Самая сложная карта в the escapists 2

Обновлено: 18.05.2024

This article may need cleanup to meet quality standards. Please help improve this . The Discussion page may contain suggestions.

Reason: "Needs a rewrite and confirmation of the escape routes. Items do not have pages and therefore needs research."

This article may need cleanup to meet quality standards.
Please help improve this if you can. The

Contents

Summary [ ]

Dungeons and Duct Tape is the 4th and final DLC prison in The Escapists 2 and is based on a medieval fort/castle surrounded by a moat. It is one of the hardest DLC's in the game. There are three escapes: The Solo escape (Tis' But a Scratch), the Multiplayer Escape (Siege the Day) and Perimeter Breakout ( Single and Multiplayer Escape) Do note that sometimes cells in this prison may be bugged and fail to load.

Schedule [ ]

Time Event
05:00 - 06:00 Roll call
06:00 - 08:00 Free Time
08:00 - 09:00 Breakfast
09:00 - 12:00 Job Time
12:00 - 13:00 Roll call
13:00 - 14:00 Exercise Time
14:00 - 15:00 Shower Time
15:00 - 18:00 Job Time
18:00 - 19:00 Dinner
19:00 - 22:00 Free Time
22:00 - 23:00 Roll call
23:00 - 05:00 Lights Out
Job Strength Needed Intel Needed Paycheck
Lighting Torches 40+ 40+ $30
Stone Mason 60+ 70+ $50
Wandering Minstrel 40+ 60+ $40
Making Horseshoes 70+ 80+ $60

Escape Methods [ ]

Tis But a Scratch [ ]

(Single-player only escape)

You must obtain the following:

To obtain these items, you will need the following components:

It is necessary to craft a Grappling Hook to obtain some of these items. If you are struggling to get molten metal or can't get the making horseshoes job, you can do the "it belongs to a museum" Favour and cancel after stealing the molten metal. Another way to obtain it is by making a plastic green key and going to the horseshoe making job building at job time. To get a pair of shoes, you need to use the grappling hook to reach the desk located in the walls between the meal hall and cell block.

Once you have crafted the escape items, you must raise your strength to 90 and then place the items on a plinth on the 5th floor. After all of that, you can escape.

Siege the Day [ ]

(Multiplayer only escape)

You will need to assemble a catapult for this escape. You will need:

Craft the following:

You may want to use the rooftops of the workrooms as Contraband Storage. You will need a Grappling Hook to access the rooftops.

Knock out the guard who has Red Keycard. Use the Circuit Board and Wire to craft the Red Keycard Mould, and craft it together with the Molten Plastic (Lighter + Toothbrush/Comb) to create the Fake Red Keycard.

Go to the Red Keycard Door, southeast of the main block on the 4th Floor. Open the door and go inside. Use the Grappling Hook to ascend 2 Floors and open the desk. Inside you will find the Catapult Counterweight.

Take all the Items to the multiplayer door located on the 3rd Floor in southwest of the main block and open the multiplayer door.

Insert all the items (2x Half Catapult Frame, Catapult Bucket, Catapult Beam, Catapult Counterweight) to build the Catapult and Escape!

Perimeter Breakout [ ]

Method 1 [ ]

Preparation (Part 1):

Finding Resources (Preparation Part 2):

If this guide is confusing, use the video for visual help.

Method 2 [ ]

Required items: Timber Brace x6, Sturdy Shovel x4, energy restoring items

In the northeastern corner of the prison, there is a dried-up well that can be climbed down. Attempting to dig in the easternmost square of the underground chamber it leads to will alert you that the tunnel needs a timber brace. Put one up, and start to dig east, dumping any dirt into unoccupied desks. Once you've put up the sixth timber brace, dig to the east once more, then dig up. You'll see that you have tunnelled under the moat, and are now free!

Реклама на канале - topic-73039278_33574328 ▻Я в вк - dimanchigggg ▻Моя группа .

Всем привет друзья, сегодня мы посмотрим на самых лучших игроков в The escapists2 Сайт .

Реклама - topic-73039278_33574328 ▻Я в вк - dimanchigggg ▻Моя группа .

Маятник Фуко - thisisfucko ▻Реклама на канале - topic-73039278_33574328 ▻Я в вк .

Реклама на канале - topic-73039278_33574328 ▻Я в вк - dimanchigggg ▻Моя группа .

Подъехал очередной гайд по The Escapists 2. На этот раз вы окажитесь в космосе с довольно трудными условиями.

Нас переносит на дикий запад в пустыню. В этой тюрьме уже не так легко сбежать как на поезде или в Center Perks 2.0.

В этом сборнике 10 карт. Вот как с них сбежать, скриншоты, название карт.

1) Карта называется 1, как не странно, но это так. Знаю по карте можно подобрать различные названия, но мне лень. С неё сбежать можно 2 способами

1.1) 1 способ довольно простой. Просто сделайте пластиковый ключ от комнаты (красный), для этого потребуется жидкий пластик (гребень/зубная щётка + зажигалка) , замазка (тальк + зубная паста) и вот вам ключ (берем замазку и ключ у охранника, то что получилось (заготовка ключа) соединяем с жидким пластиком) для всего этого вам потребуется 70 интеллекта. Совет: Если вы не в силах побить охранника, скрафтите растворимый шоколад (чашка + зажигалка + шоколад (требуется 40 интеллекта)). И еще кое-что. Не знаете у какого охранника ключ, вот вам скрин с лайфхаком


1.2) 2 способ будет по длиннее. Во-первых вам надо добраться до этой камеры (советую подкопом из своей, или же ключ от камеры добыть.


Далее должна быть ночь, вы идёте вверх, ломаете стену и идете. После вам потребуется добраться до этого заброшенного цеха.



Ломаем эту стену, и бежим. Все.

2) Вторая карта называется 2, так же мне лень. Эта карта должна была выйти в 1 сборнике, но я заметил очень много ошибок. Сбежать с неё так же можно 2 способами.

2.1) Вам потребуется служебный (оранжевый) ключ, 4 ножа (для быстрого эффекта кусачки), и если у вам плохая реакция роба офицера. Всё что вам нужно сделать показано на скриншоте красной стрелкой, где можно укрыться если нету робы офицера показано синим.


Кто уже заметил, можно сделать по проще добыв не ножи а красный ключ.

2.2)Вот тут вам потребуется красный ключ или 4 ножа вместе с плакатом. Жёлтым показана плюшка, если кто захочет её подобрать


Далее вам нужно сломать стену, ну как же без этого. Спуститься по лестнице и бежать. Белым показана дорога куда должны идти вы.


3) 3 карта называется База выживших, наверное кого-то уже название заинтересовало. с нее сбежать можно 3 способами, но через 1 место.

3.1) Добудьте оранжевый и красный ключ

3.2)Добудьте оранжевый и зеленый ключ. Кто знает The escapists, тот догадается что можно не искать зеленый ключ. Можно устроиться на работу, подходящую к двери. Подсказка: Эта работа начинается на букву "П".

3.3)Добудьте оранжевый ключ и устройте бунт.


Вы сбежали, поздравляю!

4) 4 карта называется Mini-map или же бунт. Эта карта маленькая. Несмотря на то что эта карта мала тут 2 способа побега.

4.1)Проще простого. Вам потребуется 4 ножа или кусачки. Режим забор на улице. Не волнуйтесь на улице не застрелят и не запалят, ведь снайперов нет, и охранники хоть и ходят, но не видят что вы режете. Думаю этот способ для новичков.

4.2) Устройте бунт.

5) 5 карта называется Город. Думаю это странно ведь город в котором вы находитесь это тюрьма, а одиночка это тюрьма в городе. Не все поймут ну да ладно. Есть 2 способа побега.

5.1) Бунт и оранжевый ключ.

5.2) Зеленый ключ и оранжевый ключ. Какая работа открывает эту дверь я не скажу я уже подсказал вам на 3 карте.

6) 6 карта называется Зимний лес. Эта карта уже показана в отдельности, но я скажу способы побега, ведь вдруг кто-то скопирует всё это и вставит в другой сайт, то как люди узнают способы побега. Способов побега тут 2.

6.1) Подкоп. Советую вам копать в вот этой точке, иначе вам копать как минимум 4 блока.


6.2) Добудьте все ключи и устройте бунт. О_о

7) 7 карта называется Корабль. Мне пришла идея создать её посмотрев этот ролик

7.1)Добудьте оранжевый и красный ключ и валяйте.

8) 8 Карта называется Острова. На этой карте 5 островов, 4 из них вам доступны, а 5 остров для охраны, как раз вам надо туда попасть. Способов побега тут 2

8.1) Долгий, долгий, долгий подкоп.

8.2) Лучше добыть вам оранжевый ключ, а не резать забор. Далее без него никак!


Вы сбежали, надеюсь)

9) 9 карта называется Сахара. Это карта где вы находитесь на дороге и всех валит машина. Способов побега тут 3.

9.2) резать забор

9.3) Сделайте пластиковый красный ключ, это будет несложно ведь вам помогает машина)

10) Наконец-таки это 10 карта называется Тюряга. Реальная тюрьма с 3 способами побега.

10.1) Вам нужен красный ключ и устроиться на работу разгрузчика хотя вы уже им и работаете.

10.2) Вам нужен оранжевый ключ и 4 ножа или кусачки. Вы не видите генератора по близости, значит вам нужен подкоп, но это не так. Вам нужно найти поломку в заборе и разрезать его. Скриншот забора будет в 3 способе побега.

10.3) Этот способ побега основной. Вам нужно добраться до этой лестницы.


Далее лезем вверх. И летим по навесной переправе с помощью навесной переправы. Зеленый цвет обозначает путь по навесной переправе.


Вы переправились на ту сторону и включить генератор. Чёрным цветом показан путь с помощью клюка.


Далее когда вы включили генератор, вам нужно быстро спрыгнуть и бежать к поломке в заборе и резать его. Если вы не успели перерезать, сожалею, но есть спасение если у вас есть лопата, если кто её взял тот пусть радуется)


Wicked Ward is the first DLC prison associated with the Season Pass Maps for The Escapists 2.

Contents

Description [ ]

Once a place for rest and recuperation, these walls now contain labs and house ghastly abominations. It's the perfect place to perform experiments on the prisoners! Be warned. undead staff keep the peace, as ghostly apparitions wander the halls.

  • Vampire Laundry Job
  • Pumpkin Carving Job
  • Trick Or Treat Job
  • Professor's Experiment

Schedule [ ]

Time Routine
06:00 - 07:00 Rollcall
07:00 - 08:00 Breakfast
08:00 - 11:00 Job Time
11:00 - 12:00 Exercise Time
12:00 - 13:00 Shower Time
13:00 - 15:00 Free Time
15:00 - 16:00 Rollcall
16:00 - 19:00 Job Time
19:00 - 20:00 Dinner Time
20:00 - 22:00 Free Time
22:00 - 23:00 Rollcall
23:00 - 06:00 Lights Out

Escape Plans [ ]

  • Perimeter Breakout
  • A Grave Affair (Singleplayer)
  • Monster Mash (Multiplayer)

Ways to Escape [ ]

Perimeter Breakout [ ]

Preparation [ ]
The Escape: [ ]

When it's time, go into the room by breaking the wall with your Sturdy Pickaxe (OR just use your Plastic Cyan Key), deactivate the generator, go outside the room, and put the Wall Block back. Take care of the guards' movements to be sure there will be no one when you break the wall.

Alternate Method: [ ]

Get a Multitool, a guard outfit, 2 Timber Braces and a bed dummy. Attend 22:00 roll call, then place the bed dummy in its place. Put on the guard outfit, then head through the purple doors above the roll call area. Head east until you find the electric fence then dig down (make sure the snipers are gone - you'll know when the "Return to Cell" bar disappears - and there are no guards near!), dig directly east (right) by 5-6 spaces. Check the Map to be sure you've passed the perimeter. Dig up again, you should be outside the walls and able to walk free!

A Grave Affair [ ]

( Single-player only escape)

  • Find the inmate with a quest named "My Zombie". The inmate who has the favor is usually the first one when you start the game.
  • It's an 8 parts quest, do everything in order to win the special key.
  • You need 60+ intelligence
  • You also need a Plastic Red Key.
  • Go to the building in the North-West, there is a coffin, equip your key and click on it.

Читайте также: