Что лучше space engineers или empyrion galactic survival

Обновлено: 06.07.2024

25 авг в 22:55

Well, the campaign story probably will have an ending. After all, it's intended to be a campaign story.

Current status, though, is that it's "work in progress". What is good from the playability point-of-view is that the devs are implementing it in a chronological order instead of doing bits and pieces here and there. Meaning that all the chapters of the story that are there now are fully playable and complete up to the last one there is. The rest of the chapters will come in later updates i.e. the story as a whole is not yet complete, so no ending in that sense.

Outside the campaign story you can also play it as a full open world survival game without the story line. Then you are essentially creating the story yourself.

As for the differences between Space Engineers and Empyrion it's mostly what others have already said. I think the main points are these:

Space Engineers has the best building system. Of any game I have seen, not just Empyrion. That's its greatest strength. Specifically, the engineering aspects of it and the freedom to create grids that can have sub-grids that can move in relation to each other and the support for scripts that can go really deep in their coding.

The greatest weakness of Space Engineers is its lack of exploration and survival content. The vanilla game is basically a sandbox where you have to create all the content. Mods somewhat cure this by providing enemies and other stuff but as with mods always, they have their limits.

In Empyrion it's basically the opposite. The building system is not actually bad but it's nothing special, either. It's "ordinary", let's say. What you would expect in your standard game. It's also more oriented towards cosmetics and how things look as opposed to how things function. You can make pretty sleek and cool looking ships in Empyrion but you don't have to actually engineer anything. Everything just works "by magic". If you are not interested in the engineering aspects then this drawback probably isn't a drawback and the sheer number of the available block shapes will blow you away. OTOH if you did want the engineering problems, then you will curse it.

The greatest strength in Empyrion is its survival and exploration content. You have life on the planets. Animals, NPCs, interacting factions, all the works. Really, as far as survival and exploration are concerned it has everything Space Engineers is lacking. If this is your gripe with Space Engineers, you'll love Empyrion.

So, yes, engineering or survival play? That's the choice, really.

If only someone would make a game that combined Space Engineers and Empyrion.

Что лучше space engineers или empyrion galactic survival

Сергей Бухман

Михаил, для верификации нужно больше подписчиков в самой группе и наличие других, выдающих себя за официальные
И это не официальное сообщество, такого нигде не написано

Михаил Гордеев

Сергей Бухман

Михаил, ресурс - не обязательно сообщество
на текущий момент данная группа является единственным официальным фан клубом и ресурсом игры в россии

Михаил Гордеев

Сергей Бухман

Михаил, да нет, почему же. просто есть договор с разработчиками

DELETED

Сергей, а если поставлю 64-битную, то будет ли хотя бы на низких фпс прыгать, ну так нормально?

Ребят, подскажите. Как изменить цвет блоков? В начале спасательная капсула синяя с белым, но я так и не понял как красить свой корабль в желаемый мне цвет. Подскажите

Сергей Бухман

Сергей Бухман

Рашид, игра лагает по большей части из-за освещения и теней. если поставить разрешение hd и уровень графики good - будет все отлично
ну а если фпс проседает на больших станциях или кораблях, то кнопкой f можно убрать все проблемы

Александр Иваненко

Олег Огрызко

Вроде данного вопроса не было (или просто не увидел)

Сергей Бухман

Олег, посмотрите трейлер игры. Если не увидите разницы, то вам никто не сможет доказать что она есть

Что лучше space engineers или empyrion galactic survival

Александр Дражин


Александр Дражин

"Космические инженеры" мне нравятся за возможность создавать сложные механизмы и целые автоматизированные системы. А "Эмпирион" мне нравится за разнообразие блоков и текстур к ним. Если обобщить, что "Инженеры" - про механизмы, а "Эмпирион" - про дизайн.

Никита Филатов

В инженерах нет ограничений, которые в эмперионе выбешивают, если например бур, то бурит все, и нет жесткого разделения, например, построил станцию, поставил движки-стал корабль, прилипил колеса, стала машина, и ко всему прочему и буры можно в корячить , химера конечно но весело )),
зато в эмперион можно поиграть).

Роман Роменский


Роман Роменский

В империоне намного лучше развита сетевая составляющая и с оптимизацией лучше

Алексей Агафонов

Всё просто. Эмпирион- это игра. А Инженеры - это симулятор строительства.

Михаил Сметанкин

Космические инженеры - не игра, а так - технодемка. К тому же крайне забагованная.

Руслан Фардиев

Александр Дражин


Александр Дражин

Мне нравятся "Инженеры" за атмосферу одиночества. Выходишь утром из базы, кругом тишина, и только ветер воет среди камней. Ни животных, ни птиц, ни инопланетян каких-нибудь. Кажется, что я совершенно один на всей планете. Кроме того нравятся размеры планет. Видишь перед собой гору, решаешь забраться на вершину, и на это может уйти весь игровой день. Еще нравится, что когда строишь корабль, все баки нужно соединить с движками трубами, контейнеры соединяются трубами и все такое. Зайдешь в корабль, видишь переплетение труб и проводов, и сразу становится понятно, что это сложный механизм.

Александр Дражин


Александр Дражин

"Эмпирион" красивая и яркая, но слишком простая в строительстве. Ставишь блоки, лепишь к ним двигатели, баки, добавляешь реактор для энергии, кокпит, RCS - вот и все. Не нужно ни баки соединять с реактором, а реактор с движками или другими устройствами, ни контейнеры с боеприпасами с пушками. Все работает и так. Это мне в "Эмпирион" не нравится.

Руслан Фардиев

Александр Дражин


Александр Дражин ответил Руслану

Руслан, Я согласен. И в одной, и в другой игре есть свои плюсы и минусы. Плюсы "Инженеров" я уже описал. Минусы в том, что планеты пустые (это и плюс и минус одновременно), и делать на них в общем-то нечего.
"Эмпирион" все-таки более насыщенная и более населеная (что тоже и плюс, и минус одновременно).

Михаил Сметанкин

Ибрагим Муртазалиев

К слову в «инжах» через конвейер перемещается всё – уран, кислород, водород, снаряды, что не является изящным решением.

Сергей Симонов

Satan Claus

Кирилл Городиский


Кирилл Городиский ответил Алексею

Алексей Агафонов

Александр, толку от этих конвееров в инжах почти ноль. На серверах их ограничивают(сильно садят симу), проводов в инженерах не было никогда(как сами кины говорят - типо они в блоках). Роторы/поршни/колеса опасны даже в сингле.

Сергей Кофанов

Дмитрий Кузнецов

ну-ну. если инженеры - симулятор строительства, то империон -симулятор бронекирпичей. Не надо тут заливать что разные игры про разные вещи. Они изначально идентичны (планеты, космос, корабли), но тут лучше проработано одно, там другое. Так вот в Империоне логика строительство кораблей и физика не то чтобы где-то уступали. они вообще прибывют в зародышном состоянии и выводить их из него никто явно не собирается

Ибрагим Муртазалиев

В «инженерах» с этой физикой также проблем хватает, которые исправляют лишь «костылями». в свою очередь неработающими. Пример: блокировка ротора.

Yuki Kaze

Ибрагим, тут вся игра ведёт себя как один ротор ) физики никогда не было, нету и не предвидится ) в инженерах хоть какое то подобие физики есть.

Михаил Сметанкин

Yuki, ну да, ну да. Физическая физика. Проваливающиеся корабли под землю, взрыв поршней и роторов на ровном месте, ФПС и симспид стремящейся к нулю. Физика, которую мы заслужили.

Yuki Kaze

Михаил, Все претензии к рукожопым программистам, которые прогуливали уроки физики в школе ) чтобы точно эмулировать физику, надо досконально её знать, а большинство программистов её знают на уровне типа она есть и чего то там делает.
собственно физика в играх полностью отражает наш уровень знаний об окружающем мире и реальное состояние дел в физике )

Yuki, ты прав, но ровно на половину. Как обычно рассуждаешь с точки зрения "дивана".

Yuki Kaze

Алексей, ну так объясни про вторую половину, если ты такой умный. а то говорить то вы все мастера, а объяснить никто ничего не может.
для точных расчётов физики со всеми возможными параметрами потребуются суперкомпьютеры, поэтому мы имеем в играх то, что имеем, лишь условную имитацию физики. для игр этого более чем достаточно. с точной эмуляцией физики никто бы не смог играть в эти игры, так как пришлось бы физику и еще кучу наук учить чтобы собрать корабль )

Yuki, ты вот сейчас сам себе начинаешь противоречить. Обвинять во всех косяках програмеров все горазды - ну давай сделай лучше. Играть можно и не зная "квантовую физику"(пример тебе KSP), но найти баланс между производительностью, возможностью коопа и массовостью надо уметь.

Александр Романчук


Александр Романчук ответил Алексею

Алексей, нефиг там иметь. Больше рассчетов = больше нагрузка на ЦП = больше лагов. Все взаимосвязано. Текущие реалии: лаги пропорциональны кол. объектов на поле. Иными словами, народ сейчас страдает тупо от кл. объектов. Если сюда еще приклеить расчеты для ФИЗИКИ, то кроме как обладателям ПК от НАСА - играть то будет некому.

Александр, так про то и речь. А обвинять прогеров в незнании физики. Не мне надо было этим отвечать, я хорошо знаком с этим вопросом.

Что лучше space engineers или empyrion galactic survival

11 мар. 2016 в 11:29

I haven't gotten this game yet, but I have been looking at a few videos and I'm liking what I'm seeing.

As far as I can tell, the only game that comes close to this one is Space Engineers. And so I'm wondering how other people think they stand up vs eachother as they stand now.

11 мар. 2016 в 11:31 1: Search the forums, this is asked every week.
2: Space engineers is an engineering game. You build amazing machines, but there's not a lot to do with them. Empyrion is a survival game. You build pretty cool machines, not amazing tho, and do stuff with them. Lots of stuff, like explore, raid and fight. Which you want depends on what you like to do. 11 мар. 2016 в 11:34 Empyrion is a survival game. You build pretty cool machines, not amazing yet, and do stuff with them. 11 мар. 2016 в 11:55 11 мар. 2016 в 13:08

I've had SE much longer, and played this more.

SE has it's advantages. It is maybe a bit more technical and mechanical feeling, the ships fly a bit nicer I think. But, I've had much more, easy, exciting fun on Empyrion.

More to do, explore, and I like the crafting, it's easy to get into and do a lot with in Empyrion.

Crafting is a bit of a pain on SE, and it feels more clunky.

Obviously, both games are changing a lot, all the time still so.

My vote for fun MP survival is empyrion atm.

11 мар. 2016 в 14:41 I love ESG I'm addicted I found myself saying I'm going to logout as soon as I accomplish this next goal ie. Build this CV, and then I'm playing for hours after that. The simplicity is one of the things that makes it a sucess I hope they never lose that or abandon it. 11 мар. 2016 в 22:28

What Outblader said. it's too addictive. I told myself I would play for 2 hours yesterday and stayed up until 3.30am. Pass a milestone and the next one just seems soooo close, just gotta get that ore/get your SV finished.

My friend always makes fun of me for buying games, playing a few hours then getting bored and never playing again. In contrast, I'm sinking 50+ hrs a week into this game :O

(Addictive in a good way though. doesn't feel like wasted time at all, since you save all your creations as blueprints)

12 мар. 2016 в 5:04 i have both ,but definetly empyrion is better like SE

Harsh evaluation for someone who does not have Space Engineers in the game list.

I don't have EGS, but I can definetly see its advantages over SE. But It's more of a slander than evaluation to just say "It's a crap" without at least 10 hours in game.

To the topic, it's just about engineering fun vs. shooting/survival fun. I don't think each game can even outmatch the other at what it does better. SE is using it's own engine, specifically made for a space engineering game (with all useful features like good control of blocks, grouping, filtering. ), but EGS is using generic third party engine well designed for shooting/survival action game, but somewhat limited (e.g. some "magical" ammo inventory sharing over the whole grid without any connection netween ammo box and gun; planets in EGS are mostly some shooting action game maps glued together - that's why you can't access poles, grid geometry on the poles is total chaos). Where SE can upgrade its engine as needed, EGS has to compromise or baypass.

6 апр. 2016 в 5:32 SE demands unreasonably many "power" from your PC. EGS is much, much lighter. 6 апр. 2016 в 6:46

I also have both games.

I like SE for building machines--it has pistons, rotors, complex building. I still haven't explored the planets fully in SE.

I like Empyrion for the survival elements. The building is a lot simpler, the focus is more on staying alive, growing/hunting food, fighting off aliens.
At this moment in time, I think Empyrion has more for me to do than SE. But if you buy one of these two games, you may eventually end up buying the other game too ;)

6 апр. 2016 в 7:00 6 апр. 2016 в 7:20

I have played roughly 3-4 hours of both games and here is my early list. Skip to end for very quick 1 line verdicts.

1. Visuals are nicer
2. Smaller blocks make building more pleasing imo
3. Mining animations are nicer

1. Game is very complicated imo i want to play not study for a mechanics degree
2. Why make me place blocks then weld seperately, this infuriated me but i can see why it is this way for the target audience becuase it is an "Engineering" Sim
3. Lag, I have a decent system and the lag on planets is severe sometimes
4. No real survival mechanics which is the type of game I like so not fair to knock SE for this but it is a con imo for waht i want from a game

1. Survival elements which is what i want from a game as i like survival games and this will hopefully improve throughout Alpha/Beta
2. A little easier to get into and just play without too much brain processing

1. Graphics are no where near on par with SE. I am looking forward to the 8th April patch which is listed to improve textures, I just hope its by a lot. Graphics don't make the game but they are a factor

2. Size of blocks that you place are huge, even bigger than my character. Let's pretend my character in game is 6ft tall. The blocks are 7ft x 7ft x 7ft. How am i supposed to design detail into my builds with blocks this size. In comparision to SE you can build blocks which are more like 6 inches (0.5ft) allowing you to create alot of variation and detail.

If you want to play an engineering sim get SE
If you want to play a survival game get EGS
If you liek both styles of games get both becuase whilst they are both space based games they are very different. It would be like comparing Coffee with Tea, both warm drinks but different.

6 апр. 2016 в 7:54 I keep hearing that they are 2 different types of games. Then why did space engineers add survival mode, planet's and wildlife and attack drones? 6 апр. 2016 в 8:24

The MoSS - "Harsh evaluation for someone who does not have Space Engineers in the game list. "

i don't either, deosn't mean i havn't played it ;) SE sucks compared to this.

6 апр. 2016 в 9:07

I think both have their advantages.

In SE i got more fun in constructing things, but playing around with my constructions is more interesting in EMP. Since SE got planets, both titels got more compareable in the end, but for me they did not bring what i had expected there. EMP does much better work in creating a survival feeling and a real gameplay that i would connect with this aspect. On the other hand i allways miss some depth in EMPs technical part, that feels a little bit to rudimentary for me. For exsample I realy miss presurized rooms in bases and ships in EMP. I was hoping for a better experience on SEs planets, but there are only few starting scenarios to select from and if i tried my own sandbox scenarios there, i could not get the AI involved enough to get some real fun out of it. Bright and less precise DX11 grafics in SE as well as AI encounters and NPCs added without love lets me reduce my SE playtime more and more. But as a real advantage id quote SEs workshop features, that allow players to not only construct vehicles, they can create whole new gamefeatures and mechanics there. SE is living from this aspect! I think SE was ment as some sort of massive multiplayer experience while EMP put much more effort in single player gaming and provides lots of fun playing it alone.

Finally id say SE is a construction game with minor survival aspects while EMP is a survival game with some descent construction aspects..so for me EMP would make the race :)

Читайте также: