Final fantasy 14 ганбрейкер гайд

Обновлено: 02.07.2024

Square Enix вернула коллаборационное событие A Nocturne for Heroes, уже проходившее в MMORPG Final Fantasy XIV. В ходе него у игроков есть возможность пройти специальную квестовую линию, чтобы получить в награду Регалию (Regalia Type-G) из Final Fantasy XV. В игре данный автомобиль является маунтом, вмещающим четырех игроков.

Помимо основного транспортного средства Ноктиса и его друзей из 15-й части серии, событие позволит получить и другие подарки. Среди них: комплект костюмов принца Люциана, прически и другое.

Событие продлится до 18 октября 17:59 (МСК), так что у вас полно времени. Чтобы принять в нем участие, необходимо начать квест The Man in Black, поговорив с Kipih Jakkya в Ul’dah — Steps of Nald (X:8.5 Y:9.7). Однако перед этим вам нужно достичь 50-го уровня и завершить задание основного сценария The Ultimate Weapon.

Третье крупное расширение Shadowbringer для MMORPG Final Fantasy XIV уже доступно. Вместе с ним в игре появились два совершенно новых класса, Gunbreaker и Dancer, которых придется разблокировать в ходе ваших странствий. Как и в случае с остальными классами, для их открытия от вас понадобится выполнения определенных действий, а также соответствие требованиям. В данном гайде мы расскажем вам, что именно нужно сделать, чтобы получить возможность сыграть за Gunbreaker и Dancer.

Как разблокировать класс Gunbreaker

Гайд: «Как разблокировать классы Gunbreaker и Dancer в Final Fantasy XIV»

Прежде чем вы начнете, вам нужно знать две главные вещи. Во-первых, ваш персонаж должен быть либо последователем войны (Archer, Gladiator, Lancer, Marauder, Pugilist), либо последователем магии (White Mage, Black Mage, Summoner, Scholar, Astrologian, Red Mage, Blue Mage). Во-вторых, вы должны докачаться как минимум до 60 уровня для выполнения классового квеста. Если вы соответствуете обоим требованиям, значит вы готовы. Отправляйтесь Gridania и поищите там NPC по имени God's Quiver Bow. Вы можете найти его на карте в координатах X 11.5 и Y 11.9.

Когда вы познакомитесь с ним, у него для вас появится совершенно новое задание под названием Makings of a Gunbreaker. Сам по себе квест довольно прост, поскольку все, что вам предстоит делать, это помогать другому Gunbreaker'у в миссии сопровождения. После этого он предложит присоединиться к его группе и обучить вас.

Примите его предложение, и вы получите Soul of the Gunbreaker, официально сделав вас представителем нового танкового класса. Кроме того, вы также получите пистолет-пулемет High Steel Gunblade, а также Outsiders Attire Coffer, который содержит одежду специально для класса Gunbreaker.

Как разблокировать класс Dancer

Гайд: «Как разблокировать классы Gunbreaker и Dancer в Final Fantasy XIV»

Как и в предыдущем случае, перед началом вам нужно знать две главные вещи. Во-первых, ваш персонаж должен быть либо последователем войны (Archer, Gladiator, Lancer, Marauder, Pugilist), либо последователем магии (White Mage, Black Mage, Summoner, Scholar, Astrologian, Red Mage, Blue Mage). Во-вторых, вы должны докачаться как минимум до 60 уровня для выполнения классового квеста. Если вы соответствуете обоим требованиям, отправляйтесь в Limsa Lominsa. Перейдите в Lower Decks, чтобы найти там NPC по имени Eager Lominsan, координаты которого на карте X 9.8 и Y 12.

Подойди к нему и возьмите у него задание Shall We Dance. Маркер квеста приведет к одному из мостов, где вас попросят посмотреть на таннет Dancer'а. Поговорите с ним после завершения этого небольшого представления, и он научит вас быть Dancer'ом.

Согласитесь с его предложением, и вы получите Soul of the Dancer, официально сделав вас представителем нового класса, специализирующегося на нанесении урона. Кроме того, вы также получите оружие High Steel Chakram, а также Sofsteppers Attire Coffer, который содержит одежду специально для класса Dancer.

The Hrothgar of northern Ilsabard have passed the art of the gunblade from one generation to the next. The weapon itself combines a sword with a firing mechanism, emitting a range of magical effects by utilizing aetherially imbued cartridges. Originally employed by Queen Gunnhildr's personal guard, they were once known as "Gunnhildr's Blades" and differ greatly from the similarly named weapons used in the Garlean Empire.

All descriptions are based on action attributes and bonuses attained by level 80.
For further details on changes to actions, please refer to the patch notes.

Actions & Traits

Job Actions


Keen Edge



No Mercy



Brutal Shell



Camouflage



Demon Slice



Royal Guard



Lightning Shot



Danger Zone



Solid Barrel



Burst Strike



Nebula



Demon Slaughter



Aurora



Superbolide



Sonic Break



Rough Divide



Gnashing Fang



Savage Claw



Wicked Talon



Bow Shock



Heart of Light



Heart of Stone



Continuation
Job Quest



Jugular Rip



Abdomen Tear



Eye Gouge



Fated Circle



Bloodfest



Blasting Zone


Role Actions

Role actions are abilities common to classes and jobs with the same role.


Rampart



Low Blow



Provoke



Interject



Reprisal



Arm's Length





Shirk


Trait


Tank Mastery



Cartridge Charge



Enhanced Brutal Shell



Danger Zone Mastery


Combos

Performing actions in a certain order increases potency and applies combo bonuses.

Combo Sequence

Effect




Recovers HP while also granting a damage-nullifying barrier to self and adding a Cartridge to your Powder Gauge.



Hits multiple enemies while also adding a Cartridge to your Powder Gauge.







Expends a cartridge to deal high damage. Upon learning the job quest action Continuation, additional actions can be used with this combo.

Job Gauge

Powder Gauge

Upon learning the action Royal Guard , a symbol will appear on the screen indicating when it is in effect. Royal Guard increases enmity gained from using other actions.



Upon learning the trait Cartridge Charge , the symbol which indicates the use of Royal Guard will change to also display the Powder Gauge .

The Powder Gauge displays the number of cartridges in your gunblade, which are acquired by using combo actions such as Solid Barrel and Demon Slaughter (acquired at level 40). Cartridges can then be used to execute several actions such as Burst Strike (acquired at level 30) and Gnashing Fang (acquired at level 60).

Simple Mode

Royal Guard (Active)

The gauge cannot be displayed in simple mode until learning the trait Cartridge Charge at level 30.

All descriptions are based on action attributes and bonuses attained by level 80.
For further details on changes to actions, please refer to the patch notes.

For further details on changes to actions, please refer to the patch notes.

With this guide we hope to provide everyone with an in-depth introduction to our newest Tank, Gunbreaker.

Gunbreaker brings forth a new distinct niche on the Tank front with a rather unique, involved and nuanced rotational gameplay experience, while also providing rather unconventional mitigation and healing assistance to their healers. While not overtly sporting any obvious heals like Clemency (Paladin) or standalone shields like The Blackest Night (Dark Knight), what Gunbreaker offers is a moderate middle ground between the two.



Gameplay Overview


Solid Barrel ), the completion of the standard area-of-effect rotation (Demon Slaughter ) or the use of an oGCD (Bloodfest ).

Specific to Gunbreaker is a rather unique weave-y rotation with a not-insignificant emphasis on oGCD usage and weaving. This is due to the presence of a considerable amount of oGCDs within Gunbreaker’s rotation, such as Blasting Zone, Rough Divide, Bow Shock, and the Continuation oGCDs from the Gnashing Fang combo.

By Aletin Ves’ser (Tonberry)


Openers, Rotation and Theory

Commonly Used Terms


Cartridge Neutrality

Cartridge neutrality is a crucial term to understand to grasp the gameplay nuance of Gunbreaker.

In simple terms, when a rotation is said to be cartridge neutral, it is that the net gain or loss of cartridge charges in the rotation is zero. Any rotation with a net gain of cartridge charges is known as cartridge positive, and any rotation with a net loss of cartridge charges is known as cartridge negative.

GCD Desync

Within common parlance you may come across the term GCD Desync with regards to picking Skill Speed tiers below or above 2.40s GCD. As elaborated below the reason for picking a 2.40s GCD is to provide a sweet spot of 25 GCDs per minute for a quantifiable replicable 60s rotation.

Consider that 25 repetitions of a 2.40s GCD would total 60.00s in their entirety.
Likewise, 25 repetitions of a 2.38s GCD would total 59.50s in their entirety.
Of course, 25 repetitions of a 2.42s GCD would total 60.50s in their entirety.

With an offset of only 0.02s in your GCD either way, a 60-second rotation would have a drift of 0.50s either way, and after only 5 minutes it would cause a desync of an entire GCD from the hard 60s cooldown of No Mercy, our most important buff. Over a long enough period this can pose a problem, where No Mercy would not cover the entirety of a burst window, and therefore it is only recommended that differing Skill Speed tiers be used only to mitigate the effect of latency on your own GCD drift. Where your own 60-second rotation at 2.40s (standard conditions) might take longer than 60 seconds, a shorter GCD will help to bring your GCD usages in line.

There are, of course, builds that deviate significantly from this 2.40s rule of thumb. Of course, each build has their own merit, and it will be a tad difficult to explain reasoning here, therefore please send questions to the Balance.

Читайте также: