Treasure dayz гайд мод

Обновлено: 30.06.2024

Эта публикация удалена, так как она нарушает рекомендации по поведению и контенту в Steam. Её можете видеть только вы. Если вы уверены, что публикацию удалили по ошибке, свяжитесь со службой поддержки Steam.

Этот предмет несовместим с DayZ. Пожалуйста, прочитайте справочную статью, почему этот предмет может не работать в DayZ.

Доступность: скрытый

Этот предмет виден только вам, администраторам и тем, кто будет отмечен как создатель.

Доступность: только для друзей

В результатах поиска этот предмет сможете видеть только вы, ваши друзья и администраторы.

Комментариев: 774

Hunterz [создатель] 11 окт в 9:47

in mod are some algorithm to check where they spawned, but looks like is not perfect, deleting cfg helps, treasure will be spawned in next run somewhere else

JUURIAAN 11 окт в 8:55

Hello! this is one of my favourite mods! However, i have a small problem, a radiobeacon treasure was created at <5833.810059, 283.294006, 10542.400391> which is, (in Chernarus), right under a hay bale. I have tried many options for removing it, admin cannot reach it to delete it, removing radiobeacon.cfg, disabling radio treasure did not work. i searched the treasure config but this coordinate is not in the list. Is there a way to remove this treasure, and prevent from spawniing at this spot in the future?

Hunterz [создатель] 11 сен в 6:24

there is some range, look to video.

Varyel 11 сен в 6:22

oooh it is like a "Consume Action" without sound that lead you to the right spot? or is there actually a range in which the MD sound activates?

Hunterz [создатель] 11 сен в 5:23

Varyel 11 сен в 5:22

wanna edit :p

Varyel 11 сен в 5:22

Is there somewhere an hint on metal detector's range action?

porter 3 сен в 4:38

anyone have a deerisle setup for the photos

Hunterz [создатель] 29 авг в 22:36

metal detector works only for hidden treasures, check video above how it works

Falco[Ger] 29 авг в 13:02

I went all over with the metal detector and didn't find anything. So I looked up the coordinates and the metal detector didn't do anything. It was under a bush. I destroyed the bush and could dig up the treasure there. Metal detector didn't work. It had a battery in, i switched it on, walked slowly with control held and held the right mouse button and looked down. I walked right over the spot multiple times, too.

TheGang BaBY 21 авг в 1:35

Hunterz [создатель] 15 авг в 5:37

You can probably write own mod with different mechanics.

TheStarSssssssssss 15 авг в 4:11

Hello, please tell me that the location of each photo is the same. How can I change the location generated after picking up the same photo each time, or turn it into random location generation

Jon Black 2 авг в 3:45

cant find the treasure with the metal detector just keeps leading me in one direction and i follow all the way out of the photo area??

CJ187 𝔅𝔢𝔯𝔩𝔦𝔫 [создатель] 22 июл в 7:57

Every kind of stacked items are spawning with one piece at the moment.

SlickerPickle 22 июл в 7:52

How do I add stacks of unboxed ammunition to the loot? The type name is "JebsGuns_Ammo_127x55" but that will only add one bullet to the box. How do I make it add 20 instead?

Hunterz [создатель] 20 июл в 21:13

Just try it before you asking.

SlickerPickle 20 июл в 14:15

How can I add a stack of ammo to the loot? For instance, I want to add M98 rounds>> JebsGuns_Ammo_127x55 but I assume that it will only spawn one bullet. Can someone help me?

Hunterz [создатель] 17 июл в 21:27

Every map are supported, you only need edit config and create own location, loot and descriptions.

DAL Dayz America Latina 17 июл в 14:26

Is Rostow Map supported?

TownGuard 9 июл в 12:16

No problem, thanks for mod. For the photos, we do this to prevent people who already know the spots from checking and maybe stealing when passing by before the player with photo can arrive. Is not the intended use I know, just our workaround for this possibility

Hunterz [создатель] 9 июл в 7:59

regarding photos, hint should be shown only when examined, this way you can decide if treasure was already unlocked or not

Hunterz [создатель] 9 июл в 7:49

Thanks for yours feedback

Hunterz [создатель] 9 июл в 7:49

Its good idea to define rectangle where can be spawned radio beacon treasure, I will add this to TODO.

TownGuard 9 июл в 7:47

Would it be possible for you to change the Radio loot so that it is random within a certain radius from a point (eg 1000m from center coord x:0 z:0) rather than over the whole map? We are using on an Esseker map which is not finished so sometime it spawns out in the empty space. For the custom photos, we have hardcoded the descriptions, copy them to the internationalisation file and add (Used) manually at the end of each, so when they pick up custom photo it shows the hint, then when they 'examine' shows same hint but with (Used) at the end so they know this photo cannot spawn loot again. I don't know is it possible for you to add this as a feature at the config level?


This mod add treasures to map. To found a treasure you need found an old photo. When you examine photo (take to hand and do action "Examine Photo"), you get hint, where is treasure located. Some treasures are very easy to find, but some are very hard. :-)

Instalation

Installation: on server side add content of types.xml example file to server file. There are 40 photos now. Also dont forget copy key file to keys directory on server. Because mod adding new items, of course must be installed on client and server too. Add -mod=@Treasure to server startup options.

Default configs: Photos 1-20 are for Livonia, 21-40 are for Chernarus.

You can of course create own locations/descriptions editing these configs. That means you can use this mod on every maps. (Deer Isle, Chiemsee. )

Default example types.xml - It have two example parts. One part for Livonia and second for Chernarus. There are also new item - Metal Detector, dont forget add it to types.xml on server too. Its needed add to types.xml HiddenStash and HauntedStash - everything is in example of types.xml in mod directory.
If You have Trader mod, please do not sell photos. It should be rare. Also survivor will be happiest when found photo instead buy it.

-position
-container (Seachest, WoodenCrate etc.)
-haunted (0-no, 1-haunted)
-hidden(0-no, 1-hidden) - you will need metal detector to reveal hidden treasure
-loot
-description
-predefined weapons
-loot randomization
-radio frequency (default 94.6)
-radio range (default 30km)
-interval (in minutes) of radio beacon treasures (default 30 minutes, -1 for disable feature)

Everything is stored inside Treasure.json file, which you can find on server under profile directory(default is created automatically when server start).

Btw in json you can see some predefined weapons. Thats because I would like have complete weapon inside treasure without adding attachments manually. Now is also possibe attach magazine.

Examples: TR_predefined_SVD, TR_predefined_SKS etc. Everything inside json file.
Predefined weapons must have prefix TR_predefined_

Changing descriptions is now possible using json files. Server owners should copy examples to mod directory under profile directory for example myprofile/Treasure

EN, FR, ES, IT, DE, CZ, RU, CHT, CHS, PL, JA, PTBR

Default language json files are stored in mod and need to be copied to mod folder under profile directory on server.

Please make everytime English translation, it is used as fallback. For example you have mainly german players, but when come for example french player, and french translation missing on your server, this player get english version of descriptions.

Loot randomization - value is between 0-1, when you set it to for example 0.1 its 10% chance item will be not inside treasure chest. You can for example add more loot than chest can take, then set randomization to 0.5 and see how it works.

As server admin you can now configure everything. Also when you redefine description/locations you can use all 40 photos in Livonia/Chernarus/whatever map.

Server admins also can see in log when someone unlocks treasure. Log is stored in mod folder inside profile folder.
Client log is stored under appdata/DayZ.

Custom Photos

There are new feature - extend this mod with own custom photos. It is a separate mod, with documentation howto create own photos.

Hidden Treasures Treasures with Radio Beacon Loot Tables

This is original idea of CJ-187 and first used in LootChests mod. Now is present in Treasure too. You can define tables with prefixes like: Table_Weapon and Table_Item. Weapon tables are for weapons with attachments, Item table is for single items. More info you can found in LootChests mod.

Upcoming Features Further Info

Please do not modify, repack or reupload this mod.
You are allowed look inside mod for learning purposes or if you would like know how it works.

Mod is now translated to English, Czech, German, Italian, Spanish, French, Russian, Polish, Chinese and Portuguese Brazil language. (Default examples of Treasures descriptions)
Thanks to all translators!

Credits:
Weyland - idea and sound effect of haunted treasure
Caleb - model of green metal detector
Aromaze - idea of radio beacon treasure
Translators - thanks for translations to all supported languages.

Сборка ТОП-модов для DayZ [Часть 1/2]

ОПИСАНИЕ: Этот мод добавляет банковскую систему и требует структуры сообщества CF (Community Framework).

2. BuilderItems

Сборка ТОП-модов для DayZ [Часть 1/2]

СЕРВЕР: PVE KALIBR / New Era PvE

ОПИСАНИЕ: Мод, который позволяет владельцам серверов иметь гораздо более широкий спектр возможностей при размещении деталей на карте.

3. CF (Community Framework)

Сборка ТОП-модов для DayZ [Часть 1/2]

ОПИСАНИЕ: Это структура сообщества для DayZ SA. Одной из примечательных особенностей является то, что он направлен на решение проблемы конфликтующих идентификаторов типов RPC и модов.

4. COCA's No Vehicle Damage MOD

СЕРВЕР: PVE KALIBR

Сборка ТОП-модов для DayZ [Часть 1/2]

ОПИСАНИЕ: В этом моде нет ограничения скорости, вы можете попасть в аварию, и ничего не случится ни с вами, ни с вашей машиной. Даже если вы плохой водитель, вы все равно не сможете повредить автомобиль/двигатель. Никаких повреждений двигателя от оборотов.

5. Сode Lock

Сборка ТОП-модов для DayZ [Часть 1/2]

ОПИСАНИЕ: Кодовый замок направлен на упрощение базового кодового замка. Вам больше не придется карабкаться, чтобы запереть ворота, которые дают доступ к вашей базе. Есть также тонны настраиваемых настроек для этого мода.

6. Ear-Plugs

Сборка ТОП-модов для DayZ [Часть 1/2]

ОПИСАНИЕ: Беруши позволяют вам снижать и переключать громкость звукового эффекта, чтобы вам было легче слышать VOIP. Идеально подходит для вождения или полета.

7. Modular Vest System

Сборка ТОП-модов для DayZ [Часть 1/2]

ОПИСАНИЕ: Сборка различной тактической экипировки.

8. Trader

Сборка ТОП-модов для DayZ [Часть 1/2]

ОПИСАНИЕ: Стандартная валюта - рубль. Вы сможете покупать и продавать товары в Tradercitys. Стандартные торговые центры находятся в Грин-Маунтин и Кумирне. Владельцы серверов могут настроить Tradercitys, Safezones и Items. Так что вы можете легко настроить свой собственный Tradercitys!

9. VanillaPlusPlusMap

Сборка ТОП-модов для DayZ [Часть 1/2]

ОПИСАНИЕ: С помощью этого мода вы можете размещать маркеры на карте, которые будут сохраняться только на конкретном сервере, на котором вы играете. Так же вы можете разместить на карте до 10 000 маркеров и идентификаторов (местоположения оленей, названия городов и деревень, координаты сетки карт).

10. Advanced Weapon Scopes

СЕРВЕР: PVE KALIBR

Сборка ТОП-модов для DayZ [Часть 1/2]

ОПИСАНИЕ: Этот мод разработан как почти полная замена ванильных прицелов для обеспечения более эффективной игры, автор утверждает что только его прицелы обладают уникальными способностями. Его рекомендация - избавиться от любых ванильных прицелов, кроме PU, Kobra, PSO и 1PN51.

Сборка ТОП-модов для DayZ [Часть 2/2]

Сборка ТОП-модов для DayZ [Часть 2/2]

СЕРВЕР: PVE KALIBR

ОПИСАНИЕ: Простой базовый строительный мод. Этот мод включает в себя все предметы из Simple Roof mod, а также добавляет стену, половину стены, половину колонны, дверь, ворота, окно и лестницу. Дверь и ворота запираются с помощью ванильных 3-контактных и 4-контактных кодовых замков, а также будут работать с модом Сode Lock.

12. CannabisPlus

Сборка ТОП-модов для DayZ [Часть 2/2]

СЕРВЕР: PVE KALIBR

ОПИСАНИЕ: Этот мод дает возможность игрокам почувствоать себя в роли наркодиллера. Вы сможете получать доход, выращивая, производя и создавая продукты из каннабиса для продажи. Мод также дает возможность использовать продукты каннабиса различными способами, включая его курение.

13. PVE KALIBR VEHICLE

Сборка ТОП-модов для DayZ [Часть 2/2]

СЕРВЕР: PVE KALIBR

ОПИСАНИЕ: Данный мод содержит в себе авто от команды PsyhoDayZ. Мод создан для личного использования сервера DAYZ КАЛИБР PVE

14. BuildAnywhere_v3

Сборка ТОП-модов для DayZ [Часть 2/2]

СЕРВЕР: PVE KALIBR / New Era PvE

ОПИСАНИЕ: Позволяет устанавливать "призраков" в любом месте для размещения объектов и построения компонентов там, где обычно нет ванильной игры. Есть некоторые ограничения, например, если вы не можете видеть триггерные точки (то есть, поставив забор полностью внутри стены, вы не сможете фактически построить его, так как стена будет мешать вашему виду забора).

15. MedicalAttentionUpdated

Сборка ТОП-модов для DayZ [Часть 2/2]

СЕРВЕР: PVE KALIBR

ОПИСАНИЕ: Это обновленная версия MedicalAttention, любезно разрешенная к модификации и переупаковке оригинальным автором Lucian. Она работает с DayZ 1.10, исправляет несколько проблем и добавляет несколько новых параметров конфигурации. Если вы хотите "легкую" версию, которая включает в себя только механику усталости и опьянения, никаких переломов рук, медицинских условий, конфигурации защитного снаряжения или зон, посмотрите на MedicalAttentionUpdated-Core (который является зависимостью этого мода, но также может использоваться автономно).

16. MedicalAttentionUpdated-Core

СЕРВЕР: PVE KALIBR

Сборка ТОП-модов для DayZ [Часть 2/2]

ОПИСАНИЕ: Это обновленная версия MedicalAttention, любезно разрешенная к модификации и переупаковке оригинальным автором Lucian. Она работает с DayZ 1.10 и исправляет несколько проблем. Мод включает в себя только механику усталости и пьянства, никаких переломов рук, медицинских состояний, конфигурации защитного снаряжения или зон.

17. MuchStuffPack

Сборка ТОП-модов для DayZ [Часть 2/2]

СЕРВЕР: PVE KALIBR / New Era PvE
ОПИСАНИЕ: Коллекция оружия ближнего боя, предметов мебели, ретекстов и многого другого.

18. Unlimited Stamina

Сборка ТОП-модов для DayZ [Часть 2/2]

СЕРВЕР: PVE KALIBR

ОПИСАНИЕ: Неограниченная выносливость полностью устраняет любое влияние выносливости на скорость и вес игрока.

19. PvZmoD_CustomisableZombies

Сборка ТОП-модов для DayZ [Часть 2/2]

СЕРВЕР: PVE KALIBR

ОПИСАНИЕ: Мод позволяет настраивать Здоровье, Сопротивление, Движения, Силу и Дальность видения для различных категорий зомби. Каждая характеристика может иметь различное значение для дневного и ночного времени.

20. BaseBuildingPlus

Сборка ТОП-модов для DayZ [Часть 2/2]

СЕРВЕР: New Era PvE
ОПИСАНИЕ: Этот мод позволяет строить любые базы в DayZ, любого формата! Гаражи, лестницы и внутренний интерьер: картины, обои и мебель. Все это вы можете делать с помощью этого мода.

21. Community-Online-Tools

Сборка ТОП-модов для DayZ [Часть 2/2]

СЕРВЕР: New Era PvE
ОПИСАНИЕ: Первый набор инструментов администрирования на основе графического интерфейса, созданный разработчиками автономного режима сообщества DayZ. Этот мод позволяет другим модам, таким как DayZ Expansion или DayZ HypeTrain добавлять свои собственные меню для администраторов, чтобы иметь дополнительный контроль над своими серверами. Инструменты сообщества "Онлайн" позволяют телепортировать игроков, устанавливать здоровье игрока, кровь, шок, менять погоду на сервере и даже спавниться в транспортных средствах. Кроме того, этот мод позволяет установить режим прицеливания для игроков по старой системе 0.62, если вы, администратор сервера и хотите его использовать.

Читайте также: