Hades капля стикс как получить

Обновлено: 05.07.2024

Всем привет, я понимаю, что глупый вопрос. Но я уже смотрел вики, форумы и видео по этой теме и не могу понять. Вот я победил Аида, выпала мне кровь Титана, но аспекты оружия не открываются.
Даже на вики пишут, что аспекты станут доступны после первого получения крови Титанов. Подхожу к оружию, беру, но меню не появляется, и к Ахилесу тоже подходил.
Что я делаю не так?

UPD: Всем спасибо за советы.

Показать ещё 35 комментариев Популярные По порядку Написать комментарий.

Вижу что на скрине у тебя Адаманта нет, чтобы аспекты тригернулись, должно быть все открыто.

Получил Адамант, сделал забел и стали доступны аспекты. Всё круто, ещё раз спасибо.

Блин, чувак, спасибо что создал эту тему. Уже 30 часов наиграл и нет аспектов. Теперь хоть понимаю, как их получить и обалдеваю от тупорылой логики разрабочиков. На кой хер мне открывать оружия, которые мне не интересны, чтобы прокачать то оружие, которое мне нравится? Дебилизм, да и только.

понял, спасибо.
Адамант при каком условий открывается он?

Да, как ниже написали, 8 ключей + все остальные открытые
Через пару каток должен появиться

Раньше за 8 ключей открывался.

Там надо с Ахиллесом говорить, рано или поздно откроет. Может не сразу после боя с Аидом.
Там есть приоритеты в диалогах и нужный может просто некоторое время не появляться ред.

Вот вроде попадал на этот диалог. Но все равно спасибо, буду ждать.

Надо все оружия. У тебя их нет. Все.

Пышный самолет

Как ты Аида убил без аспектов?)

Комментарий удален по просьбе пользователя

Пышный самолет

Я убил на 32 попытке, с дважды покачанным аспектом немезис=\
Видимо я рак.

А аспекты что - адски бафают девайс?
Показалось - меняют механику использования, но не дают каких-то бешеных бафов. Я вообще о наличии аспектов узнал только после 3 или 4 убийства аида >_<

Зависит от оружия и стиля боя
Те же перчатки в секретном аспекте мне больше заходят, потому что больше дпс и можно быстро убежать
А вот то же копье не идёт в последнем аспекте, так как я чардж атаку не юзаю совсем ред.

как может аспект быть круче чем спец атака х5

Пышный самолет

Аспект немезис у меча даёт шанс Крита атаки в течении 3 сек после особого удара. Это имбовая штука

Дополню:
Допустим немезис ВЫНУЖДАЕТ игрока пользоваться особым ударом каждые 3 секунды, чтобы был баф крита.
В обычных своих прохождениях (с дефолтным аспектом) я им максимум что черепов убивал да летающих бабочек чистил.
А тут - нужно ОБЯЗАТЕЛЬНО бить особым, иначе смысла в аспекте нет.
Та же фигня с копьем, которое вешает баф на урон после круговой заряженной атаки, она мне нафиг не сдалась (трипл хит вместо неё для меня предпочтительней), но этот аспект опять ВЫНУЖДАЕТ юзать круговую.
Т.е. как бы вроде бы и баф, но подчиняйся правилам и играй не так, как привык.

Пышный самолет

Ну так ты ж выбираешь аспект под стиль игры. Я, например, его постоянно использую и мне норм.

The Well of Charon is an interactive shop that can be found in the Underworld. Temporary buffs can be purchased at the well to assist escape attempts.

Wells will not spawn during the first run on a new save, nor will they spawn in the first four chambers of Tartarus. They will also not spawn within two chambers of each other, or three in Tartarus. A Well of Charon is guaranteed to appear in the Stairway immediately following a boss.

Charon's Bone Hourglass increases the duration of Well items purchased after equipping the keepsake by an additional 4, 6 or 8 encounters, depending on the keepsake's level. The Loyalty Card, which is obtained by defeating the boatman in a mini-boss fight, will reduce the prices of Well items by 20%.

The Temple of Styx is the gateway of the Underworld, and acts as the barrier between the surface world and the land of the dead. At the back of the temple, the watchful hellhound Cerberus assumes his post, devouring any soul attempting to leave. The Temple is the 4th and final biome Zagreus must fight through in order to escape the Underworld, after surviving the perils of Elysium. This biome is structured differently than the previous three biomes of the game, featuring five wings of small chambers with rewards only offered in the final room of a wing. A full clear of the Temple of Styx will be 33 chambers.

Contents

Codex entry [ ]

'. Despite the infamy of the River Styx among surface-dwelling, still-breathing mortals, the river is not found on any map. Mortals agree it is best to discover where the River Styx originates only when brought there. Those of us who lived upon the surface and made the journey here across the Styx now know the waters cut through a carved facade of stone, its unassuming exterior concealing a vast and intricately carved temple built in praise and fear of the Master, the god of the dead. Since the temple's construction, however, it has fallen into a state of relative disrepair; perhaps the mortals who erected it were all scared off by vicious Cerberus, who once guarded the gates. But now, the place is overrun with creatures of a very different kind, bent inexplicably on defacing the entire property, much to the Master's infinite frustration.'

Residents [ ]


Layout [ ]

The Temple features a different layout than previous biomes. The first room of the biome is a hub room, which Zagreus will be returning to often as he travels here. Charon's final shop (aka the "Mega Shop") will always be found in the hub, as well as a side passage which leads to the five encounter wings.

Charon's shop will always offer a Hermes Boon of boosted rarity for 500 or an Anvil of Fates for 275 , one of two bounty resources: a Diamond (1000 ) or Titan Blood (1200 ), and four other upgrades (God Boons, Centaur Hearts, or Poms of Power). Two of his offerings will be upgraded versions of Boons or Poms with increased prices: Boons will cost 450 rather than 150 but have boosted rarity, whereas Poms cost 300 rather than 100 but increase a boon's level by 2 instead.

In order to escape Styx, Zagreus must find a Fetid Sack within the Satyr Tunnels of the temple, in order to persuade Cerberus to abandon his post and allow Zagreus past. Five wings of Satyr Tunnels open in the western part of the hub room. Each wing consists of compact and small chambers with no reward, concluding in one final larger chamber where the reward is offered. Two of the wings will always be Elite wings, offering more dangerous encounters which end with a mini-boss, and have increased rewards.

The Styx wings, with no Fated Authority used, will always offer two or three Boons, a Daedalus Hammer (if only one Hammer had been picked up prior to the Temple) and a combination of Obol, Pom of Power, and Centaur Heart rewards for the remaining wings. If Fated Authority is used on a chamber, it will not revert back to its original version if Zagreus travels down a different path instead, and returns to the hub later.

After finding the Fetid Sack, Zagreus can talk to Cerberus, who will accept it and leave the room, allowing access to the Exit Door of the Underworld. When Cerberus moves, all remaining wings of Styx will be closed, and Zagreus will no longer be able to enter them. Charon's shop will remain open, allowing for potential last minute upgrades.

Traps and Features [ ]

Traps [ ]

Styx features the most deadly traps in Hades. All of its traps deal very high damage and activate very quickly.

Guillotine traps are the most common trap in Styx. These traps drop large axes from the ceiling, which do very high damage should Zagreus or an enemy be beneath them. Networks of these axes can be linked to pressure plates in rooms, or they can automatically trigger on a loop.

Another dangerous trap in Styx is the Snake Saw launcher. These traps continuously shoot large buzz-saws across the room, in a straight line. These saws can be deflected, but cannot be destroyed, and do very high damage to anything in their path.

Styx also features poison vents on the floor, which randomly release poison clouds. These clouds can only harm Zagreus, and inflict him with a stack of Styx Poison if he lingers for too long within a cloud.

Features [ ]

Every Styx chamber contains at least one Mandragora Curing Pool, with larger rooms containing 2 or 3 of them. Mandragora Curing Pools can be used to cleanse the Styx Poison debuff from Zagreus. Curing Pools are often placed in precarious positions, usually around traps. Using a Curing Pool puts it on a very short cooldown (about 3 seconds) before it can be used again.

Additionally, Chaos Gates and Infernal Gates cannot spawn in any Styx chamber. Wells of Charon and Pools of Purging can however, albeit at a reduced rate compared to other biomes.

If unlocked, Valuable Urns (Urns which contain gold) are more frequent in Styx than in every other biome.

Unique Chambers [ ]

Styx features one unique chamber which is the "Storage Room". The Storage Room is guaranteed to spawn in one of the five wings of Styx, as a replacement for a larger final room in a wing. The Storage Room will contain that wing's room reward, as well as the Satyr Sack and a Fountain. The fountain will heal for more health than any other fountain in a run but is the only fountain in Styx. The Storage Room will not be the first wing you choose to enter.

Styx currently features no NPC room encounters, unlike every other biome in the game (not counting the hub room with Cerberus and Charon in it).

Mini-Boss Encounters [ ]

Styx features four potential mini-boss encounters, which only spawn as the final room of an elite wing. Up to two of these can be encountered in a run. The mini-boss encounters of Styx are an upgraded Dire Bother, Snakestone, Gigantic Vermin, or Satyr Cultist, with various Styx enemy reinforcements. These variants will have a different appearance, increased armor and health (more than a typical Elite of the same type) and improved attacks. While alive, these Dire enemies will continue to spawn enemy reinforcements up to a cap. These encounters end when all enemies in the room have been defeated, including all remaining enemy reinforcements. Their reward is always the reward of the wing they were found in (which will be of increased quality).

  • The mini-boss Bother spawns in a rhombus chamber with Snake Saw launchers and Gigantic Vermin reinforcements. It attacks by launching multiple deadly explosives in a circle around itself, leaving little room for safety between poison puddles and AoE damage.
  • The mini-boss Snakestone spawns in a large rectangle chamber with a large chasm through the center and Satyr Cultist reinforcements. It attacks by shooting lasers in 360 degree around itself, while cultists use poison darts to flush Zagreus out of cover.
  • The mini-boss Gigantic Vermin spawns in a narrow multi-level chamber with pressure-plate axe traps and Bother reinforcements. It attacks by spewing large poison puddles and lunging at Zagreus very quickly.
  • The mini-boss Satyr Cultist spawns in a small chamber with almost no cover and Crawler reinforcements. It attacks by shooting multiple poison darts at a time.

If the pact Middle Management is active, two different mini-bosses will appear in each encounter instead of one.

Boss Encounters [ ]

There are only two bosses to be found once the player reaches the temple, one inside the temple itself, and another one, after Zagreus leaves for the Surface. One of them, which can be found inside the chambers, is the Tiny Vermin, a much stronger version of the regular Crawler. The Tiny Vermin attacks much faster than its regular counterpart, deals a lot more damage, and has 10,000 health.

The second boss of the area and final boss of the game is Lord Hades himself. He can be found in the Surface, once the player gives Cerberus the Satyr Sack and goes through the final door. He will talk briefly to Zagreus before initiating combat. His boss fight consists of two phases.

The reward for this encounter is a Titan Blood bounty if the player meets bounty conditions, either through first victory against the boss or Heat Levels through the Pact of Punishment. Otherwise, it is a Darkness drop. By default, this drop is 250 Darkness, which can be affected by boons and bonus effects.

Once the Final Boss is defeated and the reward accepted, a path will be revealed to escape the entrance of the Underworld and Zagreus can finally travel to the surface world. However, prior to release 1.0 of the game, this led to an end game cutscene which narrated a potential way for Zagreus to die on the surface world, and returned him to the House of Hades with a congratulating message from the development team.

Enemies [ ]

These are all the enemies that can be encountered in any Temple of Styx chamber. All of these enemies can also appear as Elites, giving them armor and occasionally upgraded attacks.

Additionally, has very few hitpoints, and can be dispatched in one hit (two hits if Elite).


Стигийский лодочник

Родственники

Никта (мать)
Танатос (младший брат)
Гипнос (младший брат)
Хаос (дедушка)

Принадлежность

Актёр озвучки

Логан Каннинкхам

Харон


Локация

Вид атаки

Здоровье

Базовый урон

Харон - лодочник реки Стикс, ответственный за переправу умерших душ через реку в Подземный мир. В греческой мифологии ему требовался один обол в качестве платы за свои услуги, иначе душа, о которой идёт речь, была бы оставлена скитаться по берегам Стикса в течение ста лет.

Услуги Харона в игре, к сожалению, намного дороже; он действует как владелец магазина игры, продавая Загрею различные бонусы, предметы исцеления и дары в обмен на оболы, которые он собирает во время своей попытки побега. Его можно найти в залах с предварительным просмотром, показывающим коричневый мешок, обычно примерно в середине каждого биома перед встречей с мини-боссом и в предпоследнем зале биома, перед встречей с боссом.

Он также управляет колодцем, который можно случайно найти в Подземном мире.

Содержание

Симпатия [ ]

Если дать нектар, Харон даст вам Костяные песочные часы, которые увеличивают продолжительность предметов, продаваемых в колодце Харона.

Показатель сродства Харона максимален на уровне 7 сердец.

Кодекс [ ]

. Стигийский лодочник - крайне разносторонняя личность, но я боюсь, что он не любитель долгих бесед. Я пытался завести с ним разговор, но, вероятно, был недостаточно настойчив. Хотелось бы знать, откуда у него находится время слоняться туда-сюда, чем он иногда любит заниматься. Казалось бы, будучи проводником недавно умерших, он должен быть постоянно занят. Но каким-то образом он находит время на то, чтобы собирать безделушки и продавать их нам, руководствуясь причинами, известными лишь ему самому. Наверное, у лодочника есть определённая цель, но для меня она непостижима, как и его загадочная манера поведения. Я предпочитаю думать, что он служит цели ещё более высокой, чем владыка.

Мешок с 300 оболами Харона случайно появляется у Харона за спиной при некоторых обстоятельствах. Он появляется только в магазинах на полпути через биомы, а не непосредственно перед боем с боссом, и требует, чтобы вы победили финального босса хотя бы один раз. Вероятность его появления составляет 22%. Если игрок украдёт мешок, Харон отправит Загрея в комнату в Галерея [ ]

Читайте также: