The age of decadence башня замеди как попасть

Обновлено: 04.07.2024

Zamedi - once the second largest city, now ruins on the desert. One of the locations you could visit in The Age of Decadence.

Contents

You're standing among the ruins of the town of Zamedi. Not much is left of it - a few broken columns and wall fragments sticking out from the sand like graveyard stones, and of course, the tower - a relic from another age. Once a beacon of arcane knowledge, now a desert lighthouse warning caravan masters to stay clear of this area.

26 окт. 2015 в 7:32 Stuck with non-combat character / Застрял небоевым персонажем.

Hello. First of all sorry for my english, it's not my native language.

I played for non-combat character (Praetor-schemer). I was loyal to the house Daratan throughout the game. And in the end I faced with such a problem. There are two ways to the temple: Hellgate and Dead river. But the non-combat ways dependent on crafting and lore. I dont use this skills throughout the game. Thanks God, I had free points and I was able to use a grenade and kill the robot in the gate, and thus end the game. Now I downloaded early save from where defected to the Meru (visit with him the Al-Akaia). And again faced with this problem. But this time I did not have enough points to improve lore/crafting and mechanism or scorpions too strong for my character.

Привет. Я играл за претора-интригана. Небоевого персонажа. Был лоялен дому Даратан на протяжении всей игры. И под конец столкнулся с такой проблемой. Есть два пути к храму: Адовы врата и высохшая река. Но "небоевые" прохождения зависят от навыков ремесла и знания, которые я не качал на протяжении всей игры. Хорошо, что были свободные очки, и я смог воспользоваться гранатой и обезвредить робота во вратах и таким образом завершить игру. Сейчас я загрузил ранний сейв, где перешел на сторону Меру (сопроводил его в Храм). И вот снова столкнулся с этой проблемой. Но на этот раз у меня не хватает очков для повышения знания/ремесла, а механизм или скорпионы слишком сильны для моего персонажа.


The Tower Of Zamedi is one of the quests in The Age of Decadence.

You learned the location of the ruins of Zamedi.

Quick Walkthrough [ ]

  1. Learn the location of Zamedi from reading maps in Library of Saross.
  2. Find a way to enter Zamedi.
  3. Talk to the stone guardian.
  4. Look for the Tower Ring.
  5. Learn more about the ring.
  6. Return to the stone guardian. (Quest ends after conclusion.)
  7. Exit Zamedi.

Detailed Walkthrough [ ]

Warning: This point onwards contains spoilers!


  1. Learn the location of Zamedi from reading maps in Library of Saross.
  2. Find a way to enter Zamedi.
    • For entrance you must have the Crimson Eye from certain Maadoran routes, or the Demon Core from the demon in Inferiae Village.
  3. Talk to the stone guardian.
    • Attack.

Guardian of Zamedi in combat

  • Attack him.
  • Check against Critical Strike on his weak spot.
  • Use the tower ring on him.
  • Check against Dexterity:[8] to run away.
  • Give him the tower ring.
  • If you killed the stone demon, the preacher approaches you.
    • Tell him the gods didn't spare Zamedi - Magic of the old world did.
    • Angers the preacher - No penalty.
    • Tell him the gods chose you.
    • Check against Streetwise+Charisma<=[15].
    • +1 House Crassusreputation.

    The Tower Interior [ ]

    Warning: This point onwards contains spolers!

    Ground [ ]

    • You encounter the Guardian here.

    Upper level [ ]

    Top floor [ ]

    • Examine the image [ Intelligence + Lore = 15 ] and [Lore 7]. Allows you to discover weaknesses in the Guardian and use it as leverage later.
    • Try figure out how to use it [Intelligence + Lore(min 10) = 18]. This check open a portal to Monastery Interior Chamber and there is a second check [Intelligence + Lore = 19] to open a portal to The Temple.
    • Recordings - see: Marcus' Recordings.

    Basement [ ]

    You can find some boxes on the left corner of the basement.

    Box 1 Heavy container with thick metallic liquid and metal sphere Box 2 Heavy container with thick metallic liquid, metal sphere, and large bronze cylinder - allows you to craft the Bolter - needs a [Lore + Crafting]<=[13] check and 1 Power Module Box 3 Cutter attached to a flat base - allows you to craft The Chopper [Crafting 5].


    Кольцо тяжелее, чем выглядит, и имеет три вращающихся полоски со знаками на них.

    Получение [ ]

    Хранится на обзорной площадке Предназначение [ ]

    Данное кольцо служит для регулировки мощности силовых ядер кремниевых големов, охраняющих древние руины (Замеди и Инферия). При развитом навыке Знания протагонист поймёт это и уяснит, что если голем получит в своё пользование подобное кольцо, то станет хозяином самому себе. В Замеди можно понизить мощность ядра местного "Демона", дабы выведать у него определённую информацию, а затем пообещать отдать кольцо (Слово Чести +1) и позволить ему уйти.

    При недостаточном навыке знаний для осмотра кольца, в разговоре с големом башни Замеди можно надеть кольцо на палец со словами "И так следует обращаться к своему новому хозяину, раб?". "Демон" сначала будет в замешательстве, а потом без промедления нападёт на ИП.

    Читайте также: