Робинзоны затерянный город прохождение

Обновлено: 16.05.2024

КУПИТЬ настольную игру «Робинзон Крузо» и дополнение «В поисках затерянного города» можно здесь: .

Помимо прохождения увлекательной кампании, вы сможете испытать свои силы в двух новых сценариях, а также .

Прохождения, секреты, топы, ретро и все что связано с игровой индустрией. Если понравилось видео ставь лайк и .

Проникнитесь судьбоносной историей становления Лары Крофт, легендарной расхитительницы гробниц. В видеоигре .

«Робинзон Крузо» - это увлекательное настольное приключение на затерянном острове. Совместными усилиями вам .

Играем в настольную игру «Робинзон Крузо: в поисках затерянного города» (от 1 до 4 игроков, от 13 лет, от 60 минут) .

«Затерянные города» - одна из самых удачных игр Книции: простая в освоении и динамичная, с несложными .

Видеоблог о современных настольных играх maksim_my_desktop_world?hl=ru - инстаграм для .

Робинзон Крузо. Приключения на таинственном острове / Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island рассказывает .

Puzzle 2
The Bee Hive. First, light the fire (collect wood and dry grass in
the firepit, then light the fire). Then drop an adult villager on the burned
out torches near the hive. He/she will return the torch to the hive and calm
the bees so you can collect honey.

Puzzle 3
The Alchemy Lab. You will need an Adept Scientist (or more than one).
Scattered around the village (random locations) are 2 colored pots (red or
yellow with white stripes), a brown pot, a gray bowl with spoons, and a short
spear (orange-brown handle with gray blade). Drop your scientist(s) on each
item and they will return it to the lab - if they drop the item before reaching
the lab, it will warp back to where you found it originally. Returning all five
items solves the puzzle.

Puzzle 5
Weather Dancing. You will need Level 2 Leadership, a tribal chief,
and 3 Adept Farmers. First, drop the chief on your lit fire. He/she will begin
weather dancing. Then drop the farmers on the fire, and they will join in. You
will know they are successful when sparkles appear over their heads and under
their feet.

Puzzle 6
The Lift. You will need 3 Adept Builders and Level 2 Restoration.
Once you have purchased the tech, drop your 3 builders on the "strange machine"
in the orchard. Make sure their action line reads "repairing the lift". If you
have done this correctly, the lift will be repaired.

Puzzle 7
The Rubble. You will need Level 2 Restoration. Drop a villager
(preferably a builder) on the pile of rocks at the bottom of the map. He/she
will clear away the rocks, gaining building skill (builders will accomplish
this task faster).

Puzzle 8
The Ancient Bath. You will need to have completed Puzzle 3 and have
a Master Builder. Drop your builder on the "chalkboard" in the alchemy lab
(he/she will "see" it if you fly them over the lab) - he/she will create the
the plans for the bath. Drop your builders on the bath to complete the project.

Puzzle 9
The Statue. You will need Level 3 Restoration, Level 3 Leadership, a
tribal chief, a Master Builder, and a completed bath (solved Puzzle 8). Drop the
Master Builder on the chalkboard (which will be blank after the bath is
completed),
and he/she will draw up plans for the statue. Drag an adult villager (not a
nursing
mom) up the path to the door until he/she "Sees a good place to anchor the
statue"
-- this villager is more likely to be successful if he/she has some building
skill.
That villager will then build scaffolding to help anchor the statue. Your chief
must direct work on the statue, so drop him/her on the statue to begin this
process
- if the chief stops directing work, then progress will halt until you return
the
chief to his/her duties. Once the chief is directing, you can then drop builders
on the statue to help "pushing the statue". The villagers must push the statue
up
the path towards the door - this will take several hours (you can click on the
statue to bring up a timer in the status bar that will help you determine how
long
is left - but this time depends on how many builders you have working on the
project
and may increase if builders leave the project). Your builders may occasionally
complain that "there is no more room to help out" - only a limited number of
builders can work on the statue at any given time.

Puzzle 12
Aromatherapy. You will need to have completed Puzzle 8, have Level 3
Medicine, and a Master Doctor. Drop your Master Doctor in the completed bath.
He/she will fill the bowls around the bath with Lotus plants ("doing
aromatherapy").
Then drop a Master Doctor on the fire to light the burners and finish the
puzzle.

Puzzle 14
The Hanging Key. You will need to have solved Puzzle 3. Collect the
following herbs for a potion: Cactus, Rose, Lotus. Make the potion and have
villager
(other than a nursing mom) drink it. That villager should feel "light and
springy!".
Drop them near the pink diamond (the hanging thing) just above the Rose plant -
their status line should read "trying to reach the key". They will jump up,
collect
the key, and place it in the door. If they drop the key before reaching the
door,
you will have to resolve this puzzle.

Puzzle 15
The Clam Key. You will need to have solved Puzzle 9. Once the statue
is completed, a pearl will appear. Have a Master Builder pick up the pearl -
he/she will take it to the waterfall to be "finished". Then have the tribal
chief
pick up the finished blue pearl: the chief will use the pearl to get the key
from
the giant clam and will then put the key in the door. (As with the other key
puzzles,
you may have to repeat parts of the puzzle if the key is dropped before it gets
to
the door).

Puzzle 16
The Sun Dial. You will need to have solved Puzzles 13, 14, and 15.
Once all three keys are in the door, the sun dial room will be revealed. Drop a
villager on the sun dial until it reaches the position at the furthest left
(there are three locations for the sun dial). When a beam of sunlight hits
the sun dial, ghostly figures will appear in the room. Drop a villager on those
ghosts and the mystery of the secret city will be revealed!

Potion Combination Result:

1 - Rose
2 - Black Orchid
3 - Cactus
4 - Lotus
5 - Tiger Lily
6 - Pitcher plant
7 - Berry

1 + 1 + 1 = Romantic/Embrace
1 + 1 + 2 = Feels Lonely
1 + 1 + 3 = Fertile
1 + 1 + 4 = Happy feet - Dances
1 + 1 + 5 = Stinky Breath - Villager burps green cloud
1 + 2 + 2 = Stomachache - minor health gone
1 + 2 + 3 = Burns - minor health gone
1 + 2 + 4 = Awful - makes Villager sick
1 + 2 + 5 = Burns - minor health gone
1 + 3 + 3 = Yummy - Kids drink
1 + 3 + 4 = Light & Springy (Villager able to get pink diamond)
1 + 3 + 5 = Blannesamagawa loomajoobamooga!! (crazy!)
1 + 4 + 4 = Fertile
1 + 4 + 5 = Woozy - Villager spins and sits
1 + 5 + 5 = Fun - acts like child
2 + 2 + 2 = Yikes! Half health gone
2 + 2 + 3 = Stomachache - minor health gone
2 + 2 + 4 = Stomachache - minor health gone
2 + 2 + 5 = Woozy - Villager spins and sits
2 + 3 + 3 = Awful - makes Villager sick
2 + 3 + 4 = Energy - runs short while
2 + 3 + 5 = Must exercise!
2 + 4 + 4 = Nasty, bitter
2 + 4 + 5 = Has to Go! Nature Calls!
2 + 5 + 5 = Sleepy - sits/lies down
3 + 3 + 3 = Minor Health given
3 + 3 + 4 = Medium Health given
3 + 3 + 5 = Nasty, bitter
3 + 4 + 4 = Medium Health given
3 + 4 + 5 = Feels Hungry (eats a lot)
3 + 5 + 5 = Nasty, bitter
4 + 4 + 4 = In a Trance
4 + 4 + 5 = Hiccups - Villager hiccups & jumps
4 + 5 + 5 = Nasty, bitter
5 + 5 + 5 = Fun - acts like child

6 + 6 + 6 = Itchy
6 + 6 + 1 = Feel Better
6 + 6 + 2 = Sleepy - sits/lays down
6 + 6 + 3 = Feel Better
6 + 6 + 4 = Feel Better
6 + 6 + 5 = Awful - makes Villager sick
6 + 1 + 1 = Soapy - hiccups floating bubbles
6 + 1 + 2 = Burns - minor health gone
6 + 1 + 3 = Feel Better
6 + 1 + 4 = Fertile
6 + 1 + 5 = Hiccups - Villager hiccups & jumps
6 + 2 + 2 = Gets rid of sharks (several villagers take to ocean)
6 + 2 + 3 = Nasty, bitter
6 + 2 + 4 = Burns - minor health gone
6 + 2 + 5 = Has to Go! Nature Calls!
6 + 3 + 3 = Too hot - tries to cool off
6 + 3 + 4 = Feel Better
6 + 3 + 5 = Nasty, bitter
6 + 4 + 4 = Having an epiphany in a trance nothing
6 + 4 + 5 = Stomachache - minor health gone
6 + 5 + 5 = Nasty, bitter

Нужен мастер в области строительства (Master Builder). Переместите мастера к школьной доске в алхимической лаборатории, чтобы он нарисовал план. После того, как план нарисован, другие тоже могут помогать восстанавливать Старинную Купальню.

Статуя (загадка №9)

Необходимо: Restoration и Leadership 3-го уровня. Строитель с наивысшим уровнем умения сначала должен нарисовать план в алхимической лаборатории. Дальше нужно переместить строителя к дороге, которая ведет к дверям. Он установит “строительное оборудование”. Потом перемести вождя к статуе. Он станет руководить восстановлением. Далее - ещё нескольких строителей (количество ограничено, поэтому лучше выбрать более опытных).

I worked about one week on this and then i finished all the puzzles i dint show it though i forgot.. I once got 101 population becoz one villager had triplet. Все видео

Для решения этой загадки нужно посадить три растения. Первое появится ещё в начале игры. Два следующих можно получить воспользовавшись лифтом. В начале дождя перемести взрослого на лифт и подожди пока он поднимется под действием воды, тогда с дерева упадет плод (банан, персик). Взрослый должен его поднять и посадить.

Акулы (загадка №11)

Поскольку сад не будет давать достаточное количество пищи, придется рыбачить, но перед этим - избавиться от акул. Для этого нужен уровень 2 Nature или Magic.

После открытия второго уровня Nature (или Magic) появится новое растение, которое нужно использовать для зелья. В случае Nature ингредиенты для зелья такие: 1 Pitcher Plant + 2 Black Orchid. После того как зелье готово, нужно перенести его в океан.

Ароматерапия (загадка №12)

Для решения этой загадки нужен уровень 3 Medicine и master doctor (врач с наивысшим уровнем умения). Переместите врача к старинной купальне (Ancient Bath). Врач заполнит подставки вокруг цветами лотоса. После этого переместите врача к костру - он зажжет факелы вокруг купальни.

Ключ из пепла (загадка №13)

Нужно погасить костер и охладить бриллиант. Для этого нужна вода из водопада. Перемести взрослого к водопаду и он начнет носить воду к костру. Продолжай это делать до тех пор, пока бриллиант не перестанет дымиться. После этого его можно взять и отнести к дверям.

Ключ со скалы (загадка №14)

Чтобы достать этот бриллиант нужно сделать зелье. Ингредиенты - Cactus + Rose + Lotus. Взрослый должен выпить его и ощутить себя более легким. После этого переместите его к бриллианту и он подпрыгнет к нему.

Жемчужина (загадка №15)

Солнечные часы (загадка №16)

Чтобы разгадать эту загадку, нужно открыть двери (с помощью 3 ключей). За дверьми находятся солнечные часы. Перемести взрослого в комнату. Луч солнца опустится на часы и появятся тени (призраки). Перемести взрослого на эти тени и ты разгадаешь загадку тайного города!

Достижения

Коллекции

Навыки

Технологии

В игре есть 5 обычных технологий и ещё две особых:

Science

С развитием этой технологии, ученые начинают быстрее работать (вырабатывать больше Tech Points). Стоимость: 11000/150000 pts

Medicine

Уменьшает шанс болезни, увеличивает срок жизни, на втором уровне можно тренировать докторов. Стоимость: 8000/75000 pts

Alchemy

Уменьшает шанс несчастного случая при изготовлении зелий. Стоимость: 5000/55000 pts

Restoration

Требуется по сюжету, позволяет строить дома и т. д. Стоимость: 7000/85000 pts

Leadership

Дает вождю новые способности: на втором уровне он может обучать детей (нужно перетащить его на ребенка), на третьем он может создать редкий предмет для коллекции (нужно поместить его рядом с дверью на горе). Стоимость: 7000 и 125000 pts

Nature/Magic

Вам предстоит выбрать путь развития своего поселения между магией и природой. 4500/50000/150000 pts

Прочее

Алхимия

После починки алхимической лаборатории появляется возможность варить зелья. Для этого нужно принести три кусочка растений, растущих по всему острову, а затем взрослый должен сварить их. Это зелье можно пить, оно произведёт какой-то эффект на выпившего зелье поселенца. Через несколько минут зелье пропадёт.

Читайте также: