Как пользоваться хроносферой в red alert 2

Обновлено: 05.07.2024

Советы при авианалете:

1) Юрий. Аэродром доступен после постройки радара. Если против вас Альянс или Советы, то мой совет открываться именно через аэродром. Отправлять кузнечиков нужно по 2 штки. Желательно сразу же, как построились. Предварительно обязательно сделать разведку базы оппонента, чтобы видеть где стоит стационарное пво и здания, по которым будет совершен удар. Кузнечики обладают очень маленькой броней. 2-3 удара и самолет сбит, но так же обладают огромной силой против зданий. Одного залпа двух самолетов достаточно, чтобы уничтожить любое здание, кроме мсв и супероружий. Поэтому старайтесь облетать стационарное пво и не попадаться на мобильное пво.
Старайтесь наносить авиаудар с разных сторон, так гораздо больше шансов нанести максимальный ущерб. Бомбардировшики Оса самые слабые бомбардировщики в игре, но обладают хаос атакой, поэтому бомбить здания стоит так же по 2 штуки. Так же можно бомбардировать наземную технику ( если это не пво конечно)

2) Альянс. Аэродром доступен после постройки очистительного завода. Если против вас не Юрий, а советы или альянс, очевидно стоит построить 2 аэродрома. 8 хариаеров способны уничтожить танковый завод и очистилку. Так же способны некоторое время находиться под огнем пво, но не увлекайтесь, брони у них так же очень мало.
Если после первого и второго налета выжила большая часть самолетов, не стоит доводить их количество до 8, продолжайте налет оставшимися самолетами, но уже на штаб ввс и лабораторию. После постройки лаборатории имеет смысл строить бомбардировщики. На своем борту они несут заряды на 1 бомбардировку, но этого достаточно, чтобы снести завод, очистилку, лабу, штаб ввс. 2 бомбардировщика сносят хроносферу и железный зановес.

3) Советы. Аэродром доступен после постройки радара. Миги строятся дольше других самолетов, поэтому начинать строить летки стоит после постройки танкового завода. Ваш противник может попросту прилететь своими самолетами и снести вас аэродромы, а противопоставить вам будет нечем. Миги самый сильные истребители в игре, у них очень хорошая броня и атака. 5 - ти мигов достаточно, чтобы снести танковый завод, очистилку, 3х чтобы снести аэродром или лабу, 8ми чтобы снести хрону или ЖЗ.
Миги могут находиться достаточно большое количество времени под обстрелом советского пво, а так же под не сильно сконцентрированным огнем Юрьевского.
Бомбардировщики валькирия - несут зарядов на 2 бомбардировки, но броня хуже, чем у альянсовских бомбардировщиков. 1 удара едва-едва хватает, чтобы снести завод или очистилку, но достаточно чтобы снести лабу или штаб ввс.

Общие советы :
-Всегда при авионалете старайтесь миновать вражеское пво

-Страйтесь держать вашу цель открытой ( если стоит гап, разведать любым способом)

-Устраивайте налет всегда сразу с нескольких сторон ( как правило игроки держат по в одном стеке и не смогут одновременно отражать атаку с нескольких направлений)

-Отправляйте самолеты атаковать сразу после перезарядки, но сильно не увлекайтесь, если противник настоит достаточное количество пво, то деньги будут слиты впустую.


Chronosphere

Combat

Cooldown

Sight range

Command & Conquer Wiki

Welcome to the Command & Conquer Wiki! Log in and join the community.

Contents

Background

The Chronosphere continued to be improved by Albert Einstein at his Black Forest laboratory. The device could move much more mass spread over a wider area. In addition, the chrono vortex and personnel teleportation problems were eliminated. However, it still could not directly teleport infantry.

Spin-off technology manifested in the Chrono Legionnaire and the Chrono miner.

Both the Soviets and the Allies were impressed by the Chronosphere and its powers, but due to the various drawbacks it had in its first iteration (chrono vortex, loss of personnel in transport vehicles), Einstein decided to recreate it from scratch to make it even more powerful and remove the errors that made it almost a "danger" to be used during the precedent war.

Third World War (first iteration)

When the Soviets invaded the U.S. at the beginning of the Third World War, the project of the new Chronosphere was not yet started and could not help the Allies in the war against the Soviets. However, Einstein began working in secret at his lab in the Black Forest, Germany, for a new Chronosphere. Additionally Einstein developed other technologies for the Allies, such as Prism towers, Prism tanks, Mirage tanks and the ultimate Allied superweapon, the Weather Control Device, which was used in Operation: Chrono Storm.

However, at one point the Soviets discovered of Einstein's experiments and, knowing that the Chronosphere was one of the things that made the Allies win the Second World War, decided to launch a full-scale assault on Germany by sending in three assault forces to wipe out all Allied presence in the area and eliminating Einstein. An Allied commander personally took care of the defense of Einstein's lab and forced the Soviets to retreat.

I have worked many long days und nights to find where to deploy this weapon. There is only one small problem. The perfect place, it is to be found here, on a tiny island in the Florida Keys, just a few short kilometres from Soviet Cuba.
- Albert Einstein (src)

Shortly afterwards, Einstein finally finished working on the new Chronosphere device. However, there was a problem. The Allies understood that invading the USSR like in the precedent war would be very costly in terms of funds and manpower, and decided to launch a Chrono invasion directly on Moscow to end the war quickly. But in order to do so, the Chronosphere had to be deployed in a precise location. Einstein took some time to find it - it was a small island in the Florida Keys, which was extremely close to a Soviet ally: Cuba. The same commander who saved Einstein in Germany took care of the operation. The worst had yet to happen, as the Allies found out Cuba had three nuclear silos that were prepared to fire at the United States, but Premier Romanov decided to use them on the small Allied base to destroy the Chronosphere. Before the strongest missiles were loaded in the silos, the Allied commander managed to teleport forces right behind them, ending the nuclear threat.

With the Chronosphere safe and ready for use, the Allies launched a surprise chrono invasion on Moscow, teleporting troops in the middle of the city to establish a base and capture the Kremlin, where Romanov was commanding his forces. The Allied commander was also authorised to build a Chronosphere in the area and the Weather Control Device that devastated Soviet forces in the city. With the help of these two weapons, the Kremlin were surrounded and Romanov was captured.

Alternate fate

The Soviet Union has emerged victorious over the Allies. After their failed attempt to develop a Weather Control Device in the US Virgin Islands, effective Allied resistance to Soviet supremacy was limited to Alaska. With the defeat of Yuri and the reunification of the USSR under the new Premier, the Soviets were ready to turn their undivided attention to this one remaining obstacle to the ultimate triumph of communism in the world.

Files recovered from a hidden archive in the Kremlin gave the location of an Allied Chronosphere in Point Hope, Alaska, which allowed the Allies to strike anywhere on the planet. The location of this last Chronosphere device was the Allies' best kept secret - it was all they had left. Nevertheless, Yuri somehow managed to locate it, but failed to inform the rest of the Soviet army.

The Soviet commander defeated all Allied forces in the area and destroyed the Chronosphere with a nuclear strike, removing the last obstacle from winning the war.

Third World War (second iteration)

After the Third World War, the Chronosphere remained untouched in the Allied arsenal, as it was believed to be an almost perfect weapon. With the Soviet Union defeated, it seemed for the Allies that there was no longer need to utilize it, but they were wrong.


Einstein's prototype Time Machine.

When Yuri emerged with his own army and gave an ultimatum to President Dugan, explaining his plan to conquer the world using his Psychic Dominators, the President ordered an air strike to the Psychic Dominator located on Alcatraz Island. The airstrike failed to destroy the Dominator but damaged the nuclear reactor, preventing the device from coming online. The situation was still critical, as the other Dominators were activated and the world would have soon fell under his control. The Allies quickly called Einstein, who had a plan to stop Yuri. He heavily retro-modified one of the Chronospheres in San Francisco: instead of moving mass through space, this modified Chronosphere moved it through time, acting effectively as a time machine.

Discovering the device, Yuri quickly ordered his forces to destroy it, but heavy resistance allowed the Allies to capture various civilian power plants in the city to power the time machine up and go back in time, when the Third World War was just beginning. The Chronosphere was also used various times during the new war against Yuri, with the most notable occasion being the assault on Yuri's last stronghold in Antarctica, where combined Allied and Soviet forces defeated Yuri and destroyed the last remaining Psychic Dominator. Once again, the Chronosphere was what made the Allies win the war.

Alternate fate

After going back in time, the Soviets sniped the first device and Einstein's laboratory in the Black Forest to prevent what would cause their downfall. The Chronosphere is thus absent in the rest of the campaign, even at the end of the war.

Third World War (third iteration)

Even though Einstein was removed from time by the Soviets, the Chronosphere somehow remained in the Allied arsenal of the new Third World War. It was developed by FutureTech instead of Albert Einstein, with the help of some of Einstein's work made before Cherdenko killed him in 1927.

Properties

Hit points

Armor type

Structure

Internal name

  • GACSPH (structure)
  • ChronoSphereSpecial (power)

Faction

Protection

Tech level

Chronosphere (Red Alert 2)

Как пользоваться хроносферой в red alert 2


Минимальные требования:
процессор: Pentium II 200
память: 32 Мб
видеокарта: 2 Мб
дисковое пространство: 300 мб

Рекомендуемые требования:
процессор: Pentium II 350
память: 64 Мб
видеокарта: 32 Мб
дисковое пространство: 1,04 ГБ

Об игре:
История начинается с событий первого Red Alert — союзники побеждают в войне, а Сталин погибает во время финальной битвы за Москву. Главой государства союзники назначают Председателя Совета Министров СССР Александра Романова, как «марионетку» для поддержания мира. Однако, у Романова другие планы: помня об унижении, которое испытал русский народ во время союзнической оккупации, он готовится отомстить Америке. Позже в советской кампании рассказывается, что правая рука премьера Юрий использовал психологическое влияние на Романова и других членов советского правительства, чтобы подтолкнуть их к нападению на США, одновременно манипулируя и СССР, и Западом, а также работая над созданием собственной армии. Советская армия вмешивается в гражданскую войну в Мексике, поддерживая повстанцев, сражающихся против проамериканского правительства, что вызывает негодование американского президента Дугана. Дальнейшая конфронтация ведёт к тому, что и СССР, и США готовы начать новую мировую войну.

Узнав о перемещении советских транспортов через Атлантику к берегам Северной Америки, Дуган связывается по телефонной линии с Романовым и требует прекратить наметившееся вторжение, после чего приказывает использовать американский ядерный арсенал против Советского Союза. Однако американцам попросту не удаётся запустить ракеты с боеголовками, поскольку Юрий дезориентирует координацию действий стратегических ракетных войск США. В результате, угроза ядерной войны избегнута, однако лояльный к Романову генерал Владимир возглавляет внезапное нападение на Соединённые Штаты. С этого момента берут начало обе кампании.

Game effect

Units may not be teleported onto impassable terrain like cliffs, buildings or an area overpopulated by terrain objects (such as trees and lamp posts), as they will instantly explode as they arrive. This can be used offensively, by teleporting enemy units to water, for example (or even ships to ground, in both cases, instantly destroying them).

A game bug will constantly allow a computer-controlled enemy to teleport its tanks atop each other if the teleport destination is a cramped area, meaning that a single field on the map will be occupied by 3-4 tanks at the same time. Strangely, the game still differentiates between the 3-4 tanks, so a single shot on one will not damage all of them at once.

Function

Power

Abilities

You are aware, ja, of my Chronosphere, a device which is capable of moving matter through time und through space!
- Albert Einstein (src)

The Chronosphere was a mass teleportation device developed by the Allies during the Second World War. An improved version was used to decisively end the Third World War and was used further until the end of the Psychic Dominator Disaster. Albert Einstein was a notable contributor to the Chronosphere's design.

Production

Build time

Produced by

Requires

Как пользоваться хроносферой в red alert 2

Разработчик: Westwood Studios
Издатель: Electronic Arts
Статус: в официальной продаже с 26 октября 2000 года
Жанр: стратегия в реальном времени
Схожие игры:Command & Conquer, Command & Conquer: Red Alert, Command & Conquer: Tiberian Sun
Multiplayer: (6) LAN, Internet

Минимальные требования:
процессор: Pentium II 266
память: 32 Мб
видеокарта: 16 Мб
дисковое пространство: 1,04 ГБ

Рекомендуемые требования:
процессор: Pentium II 350
память: 64 Мб
видеокарта: 32 Мб
дисковое пространство: 1,04 ГБ

Об игре:
Игра выпущена в 2000 году. Действие игры происходит в созданном Альбертом Эйнштейном параллельном мире в 1971—1972, ,с противоборствующими сторонами Советский Союз и Альянс.

Проблемы и их решения:
Проблема: Я запускаю игру, начинанаю играть, а через некоторое время всё взрывается и мне засчитывают проигрыш.
Решение:Для устранения самовольной сдачи игрока нужно чтобы зашифрованная копия серийного номера, хранящаяся в файлах Woldata.key и Conquer.dat\ConquerMD.dat, соответствовала серийному номеру в системном реестре ОС семейства Windows! Для этого достаточно запустить программу установки, которая находится на диске с игрой.Для устранения одинакового серийного номера, нужно чтобы на каждом компьютере были разные серийные номера.Также можно воспользоваться утилитой

Проблема: Я хочу поиграть ч/з интернет но это никак не получается
Решение: Воспользуйтесь ЭТОЙ инструкцией

Проблема: Как играть без диска?
Решение: Откройте свойства ярлыка и поставьте в конце -cd (только для непропатченных версий)

Проблема:Мне очень понравилась музыка в игре(или хочу выдрать видео), как мне её достать?
Решение:Воспользуйтесь утилитой XCC Mixer 1.45 U (файл с музыкой Theme.mix)

Патчи:
Патч 1,006[eng] для Red Alert 2
Патч 1,001[eng] для Yuri's Revenge

Да нет, скорее всего, ты отменил этот пункт "Сетевая игра" (или типа того) еще при установке самой игры. ничего не удалено и не урезано, просто сетевая игра во 2м ралерте осуществляется через IPX протокол, поставь его себе и проблема исчезнет ) Command & Conquer: Red Alert 2 - Yuri's Revenge - проблемы
У меня верия от Фаргус валяется дома и Виднда Икс Пишная у меня и все нормально работало! Наверное кривая версия у тебя! Ха! Я нашёл брата по несчастью! У меня та же проблема! Yuri на XP не идёт а Red allert да. Все перечисленные выше способы не работают. Чего я только не делал. И с работающего компа на свой качал и разные версии установки пробовал: лицензионный Yuri поверх лицезионного Red Allert; лиц. поверх пиратской; пиратская от одной компании на пиратскую от другой компании; фйлы заменял; смешивал и тд тд тд и тд.
Ничего не помогло. :( Придётся что-то с виндой делать. По пробуйте 'Совместимость' поставить Win98.
Хотя моя версия прекрасно работает! На Windows XP SP-1 GDI походу мы братья неудачники =)
к слову, ред алерт и юри ревендж у мну английская лицензия, ХР SP2, драва недовно обнавлял с нета, DX9c. вобщем просто неудачнег я =(, а совместимость толком нече недаёт, от неё еще хуже ставновится. Хлопцы, Юрий прекрасно идёт на XP, верно говорит Back поставь совместимость, Compability на английском выбери там Window ME/ Windows 2000 вместо Win 95.

З.Ы. Еще раз повторю, встроеная в винду совместимость – это мировой баян, величайшая мистификация майкрософт =),
толку от ёё ноль целых ноль десятых, смею предположить что у тя SP1.

Teleportation bug

In an unpatched installation of Red Alert 2 (v1.000), attempting to teleport a unit immediately as it emerges from the War Factory will cause a glitch. If it is a ground unit, it will leave the factory in the normal way, but transparent, immobile and invulnerable. If it is an air unit, it will leave the factory as a ground unit would (and not through opening the roof of the factory), also transparent, immobile and invulnerable. The overall effect is similar to that of a Chrono Legionnaire's weapon (the unit freezes in time and is partially out of spacetime), with the important difference that it does not erase the unit after a cost-dependent time. In a game with the Short game option turned off, this means the player cannot lose because one or more of his units are indestructible.

This immobilized unit blocks the ground exit of the factory, and the next units that are produced by that War Factory remain inside the building. Interestingly, even air units, which normally leave through opening the unblocked roof, remain inside. By selling the War Factory, only the first unit produced after the immobilized unit remains in the building's place. If it is a Kirov Airship, it stays on the ground until ordered to move away - this is a rare occasion, other than in campaign missions like Polar Storm, when a landed Kirov can be seen. This Kirov then can be teleported normally. However, it also remains on the ground (and vulnerable to ground weapons) until ordered to move after teleportation. Use of Iron Curtain may solve this problem.

AI behavior

The AI will always build a Chronosphere before a Weather Control Device.

The AI uses the Chronoshift to send specific strike forces to the enemy base; these strike forces will target production buildings first, before power plants and then other structures.

The strike force will be prepared and regroup at their base when the Chronosphere is nearly ready.

Medium/Hard

  • 6x Grizzly Tanks, 1x Mirage Tank, 1x Prism Tank

Читайте также: