Как играть в stardew valley по сети на андроид

Обновлено: 05.07.2024

Фёдор Докторов


Фёдор Докторов

Проснись и пой дорогуша. Где ты кооп на андроиде увидел?

Искандер Булякулов

Искандер Булякулов

Фёдор Докторов


Фёдор Докторов

Искандер, Вау, есть мод что добавляет кооп на мобилу ? Может покажешь?

Искандер Булякулов

Загугли
Только там надо скачать фигню для того чтобы он работал
А ещё он 2017 года выпуска
И имеет баги
Но Я даже это не могу сделать (

Искандер Булякулов

Фёдор Докторов


Фёдор Докторов ответил Искандеру

Искандер Булякулов

Федор, ну так это была временная мера в ожидании коопа
Наверное она не поддерживается

Мультиплеер Stardew Valley: как начать играть

Мультиплеер Stardew Valley: как начать играть

Мультиплеер Stardew не поддерживает разделенный экран, поэтому убедитесь, что тот, с кем вы играете, имеет свою копию игры и загрузил бета-версию через клиент Steam или GOG. Кооперативная игра основывается на новом фермерском здании, которое называется «хижина». На вашей ферме должны быть хижины для каждого друга, которого вы собираетесь пригласить, однако максимальное их количество равняется трем.

К счастью, каждая хижина относительно дешевая и требует всего лишь 100 золота и 10 камней в самой базовой конструкции. Вы можете начать новую игру с уже построенными для вас хижинами или загрузить существующий сохраненный файл из однопользовательской игры и поручить плотнику Робин построить хижину перед тем, как открыть этот сохраненный файл в кооперативе.

Теперь, когда у вас есть ферма с как минимум одной хижиной для друга, начните игру, нажав на кнопку «кооператив» на главном экране и прокрутив вниз меню настроек Stardew. Вы можете пригласить друга через локальную сеть, прочитав ему инвайт код для входа, или кликнуть правой кнопкой мыши на его имя в Steam и выбрать пункт «Пригласить в игру».

Вы можете играть с друзьями через Steam или через GOG, используя инвайт коды. Сейвы хранятся на компьютере главного игрока, а это значит, что другие не смогут играть после того, как главный игрок покинет игру, но он сам сможет играть без друзей, которые раньше помогли ему с сохранением.

Features

Multiplayer mode is mostly identical to singleplayer mode, though certain features are specific to multiplayer only.

Four Corners farm map


The Four Corners farm map was designed with multiplayer mode in mind. Each quadrant of the map features a small area for perks from some of the other farm maps to manifest, as well as a tiny pond for players in quadrants besides the quadrant with the large pond to draw water from. However, the Four Corners Map is also available for singleplayer.

Cabins

The farm can contain up to 3 cabins (selectable during farm creation). For each cabin built, one player can join the farm. If the farm starts with fewer than 3 cabins (including if the farm was begun as a singleplayer save file), Robin can build up to 3 cabins total on the farm for 100 з. each. Cabin-building is instantaneous, so extra cabins can be built on the first day of the game.

The host player can also demolish a cabin at any time. Demolishing a cabin removes its occupant from the game, and places their inventory in a chest located where the cabin was.

A cabin can be upgraded at the carpenter's shop by the farmhand who occupies it, but not by the host or any other player. The interior layout of an upgraded cabin is identical to the interior of an upgraded farmhouse. As with the farmhouse, the physical footprint of the cabin does not change when upgraded.

Маржа

When creating a new multiplayer save, a profit margin of 25%, 50%, 75%, or default (100%) can be chosen. Opting to lower the profit margin helps rebalance the economy in multiplayer mode by reducing the gold obtained when selling most items (including crops, forage, minerals, and cooked foods) to account for the increased productivity from the increased number of active players. For example, at 25% profit margin, Wheat is sold for 6 з. instead of 25 з. .

Purchase prices for seeds at Pierre's General Store and purchase prices for Grass Starter, Sugar, Wheat Flour, and Rice at JojaMart are scaled with the profit margin set. Prices for other items (including Blacksmith and Fish Shop shop items, buildings, and tool upgrades) and quest gold rewards are not affected.

Lowering the profit margin makes gold much harder to come by in the early game. Progressing in all skills evenly, crafting items, and completing Help Wanted quests become far more important. For example, Willy still sells Crab Pots for 1500 з. despite the reduced income, so mining iron and crafting Crab Pots may be more economical.

Note that there's no profit margin option when creating a singleplayer save. However, it is possible to have a singleplayer save with a chosen profit margin by creating a multiplayer save and playing solo. Choose "Co-op" at the main menu instead of "New", then "Load" it in singleplayer after the save file is created.

Marriage

Players can marry an NPC, which works the same way as single-player. Each NPC can only be married by one player at a time, and children are added to the married player's home.

Players can marry another player by giving them a wedding ring. Married players get a Stardrop in a purple giftbox next to their home beds after the wedding (equivalent to the Stardrop received from an NPC spouse). A home is eligible for children if it's owned by one of the married players, has the kids' room upgrade, doesn't already have two children, and both players are sleeping in its bed; the game will randomly let one player propose having children to the other, and if accepted, the child will be added to the home that both players are sleeping in (if eligible), else the other player's home (if eligible), else the current home.

Gameplay

  • Some decisions are made collaboratively by all players by either clicking dialogues or joining areas:
    • when to sleep, by entering a bed;
    • when to start a festival, by entering the area;
    • whether to finish the Community Center or buy a Joja membership.
    • Players can marry each other and have children. Players propose to each other using a craftable Wedding Ring. The wedding ring recipe can be obtained at the Traveling Cart for 500 з. , and will then allow the player to craft a wedding ring with 5 Iridium Bars and a Prismatic Shard.
    • Players can dance with each other in the Flower Dance Festival (no prior requirements).
    • Players can see other players’ scores during certain festivals.

    Quests and progress

    • Quest progress is largely kept on an individual level, though players can help each other with quests.
    • Quests set difficulty based on the highest-level player.
    • Mine progress is global, and each player can open chests for themselves (using the elevator to reach required floors also satisfies the mine quests). collection is global, and every player gets their own set of rewards.
    • The reward for completing the Bulletin Board bundle is applied to all players, although item rewards are only given to the player turning in the bundle.
    • Completing bundle sets or Joja forms unlocks the final reward for every player. However, only the player who completes a bundle can pick up the reward.
      • Repairing the bridge at the beach is also global.
      • The permission for moving buildings can be changed with a command

      Money

      • Money can be shared between all players or split individually.
        • This can be set when creating a new game, or enabled and disabled using the "Town Ledger" in the Mayor's Manor.
        • If money separation is enabled after the game has started, money will be divided evenly among all players in the game.
        • If money is not shared, the "Town Ledger" can also be used to send money between players.

        Experience

        Each player has their own experience points. Whoever commits the action will be the one to gain the experience.

        • Farming
          • Whoever harvests a crop gets the experience, regardless of who planted it or any other work done with it.
          • Whoever interacts with an animal gets the experience.
          • Whoever gets the last swing with the pickaxe gets the experience. It is not shared.
          • Whoever set off a bomb gets experience for destroyed rocks.
          • If a rock is destroyed by a monster, such as a Dust Sprite, everyone will get experience for it, even if they're not in the Mines.
          • Whoever picks up the forageable gets the experience.
          • Whoever gets the last swing with the axe when chopping a tree, stump, or log gets the experience. It is not shared.
          • Experience for fish is gained each time a player catches one as expected.
          • Whoever empties a crab pot gets the experience, regardless of who set it or baited it.
          • Whoever kills the monster gets the experience. It is not shared.
          • Players can have different daily luck.
          • Luck is averaged out between all players for calculations.

          Generally speaking, during a day time only pauses while the players attend a festival or when using /pause .
          When hosting a multiplayer game, time will behave as in singleplayer until the first farmhand joins. This means the host can simply keep their inventory or menu open while waiting for another player to join.

          While in a multiplayer game with 2 or more players time will pause when:

          • The day has ended and a player is picking a profession or hasn't closed the shipping report.
          • The players are attending a festival that includes a main event. (Time will skip to the evening once the festival is left.)
          • The host has paused the game using /pause . (See below)
          • The Time reaches 02:00 am and a player is still inside a cutscene. (They will pass out once the cutscene is over.)
          • Split-Screen only: If all players are on a menu or a cutscene, time will pause.

          Under no other circumstances will time pause, skip forward or move at a different rate than normal.

          In particular time will pass while:

          • In any menu, inventory or dialogue.
          • A shop's inventory is open. (Continuing the trade remains possible even when the NPC has walked away or gone to sleep.)
          • In a cutscene. (See above. Other players can be seen while invisible to them. Time is not displayed.)
          • Playing an Arcade Game.
          • Reeling in a fish.

          Some actions remain possible while the game is manually paused using /pause :

          • Players already in a shop menu can buy and sell items.
          • Players in their inventory/menu can browse and move items around.

          Chat is a feature that allows communicating between players directly through in-game. There are also several commands that can be run in the chat to change settings, direct message other players, etc.

          Commands

          Commands can be run in the chat box, using a forward slash ( / ) before the command.

          Join a world

          For the main player, see host a world. For other players:

          Restrictions

          • On console only:
            • Remote multiplayer needs a subscription to that console's online services. (Local split-screen multiplayer is free.)
            • It is not possible tot have both split-screen and remote players at the same time.
            • On Switch only, split-screen mode is limited to two players. Each player needs a full controller or two Joy Cons.

            Мультиплеер Stardew Valley: как войти

            Мультиплеер Stardew Valley: как войти

            Блог разработчика Stardew Valley дает подробное объяснение по загрузке бета-версии Stardew v1.3 со скриншотами. Если коротко, то вам нужно кликнуть правой кнопкой мыши на Stardew в вашей библиотеке Steam и выбрать «Свойства». Во вкладке «Бета-версии» в выпадающем списке выберите пункт “beta-Help test new updates before they go live!” и введите код доступа “jumpingjunimos”.

            Вы можете вернуться к обычной версии игры, снова выбрав в выпадающем списке пункт “none.” Процедура запуска бета-версии в GOG идентична и подробно описана в «Центре поддержки GOG».

            Steam загрузит бета-версию, к которой вы сможете получить доступ в вашей игровой библиотеке. Предупреждение: обязательно создайте резервную копию ваших сейвов вручную или с помощью встроенной функции резервного копирования в Steam, выбрав «Свойства» > «Локальные файлы» > «Создать резервную копию». Несмотря на то, что Stardew v1.3 уже под рукой, она все еще находится в стадии разработки и, возможно, претерпит ряд изменений.

            Если вы захотите вернуться к обычной версии Stardew, в любой более ранней версии игры используйте резервные копии файлов, а не загружайте сохраненные файлы, открытые в v1.3. Вы, вероятно, также захотите удалить моды, которые использовали в предыдущих версиях игры, поскольку любые сохраненные файлы, основанные на этих модах, скорее всего, не будут работать в v1.3, по крайней мере, пока.

            Как играть в многопользовательскую версию Stardew Valley

            Одним из самых захватывающих дополнений при анонсе игры Stardew Valley была перспектива совместной игры. Через два года после того, как ConcernedApe – разработчик игры Stardew Valley – объявил о многопользовательском режиме, как о новой игровой функции, открытое бета-тестирование наконец-то началось. Загрузка версии игры, которая позволяет кооперироваться, довольно проста и доступна через клиенты Steam и GOG. Здесь вы найдете все, что вам нужно, чтобы войти в этот режим и начать играть в многопользовательскую версию Stardew Valley, а также создать большую часть вашего кооперативного фермерского пространства.

            Как играть в stardew valley по сети на андроид

            Егор Князь


            Егор Князь

            Тася Жогова


            Тася Жогова

            можно поискать статьи в интернете
            но там, вроде, нужно ещё сторонние программы скачивать, чтобы играть вместе

            Дарья Суслова


            Дарья Суслова

            Дарья Суслова


            Дарья Суслова

            Дарья, 1. скачиваешь хамачи.
            2. регистрируешься там. создаешь сеть (там есть для нее кнопочка)
            3. кидаешь имя и пароль от сети тем, с кем играешь
            4. кто-то создает игру и вы что бы в нее зайти копируете его адрес (ip4 он вроде называется)
            5. подключаетесь по айди и попадаете в игру.
            если что можете писать мне в лс

            Host a world

            A world can be created specifically for multiplayer, or converted from a single-player world to multiplayer anytime.

            Start a new multiplayer world

            To start a new world specifically for multiplayer:

            1. From the title screen, choose Co-Op instead of New.
            2. Click the Host tab.
            3. Click Host New Farm.
            4. Make sure to add one cabin for each player who'll join. Optionally, a profit margin can be set to decide whether players share a wallet or have their own wallets. Profit margins can't be changed after farm creation without save editing, but wallet sharing can be changed and cabins can be built or demolished in-game.

            Start split-screen mode

            1. Create or load the save normally.
            2. Build a cabin for each new player in single-player mode.
            3. Connect a controller to the computer/console for each extra player. (The keyboard on PC is always reserved for the first player, though the first player can use a controller too.)
            4. Open the in-game menu and choose the Options tab.
            5. Scroll down to the Multiplayer section and choose Start Local Co-op.
            6. Have each extra player press start on the connected controller.

            If the host loaded the world via "Co-Op" on the title screen, they can have both remote and split-screen players in the same world (subject to the restrictions).

            Invite players to a single-player world

            1. Build a cabin for each new player in single-player mode.
            2. Save and exit to the title screen.
            3. Open the save file via Co-op instead of Load to let other players join.

            Содержание

            Совместная игра


            Совместная игра is an optional game mode in which 1–4 players can join the same world through split-screen, over LAN, or by IP address. Multiplayer is available on the PC (Linux/Mac/Windows) and console (PS4/Switch/Xbox One) versions, but not on mobile (iOS/Android) or PS Vita.

            The player who created the world is the "host", and the other players are "farmhands". The host has the save file on their system, and can play it in both multiplayer and single-player mode. If the host isn't online or the farm isn't currently open to other players, then farmhands can't access the world or their characters in that world. Farm ownership can't be transferred to farmhands without modding.

            Мультиплеер Stardew Valley: Знакомство

            Мультиплеер Stardew Valley: Знакомство

            Самые важные вещи, которые нужно помнить в мультиплеере Stardew, это то, что вы разделяете с друзьями, а что – нет. Например, эти вещи принадлежат только вам:

            • Уровни навыков
            • Инвентарь
            • Отношения (это значит, что если ваша вторая половинка, как моя, все еще думает, что Джоди собираются увести от ее мужа, вы можете продолжить свои успешные отношения, пока они ругаются по этому поводу).

            Эти же вещи вы разделяете с друзьями:

            1. Фермерское пространство
            2. Золото
            3. Самое важное – ваше время

            Вполне логично, что в кооперативной игре время будет течь для всех одинаково, вне зависимости от того, что кто-то сортирует свой инвентарь, а кто-то просматривает магазинчик Пьера. Я не замечал, как много времени я тратил, делая те же вещи в одиночной игре. Возможно, я провел столько же дней в каком-нибудь меню, поставив игру на паузу. В кооперативном режиме время приостановить невозможно, и дни пролетают с огромной скоростью.

            Как играть в многопользовательскую версию Stardew Valley

            Солнце всегда заходит за несколько часов до того, как я почувствую, что сделал все, что собирался (очень реалистично, правда?) и до того, как мы с другом обсудим, что мы сделали. Такое давление не делает скорость недостатком кооперативного режима, а скорее вырабатывает новый способ игрового мышления, к чему мне пришлось приспосабливаться. Если вам категорически необходима пауза, главный игрок может нажать кнопку T, чтобы открыть окно текстового чата, и написать “/pause” для принудительной остановки игры.

            Неизбежно в инвентаре вашего друга окажется что-то, в чем вы нуждаетесь. Вы можете прихватить что-нибудь из того, что у него есть, порывшись в чем-то вроде комода у него в хижине. Если вы пригласите друзей в одну из ваших сохраненных игр, они создадут нового персонажа и начнут с базового комплекта инструментов, начального количества ежедневной энергии и с отсутствия каких-либо навыков. Моему другу пришлось рыться в одежде и оружии, которое я сбросил, чтобы найти что-то, что позволило бы ему спуститься на самые низкие уровни шахт. Кроме того, он обнаружил, что у него недостаточно энергии, чтобы поливать все культуры, которые растут у меня на ферме.

            Помимо временных ограничений, стоит отметить еще некоторые странности. Находясь в кооперативном режиме, вы не сможете передвигать или разрушать свои фермерские здания из магазина Робин. Это сделано предположительно из-за того, что могут возникать проблемы, если ваши друзья находятся внутри здания, которое вы разрушаете, или стоят там, куда вы надеетесь передвинуть одно из них.

            Поскольку я являюсь главным игроком, выгонять друга из игры, чтобы я мог отредактировать ферму в одиночной игре, часто не лучший вариант. Кроме того, обратите внимание, что вы можете спать в кровати вашего друга либо вместе с ним, либо просто отправляться спать в хижины друг друга в конце дня. Это никак не влияет на игру, это просто забавная штука, которую мы обнаружили с другом, желая посмотреть, возможно ли это.

            Мои первые несколько часов в бета-версии кооперативного режима Stardew сопровождались возгласами вроде: «уже 11 вечера?!» и «Ух ты, что ты только что купил?», но боль, через которую мы прошли, меняя стиль игры, стоила того. Многопользовательский режим в Stardew Valley уже несколько лет в процессе создания, но все это было не зря, ведь именно благодаря этому, время, проведенное мной в игре, прошло очень спокойно.

            Читайте также: