Guild wars 2 deadeye гайд

Обновлено: 05.07.2024

The community gave this build a rating, making it top-tier: Great.

Designed for:

Expansions required:

Overview

A condition DPS build for Deadeye. Higher DPS than Daredevil, but can be awkward to use in actual encounters and does not gain the powerful stolen skills.

Skill Bar

Pistol/Dagger Healing Utility Elite

Utility Skills

  • can be used on bosses that move too much to reliably hit with .

Elite Skills

  • Use for fights that have breakbars.

Specializations

[&DQUcGyw3Oh0MAQwBLwEvAT4BPgELAVUBKAAoAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA=]
  • for slightly higher DPS if you think you'll be dodging a lot.
  • for better personal DPS when group boon uptime is poor.
  • if you need to bring as you won't have a cantrip in this case, and will allow you to build up malice stacks faster if your rotation is disrupted.

Equipment

Superior Rune of the Nightmare Malign +9 Agony Infusion

can be used instead of at a tiny DPS loss, and are much easier to obtain.

Consumables

Usage

After hitting a target with , it flips to become for four seconds.

Your goal is to quickly build up seven stacks of malice and 15 stacks of with and , then stealth to use and reset.

Opener

The third use of in the opener is just to guarantee that we reach seven malice stacks in case or don't crit, so you can interrupt the cast with .

Use in the opener to build up stacks faster. During the loop you can prioritise your stolen skill (all deadeye stolen skills grant stealth if used when above five malice stacks).

  1. x3
  2. Stolen skill, or
  3. repeat

Prioritise to gain stealth if you don't have a stolen skill available, or if you messed up and Revealed yourself.

Notes

  • If you jump immediately after using such that the attack hits while you are in the air, then the shadowstep will not trigger, which can be very useful!
  • Use Weapon swap, → , venoms and off cooldown. Make sure to only use and between steps 1 and 2 in the loop, otherwise you might miss your chance to use .
  • If the phase goes on long enough that you run out of initiative, use at step 4 in the loop to recover.
  • Try to only use venoms while four other allies are in range, or their potential will be wasted. Allies includes Mesmer clones, Necromancer minions, and Ranger pets.
  • You can pre-cast venoms on allies if you know the encounter will start within 24 seconds.

Spec image Deadeye.jpg

Являясь по сути своей наемниками, Снайперы преследуют и отмечают свои цели, а также порождают к ним злобу, увеличивая по ним урон и изнуряя вредоносными эффектами. Они используют ружья для точных убийств.

Снайпер (Deadeye) – это элитная специализация вора, которая фокусируется на колдовстве и умении Метка снайпера (Deadeye's Mark). Она также позволяет вору использовать ружье.

Содержание

См. также: Список умений вора

Когда у вора выбрана элитная специализация Снайпер, его Кража (Steal) заменяется Меткой снайпера (Deadeye's Mark), которая дает злобность при атаке против отмеченной цели. Также стандартные атаки невидимки заменяются на улучшенные версии.

Уровень 1

Halmi Hammerfell

Doobroosh

Квагган получает бафф под названием Hormonal Imbalance, который увеличивает его размеры и позволяет наносить больше урона каждый раз. когда вы наносите удар по нему. Бафф исчезает, если вы не бьете его некоторое время. Используя дальние атаки вы можете просто кайтить его, если же вы предпочитаете ближний бой, то просто переставайте его бить на некоторое время.

Windcaller Kieldia

Призывает кучу торнадо, которые сбивают вас с ног. Их количество постоянно увеличивается. Вам потребуется увертливость и мощный урон, чтобы победить этого противника. Также вы можете использовать стабильность (stability) чтобы избежать падений от торнадо.

Финальный босс 1 уровня. У вас больше времени на бой, а награда будет выше, если вы победите её

Lethal Solar Flare Attack (летальная атака), Invulnerable While Blazing Light Active (неуязвима, пока активен Blazing Light)

В начале боя у неё будет аура, полностью поглощающая урон. Вам нужно завести её в один из теневых колодцев (черные круги на полу), чтобы убрать ауру. После этого колодец исчезнет, т.ч. вам придется перейти поближе к другому, прежде чем она использует Solar Flare. Во время боя аура может появляться повторно, т.ч. вам придется повторять эту процедуру

Уровень 2

Tyra Rageclaw

Наносит урон, который увеличивается чем меньше здоровья остается у босса. Босс достаточно прост.

Masticus

Очень много здоровья. Орбы дают игроку blood rage.

Соберите 25 орбов, чтобы получить 25 стеков Bloodlust, чтобы получить достижение Savage Brute. Чем больше стеков наберете, тем выше ваш урон, поэтому следите, чтобы ваши животные или клоны не убили Masticus до того, как вы наберете 25 стеков.

Salazan

Crew of the Ravenous – финальный босс

  • Captain Barricus – Inspires Crew Members (вдохновляет членов команды, дает им swiftness, might и fury), Дает союзникам Swashbuck’s Daring после гибели (периодическая атака с уклонением).
  • First Mate Gaets – Высокий урон, дает союзникам Envenomed Blades после смерти.
  • Master Gunner Adil – Вызывает пушечные выстрелы, после гибели дает союзникам Ace in the Hole (вооружает их пистолетами).
  • Stitches: Лечит союзников, дает Good Nutrition (регенерация каждую секунду) союзникам после гибели.

Уровень 3

Subject 7

Разделяется на oozes когда получает урон. Новые oozes лечат его, если находятся рядом, так что старайтесь отталкивать его от них.
Вы получите достижение Blobs, Schmobs, если сможете убить Subject 7 не убивая других мобов.

Deadeye Dunwell

Strugar and Chomper

  • Strugar: разбрасывает delicious meat (вкусное мясо), использует Caladhog (урон увеличивается на 200%) после смерти Chomper
  • Chomper: Ест delicious meat, получает Meaty Rage (на 200% увеличивается урон и скорость передвижения) после смерти Strugar.

Liadri the Concealing Dark

Очень сложный двухфазный бой. Рекомендуется съесть Orrian Truffle или Meat Stew, которые позволят вам чаще уклоняться.

Фаза 1: В первой фазе она неуязвима, пока вы не бросите в неё три Orbs of Blazing Light. Чтобы появились орбы, вам необходимо заманить Vision of Mortality (ходячие бомбы, которые убьют вас моментально) в белый вихрь на земле. После этого вам нужно будет подобрать Orb of Blazing Light и кинуть в неё, чтобы снять 1 стек баффа.

В это время Liadri будет атаковать вас Necrotic Grasp, наносит урон в районе 1.5-3 тысяч за удар (можно заблокировать умениями с projectile reflect). Также на земле будут появляться красные круги, Shadowfall, они взрываются через 4-5 сек. после появления у моментально убивают, если вы не выйдите из зоны действия. Если у вас есть умения, позволяющие избежать атаку или дающие неуязвимость, вы сможете избежать смерти. Или же стойте в центре комнаты, чтобы вам было куда бежать.

В дополнение ко всему этому веселью, она будет вызывать орбы, Cosmic Rift, которые отбрасывают вас. Они умирают от одного удара, так что их можно использовать в случае смерти.

Кроме того, иногда она полностью ослепляет вас, так что вы не видите круги Shadowfall. Испольуйте в этот момент умение с неуязвимостью или начинайте уклоняться через пару секунд после ослепления.

Фаза 2: После того, как вы снимаете её неуязвимость, она сразу же нападает на вас. shadowfall покрывает буквально всю комнату, оставляя всего пару безопасных уголков. Так что вам нужно убить её до того, как она убьёт вас..

The community gave this build a rating, making it second-tier: Good.

Designed for:

Overview

This PvP Deadeye Rifle build takes Thief's role of outnumbering to the extreme, potentially bursting targets down in mere seconds.

Skill Bar

Rifle Healing Utility Elite Sword/Dagger

Slot Changes

If you don't need the cleansing and extra endurance of , it can be replaced:

  • - better burst setup. In the burst combo use it before .
  • - stronger bursts.

Template Code

[&DQUcJiwnOiUKAYUAIBcAAFgAAABXAQAAnwEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA=]

Specializations

  • is also a viable option if you value raw damage more than utility.

Specialization Changes

Replacing Deadly Arts with Shadow Arts makes the build more forgiving to play, but sacrifices quite a lot of burst damage. When playing this version, replace Sword/Dagger with Dagger/Pistol:

Equipment

Superior Sigil of Separation Deal 5% extra damage to targets more than 500 distance away. Superior Sigil of Energy Gain 50% of your endurance when you swap to this weapon while in combat. (Cooldown: 9s) Superior Sigil of Exploitation Deal 5% extra damage to targets below 50% health. Superior Sigil of Compounding Deal 1% extra damage per condition on your foe. Superior Rune of the Scholar (1): +25 Power (2): +35 Ferocity (3): +50 Power (4): +65 Ferocity (5): +100 Power (6): +125 Ferocity, +5% damage while your health is above 90%. Marauder Amulet +1050 Power +1050 Precision +560 Vitality +560 Ferocity

Usage

Elite specialization basics

  • is replaced by , which has greater range but also a cast time. We're still going to refer to this as steal.
  • Stolen skills are also replaced by new ones for each profession, although these are much less situational and can be used more freely. One thing to note is that you cannot pick the target freely for the new stolen skills, they will always be used on your marked target (even if they are in stealth, which can be useful for finishing off low HP stealthed targets).
    • If you want to know more about these skills, here's a list of them from the official wiki.
    • Your specialization resource is called Malice. It's built using attack skills with initiative cost on your marked target and you can have up to 5 stacks of Malice, each increasing your damage by 3%. Stealth attacks such as consume Malice and are further empowered based on the number of Malice stacks.
    • At the 5 Malice threshold stolen skills such as grant Stealth on activation, which is going to be their primary purpose - but be wary that they also do damage, so if you were already in stealth these will reveal you instead. There is a workaround for this however: stolen skills need line of sight (LoS) to deliver damage, if you intentionally break LoS then you can use them for the stealth without drawbacks.
    • Start fights with to begin passively building Malice.
    • provides easy stealth access on rifle, the only limiting factor will be endurance.
    • recharges . Use it when you either run out of initiative, have to switch targets, or need to interrupt via .
    • is easily the most versatile skill in the build. Couple of applications include:
      • Extending the reach of rifle by 1200 range instantly.
      • Escaping from melee, and then doing it again with when they get close.
      • Stomping downed opponents with Shadowstep ⇒ Shadow Return.
      • Breaking stun and cleansing conditions.
      • is good for more than just cleansing conditions or boosting your precision, its active effect restores an entire dodge roll's worth of endurance which can be turned into stealth.
      • is primarily a defensive elite. The rather lengthy evade frame with increased movement speed makes it an excellent panic button when you're being focused by the enemy team.
        • Note: skills like or are able to interrupt Dagger Storm, so don't be completely careless.

        Main weapon set. Burst, mobility, easy stealth access.

        • Rifle technically has 10 skills, but most of them won't be used much or at all.
        • The basic game plan is the following: spam until you reach the Malice cap, then enter stealth and follow up with a .
        • swaps your rifle skills for more powerful ones, but makes you stationary (this can be cancelled with the same button). You can still dodge roll, teleport, and without breaking kneel. Kneeling is a very greedy playstyle and most of the time you won't have the luxury to use these skills, so stick to your spam. If you do get the chance to use it, build Malice with either of the following skills:
          • (TRB) will be the main skill to spam on the weapon, this is where most of your damage comes from, not to mention Might and Malice stacking.
          • can be used either to set up burst with the Immobilize, or as a cheaper way to reach the Malice cap (Spotter costs 3 Initiative and gives the same amount of Malice as the 6 initiative TRB). The boons provided are also quite good.
          • is basically the of this build when it comes to mobility, but that's just one aspect of it. In combat this serves as a spammable condition cleanse or even combo tool for stealth access when used in a smoke field.
            • We recommend that you set up a bind for "about face" (Options ⇒ Control Options ⇒ Movement). This makes it easier to teleport forward with this skill using the following sequence: about face ⇒ ⇒ about face.