Pathfinder kingmaker соло прохождение

Обновлено: 03.07.2024

Делаю дуалкласс с воином\двуручником. Ярость проходит, а урон остаётся.

2. Что делаете с колдунами\магами?

20 левелов колдуна\мага, что же ещё.

Аркан трикстера.

Чародейского рыцаря.

Драконьего апостола.

3. Нужен ли престиж класс мистического теурга? И для кого?

Не нужен. 13 уровней волшебника + 17 уровней клирика - менее здорово, чем 20 уровней клирика.

Делаю им Тристиана, чего добру пропадать.

Делаю им своего волшебника.

Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.

4 янв. 2020 в 3:54

Ты представление о системе Pathfinder имеешь? Если нет, то и партией будет нелегко проходить. Про соло ваще можешь забыть.

Даже для ветерана, знатока PF и манчкина прохождение соло будет большим гемором. Тут еще зависит от сложности.

Самая близкая к настольным правилам - это челенджин с нормальными врагами. Есть еще нормальная сложность, легкая и сюжетный режим. Я их не пробовал, но думаю, что сюжетный - это совсем легко. Однако все равно систему надо изучить.

В любом случае, тебе понадобится вор или кто-то, кто ловушки будет обезвреживать. Однако во вступлении тебе компанию силком навяжут, и в ходе него ты должен уровень набрать. Так что начинать можно кем угодно, однако второй уровень вора надо брать.

Лекарь/бафер тоже будет полезным. Но лечить многие умеют, хотя лучше всех это делают клерики. Еще друль вариант - у него пет и возможность в животных превращаться.


Why Solo:One would think that using a single character is a bad strategy compared to a full party, I disagree.

This leads into my next point.

Or you can just spam Greater Shout and avoid all attacks altogether.

Saves are very important mid game, but by the time you get to late game you have a lot of nice magic items and abilities that gives immunities to certain effects.

High Saves are also preferred. There are a few ways to achieve high saves:
- 2 Levels of Paladin
- High base stats in Constitution, Dexterity and Wisdom.
- Greater Heroism, Mind Blank
- Feats if you cant do anything else, but i would prefer not to use too many feats on this unless you have nothing else to spend them on.

All this defense is wasted if you cannot do enough damage.
So the main focus of your build is still gonna be "how can I deal a lot of damage in a short amount of time", and you shoehorn what defense you can into it.
There are 3 primary ways of doing good damage.

It is probably obvious to most of you, but I will list them just to make it clear.
- High damage physical attacks, either with Strength or converting Dexterity into damage.
- Dealing sneak attacks.
- High level Arcane spells.

A solid build finds a way to layer these for even better damage.A few examples are Arcane Trickster (Sneak Attack and Arcane Spells), Rogue (Weapon Finesse at lvl 3 + Sneak Attack), Vivisectionist (High Strength and Sneak Attack)

My final thoughts is about skills, and some skills are absolutely more important than others:
- Perception is the most important skill in the game for a solo character. Even if it not a class skill and you have negative wisdom modifier you should put points into this every level.
- Trickery is second on the list. There are many traps(xp) and locked chests is in the game, and a lot of very good loot is locked away, meaning this is in my opinion a mandatory skill.
- Stealth. A few points into stealth is nice so you can camouflage your tent while resting. With a little Dexterity and Cloak of Shadows you likely will not need more than 10 points in this.
- Use Magical Device. If you have a charisma build you will not need many points into this, but by the time you get to late game (act 6), being able to cast heal scrolls mid combat without failing is extremely beneficial. Also at lower level scrolls like Neutralize poison, Delay Poison, Lesser and Greater Restoration, Cure scrolls. The list goes on.
- Mobility. 3 points if you have Crane style to get that extra point of dodge bonus.
- Knowledge Arcana. A few point is enough so you can identify items. about 5 should be enough.

You likely will not need to take skill focus in any of these except maybe perception. Later stages perception checks are quite high. Trickery can be compensated for with items.

Читайте также: