Eve online реакции гайд

Обновлено: 04.07.2024

Соответствующие лунные материалы:
Каждая реакция определяет, какие материалы требуются на входе и какие появляются на выходе. Вам необходимо иметь Moon Harvesters производящий материалы с луны (смотрите гайды по скану лун и добыче материалов с лун) или работающий Silo с теми же материалами.

A Reactor Array
Это такая фиговина которая изменяет материалы в промежуточные звенья.

An output silo
Необходимо иметь Silo для хранения материалов выхода после реакции также как и для входных материалов, расположение которых конкретно не надо указывать. Silos должны быть offline когда материалы кладутся в них или берутся из них.

A Simple Reaction
Simple Reactions позволяет Reactor Arrays изменять входные материалы в промежуточные на выходе реакции.

A coupling array
Это маленькая фигня которая направляет материалы из Silo в Reactor. Их использование не обязательно, но если их не использовать, то реакция будет потреблять большее количество материалов, чем указано.

Сложные материалы
Производство сложных материалов практически такое же как и простых, лишь с небольшими различиями:
• Необходимо иметь БПО сложной реакции.
• Простые материалы являются входными условиями реакции в Reactor сложные на выходе.
Соединения осуществляются таким же образом как и описано выше для простых материалов.

девблог от 24.08.2017!

Как было сказано в статье о намеченных на эту зиму перерабатывающих комплексах и будущих изменениях в ходе разработки лун, команда Five-0 с радостью представляет вам подробности, касающиеся всех и всяческих реакций, ведущихся в промышленных процессах.

Ведение реакций — это промышленная деятельность, в результате которой лунные материалы превращаются в более сложные компоненты, в свою очередь применяемые в различных сравнительно сложных промышленных процессах, таких как создание боевых стимуляторов, или боеприпасов, модулей и кораблей второй техкатегории. Сейчас в игре есть пять различных типов реакций, при этом каждому типу реакций соответствует отдельный химический реактор — особый блок ПОСа.

В зимнем обновлении мы уйдём от этой практики. Реакции будут проводиться ИСКЛЮЧИТЕЛЬНО в перерабатывающих комплексах «Атанор» (средний типоразмер) и «Татара» (большой типоразмер). Они будут «привязаны» к служебным модулям, пригодным для установки в эти сооружения; действовать они будут как и прочие служебные модули консорциума «Апвелл».

Новые служебные модули ведения реакций

  • Три новых служебных модуля ведения реакций придут на смену пяти типам химических реакторов, работающих с ПОСами
  • Композитный реактор (Standup Composite Reactor I) проводит простые и сложные химические реакции (для производства объектов второй техкатегории)
  • Биохимический реактор (Standup Biochemical Reactor I) проводит простые и сложные биохимические реакции (для производства боевых стимуляторов)
  • Гибридный реактор (Standup Hybrid Reactor I) проводит гибридные реакции (для производства объектов третьей техкатегории)
  • Как и всем прочим служебным модулям, для их включения и поддержания дальнейшей работы требуется топливо

Новые модификаторы реакций

Вместе с новыми служебными модулями будут выпущены новые модификаторы сооружений для повышения эффективности реакций как по времени, так и по материалам. Им придан определённый типоразмер (средний или большой); монтируются они так же, как и прочие модификаторы сооружений «Апвелл». Они будут влиять на эффективность (материалоэффективность реакций) или время (срок, за который проводятся реакции). Средние модификаторы воздействуют на одну характеристику, большие — на обе одновременно

Формулы реакций

После включения и запуска служебного модуля реакций, установленного в перерабатывающий комплекс, соответствующая служба появится в окне производства. Реакции будут проводиться по формулам реакций, наподобие того как прочая промышленная деятельность осуществляется по чертежам. Число прогонов проектов по ним будет не ограничено, как и у оригиналов чертежей; при этом формулы реакций нельзя улучшать и с них не снимаются копии.

После выпуска зимнего обновления реакции будут работать идентично прочим промышленным проектам: на входе проекта исходные компоненты в количестве X, плюс формула реакции, на выходе — готовая продукция в количестве Y.

В новой системе проекты реакций следует готовить и запускать как и любые другие промышленные проекты. Несмотря на формально неограниченное число прогонов у формул, при запуске проекта реакций это число потребуется указать, опираясь на количество доступных исходных компонентов. Как и в случае с другими служебными модулями «Апвелл» проект приостановится при отключении служебного модуля — это случится, если кончится топливо, или если сооружение войдёт в оборонный режим после уничтожения брони. Когда служебный модуль будет включен снова, проект продолжится. Демонтаж или уничтожение служебного модуля отменит все идущие проекты реакций.


Индекс стоимости проектов реакций

Проекты реакций будут влиять на собственный индекс стоимости в пределах планетной системы, определяя стоимость запуска проекта. Формула нового индекса стоимости идентична уже существующим формулам для стоимости иных промышленных проектов:


Налоги

Реакции в перерабатывающих комплексах облагаются налогом, устанавливаемым владельцами сооружений с помощью списков доступа. Этот налог устанавливается независимо от прочих проектов, выполняемых в сооружениях.

Новые навыки для реакций

Вести проекты реакций смогут все пилоты, не исключая альфа-клонов, но повысить их эффективность смогут только капсулёры с омега-статусом. Новые навыки, повышающие эффективность ведения реакций, появятся в игре заранее, до выхода зимнего обновления — у пилотов будет время освоить их к нужному моменту. Эти навыки воздействуют только на проекты реакций. Они не затрагивают работу с другими промышленными проектами (например, производство или модернизацию чертежей), и наоборот, другие навыки не влияют на ход реакций.

  • Ведение реакций (Reactions): За каждую степень освоения навыка на 4% сокращается время, требуемое для проведения реакции.
  • Массовое ведение реакций (Mass Reactions): За каждую степень освоения навыка на 1 увеличивается количество единовременно проводимых реакций.
  • Спецкурс массового ведения реакций (Advanced Mass Reactions): За каждую степень освоения навыка на 1 увеличивается количество единовременно проводимых реакций.
  • Дистанционное ведение реакций (Remote Reactions): Каждой степени навыка соответствует максимальное расстояние, на котором может осуществляться руководство. Первая степень обеспечит доступ к проектам, запускаемым на расстоянии 5 переходов через гиперворота от пилота, каждая следующая степень освоения навыка добавит к этому расстоянию ещё 5 переходов; таким образом можно достичь максимума в 25 переходов через гиперворота от пилота до проекта.

Частые вопросы ко дню запуска

Что случится с проектами реакций после планового отключения сервера в день обновления?

Они будут идти вплоть до указанного срока, но в указанный срок остановятся. Перезапустить их на ПОСе будет невозможно.

Что случится с моим ПОСом?

В указанный момент химические реакторы выключатся, но будут по-прежнему анкерованы в космосе. Включить их будет невозможно. Кроме того, будет невозможно ни произвести новые химические реакторы, ни анкеровать уже произведённые. Производство химических реакторов, идущее на момент обновления, продолжится (эти проекты не будут ни приостановлены, ни отменены), и соответствующие блоки ПОСов будут доставлены по назначению после завершения этих проектов. Анкеровка или включение этих блоков ПОСов будут невозможны.

Что вы сделаете с неработающим оборудованием?

Как всегда, позднее мы скомпенсируем капсулёрам вложения в это оборудование.

Вот и всё. Не забудьте оставить комментарий к этой статье на форуме. Удачных полётов!

Теги

производство, eve online, лунные материалы, реакции, ребаланс, tech 2

Reactions are processes through which moon ores and gases are turned into intermediate products necessary for the manufacture of Boosters, T2 items/hulls, or T3 items/hulls. Each reaction requires a Reaction Formula, which works similarly to Blueprints but cannot be researched, copied, or invented. Furthermore, reactions can only be conducted in Refineries that have the relevant reactor module installed.

Contents

Reaction Process

Reactors can only be equipped in a Refinery in solar systems with a security rating of 0.4 or lower (i.e., not in high security space). Reactors come in three variants and support the following types of reactions:

  • Standup Biochemical Reactor I - Allows reactions of k-space cosmic signature gases to create chemicals used in the production of Boosters.
  • Standup Composite Reactor I - Enables reactions with moon ores to create materials needed as part of the T2 production supply chain.
  • Standup Hybrid Reactor I - Supports reactions involving w-space Fullerite gases to create intermediate products for T3 item and ship production.

These reactor modules can be rigged for material and time efficiency using T1 or T2 rigs, though it should be noted that the rigs are specific to the type of reactor module, providing bonuses only for that type of reaction. When searching for a suitable refinery, look in the Facility tab of the Industry window and mouse over facilities that show up in the Reactions column. Look for a facility that supports (and ideally provides bonuses for) the specific type of reaction you wish you run.


T3 Refinery Lookup.jpg


Note the system cost index: this will impact the job cost. In this screen capture the facility is bonused, but not for Hybrid reactions, though it is able to run Hybrid reactions. The System cost index for reactions is calculated based on all reactions done in the refinery's system, not just on Hybrid reactions.

Again, be sure to take reaction formulae and materials to a structure that is capable of running that kind of reaction. Commonly, structures will only be constructed to accept one type of reaction, often with bonuses for that type. For instance, a structure that is capable of running Hybrid reactions may not be able to handle biochemical or composite reactions. Look carefully at your structure browser results before driving expensive materials through dangerous space.

The process for any reaction is as follows:

  • Choose Reaction formula
  • Set number of runs
  • Set input & output location
  • Choose the proper wallet, if you have access to several
  • Press Start
  • After run time has passed, press deliver


T3 Reaction Interface.jpg


The pictured reaction creates Carbon-86 Epoxy Resin from Fullerite-C320, Fullerite-C32, Zydrine, and Nitrogen Fuel Blocks. This is a hybrid reaction. The Carbon Polymers reaction formula in the picture is a composite reaction, and it is possible that the refinery running the Carbon-86 Epoxy Resin job would not accept a composite formula.

Skills

The relevant skills for reactions are as follows:

Profitability

Some portions of the industrial processes described in this article can be very profitable, but as is usually the case in EVE Online's crafting system, a player can also manage to lose isk. Players are strongly encouraged to research the specific reaction(s) they are considering prior to buying formulae, raw materials, etc. Check the market prices and the costs involved to determine whether or not the reaction is likely to earn isk, or if it would be more profitable (and less trouble) to simply sell the raw gas or moon ore products.

Acquiring Formulae

Hybrid and composite reaction formulae are seeded in NPC stations, and can be purchased in many regions of New Eden. However, biochemical reaction formulae used in Booster manufacture are not. Biochemical formulae can be obtained as drops from some low-sec cosmic signature sites (with enemy rats), or from a null-sec "Gas" site that is really a combat site with rats and data cans. See Chemical Labs for a list of sites that may drop a biochemical formula. Blueprint copies to turn the reaction products into consumable Boosters can be bought using loyalty points at pirate faction stations.

Hybrid Polymer Reactions

This is the process by which the fullerite gases mined in wormhole space are transformed into Hybrid Polymers, which can themselves be transformed into Hybrid Tech Components in the manufacture of T3 ships. In addition to fullerite gases, these reactions also require the appropriate type of fuel blocks and minerals from standard asteroid ores.

After the reaction process the Hybrid polymer produced will typically have 40% or so of the feed materials volume, depending on the exact reaction and on the facility ME bonuses.

Materials

  • Polymer Reaction Formulae are seeded on the NPC market under Reactions > Polymer Reactions. As with other reaction formulae these cannot be researched.
  • Fullerites are obtained by harvesting gas sites in w-space. See Fullerenes for more details. Fullerites are bulky and shipping large quantities of these gases may become challenging.
  • Minerals are obtained from mining standard ores (either from Ores sites in w-space, or asteroid belts in k-space). Compared to Tech 2 manufacturing, very little minerals are actually required to manufacture Tech 3 ships and subsystems.
  • Fuel blocks are also required. These can be manufactured from ice and PI commodities or purchased on the market.

Hybrid Reaction Formulae

Hybrid reactions are organized as follows, with 100 units of each Fullerite gas required as inputs, along with 5 of the appropriate fuel blocks:

Biochemical Reactions


Industry map of drugs. Manufacturing of improved and strong drugs requires multiple raw gas sources.

Boosters are manufactured from mykoserocin and cytoserocin gas harvested from clouds in cosmic signatures found in known space. These signatures only spawn in specific regions of New Eden. See Nebulae for some known nebula locations. These gases are distinct from the fullerite gases found in wormholes, which are used to create T3 ships and subsystems.

Processing gas

Gas must be processed into pure booster material before the final product is created. This is done using reactors at a refinery structure.

Pure boosters use Simple Biochemical Reactions at a Standup Biochemical Reactor I. Besides the gas, the reactions also require an additional unit, which varies based on the grade of the booster. Synth reactions use mykoserocin gases and consume Garbage, while Standard reactions use cytoserocin gases and consume Water. Improved reactions yield 12 units of product while using 20 units of either Spirits or Oxygen plus two 15-unit Standard inputs and 5 fuel blocks, depending on the exact product. Strong reactions also produce 12 units, requiring 20 units of Hydrochloric Acid, plus 12 units of an Improved material, 15 units of a Standard material, and 5 fuel blocks. Inexplicably, the Pure Strong Frentix Booster reaction formula requires 100 units of Hydrochloric Acid.

The schematic of biochemical reactions at right is drawn for Standard boosters, using cytoserocin gases. The schematic is mostly the same if using mykoserocin gas to create Synth booster materials, except that there are no "Improved" or "Strong" grade Synth boosters. Only Standard booster materials can be further refined to make the higher grade booster materials.

Booster creation

Consumable Boosters themselves are created as a normal manufacturing job in the industry window. This has no security requirements, and can be done in high security space. Manufacturing the final booster product requires the pure booster material of the desired grade, megacyte, and an appropriate blueprint.

See the separate article on Medical boosters for more in-depth information regarding the manufacture and use of boosters and cerebral accelerators.

Composite Reactions

Components are made using moon ores, and are used in T2 manufacturing. The basic procedure is as follows:

  • Step 1: Raw moon ore is reprocessed into basic moon materials (and some standard asteroid minerals).
  • Step 2: Moon materials are reacted together using the appropriate fuel blocks in a composite reactor to form intermediate materials.
  • Step 3: Composite materials are formed from reactions involving multiple intermediate ingredients, again using the correct fuel blocks in a composite reactor.
  • Step 4: Advanced components are then manufactured just like any standard T1 manufacturing process, using composite materials as inputs.

Intermediate Materials

Intermediate material reactions produce 200 units of product, consuming 100 units of each input required, plus 5 appropriate fuel blocks. Intermediate material reactions are organized as follows (note- the Unrefined variations are used as a way to convert one moon goo into another, though the conversion is not very efficient, and due to their uncommon usage, they are removed from the table):

Composite Materials

Composite materials come in Amarr, Caldari, Gallente, and Minmatar flavours, with the icon coloured according to which race they usually (but not always) 'belong' to. Like the intermediate composite reactions, 100 units of each input are required, plus the appropriate 5 fuel blocks. However, the units produced varies, and some composite materials require three or four different intermediate inputs instead of the usual two. Composite reactions are organized as follows:

Reaction Reference Tables

Besides simply selling the raw gas or the materials received from reprocessing moon ores, one could use reactions in the hopes that the additional profits would outweigh the isk, hauling risk, and time required. The three different reaction types in the game each have multiple steps, and the spaghetti organization of the formula inputs and outputs can be very confusing. The tables and explanations presented above may be useful for players who are committed to using reactions in their everyday gameplay. However, as a guide for those new to reactions, the following reference tables are provided to make some sense out of the chaos.

Biochemical Material Table

Gases harvested from k-space cosmic anomalies will be either cytoserocin or mykoserocin, with a color prefix. A very simplified table summarizing the first step in the booster manufacturing reaction process is presented below.

For cytoserocins, input 20 units of the gas, plus 20 units of water, along with 5 fuel blocks. The output of the reaction will be 15 units of Pure Standard material. For mykoserocins, input 40 units of gas, plus 40 units of Garbage, along with 5 fuel blocks. The output will be 30 units of Pure Synth material.

As an example, a player in possession of some Amber mykoserocin should price out a Synth Blue Pill Booster Reaction Formula (or ask a corp-mate to borrow one), and make sure the cost of 20 units of gas, 20 units of water, and 5 fuel blocks will be less than the sale price of 15 units of Pure Synth Blue Pill Booster material.

Hybrid Material Table

Did you ninja-huff some random Fullerites from a wormhole you found, and live to tell the tale? Well done! You could sell the gas, or react it to form something possibly more valuable. Armed with information from the following table, check the prices at your favorite market hub.

Where the abbreviations for the wormhole gas sites is:

  • BP = Barren Perimeter
  • BF = Bountiful Frontier
  • IC = Instrumental Core
  • MP = Minor Perimeter
  • OP = Ordinary Perimeter
  • SP = Sizeable Perimeter
  • TP = Token Perimeter
  • VC = Vital Core
  • VF = Vast Frontier

Composite Material Table

For those who are comfortable mining regular asteroid ores, reprocessing mined moon ores yields a delicious bounty of minerals, plus a bunch of weird side products. Over time, all of those Evaporite Products pile up in an unsightly way, clogging up hangar space. Why not react them into composite materials? The market may pay more for them than for the basic reprocessing materials. For reference, the letters in the following table correspond to the type of fuel block required (He = Helium, for example).

Руководство для новичков EVE

Специально для новичков, чтобы дать им простой и всеобъемлющий обзор EVE Online, доступно новое руководство (2014)!

Прочтите все о EVE Online в этом высококачественном гиде и откройте для себя возможности, доступные в мире Нового Эдема с первых шагов. Узнайте больше о базовом геймплее и вашем следующем шаге. Этот FAQ состоит из двух частей, объясняющих что такое EVE и чем там можно заняться.

Читайте также: