот гайд разделю разделю на категории -

1.) Где её установить?

2.) Создание сессии

3.) Добавление моделей и не только

4.) Позинг и простой сценбилд

Где её установить?

Установить ее довольно просто, для этого нам нужен Steam.

Если у вас его нету, то следует скачать. Зайдя в стим, нам нужно

войти в магазин и в поисковике написать Source Filmmaker и скачать его, абсолютно бесплатно.

user uploaded image

Так-же хочу сказать что в мастерской СФМ-а где мы будем как раз скачивать все модельки и карты, могут и не быть что вам нужно, поэтому нужна игра Гаррис Мод который сделан на том-же движке как и СФМ, из-за чего можно туда переносить модельки из гаррис мод. (Если что в гаррис моде более 1000000 аддонов /модов). Установля, нам нужно зайти в мастерскую.

Тут мы и будем устанавливать модельки карты и так далее, пишем например springbonnie и ищем понравившуюся модельку и устанавливаем ее в один клик, просто нажав на подписаться.

user uploaded image

user uploaded image

Так-же нам нужно скачать карту hugevoid которую можете так-же найти в мастерской. И теперь наконец-то, запускаем.

Сессия это тоесть проект, тут особо вам трогать нечего не нужно, вам нужно просто написать название проекта, писать на русском нельзя если что, только на английском. нажимаем создать.

user uploaded image

И вот мы создали сессию, и что это еще за надпись? Это переводится как "карта не загружена", а как ее поставить? Просто нажать по этой черноте правой кнопкой мыши и нажать на load map

user uploaded image

после нажав на вверху на вот эту кнопку ищем workshop и выбираем hugevoid.

И вот мы ее поставили, но почему темно? Потому что в этой карте нет освещения. Что-бы было хоть что-то видно, нам нужно нажать все так-же на темноту и выключить освещение и все, теперь мы все видим.

user uploaded image

Теперь нам нужно создать камеру, для этого нажимаем на треугольник в правом нижнем углу - change scene camera, new camera и теперь мы можем ею управлять. Поставив ее куда нибудь, мы должны теперь начать делать постер

user uploaded image

Добавление моделей и не только

Нажимаем в левом углу на пустую область правой мышкой Create animation set(s) for exciting element(s) и выбираем камеру. Теперь мы можем настраивать камеру, но про это я говорить не буду.

user uploaded image

Что-бы добавить модель нам нужно все так-же нажать на ту пустую область и выбрать create animation set for new model. Как и в прошлый раз мы выбираем workshop и ищем нашу модельку, мы можем вбить внизу название модельки ну или листать список. Лично я вбиваю в поисковик springbonnie и ставлю его нажимая на open.

Позинг и простой сценбилд.

И теперь мы можем им управлять, но для начало нужно перейти в так называемый motion editor, можно нажать на него в таймлайне внизу или просто нажать на f3, и теперь мы можем делать с ним что хотим.

user uploaded image

Зажимаем ctrl и выбираем кость которую хотим выбрать, нажав мы выбираем внизу в левом углу вот эту вращалку. И теперь мы можем вращать части тела. Про точки я говорить не буду, хе-хе).

user uploaded image

user uploaded image

И вот мы что-то сделали, но в зади смотреть на куб как-то скучно так что с мастерской скачиваем стену. Добавляем так-же как и спрингбонни, если у вас не появился то нажимаем на rescan. И теперь ставим ее, только выбирите вот эту перемещалку. (Я не ставил так как забыл)

И теперь что-то получается поинтереснее, но нам нужно сделать освещение. Для этого нажимаем на наше поле, и выбираем create animation set for new light.

user uploaded image

И теперь мы можем перемещать наш свет, но для удобства я хочу его перемещать как камеру, как это сделать? Ну во первых давайте включим обратно свет, а потом берем мышкой light1 и перетаскиваем на наш экран.

user uploaded image

теперь мы можем перемещать ее как камеру поставив где-то в сторонку, нажимаем снизу в правом углу на light1 и теперь мы отвезались от света и торчит где мы и поставили.

user uploaded image

И вот у нас есть освещение, мы можем так-же и управлять им. Нажимаем на light1 в нашем поле и у нас появляется панелька управлением. Я расскажу о некоторых пользунках

HorizontalFOV - горизантальный размер

VerticalFOV - Вертикальный размер

FarZAtten - расстояние освещения.

Покрутив, я остановился на этом варианте.

И у меня получился вот такой простенький постер.

Мы нажимаем на File с вверху, export и poster. Выбираем в format вместо tga png и export poster, выбираем где его сохранить нажав на три точки и еще советую сохранить перед рендерингом так как этот кусок софта может крашнуться и вашего постера не видать. И все, это конец.

user uploaded image

user uploaded image

Надеюсь вы по моему тексту хоть что-то поняли.

Если вы действительно хотите делать красивые постеры, то советую посмотреть гайды от самих создателей, а точнее Valve, почитать гайды в вк по SFM. Ну и русскоязычных гайдеров тоже можете. И тогда может быть вы даже станите делать не только постеры ну и анимацию, в которой этой программе тоже можно сделать.

Как сделать fnaf sfm



1


1


1


This is nearly every single Five Nights at Freddy's Model in SFM, so you won't have to go looking for everysingle one

Link to RynFoxs Cancelled FNaF 1's Link to RynFoxs Cancelled FNaF 1's (If link doesn't work, dm me.)

Scott Cawthon (C) Five Nights at Freddy's


Bubba is finally out but this took the work of 3 people Dirty_Tree,Me,And TheFangsomewolf. This Model includes BodyGroups And 2 skins normal Bubba and Golden Bubba So This is V1 for now so yeah.P.S. RobGamings made the pic for the item

Five nights at Freddy's 4 Nightmare animatronics Part1


This model made by Everything Models
ported by Spygineer
artwork by Nikson and Hitsquad

Update: Added Foxy


I wanted to make a candy and cindy model and people said I should upload the, soooo here they are hope you like them ;)

Programs:
Photoshop- Texturing
Blender- modeling/rigging


Includes a model from the upcoming spin-off game FNaF World.
Completely rigged so you may pose the model as you wish.
Model recreated by me using Blender 2.8.

The tears are removable through the use of a bodygroup.
Also has two skins to make the mode.


Original by Emil M the amazing man thanks for permission to make

Merry Christmas
She will be upd.


Credit goes to I6NIS (I think?) for creating the model.


Credit goes to I6NIS (I think?) for creating the model.

Foxy is not possible for me to upload until the OP (belived to be I6NIS), updates his files.


Here is it! A Foxy model for Source Filmmaker!
This model isn't mine, I only extracted it from GMod.

- Eyepatch bone added


Credit goes to I6NIS (I think?) for creating the model.

I tried to upload all the models as a workshop submission, but SFM didn't like that, so I'll have to upload them seperately.

Foxy is not possible for me to upload until the OP (belived to be I6N.


EDIT 19-07 / 2016

I may or may not update this. It works as is.

So, after seeing that the trailer was released for FNAF4, and finding out no one else ha.

Five Nights at Freddy's 2 - Withered + Unwithered Animatronics [OFFICAL RELEASE]


Ayy, so here are E_A's withered models! I aint got much to say, the pics explain everything there is to know about the models. There are misc models like the Endoskeleton, Bonnie's ripped off face, all that stuffs. Hope you enjoy em!
Also a possible GMOD .


Aʜ. ʜᴇʟʟᴏ, ʜᴇʟʟᴏ! Wᴇʟᴄᴏᴍᴇ ᴛᴏ ᴛʜᴇ ɴᴇᴡ ᴀɴᴅ ɪᴍᴘʀᴏᴠᴇᴅ Fʀᴇᴅᴅʏ Fᴀᴢʙᴇᴀʀ's Tᴏʏ ᴍᴏᴅᴇʟs.

Uʜ, I'ᴍ ʜᴇʀᴇ ᴛᴏ ᴛᴀʟᴋ ʏᴏᴜ ᴛʜʀᴏᴜɢʜ sᴏᴍᴇ ᴏғ ᴛʜᴇ ᴛʜɪɴɢs ʏᴏᴜ ᴄᴀɴ ᴇxᴘᴇᴄᴛ ᴛᴏ sᴇᴇ ᴅᴜʀɪɴɢ ʏᴏᴜʀ ɢᴀᴍᴇ ᴛɪᴍᴇ ʜᴇʀᴇ. Uʜ, ʙʏ ɴᴏᴡ I'ᴍ sᴜʀᴇ ʏᴏᴜ'ᴠᴇ ɴᴏᴛɪᴄᴇᴅ ᴛʜᴇ SPECS sɪᴛᴛɪɴɢ ʙᴇʟᴏᴡ ᴛʜɪs ᴘᴀ.

Five Nights at Freddy's 3 - SpringTrap Version 2 (By Everything Animations)


Another FNAF 3 SpringTrap model? Well yeah, since Spygineer still can't upload models to the SFM workshop, I'm going to help them out with uploading models. With that said, here's an updated SpringTrap model made by Everything Animations! Not much to expla. Five Nights at Freddy's 4 - Nightmare Animatronics (Part 2)


Hey, it's Hitsquad617 again! Yea I know my Fredbear before wasn't the best, but that's another topic. Spygineer had informed me he was porting Nightmare models for Everything Animations and has encountered a problem where he can't upload anymore models to .


Model was made by Spygineer, I'm only uploading with his permission

Don't be salty in the comments. No one likes manchildren.


Hello, hello? Hey! Seems you've made an interesting stumble; let me fill you in.
Freddy and his friends are are here and at your control. Think of them as your puppets

They come with all the goodies a puppeteer as yourself will need.
Such th.


I thought it would only be fair if anyone who needed this could use it, so here! :)


Models by Spygineer

He asked me to upload these, so here you go.

Needs Part 2 & 3


Models by Spygineer

He asked me to upload these, so here you go.

Needs Part 1 & 2



I shall name this burger charlie :)
Made in cinema 4D
Transported in Blender
------------------------------------------------------------------------
+ 3 skins to pick
+ Topings removable
--------------------------------------------------------------.


Message from Smoke:

"Happy New Yea
He will be updated soon

For Now Enjoy Please note do not alter and re upload if you really want to talk with me first,

Venturian tale talk to me before you make a video with this.

Special thanks to Emil Macko for the .


MAY REQUIRE COUNTER STRIKE SOURCE.

Here is a fully functional Source Filmmaker version of the FNAF 3 Fazbear's Fright map by Keithy. This map isn't mine and I claim no rights to it; I only got it into SFM.


A Creepy eye texture based from the "FNaF_TheNovel.jpg" teaser on Scott Games! This is just a small texture. Nothin' much. I am just uploading this one. The texture was made by my awesome friend The Creeper Dragon! Also, this texture works on almost every .


More FNAF stuff, have fun.

Credits:
Sourcerabbit for the preview pic
Falling for helping me making the head of BB.

Five Nights At Freddy’s © Scott Cawthon


yup, scott from fnaf world is on sfm

2) Character is super big. add scale control to character and make 0.01 for normal size

Please Comment any other errors you have and i will attempt to fix them.

Soon to come in next Update(s):
-char.


First of many FNAF World things I am making, Hope you like it ;P

Programs:
Photoshop- Texturing
Blender- modeling/rigging


Hey, everyone! ItsameWario here! These aren't my models, but these are by Spygineer! He's a good friend of mine and asked me to upload them! Anyways, maybe I'll make a new model, who knows? Anyways, enjoy!


All the model parts made by me
This is my 2nd workshop.
Thanks

@Scottgame ,who made the best games


Today we start with the secret chest. The others come later.

The chest is fully, and I mean fully rigged.
The textures are .


I am Emil Macko, the one behind Candy The Cat and Co.
And today, I present to you; Nightmare Bonnie for SFM

This model works just like my previous model, Nightmare Fredbear.
Everything is practically the same, concerning bones and such.

Model can be foun.


These models are really high poly!
All textures are hand painted, high res, and have normal maps.
Rigging works with the autorig.


I am Emil Macko, the one behind Candy The Cat and Co.
And today, I present to you; Nightmare Chica and Nightmare Cupcake for SFM!

Last one in the row. Nightmare Chica jumps aboard with her trusty cupcake!
The cupcake is of course a separate model, and ca.


These models are really high poly!
All textures are hand painted, high res, and have normal maps.
Rigging works with the autorig.


I am Emil Macko, the one behind Candy The Cat and Co.
And today, I present to you; Nightmare Foxy for SFM!

Foxy joins the gang, and he has brought his hook and his tongue!
His tongue is off by default, but can be enabled in the bodygroups options of the .


These models are really high poly!
All textures are hand painted, high res, and have normal maps.
Rigging works with the autorig.


I am Emil Macko, the one behind Candy The Cat and Co.
And today, I present to you; Nightmare Fredbear for SFM

If you're an animator you might want to take a look at the images above, some of them explain technical details about the Nightmare Freddy model.


I am Emil Macko, the one behind Candy The Cat and Co.
And today, I present to you; Nightmare Freddy (& "Freddles") for SFM!

This is my first "multi-model" submission for the SFM workshop!
Freddy and the three "Freddles" are all separate entities, so you .


These models are really high poly!
All textures are hand painted, high res, and have normal maps.
Rigging works with the autorig.


Hey, I refurbished this model.
-improved mesh
-improved textures
-improved rig
-Improvment update pending

**************MESSSAGE FROM SMOKE THE BEAR*********************
SmokeThe Bear: thank you all for making this update possible there will be .


Credit to Everything_Animations for making the original models & textures.

I'm reuploading this for Jimbocius, a friend of mine. I must say, he's better than my "Phantom" Toy texture. :P


edit: oh god I cursed this workshop didn't I

Credit to i6nis, Splinks for making the original models & textures.

Hello guys, Shimiiy here. I'm here to publish the textures that took me less than one day. So there's tons of wrong things about this te.


Apologies for the grainy thumbnail. Can't fix it now.

SAB's accurate as shite BB put into SFM. That's all.

Has some skins and a bunch of bodygroups

Porting assistance and rerigging by Spygineer.

Do NOT under any circumsta.


"Because nobody needed a model of that smiley"
I made a model anyways, so take it and love it, or else Virtua Freddy is coming to get you! XD jk

Model and Textures made by me
Eye Textures made by Splinks
FNAF World © Scott Cawthon

FNaF World Character Pack - Endoskeletons V2 - Fixed Materials


After so many months I've realized that the materials on the models didn't worked due to lack of any kind of bump map. It's fixed now! I've also replaced textures of Endos, because, I honestly wasn't happy with them.

Modeled and Ported by DarkKnightPL -.


Programs:
crowbar- porting
notepad-coding
Photoshop- Texturing
Blender- modeling/rigging

Читайте также: