Generation zero как открыть закрытые двери

Обновлено: 01.06.2024

7 мая. 2020 в 6:15 Vesslan bunker, locked door?

Is there any way to open Vesslan bunker door at 1523,3885? It is south, across the large hallway from the war room/storage box. I have completed the mission there, restored power, cleared all the enemies but the door stays locked. Do I need to do the whole command bunker quest (all bunkers) or should this be openable somehow?

I am not sure anymore because my progress is completely messed up from playing multiplayer once so doors may be bugged to hell.

7 мая. 2020 в 6:48 not sure man haven't reached there yet
7 мая. 2020 в 6:49

I've read people saying that this is a bug and can be unlocked by fast travelling away then back again. I've read others saying that this maybe opened by a button somewhere in the world (probably another bunker) or that it unlocks when finishing a mission (main or side). I played through for several days on an XBOX with a friend and noticed at some point that the door did become unlocked somehow but I'm pretty sure you stumble across it sooner or later. I can't remember what level we got up to but it certainly wasn't as high as level 20 (maybe level 12ish) but we did run the main missions (we stopped before the air port one) but had collected and done a few side missions. I do vaguely remember a strange button that was supposed to unlock something but can't remember what that was now. Bugs stopped us playing any further and we started again but then my XBOX @ 1.5 months old decided to stop working and my friend doesn't have a PC so I'm playing solo and haven't got nearly as far as we did (so difficult by yourself. maybe 'slow' is a better word to use over difficult).

I wish I could give you a better answer but the first time we played everything was new so discovering stuff all the time. I'm trying to play through so I'll post back if I find that button again.

Something tells me it's around the base with the missiles, there's a train track that's got a train derailed on it. I can't pronounce the Swedish names for these places most of the time so I just ignore them otherwise I might have been able to give you a name for the place. I don't know if the button is in there or close by (as in a mission somewhere) but that was when we started looking for a door(s) that should have been unlocked. I think most bases have a mysterious door that is locked (in all big bunkers maybe)


Paxton_Fettel
спс,а в какой специализации вора находится перк?
Или в специфике надо искать?


Искусные руки нужны, вкачать их можно за уровни влияния в ветке хитрость или как то так


ясно,спасибо ребятки!


Мистер Smoke
Что бы открыть запертые двери нужен персонаж класса разбойник либо самому им быть.
Для того что открыть искусные замки нужна специфика инквизиции при Лелиане "Искусные руки".


nixxxxon
Графика замечательная (все на ультра, 4К), особенно деревья, кусты черники. игра света и тени. ландшафт и в конечном счете размер карты. Смахнув слезу умиления - как у себя на хуторе побывал (Эстония, острова).
По поводу сохранений: какие к чертям сохранения - движок сетевой (даже в сингле), скажите спасибо, что хоть амуниция и атрибуты сохраняются.
Сюжет: для любителей читать книжки/записки может и ничего, но для любителей экшен - отсутствует.
Что касается багов и вылетов: ни разу не столкнулся ни с тем, ни с другим (правда я только-только закончил обследовать Нора Сальтольмен)

PS: Собственно говоря, игра очень похожа на демонстрацию технических возможностей движка и я могу сказать, что потенциал огромен, жаль будет если его похерят.
Вообще скучновато: "мыши плакали, кололись, но продолжали жрать кактус".


Игруха кривая - не работающие квесты, жрёт очень много ресурсов видеокарты, единственная игра которая превращает "ПеКа" в топовый обогреватель.

Наконец-то почти прошел, теперь окончательный вердикт:
1) Баги с квестами есть, но они вроде бы и не баги, надо внимательней читать и собирать предметы - иногда для завершения квеста (и правильного начала другого) требуется собрать предметы/добычу (квестовый предмет может быть помечен как добыча. ). Этот пункт считаю важным, тк некоторые утверждают, что достаточно собирать задания, а предметы и добычу можно пропускать - будьте внимательны. Например: Церковь Ибохольмен - внутри, при входе висит плакат, если его не прочитать не начнется квест "Ферма". этот плакат помечен как добыча.
2) После последнего обновления (17.04.2019 Steam, до этого обновления с багами не встречался) пропали статы на одежде, а так же некоторые ящики/оружие не открыть и не подобрать из-за того, что изменилась сетка их расположения (выше/ниже предыдущей позиции, в итоге они могут застревать в стенах/деталях кузова грузовиков)
3) После последнего обновления появились вылеты (до этого ни разу вылетов небыло), особенно если к вашей игре кто-то подключается.
4) Столкнулся со странным багом (не всегда, но бывало): если ко мне кто-то подключился, то машины убиваются с одного выстрела (даже из пистолета). можно спокойно разгуливать по полю, поливая всех свинцом направо и налево, как только от меня отключились - по старинке, чтобы завалить большую машину, надо весь боекомплект истратить, да и то может не хватить и придется улепетывать подальше.

Вердикт: скучно, но затягивает. Жаль нет NPC, читать посмертные "записульки" ни какого интереса.

Что касается нагрузки на ПК: у меня проблем нет 1080 Ti SLI (Founders Edition) - не завывают в 4К, в отличие Ghost Recon: Wildlands

5 ноя. 2019 в 10:56 Some Saltholman and Vesslan doors are locked. Bug or not?

Even after powering up Vesslan and getting inside Saltholman bunkers there are some doors locked with red light on the lock. One in Vesslan and few in Saltholman. Is it bug or I just haven't found something?

Thanks in advance.

5 ноя. 2019 в 12:05 In pretty much every bunker i found there are a few doors which i can't open..
Either a bug or something that gets added later. 5 ноя. 2019 в 16:58 These doors usually opens when power is restored (find a room with power generator and big red button to switch power on). Some doors also opens during storyline after completed missions. Some doors with scanners in military bases require keycodes - often carried around by bots who wander nearby or military corpses may have them. Отредактировано Krotow (LV); 5 ноя. 2019 в 17:01 5 ноя. 2019 в 17:56 I got the Sorken Bunker that was previously powered on and war room checked. Now its locked and dark in safe room. Bar codes don't work anymore. Sorken is completely shut out. What gives? 5 ноя. 2019 в 18:52

I was wondering about this too. Most annoying is the door just across the big hall you are in after leaving Vesslan saferoom.

I'm wondering if my game is completely borked due to the incessant and unstoppable crashing that happens every 2-20 minutes with the only extremely rare multi-hour session.

Perhaps the game crashed without saving whatever was necessary to keep the doors unlocked.

Or perhaps the script that unlocks them resets later just like all the doors and things reset after a reload, but since the unlock trigger was mission based and you can't go back then it can never be re-opened? Or maybe it's supposed to be this way for some reason only the developers know.

Читайте также: