Zero time dilemma прохождение

Обновлено: 17.05.2024

В представителях жанра адвенчуры (или квеста, если угодно) все сложности, с которыми сталкивается игрок, ограничены лишь одним фактором - головоломки. Здесь нет никаких полчищ злобных противников, которых нужно перестрелять, но здесь нужно порой изрядно поломать голову, чтобы понять, как выбраться из той или иной ситуации. Именно потому мы не будем распыляться на то, как и куда нужно идти и что делать, сконцентрировав прохождение Zero Time Dilemma именно на решении головоломок. Вот разбор первой из них.

Развернувшись влево, обнаружите шкаф со створками снизу, от вас здесь требуется открыть створку и забрать раствор йода из шкафа. Слева же от шкафа на стене - плакат с инструкцией по изготовлению желатина, что нам вскоре окажется полезным. Левее от плаката располагается еще шкаф, открывайте коробку, что стоит в нем, обнаружите внутри деталь круглой формы, а еще горстку половинок картофелин. На них записан код, который просто так не увидеть, чтобы он стал заметен, используйте йод. Выяснится, что код - DUDLLR.

Продолжайте прохождение Zero Time Dilemma, открывая левую створку внизу, так найдете желатиновый порошок, в котором мы как раз нуждались. Теперь повернитесь налево, где стоит большой холодильник, нажимайте на панель с кнопками слева, чтобы получить возможность вводить код. Это тот самый код, который мы получили из картофелин, а нижняя, верхняя, нижняя, левая, левая, правая - порядок нажатия кнопок.

Теперь, открыв холодильник, заберите из него синюю куклу и устройство на верхней полке, но на сем устройстве есть головоломка на сопоставление сторон додекаэдра - не особо скучная, но трудоемкая. Разобравшись, нажмите CHECK, что позволит обзавестись формой для желе. Далее жмите на панель с кнопками справа на холодильника, чтобы снова вводить код, вводим все тот же код, но в противоположном порядке: правая, левая, левая, нижняя, верхняя, нижняя кнопки.

Так сможете забрать изнутри файл с инструкцией и бутылку с водой. Теперь комбинируйте в инвентаре воду и форму, добавляйте к уже заполненной форме найденный недавно желатиновый порошок, разворачивайтесь к печи (девайс красного цвета) и вставляйте в углубление в виде человечка круглую деталь из инвентаря, дабы устройство запустилось.

Теперь прохождение Zero Time Dilemma продолжается тем, что нужно нажать на устройство при выбранной в инвентаре форме, после чего выбрать опцию "Охладить". Добытое желе вставляйте тоже в углубление-"человечка", это позволит открыть ящик снизу, а в ящике - небольшой ключик, открывающий наручники на руках. И если правая рука (слева в холодильнике) окажется в инвентаре, то на левой (в правом нижнем отделении шкафа) обнаружите комбинацию 625 (отображаемую вверх ногами).

Останется только поочередно нагреть в печи правую руку и куклу, на второй покажется набор цифр - 1234. Для окончательного решения этой головоломки нужно повернуться к устройству справа от двери, где имеется панель для ввода цифр. Мы вводим код 1859 (сумма 1234 и 625), после чего приложим правую руку из инвентаря к образовавшемуся девайсу.

Zero Time Dilemma is the third and final installment of the Zero Escape video game series by Kotaro Uchikoshi. It was released on June 28, 2016 in North America and Europe, and was released on June 30, 2016 in Japan.

Walkthrough

C-Team

Q-Team

D-Team

  • Healing Room
  • Locker Room
  • Manufacturing
  • Transporter Room
  • Trash Disposal Room

More Information

  • Endings
  • Epilogue Files
  • Fragment Unlock Guide
  • Fragment Flowchart
  • Passwords and Answers
  • X-Passes
  • What to Do If You Are Stuck
  • FAQs

Get the Game



Get help with games!

FINAL FANTASY is a registered trademark of Square Enix Holdings Co., Ltd.

After you choose D-Team's Suppression fragment, you must escape the healing room.

Seek a Way Out

Go to the harpsichord and touch the keys. Take all of the white keys.

Find the desk to the right of the poster. Take the note, which shows an eye looking through a wine glass and pitcher at a star.

Take the tumbler from the desk.

Check the desk drawers to find matches.

Find the dial on the wall. Turn it to make the walls change to a flower design.

Find the flower poster on the wall. Touch the flowers to start a puzzle. You have to make all the flowers bloom. Touch the flowers in this order:

Now find the black knife in the wall.

Turn the dial until the room is back to the checkerboard pattern.

Go to the poster that says "defeat me", equip the knife, and use it on the middle of the demon's chest. The console will turn on, and the screen says "Shoot more Keys".

Pull the lever on the bottom-right of the console. The cover will open. Take the digital camera out.

When the room is still in the checkerboard pattern, look at the wall to the left of the chairs, and you will notice that it looks different. Use the digital camera on it and it will turn green. A cover on the console will open. Use a C key on the hole that opened.

Now turn the dial on the wall until the room shows a forest. Go to the red tube and use the digital camera on the pattern inside, and another key cover will open.

Put the tumbler into the middle of the circular pattern on the floor. Then use the digital camera to take a picture of it. Another key cover will open.

Go to the candle between the chairs and use the matches to light it. Then use the digital camera on the candle to open another key cover.

Use the digital camera on the chair on the left and rotate the view until the shape on the headrest lines up with the shape on the wall. Then use the digital camera to take a picture.

Now put the keys into the holes that opened.

Turn the dial to make the room show flowers on the wall again. Touch the closed bud to open it. Use the digital camera on it to open another key cover. Go put the key into the hole.

Now turn the dial to make the walls show flying clouds.

Pour water into the wine glass and pitcher. Then use the digital camera on the wineglass, and rotate the view until the star is shining through the wineglass. Use the digital camera to take a picture. Another key cover opens.

Some shapes will appear in the wall. Use the digital camera on the shapes, but wait for them to rotate until they glow, then take the picture.

Now put all of the keys into the holes. Press the button to the left of the keys to play a tune. Make a note of the keys that were played. The keys all fall out after the tune is played, but you can press the button again to make the tune play again.

The tune is G, E, F, high C, low C, D, A, B.

Go to the harpsichord and use the keys on it to put them all back. Then play the tune that you heard in the console. In other words, play the keys in this order:

This will end the room escape.

Decision

After the room escape puzzle, you will have to decide whether or not to press the button. You have slightly more than a minute to decide. If you let the timer run out, you will not press the button.

Answers to frequently asked questions about Zero Time Dilemma.

Get the Game



Get help with games!

Page last updated 2020-03-08T08:43:23+00:00

FINAL FANTASY is a registered trademark of Square Enix Holdings Co., Ltd.

Читайте также: