Teso таймер способности

Обновлено: 07.07.2024

Please let me know of any bugs and I will address them as soon as I can. You can use the bug report system or the comment section; however, the bug report system is preferred, as it is more concise.

03/26/2015: Version 0.3

  1. Removed global functions where possible (Thank you votan for the helpful information!)
  1. Added a new keybinding to restart the timer (Thank you bluepitbull13 for the suggestion!)
    • When the restart key is pressed, the timer is reset to 0 but continues running.
  2. Added "mouse actions" that can be performed on the timer (Thank you Baertram for the suggestion!)
    • A new option in the settings menu is available to enable/disable the mouse actions
    • A new option in the settings menu is available for defining the right mouse click action on the timer: reset or restart
    • The mouse actions are as follows:
      • Left click: starts/pauses the timer
      • Right click: resets/restarts the timer
      • Middle click: toggles the display format
  3. Added the ability to lock the timer's position on the screen
    • Enabling the mouse actions on the timer will automatically lock the timer

Description

This is a simple, non-intrusive add-on that displays elapsed time once started. It can display the elapsed time in seconds or in hours, minutes, & seconds. I originally made this for myself because I wanted to see how long it took my different builds to complete certain delves.

NOTE: This add-on does not hook into any of the combat events. So, if you are looking to time a specific battle, be aware that you may get some padding before and after the battle - it isn't as accurate as something that hooks into the combat events.

Instlallation

To install this add-on, do the following:

    Go to the "Elder Scrolls Online" folder in your Documents

For Windows: C:\Users\<username>\Documents\Elder Scrolls Online\<version>\
For Mac:

/Documents/Elder Scrolls Online/<version>/

When the add-on is first installed, the timer appears in the top-left of the screen as: "Timer: 0.00s". You can move it anywhere on the screen and the position will be saved.

To get to the add-on settings go to: Settings>Addon Settings>Personal Timer

  1. Display format: whether the timer should display seconds or hours, minutes, and seconds (both include milliseconds)
  2. Enable/Disable the timer "mouse actions"
    • Left click: starts/pauses the timer
    • Right click: resets/restarts the timer
    • Middle click: toggles the display format
  3. Sets the right mouse click action on the timer: reset or restart
  4. Locks the timer in position on the screen

To setup the keybindings for the timer go to: Controls>Keybindings>Personal Timer

От разнообразия способностей, брони и оружия, от вариантов их сочетания в TES Online могут глаза разбежаться. Не удивительно, что кто-то старается идти по уже проторенной кем-то другим дорожке и пользуется чужими билдами. Однако, как же создают эти билды? Что, если ни один не подошёл, неудобен или просто хочется всё сделать самому? Тогда нужно просто следовать некоторым простым правилам и вы сами соберёте себе вполне толкового и играбельного персонажа. Однако, как я уже замечал, зачастую игроки просто не обращают внимания на такие простые вещи, поэтому давайте поговорим о том, как самому собрать подходящий и играбельный билд персонажа TESO.

Выбираем роль, класс, расу, броню и оружие

Начнём с самого простого и самого насущного. С нашей базы. Определимся с ролью и это сразу как минимум несколько сузит круг доступного (подходящего) нам оружия и брони.
Выбираем роль:

  • Танк - тут всё довольно просто. Если мы избрали эту роль, то у нас только тяжёлая броня. Запомните! Танк не может быть танком без щита и меча хотя бы на одной панели! Значит, и с оружием мы частично определились - щит и меч. Кстати, на вторую панель можно взять посох льда. Он позволит танку восстанавливать магию и при этом таунтить (аггрить) мобов. Раскачиваемые характеристики - здоровье и запас сил.
  • Целитель (хил) - тут тоже без подводных камней: легкая броня и посох восстановления обязательны. Без них хил и не хил вовсе. Есть вариант у Хранителя (Warden) отыграть роль целителя через стамину (а значит и в средней броне), но я не берусь судить об этом. Всё-таки это "не канон".
  • Дамагер (DD, DPS) - тут чуть-чуть сложнее, т.к. можно уйти в запас сил (стамину) или магию:
    • Магия:лёгкая броня, посохи разрушения.
    • Запас сил:средняя броня и холодное оружие. При этом луку и двуручному оружию предпочтение отдают меньше, помещая их чаще всего в лучшем случае на вторую панель.

    Когда мы определились с ролью, мы можем приступить к выбору расы. Не будем манчкинствовать и просто скажем, что для танков предпочтительны расы с бонусами к здоровью и запасу сил, для целителей - к магии и её восстановлению, для магических дамагеров - к магии и магическому урону, для стаминных дамагеров - к запусу сил, урону оружием. Бонусы к критам выбирайте на своё усмотрение. Но бонусы к прокачки того или иного вида оружия вообще закрываем глаза.

    Ну а с оружием и бронёй мы определились ещё на этапе выбора роли.

    Выбираем способности, настраиваем панель навыков

    Запомните и смиритесь с тем фактом, что панель доступных во время боя навыков в Elder Scrolls Online ограничена! А значит, в билде нам нужно как можно больше разнообразных способностей! Нет особого смысла ставить две способности, которые просто наносят урон. У вас всего 10 ячеек, так нужно ли нам две способности, наносящих примерно равный урон, расходующих один ресурс и отличающихся лишь анимацией? Нет. Лучше разнообразить себя, иметь больше возможностей. Поясняю: будет лучше, если на панели окажутся способности разного плана: DOT, урон по площади, сэйв-абилка (самозащита, чтобы не умереть, щит урона или самоисцеление), бафф на себя или команду, дебафф на противника, ситуативная абилка (добивалка, применять которую следует в определённый момент, например, когда у цели менее 20% здоровья).

    Привыкаем пользоваться второй панелью!

    Повторюсь: слотов под активные способности мало, поэтому вторая панель не роскошь, а средство существования! Чаще всего на вторую панель выносятся сайв-абилки, ситуативные абилки, баффы и дебаффы, обновляемые время от времени, доты и урон по площади. Т.е. часто бой начинается со второй панели: набаффали себя, дебаффнули противника, кинули урон по площади и переключились на основную панель, где у нас есть спам-абилка (наносящая урон, которой мы чаще всего и хлещем противника). На ней же могут быть и ситуативные абилки, и сэйв-абилки. В общем, правило таково: чем пользуемся реже, что реже обновляем - то на второй панели, а чем пользуемся чаще - то на первой.

    Настройка панели

    Это просто, но почему-то многие не обращают на это внимания. Настройте клавиши! Переопределите 4 и 5 слоты, до этих цифр далеко тянуться, лично я их перенёс на мышь. Наиболее редко используемые способности разместите в тех слотах, нажимать кнопки которых наименее удобно! Я также перенёс кнопку смены оружия на мышь.
    Колёсико - тоже кнопка. А ещё у игровых мышей обычно есть как минимум две кнопки слева. Туда-то лично я и перенёс смену оружия и 5 способность.

    Начинаем бой с баффов на себя и дебаффов на противника, вешаем ДОТы и ДОТы по площади. Не забываем про еду и зелья. Ремесленная еда может повышать сразу несколько характеристик, а также разгонять и восстановление ресурса. Ремесленные зелья не только восстанавливают ресурс, но могут и повысить урон и шанс крита.

    Подстраиваемся под ситуацию, меняем способности на панели

    Одно дело играть в группе, а другое дело играть одному! По уму, у вас должны быть разные наборы способностей под эти ситуации. Если при игре соло вам может пригодиться больше сэйв-абилок, то в игре в группе (в группе обычно есть хилер!) их можно заменить на что-то более полезное, наносящее урон или дающее бонусы/баффы группе или дебаффы на цель. Смотрите по ситуации. Но обратите внимание. что некоторые способности нет смысла держать нескольким игрокам в группе! Определитесь, кто и что на кого вешает.
    Также и в битве с боссами. Если по пути до босса нужно выпиливать кучи мобов, то у босса зачастую урон должен входить в одного противника. Может быть для этого тоже стоит поменять способности на панели.

    This is my personal implementation of ability tracking in ESO. It is mostly inspired from my UI setup in World of Warcraft.
    I couldn't get any other addons (that I tried) working in the way I wanted. So I just built this one.

    This Addon is designed to work with my "Combat Metronome" addon - But it is not required.

    To access the addon settings quickly, enter the command /ca

    IMPORTANT - This addon and "Combat Metronome" SHOULD always be updated at the same time. They share a common library to improve perforamnce, and there is a good chance on any update that I've made changes to this central library.

    • LibAddonMenu-2.0
    • Per character customizable abilty tracking overrides? (Only if requested)
    • 2nd layout, sort by buff/debuff and time remaining?
    1. Go to your eso AddOns folder
    2. Open CombatAuras/auraoverrides.lua
    3. Change or add an override for the ability in question (The comments at the top of the file explain how the overrides work)
    4. Post the change so I can add it to the official release
    5. If you can't get the ability working yourself using the available override functionality, just comment with the abilty and I'll work out the correct overrides (or add algorithm functionality if it's lacking something)

    2020-11-03 v1.5.2
    ! Deprecated old debug Constants file, 'cause it keeps breaking on new updates

    2020-05-22 v1.5.0
    ! No Longer uses DariansAddonLoader
    ! No longer uses LibStub // Wambo change suggestion

    2019-10-14 v1.4.2
    + Added override for Consuming Trap // iJonno
    + Added override for Blastbones // a532

    v1.3.0
    ! Updated for latest build of DariansUtilities
    + Piggybacks CombatMetronome force display keybind

    2019-06-19 v1.1.0
    ! Now looks for base abilty (non-morphed) override - More space efficient overrides
    ! Standardized capitalization on function names
    + Added override for Accelerate (Channeled Acceleration / Race Against Time)
    + Added override for Assassin's Will (Grim Focus -> Merciless Resolve swap ability)

    2019-06-16 v1.0.0
    ? Initial release

    Poison Injection not work.
    I added on ru locale

    but it not work.

    I fix it. This spell not in locale-lib.

    There's a weird bug that happens when I'm just going through my rotation. I see summon shade is about to drop I flip to the back bar and LA then summon shade. While the shade appears in game and the buff is on my character, the aura is not triggered. I can't get this to happen by just summoning shade alone it has something to do with switching and LA and then summon shade quickly that causes it not to pick it up. I don't know if it's latency or something but it's like if you go to fast it doesn't pick up that it was cast.


    PS: It only occurs when there are a lot of abilities up, I have just switched bars and the duration of the shade has not completely run out.

    I also wonder if this could be a performance thing I am using a lot of addons

    Hey sorry for late reply, I just occasionally check in to see if the addon is broken nowadays.

    That is probably just an issue with the addon skipping a combat log event for some reason. Maybe try disabling your other addons to see if that helps out. But either way I don't think there would be an obvious solution short of a significant redesign to how combat events are handled so it's not something that I can find the time to fix nowadays.

    There's a weird bug that happens when I'm just going through my rotation. I see summon shade is about to drop I flip to the back bar and LA then summon shade. While the shade appears in game and the buff is on my character, the aura is not triggered. I can't get this to happen by just summoning shade alone it has something to do with switching and LA and then summon shade quickly that causes it not to pick it up. I don't know if it's latency or something but it's like if you go to fast it doesn't pick up that it was cast.


    PS: It only occurs when there are a lot of abilities up, I have just switched bars and the duration of the shade has not completely run out.

    I also wonder if this could be a performance thing I am using a lot of addons

    Just a question abut that info from your addon description:

    Why don't you release the library as standalone version so one can install it via Minion?
    You'd be able to even update the lib then without having to update any of your addons (as long as no new features from the lib need to be implemented).
    .

    Hey, I know this is super old, but I hate to leave questions unanswered.

    Firstly, as to why DariansUtilies is packaged within the addon.
    I agree with you, the developer in me would rather have the library separate.
    But I didn't want to give people hassle when installing a random addon by making them download a super niche library that literally only exists to support some shared features between my two addons
    If I ever start developing ESO addons again and release more stuff, I'd definitely move it out. But until then, I think it's more hassle than it's worth to make people install another library for what is functionally a super lightweight addon.

    Also, DariansUtilites was intended for personal use by me with my addons. I didn't want people thinking that they could expect enough stability or consistency from that library to expect to be able to use it themselves and even get support for it xD

    Regarding LibStub, I quit developing addons before LibStub was officially deprecated and I never had the motivation to go back and change it whilst the addon still functioned perfectly normally. I've now fixed up the addon since a few people complained about warnings because of LibStub's end of life. I also deprecated my completely unnecessary custom Addon Loader that I built cause I was bored. (Most of the stuff I write in addons is because I have a tendency to feature creep)

    Finally, I just forgot to add LibAddonMenu as a dependency xD You can see that I've used dependencies in CombatMetronome and with my internal library. I just missed that one and never noticed 'cause I've never tried to load CombatAuras without the library or CombatMetronome.
    That's my bad, and I've fixed it locally, so it'll get uploaded in a future update either on its own or with a new override.

    scalding rune is not functioning properly.

    scalding rune functions similarly to trap beast in fighters guild. it puts a rune on the ground for 30 some odd seconds that arms and triggers after 2 seconds for damage over time. currently combat auras is tracking the rune duration, not the dot when it triggers.

    it is worth noting that trap beast in fighters guild line works properly

    Hey, the reason is because by default the addon tries to guess what to track for a specific ability. For traps it defaults to just checking for the actual trap, rather than the effect.

    Trap Beast works correctly because I put an override in the auraoverride.lua file:

    So the override for scalding rune is probably something like
    If you could put the correct debuff name into the 'buff' value and add the code to auraoverride.lua so that it looks like:
    Then if that solves the problem, I can just push it as a minor update to the addon for everyone.

    scalding rune is not functioning properly.

    scalding rune functions similarly to trap beast in fighters guild. it puts a rune on the ground for 30 some odd seconds that arms and triggers after 2 seconds for damage over time. currently combat auras is tracking the rune duration, not the dot when it triggers.

    it is worth noting that trap beast in fighters guild line works properly

    Just a question abut that info from your addon description:

    IMPORTANT - This addon and "Combat Metronome" SHOULD always be updated at the same time. They share a common library to improve perforamnce, and there is a good chance on any update that I've made changes to this central library.

    Why don't you release the library as standalone version so one can install it via Minion?
    You'd be able to even update the lib then without having to update any of your addons (as long as no new features from the lib need to be implemented).

    And some errors:
    You do not have included LibAddonMenu into your addon (what is good as standalone libs are way better than including them) and you haven't added it to the DepensdOn or OptionalDependsOn tags in your CombatAuras.txt file.
    But you reference this and LibStub in your addon code.
    It works as any other addon got LibAddonMenu-2.0 installey but if a new player tries to use your addon it will fail to load and will throw an error message most likely.

    Арсений Пакиров

    Арсений Пакиров запись закреплена

    Подскажите аддон, который показывает время действия скиллов на значках на панели и над ней при свапе

    Діма Потапчук

    Бандитский интерфейс, но там надо в настройках поставить

    Иван Дмитриев

    Есть и отдельные аддоны, которыми пользовались до бандитского интерфейса, но уж проще бандита поставить и настроить

    Алексей Туктамышев

    Алексей Якушин


    Алексей Якушин

    Бандитский интерфейс категорически не рекомендуется использовать. Присоединяюсь к своему тёзке - ADR, наверное, лучший вариант.

    Максим Винтов

    Алексей Якушин


    Алексей Якушин ответил Максиму

    Эмма Экгардт


    Эмма Экгардт ответила Алексею

    Алексей Якушин


    Алексей Якушин ответил Эмме

    Emma, видел здесь, в паблике, обсуждение, где говорилось о том, что аддон пересылает мелкие порции голды через почту незаметно от игрока. Было уже давно.

    Читайте также: