Трофеи resident evil darkside chronicles

Обновлено: 04.07.2024

Трофеи Resident Evil: The Darkside Chronicles

Трофеи Resident Evil: The Darkside Chronicles.

Полный перечень Трофеев.

Трофей - Описание
Ангельский голос (бронза) - Услышать пение маленькой девочки.
Прощай, мама (бронза) - Восстановить инстинкт матери.
Запретная сила (серебро) - Свидетель одного конца задыхается от власти (силы).
Навыки ниндзя (бронза) - Проскользнуть через ловушку без единой царапины.
Другая сторона медали (серебро) - Захватите взгляд в измененном уме товарища.
Маленький беглец (бронза) - Сохранить маленькую девочку.
Безумная королева (бронза) - Извлеките королеву муравьев.
Привкус Тофу! (Silver) - Пройдите секретный этап.
Какие исследования проводят в магазине (бронза) - Принести спокойствие печальному исследователю.

Трофеи Resident Evil: The Darkside Chronicles

Трофеи Resident Evil: The Darkside Chronicles.

Полный перечень Трофеев.

Трофей - Описание
Ангельский голос (бронза) - Услышать пение маленькой девочки.
Прощай, мама (бронза) - Восстановить инстинкт матери.
Запретная сила (серебро) - Свидетель одного конца задыхается от власти (силы).
Навыки ниндзя (бронза) - Проскользнуть через ловушку без единой царапины.
Другая сторона медали (серебро) - Захватите взгляд в измененном уме товарища.
Маленький беглец (бронза) - Сохранить маленькую девочку.
Безумная королева (бронза) - Извлеките королеву муравьев.
Привкус Тофу! (Silver) - Пройдите секретный этап.
Какие исследования проводят в магазине (бронза) - Принести спокойствие печальному исследователю.

https://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/Darkside_Chronicles_main_illustration_3627.JPG

Resident Evil: The Darkside Chronicles is a sequel to earlier Resident Evil rail shooter The Umbrella Chronicles.

Set in 2002, The Darkside Chronicles covers Leon S. Kennedy's backstory with Jack Krauser (which Resident Evil 4 hinted at) as they search through South American jungles to investigate infamous drug lord Javier Hidalgo, who made contact with an underground Umbrella researcher. The duo discovers that Javier bought a considerable number of B.O.W.s to use as weapons against his enemies — as well as samples of the T-Veronica virus, which he used to unleash a plague of zombies upon the countryside. With the help of a mysterious girl named Manuela, the two men work to discover why a drug lord has begun to dabble in bio-weaponry.

The Darkside Chronicles features three levels subdivided into a number of chapters. "Operation Javier", the main level, covers Leon and Krauser's efforts to battle Javier. "Memory of a Lost City" adapts the events of Resident Evil 2 and frames them as Leon recounting his previous experience with biohazard outbreaks to Krauser. "Game of Oblivion" appears to retell Leon's recollections/near-drowning induced fever dream of the story of the T-Veronica virus, as told to him by Claire Redfield after the events of Code: Veronica. In the game, "Memory of a Lost City" occurs after the first chapter of "Operation Javier", and "Game of Oblivion" occurs in between the second and third chapters of "Operation Javier". Chapters 6 and 7 of "Operation Javier", sometimes referred to as "Darkness Falls" or "Krauser's Hidden Story", retell the events of Chapters 4 and 5 from Krauser's point of view.

The Darkside Chronicles contains examples of the following tropes:

  • Adaptation Personality Change: Alexia Ashford (the real one, not Alfred ) in her debut game, was a more classical high-class villainess who enjoyed a good dose of Evil Laughter and spoke fairly maturely. Here, she's still got the evil laughter but she's now more along the lines of a psychopathic little girl who refers to the T-Veronica Virus as a separate person (calling it "Veronica" and referencing how it's "angry") and even kills Alfred outright, a stark contrast to how she cradled his body gently and attacked Claire and Steve in the original game as revenge for his death.
  • Adaptational Angst Upgrade: Claire is shown to be much more fearful in the retelling of Resident Evil 2, freaking out over the zombie outbreak and showing more emotional turmoil in her voice when searching for Sherry.

  • Imagine being a resident of the South American village in the "Operation Javier" scenario in the game, when a lot of girls are going missing and becoming unwilling organ donors for the dying daughter of the drug lord that governs over the village.
  • Being forced into very dangerous combat service or else risk having a little girl be killed/vivisected/experimented on/etc. by your government. The epilogue to "Memories of a Lost City" reveals that this is why Leon is working for the U.S. Government. Making things worse? As Resident Evil 6 reveals, the government secretly went and experimented upon Sherry anyway.
  • Krauser's reason for joining SOCOM is because he doesn't think he could actually function in normal society, and this work actually gives his life meaning.
  • Steve likes to take his aggression out on zombies, and given recent events, he has a lot of it.
Krauser: I don't care how much they're paying [Leon]. This job sucks. Krauser: Maybe they don't like door-to-door salesmen.
  • Claire gets a little of it in "Memories of a Lost City". However, even if you're deliberately paying attention, it's hard to see it.
  • Mutated Alexia. Understandable, since regular Alexia wears modest, classical ballgowns and her initial mutated form wears. well, nothing.
  • In the case of the Combat Mode Mr. X near the end of "Memories of a Lost City", the player needs to time the rocket shot so that it hits when it leaps and lands. Shooting it at any other time causes it to swat away the rocket or catch and return it at the player.
  • Third Form Alexia in "Game of Oblivion" needs to be shot with the Linear Launcher to end the battle, but she moves too fast for the player to get a proper shot. She can be stunned with any other weapon when she launches her needles, giving the player a brief opportunity to switch to the Linear Launcher and hit her.
Steve: Zombie, zombie, zombie, zombie, zombie! It's like a damn video game!
  • After going through a door puzzle that has the player removing (via shooting) dolls so a boy can get to his lover, Steve says this gem that hangs a lampshade on all of the nigh-ridiculous or nonsensical puzzles in the series:
Steve: Well, that's a complicated way to open a door.
  • The ending cutscene of "Memories of a Lost City" shows why Leon joined the government to become their agent prior to this game, and where Sherry is. While Claire somehow wandered off after Raccoon City was destroyed, Leon and Sherry were captured by the government and Leon was given the choice; work for them, or be imprisoned while Sherry is taken off for experimentation, due to being the last source of the Devil Vaccine.
  • Krauser gets a variation of this when he realizes that his career with SOCOM is likely over, and Wesker is the only one who can let him continue doing the only thing he's good at.

Video Example(s):

Resident Evil: The Darkside Ch

Resident Evil: The Darkside Chronicles is a sequel to earlier Resident Evil rail shooter The Umbrella Chronicles.


Содержание

Сюжет

Сценарии

Операция Хавьер

2002 год. Леон С. Кеннеди, ставший после трагедии правительственным агентом, вместе со своим новым напарником Джеком Краузером послан в некую южноамериканскую страну, чтобы найти крупного местного наркобарона Хавьера Идальго, который ранее был связан с преступной корпорацией Umbrella. Прибыв в деревню, в которой они должны были встретиться со своим гидом, они обнаруживают, что деревня заражена Т-вирусом, поэтому многие жители превратились в зомби. Кроме того, в деревню были выпущены B.O.W. корпорации Umbrella (пауки-мутанты, Хантеры-Гамма). Убивая зомби и мутантов, двое агентов находят своего гида тяжело раненным, а после его неожиданно пожирает гигантское водное чудовище. В деревенской церкви Леон и Джек находят единственную выжившую — девушку по имени Мануэла, которая поёт колыбельную тому самому чудовищу. Увидев агентов, чудовище нападает на них, однако Леон и Краузер одолевают его.

Мануэлу после эвакуации передают под опеку правительства США, а Краузера увольняют из армии из-за травмы руки. Это побуждает Краузера, соблазнённого мощью вирусов, полностью порвать со своей страной и начать искать контакты с Вескером.

Альтернативный конец происходит, если игрок тратит слишком много времени, чтобы победить финального босса, где Мануэла теряет слишком много крови и умирает в вертолёте.

Воспоминания о Потерянном Городе

Игра Забвения

Падения Тьмы

Геймплей

Развитие

The Darkside Chronicles было решено развивать как рельсовый шутер, потому что Кавата заявил, что это лучший способ пересказать сценарии, не включённые в предыдущую игру. Он хотел поставить намного больший акцент на horror, используя систему камеры, которая попытается передать смысл того, чтобы фактически быть в игре. Чтобы исследовать реалистическую камеру, дрожащую в беспокойных ситуациях, один из членов команды был в городе в течение дня, чтобы сделать тесты движения с видеокамерой. Другой важный аспект создания атмосферы игры достигал высококачественной графики, для которой Cavia использовал все их ресурсы. Кавата был очень доволен результатом и сказал, что единственной вещью, действительно мешающей настройкам изображения для консолей следующего поколения, является отсутствие HD-дисплея. Он также отметил, что существует множество привлекательного содержания для использования в других играх серии Chronicles, и решение их развития в значительной степени будет зависеть от будущего участия Cavia.

Поскольку развитие игры началось перед производством Resident Evil: Degeneration и из-за различного периода, Кавата исключил связи с CG-фильмом и Resident Evil 5, хотя он намекнул на появление новых героев и исследование семейных связей Биркина и Эшфордов.

Саундтрек

Читайте также: