League of legends wild rift ривен гайд

Обновлено: 18.05.2024

LolWildRiftBuild is not just about item and builds. In our guides, abilities are dissected so you don’t have to! Learn ability combos and how each champion and how their abilities work so you can dominate the Wild Rift of Runeterra from the very beginning. Additionally, you will learn which champion pairs best with yours. Your games will feel easier because of the synergies that this site will teach you. You will also learn how to counter each hero in the counters section as well as what to do if you are the one who is being countered.

Our Tier List is always updated so you’ll know what’s the Meta in a glance. If you want to know more about champion you want to buy next, check out our Tier List and their quick description underneath so you’ll have no more trouble in choosing your next champion! You’ll have no more regrets in buying the wrong or weak champion with the help of our Tier List!

Wild Rift Tier List

All Champions Build

Click on your favorite Champion to know build, Runes, Abilities, Skill Progression, Counters, synergies and Tier.

Riven



Passive



Q



W



E



R

Runic Blade - благодаря этой пассивке после каждого умения Ривен способна накапливать заряды, которые расходуются во время использования обычной автоатаки, увеличивая урон. Именно благодаря пассивному эффекту важно между умениями обязательно добавлять обычную автоатаку. В этом случае эффективность героя значительно увеличится. Важно отметить то, что умение Broken Wings в общей сложности дает 3 заряда, то есть между каждым ударом умения, можно добавлять автоатаку и наносить 3 раза бонусный урон. Зачастую начинающие игроки слишком сильно увлекаются умениями и используют автоатаку только тогда, когда все способности уходят на перезарядку. Само собой автоатаку нужно стараться использовать максимально часто и реализовывать все накопленные заряды. Бонусный урон особенно сильно помогает на начальном этапе игры, когда вы постоянно харасите врага, используя основные умения.


Broken Wings - это основное боевое умение Ривен, которое зачастую максится первым. Оно позволяет совершать долгое и мощное комбо, которое при правильном использовании способно наносить очень много урона. Самое главное комбинировать урон умения с обычными атаками. Во время использования Ривен немного сдвигается вперед, поэтому это же умение можно использовать для побега или сокращения дистанции с врагом. Обратите внимание, что во время последнего удара Ривен совершает приличный прыжок вперед. Таким образом можно преодолевать небольшие препятствия. Советую вам создать собственную игру (с ботами или без) и просто попрыгать этим умением через различные преграды, чтобы понять для себя на что способна Ривен. Вовсе не обязательно использовать все 3 удара умения сразу. Между ударами дается 4 секунды. В это время можно спокойно использовать автоатаку или начать двигаться в нужную сторону


Ki Burst - данное умение позволяет нанести неплохой урон вокруг Ривен и оглушить сразу группу врагов. Оглушение конечно не самое большое, но для инициации боя этого более чем достаточно. Умение обладает хорошим приростом урона от AD, но учитывается только бонусное AD, то есть тот урон, который мы например получаем с артефактов.

Valor - с помощью этого умения Ривен способна уворачиваться от умений врага, отпрыгивая в сторону и одновременно с этим получать поглощающий щит. По сути любая атака врага, от которой вы уворачиваетесь, становится началом вашей контратаки. Умение дает хорошую мобильность и выживаемость и помогает намного проще стоять на линии. К сожалению умение не позволяет преодолевать какие-то неровности местности, но рывок можно применить для преодоления препятствий, созданных вражескими героями (например Cataclysm ). Если Ривен находится под действием умения контроля, то рывок использовать не получится.

Blade of the Exile - достаточно простой в использовании ульт. Позволяет увеличить урон Ривен и один раз нанести хороший урон в большом радиусе. Обычно умение используется в начале боя, чтобы значительно увеличить урон Ривен. Обратите внимание, что активация умения увеличивает дальность атаки героя на 75 (меч ведь становится больше и длиннее). Помимо этого, увеличение дальности атаки работает и на умения Broken Wings и Ki Burst , то есть увеличивается радиус поражения этих способностей. Если вы планируете использовать ульт, только для того, чтобы в конце боя добить убегающего врага, то тут нужно помнить о том, что повторная активация ульта (использование волны) возможно только спустя 1 секунду. Другими словами не получится быстро активировать волну двойным нажатием. Максимальное количество урона волна наносит в том случае, если запас здоровья врага равен 25% или меньше.

Билд на Ривен (TOP)

Выбор заклинаний:



Альтернативой телепорта является Ignite . Огонь стоит брать в том случае, если вы собираетесь играть на старте максимально агрессивно и постоянно будете пытаться убить врага. Также это заклинание подойдет против врагов с каким-то мощным лечением или регеном (например Dr. Mundo или Volibear ).

Порядок прокачки умений:

В первую очередь прокачивается умение Broken Wings , так как именно оно позволяет осуществлять длинные мощные комбо. Во вторую очередь максится умение Valor . Повышение уровня умение позволит использовать способность намного чаще, а щит будет поглощать больше урона. Умение Ki Burst обязательно прокачивается на единицу в начале игры, но максится в последнюю очередь. Одного уровня этого умения более чем достаточно, чтобы оглушать врагов. К тому же повышение уровня умения, не увеличивает длительность оглушения, а лишь повышает урон и снижает перезарядку. Ульт обязательно прокачивается на уровнях 6, 11 и 16.

Выбор артефактов:

Для большинства ситуаций при начальном закупе для Ривен следует покупать следующие артефакты:

Warding Totem (Trinket)

Для Ривен лучше отказаться от покупки Doran's Blade , так как при правильной игре Long Sword будет более актуальным из-за хорошего прибавки урона умений и прочности поглощающего щита. К тому же покупка Long Sword позволяет быстрее получить ключевые артефакты, например Black Cleaver , в то время как Doran's Blade это уже конечный предмет, который в последствии нам придется продать. Также покупка Long Sword дает возможность купить сразу 3 банки здоровья Health Potion или даже Refillable Potion .

Ключевыми артефактами для Ривен являются Black Cleaver , Ravenous Hydra и Ionian Boots of Lucidity , так как именно эти предметы отвечают требованиям героя, то есть увеличивают урон, снижают перезарядку и дают вампиризм. Эти предметы как бы являются основой в сборке Ривен, но даже здесь могут быть вариации. К примеру сапоги могут быть заменены на Mercury's Treads в том случае, если у врага слишком много магического урона или контроля. В некоторых случаях в сборку на начальном этапе игры (обычно после покупки Black Cleaver ) может быть включен предмет Youmuu's Ghostblade . Данный артефакт тоже весьма хорошо сидит на Ривен.

В большинстве случаев к середине игры стоит стремится к следующим предметам:

Далее в зависимости от ситуации в сборку добавляются еще предметы на урон или артефакты на защиту. Из предметов на урон отлично подойдут: Lord Dominik's Regards , Bloodthirster , Maw of Malmortius (также значительно увеличивает выживаемость против магов) и Mercurial Scimitar (одновременно с повышением урона, является предметом на защиту, так как очень сильно помогает против контроля врага). Из защитных предметов чаще всего покупаются: Guardian Angel , Sterak's Gage , Mercurial Scimitar и Maw of Malmortius .

Ниже хочу предложить вам несколько вариантов конечной сборки, которые могут быть использованы в различных ситуациях.

Вариант 1:

Вариант 2:

Вариант 3:

Плюсы и минусы Ривен

Плюсы:

  • Умения не расходуют ману.
  • Очень сильный чемпион с самого начала игры.
  • Массовое оглушение.
  • Очень мощные комбо.
  • Хорошая мобильность и возможность накладывать на себя щит.
  • Если в начале игры Ривен удается получить хорошее преимущество, то потом этого героя остановить будет очень сложно.

Минусы:

  • Ривен уязвима для чемпионов дальнего боя и умений контроля.
  • Не самый простой чемпион в плане освоения.
  • На позднем этапе игры не обладает хорошими качествами танка.
  • Требует очень хорошего фарма.
  • Действия Ривен на линии весьма предсказуемы и опытный противник может уворачиваться от некоторых умений.

Вражеские чемпионы

Рассмотрим ряд чемпионов, против которых Ривен будет испытывать некоторые проблемы.

В первую очередь хотелось бы отметить ряд чемпионов, которые могут пользоваться тем, что Ривен это герой ближнего боя и против стрелков ей очень тяжело. Есть целый ряд различных магов и стрелков, которые могут эффективно играть на верхней линии и сильно досаждать Ривен. К ним относятся: Kennen , Quinn , Teemo , Lissandra и Graves . Все эти герои могут за счет дальности своей атаки или различных умений спокойно стоять на линии и постоянно харасить Ривен, не давая нормально фармить.

Против героев ближнего боя Ривен чувствует себя более комфортно, но есть некоторые чемпионы, против которых стоять также будет очень тяжело. К сложным милишникам можно отнести: Renekton , Pantheon , Tryndamere , Xin Zhao , Illaoi и Poppy . Эти и подобные им герои могут играть очень агрессивно уже в первые минуты игры и Ривен будет очень сложно переиграть таких врагов. Банально в размене здоровьем Ривен будет терять больше здоровья и тут уж никакой щит не спасет.

Если говорить о том, против кого-же лучше всего брать Ривен, то ответом будут затанкованные герои, не способные в начале игры ответить достойной агрессией. К примеру Ривен можно смело брать против: Volibear , Rammus , Dr. Mundo , Nasus , Kled или Shen .

Общие советы по игре

Ривен является очень сильным и самодостаточным персонажем, который очень комфортно стоит в соло на верхней линии. Для фарма и агрессивной игры у нее есть замечательное умение Broken Wings . Это умение идеально сочетается с пассивкой Runic Blade . Другими словами, умение Broken Wings не нужно использовать тупо нажимая три раза. Вы используете умение, затем автоатаку, затем снова умение и снова автоатаку и затем последний (третий) раз повторяете тоже самое. Таким образом вы наносите 6 ударов. Само собой это самое простое комбо, но которому нужно научиться в первую очередь. Затем в это комбо можно добавить оглушение Ki Burst или рывок Valor . Также хочу обратить ваше внимание на то, что последний третий удар умения Broken Wings Ривен делает с прыжка и это можно использовать для того, чтобы перепрыгивать различные препятствия. Дальность этого прыжка конечно небольшая, но некоторые преграды можно преодолеть спокойно. Также при использовании этого умения Ривен немного быстрее передвигается и это можно использовать для побега или погони за врагом. Вторым по важности умением является рывок Valor . С его помощью вы можете быстро подскочить к врагу и начать атаку. При этом вы получаете поглощающий щит, который примет на себя первоначальный урон врага. Мгновенное использование этого умения и сравнительно небольшая перезарядка, позволяют очень комфортно стоять на линии и уворачиваться от умений врага. К слову говоря, один удачный уход из под атаки может начать вашу контратаку. Последнее умение, но не последнее по важности, это АОЕ оглушение. Вовремя использованное умение Ki Burst не раз спасет вашу жизнь или жизнь вашему союзнику. Ривен очень зависит от фарма, так как с самого начала ей необходимы некоторые артефакты для комфортной игры. Радует то, что с фармом у этого чемпиона проблем нету. Ривен неудобно стоять против чемпионов дальнего боя, но на верхней линии они встречаются реже, чем чемпионы с ближней атакой. Важно понимать, что Ривен это хороший чемпион для ранней агрессии на линии. У героя есть все необходимые инструменты и что более важно, умения не затрачивают ману, то есть ими можно спокойно спамить. В идеале умения должны использоваться сразу после перезарядки и в основном наносить урон вражескому чемпиону. Само собой это не должно мешать фарму. То есть мы постоянно фармим и при приближении врага стараемся нанести ему хоть какое-то количество урона, но не во вред фарму. Если все делать правильно, то уже с первых минут игры можно получить преимущество и далее это преимущество будет нарастать, как снежный ком. Даже не сделав ни одного убийства, Ривен способна фармить быстрее врага и постоянно вынуждать противника отступать к башне или даже возвращаться на фонтан. Само собой к агрессивной игре нужно привыкнуть, но это по сути одна из фишек героя. Одним из минусов Ривен является то, что действия этого чемпиона весьма предсказуемы. Безусловно умения можно комбинировать по разному, но опытный враг всегда будет видеть за доли секунды то, что вы собираетесь сделать. Из-за этого иногда возникают трудности во время начального хараса, так как противник например будет сразу же отбегать в сторону в тот момент, когда вы делаете рывок с щитом или начинаете наносить урон с помощью Broken Wings . Но еще раз повторюсь, даже если враг играет осторожно, нужно все равно постоянно искать возможности для атаки и реализовывать свои умения. Говоря о ранней агрессии обычно подразумевается 2-3 уровень. Все таки на первом уровне Ривен еще не так сильна и ей необходимы все ее умения, чтобы в случае размена здоровьем это было выгодно для нее. Вообще желательно получать 2 уровень раньше врага, даже если речь идет о нескольких секундах. Банально можно немного побольше атаковать миньонов и сразу после получения 2 уровня ринуться в атаку. Когда враг получит 2 уровень, можно немного потерпеть и дождаться своего 3 уровня. Вот начиная с этого момента, можно уже играть максимально агрессивно, так как в арсенале героя будут уже все три способности. Обязательно стоит учитывать наличие миньонов, так как эти маленькие войны во время сражения могут нанести большое количество урона. Старайтесь начинать бой тогда, когда вражеских миньонов меньше чем ваших. В этом случае, если враг начнет отвечать вам, то ваши миньоны нанесут ему больше урона и опять же размен здоровьем будет на вашей стороне.

Для эффективного хараса врага на линии можно использовать различные комбинации умений и ниже мы рассмотрим некоторые из них.

Комбо 1: - Valor → автоатака → Broken Wings → автоатака → Ki Burst → автоатака → Broken Wings → автоатака → Broken Wings (уход назад или продолжение атаки)

Комбо 2: - Broken Wings → Broken Wings → автоатака → Valor + Broken Wings (уход на безопасное расстояние)


Соответственно первое комбо используется в том случае если вы подолгу обмениваетесь ударами с врагом. Это комбо имеет огромное количество вариаций. Например можно начинать с Broken Wings , но я настоятельно рекомендую вам попробовать именно такую комбинацию. Второе комбо подойдет для тех случаев когда длительные сражения для вас невыгодны и лучше всего быстро наносить некоторое количество урона и сразу отступать назад.

Если вы сильно запушили линию и враг уже стоит под собственной башней и добивает там миньонов, то даже в этом случае есть возможность немного похарасить противника. В такой ситуации может быть использована следующая схема:

Комбо 3: - Ki Burst → автоатака → Valor + Broken Wings (уход из под башни). Либо можно еще добавить в начале Broken Wings + автоатака. При этом нужно обязательно учитывать то, что у врага могут быть умения контроля или какая-нибудь провокация. Любые атаки под башней очень рискованны и они должны быть оправданы.

Умения Ривен позволяют совершать лишь небольшие скачки и рывки и в случае опасности герою очень сложно быстро убежать от врагов. В связи с этим крайне важно время от времени выставлять варды на подходах к линии. Возвращаясь на базу за лечением и покупкой артефактов, следует обязательно рассчитывать свои средства так, чтобы хватало золото на Control Ward . Если вы научитесь использовать эти варды и будете часто следить за картой, то не раз спасете свою собственную жизнь, а вражеский лесник лишь будет терять время, пытаясь напасть на вас. Если врагу все же удается вас обмануть и вражеский лесник неожиданно появляется из леса, то тут есть два пути: либо использовать Flash и двигаться в сторону союзной башни, либо давать бой врагу. Чуть подробнее хочу сказать по поводу второго варианта. Бывают ситуации, когда со стороны реки появляется вражеский лесник и вы понимаете, что уйти вам уже не дадут, но при это есть целый ряд лесников, которые имеют совсем небольшой запас здоровья в начале игры. Если быстро отреагировать и напасть на лесника, то есть вероятность, что вы его убьете. Такой вариант возможен, если противник на линии (не лесник) не сразу вступает в бой или не замечает выхода лесника. Конечно после убийства лесника нет никаких гарантий, что вам удастся убежать, но хотя бы вы заработаете золото и смерть не будет напрасной. Вообще верхняя линия очень часто становится первым вариантом ганга для лесника и нужно быть всегда готовыми к этому. Даже если вы плохо знакомы с маршрутами лесников и например плохо знаете тайминги гангов, то можно просто выставлять время от времени варды и внимательно следить за действиями врага. Если к примеру противник все начало игры жался к своей башне и лишь пытался фармить, но потом вдруг осмелел и начал движение в вашу сторону, то это может быть знаком того, что к линии идет вражеский лесник. В этом случае достаточно лишь начать движение в сторону своей башни и немного переждать на безопасном расстоянии.

На более позднем этапе игры Ривен становится тяжеловато. Дело в том, что Ривен это не танк и выживать в боях становится тяжелее. Наши умения конечно будут наносить много урона, но в каждом бою будет очень большой риск быстрой смерти. На этом этапе игры для Ривен очень важно во время командных сражений стараться убивать наиболее опасных противников, игнорируя всяких инициаторов и танков. Всего за пару секунд Ривен способна выдать не хилую порцию урону и весь этот урон должен приходиться на вражеского керри или какого-нибудь другого опасного противника (например жесткого мага). По сути это самая главная задача Ривен. Любое нападение обязательно должно происходить вместе с союзниками. Не нужно врываться в бой первыми, так как в этом случае Ривен может тут же получить какой-нибудь контроль и быстро умереть. Просто подождите 1-2 секунды когда бой завяжется и врывайтесь в толпу врагов, вырезая опасные цели. В этот момент враги уже потратят часть своих умений контроля и реализовать комбо будет намного проще. На словах это конечно звучит просто, но в действительно хорошо реализовать потенциал Ривен достаточно сложно и вообще этим героем нужно отыграть немало игр, чтобы как следует вникнуть в геймплей чемпиона.

С уверенностью могу сказать, что Ривен это далеко не самый просто чемпион. Внешняя простота обманчива и вы сами в этом убедитесь, когда впервые пикните этого героя. Безусловно в опытных руках герой сильный и может уверенно вести свою команду к победе, особенно при хорошем старте.

Обновления

07.12.2015 — Изменена основная сборка артефактов. Исправлены некоторые ошибки и недочеты.


Riven was a swordmaster of Noxus. She was a war orphan shaped sharped by years of hard labor and strife. She seeks to find her place in a shattered world carrying her broken legendary Runic blade. Riven is a high damage flashy fighter who can turn around any battle with her mobility, crowd controls and ultimate, Blade of the Exile.

Abilities

Runic Blade

Passive

Abilities charge Riven’s blade up to 3 times.

Attacks expend charges to deal 15 physical damage (22% AD).

Deals 50% damage to structures.

Broken Wings

Active

Slash in a direction up to 3 times. Each slash deals 52 physical damage (20 + 50% AD) to nearby enemies.

The third slash crosses terrain and knocks up nearby enemies for 0.5 seconds.

Tap-casting prioritizes champions and large monsters within slash range.

Ki Burst

Active

Stun nearby enemies for 0.75 seconds, dealing 55 physical damage (55 + 100% bonus AD).

Valor

Active

Dash in a direction and gain a shield absorbing 95 damage (95 + 100% bonus AD) for 1.5 seconds.

Valor cannot cross terrain.

Blade of the Exile

Active

Expend Riven’s blade for 15 seconds, granting 20% bonus Attack Damage, increasing the range of her attacks and damaging abilities, and granting a single cast of Wind Slash.

Wind Slash: Launches a shockwave, dealing 100 (100 + 69% bonus AD) to 300 physical damage (300 + 180% bonus AD) based upon enemies’ missing health.

Abilities Analysis

Innate Passive: Runic Blade

Riven’s auto-attacks are imbued with bonus damage after casting her abilities. The attack buff can be stacked up to three times and it stays as long as Riven is fighting or after it is used.

Since Runic Blade can be stacked up to three times, it is good to stack it up before entering a fight. The most reliable way to do this is by priming Riven’s 1st ability, Broken Wings. This is done by casting Broken Wings slowly before a fight starts and waiting for the next casting timeframe to be almost over before casting its next charge.

Q | 1st Ability: Broken Wings


Broken Wings is a three-part melee range skill-shot. Each slash deals damage and charges up Riven’s passive and the third slash also does a small knockback. Since Broken Wings charges Runic Blade, remember to auto-attack at least once every after slash.

  1. Animation Cancel Burst – This is the most popular way of using Broken Wings. It is the coolest looking and it deals a lot of damage over a short period. This is done by canceling the animation of each slash by pressing the directional button in the opposite direction of where Riven slashed. It takes a moderate amount of practice to consistently pull it off, but it is really not that hard to do once you get the groove of it.
  2. Priming – This is the above-mentioned technique for stacking Riven’s passive, Runic Blade before entering a fight. Broken Wings will end up available for use immediately after the third cast by casting each charge of Broken Wings before its cycle ends. This is great not only for stacking Runic Blade but also for the extra mobility it provides when out of combat.
  3. Slow-Rolling – Broken Wings move Riven forward with each cast so you can use it to dodge skill shots and follow enemies who are trying to escape. By using Broken Wings tactfully, you will always be able to outplay and outmaneuver your enemies. This is the ideal way of using Broken Wings. Yes, the Animation Cancel Burst is cool but it is simply an illusion of burst damage.

(Disclaimer: The terms Priming and Slow-Rolling were learned by the author from Seth Rival’s Riven guide on Mobafire.)

The third charge of Broken Wings has a slightly different animation. The Riven moves a little more forward and enemies around her are knocked back. This is also Riven’s only ability that allows her to hop over walls.


All charges of Broken Wings can cancel the animation of all of her other abilities. This animation canceling is much more important to learn, more than the animation cancel burst technique.

If Riven’s ultimate, Blade of the Exile is in effect, the range of all charges of Broken Wings increases.

W | 2nd Ability: Ki Burst

Ki Burst explodes energy around Riven, damaging and stunning those around her for a short duration.

Ki Burst has an extremely short range so it can be hard to hit. An obvious workaround here is to use her 1st ability, Broken Wings or 3rd ability, Valor to close the distance on the enemy before stunning them.

Ki Burst has a near-instant cast time so use it to break your enemy’s flow or channeling abilities.

You can control enemies for a longer duration by chaining Ki Burst with the 3rd charge of Broken Wings.

Ki Burst has a cancellable animation so make sure to have your Broken Wings ready after stunning enemies so you won’t lose any time on the useless animation backswing.

E | Ability 3: Valor


Valor is a short dash that also grants a shield. The shield gain is instant so it’s great for avoiding damage, especially when tower diving.

Valor cannot cross walls but a good habit to do whenever possible is to cast Valor first as you approach a wall you want to hop using the 3rd charge of Broken Wings. We have to do this so that you can ensure that Riven will do the wall hop successfully.

Valor can animation cancel Riven’s other abilities just like how Broken Wings can. This is great for initiating and escaping enemies and avoiding their skill shots.

R | Ultimate: Blade of the Exile


Blade of the Exile is a steroid ability. It increases Riven’s damage output and the range of her damaging abilities. She can turn around fights with this ability simply because of the sheer amount of damage output Riven can dish out while her ultimate is active.

It is important to animation cancel the activation of Blade of the Exile using either her 1st ability, Broken Wings, 3rd ability, Valor, or by using Flash. It is important to do so because the first thing the enemy will think when they see Riven activate her ultimate is “RUN!”. Canceling the animation and immediately forcing a fight will ensure that you will be getting something from activating your ultimate.

Activating Blade of the Exile grants a new ultimate ability, Wind Slash. Wind Slash is an AoE physical damage execute. It can deal as much as 180% bonus attack damage, so it can deal serious damage.

Enemies also fear Wind Slash so make sure to cancel its animation as well because it has a fairly slow animation, which makes it easy to avoid, especially at the edge of it. Just like the buffing part of Riven’s ultimate, you can cancel Wind Slash’s animation by using Riven’s 1st ability, Broken Wings, 3rd ability, Valor, or by using Flash.

Combos:

Basic combo: AA > 1 > AA > 1 > AA > 1 > AA

This is Riven’s bread and butter combo. Auto-attacking in between Broken Blades is crucial to maximizing her damage output. Mix in her Ki Burst and Valor whenever you see fit to outplay enemies.

Full combo: 4 > 3 > 2 > AA > 1 > AA > 1 > AA > 4 > 1 > AA

You will use Valor to cancel the animation of the first part of Blade of the Exile then it is best to use Wind Slash before you cast the last charge of Broken Wings for maximum damage output.

Riven Build Recommendation

Here are Item Build Recommedations that works on Riven

Blade of the Exile

  • Black Cleaver grants damage, HP, and ability haste so you can spam your abilities more often. Its Sunder passive shreds the armor of enemies you deal damage on for 5% armor for each attack up to 25% armor. Using your full combo will ensure that Riven’s Wind Slash deals a lot of damage. It also grants the Rage passive that increases your movement speed so you can easily stay on top of your enemies.
  • Gluttonous Greaves grants omnivamp so you can heal yourself up while dealing tons of damage on the enemy team. Upgrade with the Teleport Enchant so you can pressure the side lanes through split pushing and teleport into team fights whenever needed. Protobelt Enchant is a good alternative if you want to play more aggressively and focus on picking off enemies.
  • Death’s Dance grants the Cauterize passive which converts 30% of the damage you receive into 10% per second DPS for three seconds. Since the damage you receive is spread thin, you will have more time to heal it up before it deals serious damage to you.
  • Sterak’s Gage grants a huge amount of damage and HP. Its Lifeline passive, when activated, provides a shield and Tenacity bonus that can dictate the result of a close fight in your favor.
  • Serylda’s Grudge makes it impossible for enemies to escape you thanks to its Bitter Cold passive that will make your abilities slow enemies. If the enemy have high healing or sustain champion, build Mortal Reminder instead.
  • Guardian Angel’s Resurrect passive will allow you to fight once again if you are dealt fatal damage. This makes it possible for you to make riskier plays and dive enemies fearlessly.

Blade of the Lethal

  • Essence Reaver has the Essence Flair passive that adds bonus damage to your abilities. Riven has 4 spammable damaging abilities and so she benefits a lot from this item even if she doesn’t have any mana.
  • Solari Chargeblade’s Sunburst passive grants bonus critical rate that scales the bonus damage from Essence Flair and it makes critical strikes deal bonus true damage so your burst damage combos will deal a lot more damage.
  • Navori Quickblades will allow you to repeat combo after combo with its Deft Strikes passive.

Runes

  • Conqueror is the best Keystone rune for Riven. She relies on her combos to deal damage and so the l0nger the fight goes on, the more damage she will deal with Conqueror. The bonus damage from Conqueror also lines up nicely together with Black Cleaver’s Sunder passive and with Wind Slash’s timing.
  • Brutal is great for early game aggression while Hunter-Vampirism grants a stacking AD and physical vamp bonus which will help Riven scale into the mid game.
  • Hunter-Titan is best for Riven since she wants minimum interruption from her combos so she can lifesteal any HP she loses from brawling with enemies in the middle of the fight.
  • Sweet Tooth grants increased healing on Honeyfruits that will help her play more aggressively in the early game and the bonus gold will help her reach her item timings faster. Hunter-Genius is a great alternative because the bonus ability haste will help her cycle through her combos much faster.

Spells

Ignite will help Riven bag cheesy early game kills through her Broken Wings combos and ultimate.

Riven can be flex-picked into the jungle and she can do a good job since she has a lot of abilities that provide mobility. That being said, her preferred smite upgrade is the Challenging/Red smite because she already has enough mobility to stay on top of enemies and its bonus damage/damage reduction effect will make it hard for enemies to win duels against her.


Draven has a flair for the dramatic, and his unparalleled skill with his spinning axes. Draven is an aggressive early game marksman who snowballs his game through aggressive plays and by styling on his opponents. Draven is not for the faint-hearted farming type players because he needs to be aggressive and win his lane to win the game.

Abilities

League of Draven

Passive

Killing a unit or catching a Spinning Axe grants a stack of Adoration.

Killing champions grant 50 bonus gold, plus 4 per stack of Adoration.

when Draven dies, half of Adoration stacks are lost.

Spinning Axe

Active

Gains a Spinning Axe, causing his next attack within 6 seconds to deal an additional 55 physical damage (55 + 100% bonus AD).

The Spinning Axe bounces off the target, allowing Draven to catch and regain it.

Draven can hold two Spinning Axes at once.

Blood Rush

Active

Gains 20% Attack Speed for 3 seconds and 40% decaying Movement Speed for 1.5 seconds.

Catching a Spinning Axe refreshes Blood rush’s cooldown.

Stand Aside

Active

Throws his axes, dealing 75 physical damage (75 + 50% bonus AD) and knock enemies aside, slowing them by 25% for 2 seconds.

Whirling Death

Active

Hurls two massive axes, dealing 200 physical damage (200 + 110% bonus AD). The axes return to Draven when they reach the edge of the map, hit a champion or upon reactivation.

Deals less damage as it damages targets, minimum 40%. Upon reversal, the reduction is reset to full damage.

Abilities Analysis

Innate: League of Draven

Draven gains a stack of Adoration every time he kills a unit or catches a Spinning Axe. The stacks of Adoration are consumed when Draven kills a champion and it grants him bonus gold. When Draven dies, he loses half of his stack of Adoration.

This passive is part of what makes Draven snowball hard. Along with his natural early game strength, once he gets one kill, it becomes easier to get another kill because of the bonus gold. The gold bonus from a first blood in Wild Rift is massive, so strive to get it in your games. But of course, don’t die trying too hard to do so. Convince your support to pick an aggressive champion as well. Blitzcrank, Alistar, Leona or Braum are currently the best champions to play aggressively with.

Q | 1st: Spinning Axe

Spinning Axe is the trademark of Draven’s play style. It allows him to infinitely juggle up to two axes at the same time. These axes grant massive bonus damage to Draven’s attacks but it has a catch that you have to catch the axe as it goes back or else you’ll lose the bonus.

  1. Last hitting and poking in the laning phase: You don’t want to stray too far towards the enemy just to pick up axes. If the axe will land in a dangerous spot, just let the skill go into cooldown. It’s never worth putting yourself into danger just to pick up an axe. So, the best method to keep your juggling up in the laning phase is to face backwards before the axe hits your target. This will minimize your risks and keep your Spinning Axes active for longer amounts of time.
  2. Duelling with the enemy: When you are duelling with an enemy, you’ll become a little bit more predictable because the enemy has an idea where you are going to go next. Minimize this disadvantage by facing left or right before the axe lands. This makes you a little more unpredictable. Do this at the start of trades and not if you are going for the kill, the most optimized or fastest way to kill the enemy will always be the best choice.
  3. When chasing the enemy: You don’t want to have an axe going towards the opposite direction when chasing the enemy because you’ll lose damage or lose the enemy itself. One trick you can use to increase your chances of a perfect juggle while chasing is to let go of the left joystick once you are in the spot where your axe will land. This might seem counter-intuitive but it is the same concept as doing the move-stop in LoL PC. This is important to do because if you try to move back to catch an axe while attacking a moving enemy, there will be a high chance of an axe landing further back. The move-stop technique prevents that from happening.

There is a two axe limit but if you have a high enough attack speed, you can actually juggle more than two at the same time.

W | 2nd: Blood Rush

Blood Rush grants additional attack speed and movement speed for a short duration. Its cooldown is reset when you catch your axes which makes it possible to make it a nonstop buff for Draven.

Activate Blood Rush then catch an axe, then activate it again. It doesn’t consume that much mana. You’ll mostly need to buy an item even before needing to go back because of a drained mana pool.

Spam it before they nerf it and make it cost more mana or make Draven’s mana regen lower like what they did to Ezreal.

E | 3rd: Stand Aside


Stand Aside is Draven’s soft crowd control. It damages and knocks enemies hit to the side and it also slows them briefly afterwards.

Do an Auto-attack – 3rd – Auto-attack combo to finish off your opponents. The airborne effect will prevent them from fighting back or escaping your finishing blows.

Avoid using Stand Aside by targeting the enemy dead center. This method will make your opponent’s positioning unpredictable. A better strategy is to target the enemy slightly towards the side you want them to be. If you want the enemy to get knocked back towards the right side, cast Stand Aside a little to its left.

Always be mindful of how you will cast Stand Aside or talk to your support on how you want to do your combos because if you and your support cast at the same time, one of you is definitely going to miss and it might lead to your support tilting and flaming you. A good rule of thumb is that if your support is out of range, you’ll cast first and when your support is in range, let your support be the one to initiate.

If you want to use Stand Aside to ensure that the second portion of Whirling Death hit your target, you’ll succeed more often by hitting the far side or opposite side of your target.

R | Ultimate: Whirling Death


Whirling Death is a global range nuke that damages enemies twice, once going to and another on its way back.

Do not hesitate to use on enemies near you to burst them do death. You can do a Flash buffer and make Whirling Death cast faster by doing an Ult + Flash combo. You can also use Flash to position yourself next to another enemy champion before your ultimate returns to you but only do this if you are confident that you will kill that champion because you’ll lose your escape tool by doing that.

You will also have a higher chance of hitting both instances of Whirling Death’s damage by re-casting it before it hits the enemy.

Draven Build Recommendation

Here are Item Build Recommedations that works on Draven

The Glorious Executioner

  • Bloodthirster – Grants AD, crit, physical vamp, and the Bloodsworn passive that converts overheal into a shield so you can continue playing aggressively and pushing your enemies around in the early game.
  • Gluttonous Greaves – The combined physical vamp from this item and from Bloodthirster is just absurd and makes it impossible to kill without Grievous Wounds and burst damage, combined. Upgrade with the Stasis Enchant when facing burst damage assassins like Zed or Fizz or upgrade with the Quicksilver Enchant for general outplays against crowd control users.
  • Infinity Edge – Rush this item if you are ahead and you should ALWAYS be ahead when playing Draven. If you are not ahead in the early game, you are playing him wrong. This item grants a huge power spike to you because Draven has a naturally high attack speed and damage early on which you want to abuse as early as possible.
  • Rapid Firecannon – Increase your attack range once in a while, thanks to its passive which also grants intermittent bonus magic damage. Since you are always on the move and attacking at the same time, you’ll easily utilize this item’s full potential.
  • Guardian Angel – This is the go-to item for all AD carries because burst damage champions are in the meta. The resurrect passive from this item will prevent you from being shut down and losing your League of Draven stacks.
  • Mortal Reminder – Increase your damage output against tanks with this item’s armor penetration which is the highest in the game so far. It also applies Grievous Wounds to your target. Always buy its component Executioner’s Calling when facing high sustain champions like Dr. Mundo or Sona and Soraka.

The Lethal Executioner

This item build has the exact same items as the first build but it prioritizes Infinity Edge and Mortal Reminder. If you are snowballing, you can build it first but beware as it will make you a glass cannon capable of one-shotting but at the same time, you are vulnerable to being one-shotted as well.

Runes

  • Conqueror – Grants bonus damage that revs up the more instances of damage you do and it gives a flat 10% on max stacks which is a pretty big deal. Getting the max stacks is easy on Draven because of his superior kiting ability.
  • Brutal – This rune is better compared to Gathering Storm because it grants a flat bonus AD and penetration compared to the scaling bonus. Having a bigger bonus in the early game fits Draven’s style of oppressing his lane and winning it early.
  • Second Wind – Grants bonus HP regeneration so you can stay on the aggressive end of fights during the early game.
  • Sweet Tooth – The additional healing and gold bonus on eating Honeyfruits fit Draven’s style of playing fast and hard perfectly.

Spells

Heal allows you to play aggressively with your support as it provides sustain and a short movement speed boost for both you and your support. It is a great outplay tool all gain long and its movement speed boost can be used proactively to secure kills.

Flash is the most versatile summoner spell that grants a lot of offensive options to Draven, most notably the 3rd + Flash and Ult+ Flash and it allows Draven to escape dangerous situations because he lacks a disengage tool.

Читайте также: