Risk of rain 2 предметы описание

Обновлено: 07.07.2024

An item is a collectible that offers a passive bonus to the character, ranging from stat upgrades to proc effects on weapons to enabling special abilities. They are available from various sources throughout the playthrough. There is no limit to how many items the player can hold at once, including duplicates of the same item – such items become stacked and incur more powerful effects than the original.

Items have varied rarities, indicated by the color of the background in Logbook, the outline on the in-game model, and the border on the player's item list:

Common , Uncommon and Legendary items are found in item chests, terminals and Shrines of Chance. Defeating a teleporter boss causes the teleporter to drop Uncommon gear, with the exception of three that can drop unique, Boss items. Lunar gear is purchased with Lunar Coins via Lunar Pods or at the Bazaar Between Time.

Some items have to be unlocked by completing a Challenge before appearing as a drop or purchase in the player's world. Items available immediately are listed as "Default", the others list the name of the associated challenge.

The other collectible items in the game are Equipment items. Most characters can only hold one at once, and most have to be manually activated. The Orange marking is exclusive to those items.

Passive Items

A passive item visually appears in the top bar in-game and provides a certain benefit to a player (or in some cases, a drawback), specific to that item, as long as it is in a player's inventory. If it is removed from their inventory (e.g. by using a 3D printer), they no longer are affected by that item's effects.

Common

Common items are probably the first items a player will obtain in game. They can be extremely powerful in large quantities, and thus should not be underestimated. There are 25 Common items.

Uncommon

Uncommon items, as the name suggests, are rarer and possibly more powerful. There are 26 Uncommon Items.

Legendary

Legendary items are extra-rare in game, with approximately 1% chance to drop from a Small Chest. There are more efficient ways to obtain Legendary items, however. There are 22 Legendary Items.

The plant heals for 10% of maximum health every 0.5 second to all allies within 5m (+5.0m per stack) . Lasts 10 seconds.

Boss items (also known as planet items or field-found items) are uncommon items that may drop as rewards for defeating Teleporter Bosses, each representing a signature attack or characteristic of the corresponding boss. These cannot be obtained from chests. Each boss item may only drop if its respective boss monster spawned as the Teleporter Boss (e.g. Titanic Knurls may only drop if the Teleporter Boss was a Stone Titan). There are 15 Boss items.

Lunar

Lunar items are a new tier of items introduced in Risk of Rain 2. They are characterized by their powerful abilities, at the cost of having considerable drawbacks. Chests and other common loot interactibles will not drop lunar items; the only ways to obtain them are from Lunar Pods found rarely throughout environments or from the Bazaar Between Time. Both methods require spending Lunar Coins, as opposed to gold. There are 14 lunar items.

Lose gold on taking damage equal to 100% (+100% per stack) of the maximum health percentage you lost .

Dealing damage adds a stack of Ruin for 10 (+10 per stack) seconds. Activating the skill detonates all Ruin stacks at unlimited range, dealing 300% damage plus 120% damage per stack of Ruin . Recharges after 8 (+8 per stack) seconds.

Charge up a projectile that deals 875% damage per second to nearby enemies, exploding after 3 seconds to deal 700% damage and root enemies for 3 (+3 per stack) seconds. Recharges after 5 (+5 per stack) seconds.

Fade away, becoming intangible and gaining +30% movement speed . Heal for 18.2% (+18.2% per stack) of your maximum health . Lasts 3 (+3 per stack) seconds.

Fire a flurry of tracking shards that detonate after a delay, dealing 120% base damage . Hold up to 12 charges (+12 per stack) that reload after 2 seconds (+2 per stack) .

Пассивные [ ]

Пассивные предметы — предметы, которые имеют постоянное действие. Такие предметы дают персонажу пассивные добавки к характеристикам, являющиеся хорошим подспорьем в бою, увеличивая урон, помогая лечиться и убегать от врагов. Все пассивные предметы отображаются в нижней части экрана после того, как их подобрали.

Атакующие предметы [ ]

Предметы, которые так или иначе позволяют вашему персонажу наносить больше урона:

Защитные предметы [ ]

Это предметы, повышающие живучесть игрока. Они увеличивают здоровье, регенерацию здоровья и показатели брони.

Поддержка [ ]

Это предметы, которые напрямую не влияют на характеристики персонажа и/или атаки; тем не менее, они все еще весьма полезны для игрока.

Используемые предметы [ ]

Используемые предметы — категория предметов, схожих по механике со способностями героев: они применяются мгновенно, но имеют время перезарядки. Если у вас уже есть используемые предмет и вы находите другой - можно их обменять. Однако стоит помнить, что если в момент обмена старый предмет был в откате, то придется подождать оставшееся время отката перед использованием нового.

Усиление эффекта происходит по несколько иному способу, нежели в случае с обычными предметами. Для усиления эффекта, необходимо чтобы сработал данный предмет. Так же, для уменьшения времени перезарядки может помочь следующий предмет.

Специальные предметы [ ]

Эти предметы не отображаются в Item Log - они выпадают только в своих локациях.

List of Items [ ]

Common [ ]

Icon Name Description Unlocked
Soldier's Syringe Increases attack speed by 15%. (+15% per stack). Default
Tougher Times 15% (+15% per stack) chance to block incoming damage. Unaffected by the luck.

*The actual chance per item varies, see item page for details*

Practical max stack: 25

Practical max stack: 10 (or 9 with Predatory Instinct and Harvester's Scythe)

Practical max stacks: 7 (105% chance), 17 (MUL-T's Nailgun), 34 (Huntress' Arrow Rain)

Max stacks: Stacks hyperbolic, therefore cannot reach 100% chance.

Proc Coefficient: 0.2

Practical max stacks: 20 (100% chance), 50 (MUL-T's Nailgun), 100 (Huntress' Arrow Rain)

Uncommon [ ]

Icon Name Description Unlocked
AtG Missile Mk. 1 10% chance to fire a missile that deals 300% (+300% per stack) damage.

Proc Coefficient: 1

Proc Coefficient: 1

Proc Coefficient: 0.2

Practical max stacks: 22 (based on number of enemies on screen, no max on radius)

*Ingame info says 25, but that is wrong*

Proc Coefficient: 0

Proc Coefficient: 0

Stacking: stacks hyperbolic. eg, 10 stacks = executes at 56.5% health.

Note: "Elite" is any enemy with a modifier like "Blazing" or "Malachite".

Legendary [ ]

Proc Coefficient: 0

Proc Coefficient: 1

with a radius of 1m per kill, up to 6m (+6m per stack).

Proc Coefficient: 0.2

Proc Coefficient: 0.2

Proc Coefficient: 0.3

Proc Coefficient: 0.33

The plant heals for 10% of maximum health every second to all allies within 5m (+5.0m per stack). Lasts 10 seconds.

Boss [ ]

Icon Name Description Unlocked Drops from
Titanic Knurl Increase maximum health by 40 (+40 per stack) and base health regeneration by 1.6 hp/s (+1.6 hp/s per stack) health/second . Default Stone Titan
Queen's Gland Every 30 seconds, summon a Beetle Guard with bonus 300% damage and 100% health . Can have up to 1 (+1 per stack) Guards at a time. Default Beetle Queen
Halcyon Seed Summon Aurelionite during the teleporter event. It has 100% (+50% per stack) damage and 100% (+100% per stack) health . Default Aurelionite
Little Disciple Fire a tracking wisp for 300% (+300% per stack) damage . Fires every 1.6 seconds while sprinting. Fire rate increases with movement speed .

Proc Coefficient: 1

Proc Coefficient: 1

Lunar [ ]

Icon Name Description Unlocked
Shaped Glass Increase base damage by 100% (+100% per stack).

Decrease Health by 50% ( 50% per stack).

Note: Does not stack with Aegis.

Can heal for a maximum of 10% (reduced by 50% per stack) of your health per second.

Forces your Equipment to activate whenever it is off cooldown.

Fade away, becoming intangible and gaining 30% movement speed. Heal 25% (+25% per stack) of your maximum health. Lasts 3 (+3 per stack) seconds.

Fire a flurry of tracking shards that detonate after a delay, dealing 120% base damage. Hold up to 12 charges (+12 per stack) that reload after 2 seconds (+2 per stack).

На новой карте, (которая появляется на пятом этапе) под картой есть область, на которую легко попасть, просто прыгните вниз в нужном месте, там же, вы найдете большой телепорт к которому идут какие-то провода, такой же, кстати, есть в главном меню, но не суть важна.

портал

Чтобы активировать этот портал, вам нужно пройтись про этим проводам вниз, где вы найдете ноутбук и.. легче будет показать:

грядки

Там вы вводите правильную комбинацию из кругов, ромбиков, треугольников, квадратов. Эти же комбинации вы можете найти на разных картах, спрятаны они конечно жутко сложно, но специально для вас – мы достали весь список комбинаций.

комбяры

Если вы неправильно введете комбинацию – ничего не случится – это знак, что вы делаете что-то не так.

После того, как вы правильно выставили комбинацию – нажимайте на ноутбук, который находится совсем рядом, после чего, если портал активировался – заходите в него и попадайте на новую локацию.

В зависимости от выбранного вами артефакта – по центру будет фигурка, а на карте будет золотой ключ.

голден ключ

Этот золотой ключ нужно взять и отнести к той фигурке – вокруг которой крутятся кольца, нажимайте на английскую E и активируйте этот объект. После активации появятся монстры с которых после смерти [с некоторой вероятностью] падает ключ, который также нужно совать в тот объект.

После того, как вы полностью завершили это мини событие, идете в портал и вуаля – у вас открылся артефакт, комбинацию которого вы ввели вначале.

Трейлер

Содержание

Contents

Contents

Геймплейные изменения

Основное

Персонажи с порогами прерывания урона, такие как Lesser Wisp и Lemurian, теперь используют общий получаемый урон вместо входящего урона с модификатором крита, когда определяют, следует ли их прерывать при попадании. Это делает эти прерывания

Предметы

Инъекция

Здоровье за убийство: 1 л. с. ⇒ 1 л. с. (+1 за каждый заряд). Примечания разработчика: колпачок остается неизменным, но он будет заполняться быстрее.

Аптечка

Исцеление: 15 л. с. (+15 на стек) ⇒ 25 л. с. (+25 на стек). Задержка исцеления: 2.0 s ⇒ 3.0 s.

Королевский Конденсатор

Молния теперь бьет туда, где цель была за 0,3 секунды до удара, а не туда, где они сейчас находятся. Добавьте новое визуальное предупреждение перед ударами молнии. Добавьте свечение и улучшите визуальные эффекты, чтобы это было более заметно (хм…).

Спектральный Круг

Больше не является невидимым и не хватает значка.

Электрошоковая Граната

Шанс срабатывания увеличен с коэффициентом.

Бензин

Теперь проверка выполняется против hurtboxes в сфере, а не против позиций символов корневого уровня, что приводит к более частым ударам.

Этапы

Опаленные Соток

Зов сирены

Скрытое Царство: Пустые Поля

Заброшенный Акведук

Disable отключите лед и огонь старших Лемурийцев от нереста, если ворота не будут законно открыты. Мы вас видим, Мистер стример.

Монстры и Боссы

Малый Огонек

Повышать производительностью Увеличьте размер эффекта огня, чтобы они выглядели полнеею

Лемурийский

Обновление сетки и текстур.

ИМП Оверлорд

Большой Пучок

Base Базовая Броня: 1 ⇒ 0.

Снежный Зубра

Максимальное здоровье: 600 (+180 на уровень) ⇒ 480 (+144 на уровень)/ Примечания разработчика: мы стремимся к тому, чтобы монстры имели, в зависимости от их роли, приблизительное соотношение “здоровье на точку директора”. Некоторые выбросы имели значительно более высокий уровень здоровья для того, что они стоили для размножения, поэтому мы стремимся нормализовать эти выбросы.

Жук

Change измените bullseye hurtbox с груди на голову, чтобы охотница могла атаковать раньше во время анимации икры.

Опустошитель Пустоты

Бомба-Нейтрализатор. Coefficient Коэффициент Прок: 0 ⇒ 1. Время задержки: 2s ⇒ 1s. Добавьте отсутствующие анимации и элитные дисплеи. Изменение поведения движения ИИ

Гроветендер

Улучшите точность hurtboxes. Fix исправьте труп, продолжающий воспроизводить холостой звуковой цикл после смерти.

Глиняный Дюноход

Улучшите точность hurtboxes.

Музыкальные изменения

  • Исправлена ​​ошибка, при которой Foreign Fruit не воспроизводил активированный SFX по сети.
  • Исправлена ​​ошибка, из-за которой резервное оборудование не воспроизводило активацию SFX по сети
  • Исправлена ​​ошибка, из-за которой Инженер отскакивал от гранат, стреляя SFX, и эффекты, играющие не для кого-либо, а для клиента, играющего роль инженера
  • Исправлена ​​ошибка, из-за которой Mercenary Whirlwind не играл ни с кем SFX, а с клиентом, играющим в качестве наемника, и не применял форсированную собственную силу, когда играл как не хост-клиент.

Active Items

An active item ("Equipment") often provides no benefit unless it is used by the player (as they would one of their skill), which provides a powerful effect but incurs a comparatively lengthy cooldown period during which it (or other active items) cannot be activated. A player can normally hold only one active item at any time; if they try to pick up an active item while they are already holding one, they will swap it for the new one instead. There are 21 standard equipment.

Equipment

Lunar Equipment

Similar to passive lunar items, lunar equipment can only be obtained from Lunar Pods or the Bazaar Between Time in exchange for Lunar Coins, all with great strength and considerable drawbacks. There are 4 lunar equipment.

When the Tonic wears off, you have a 20% chance to gain a Tonic Affliction, reducing all of your stats by -5% (-5% per stack) .

Elite Equipment

Elite equipment are unique items that grant the player the abilities of Elite enemies. Despite inhabiting the same slots as active items, Elite equipment more closely resemble passive items; their benefits are present at all times while in a player's inventory. As such, players cannot activate Elite equipment, and attempting to activate one does not incur a cooldown period or have a special effect. However, Elite equipment is still restricted to the active item slot, meaning they cannot be stacked and only one may be active at a time. An Elite equipment can only be obtained as a rare (1/4000 or 0.025%) drop from its respective Elite monster, although this chance is affected by Luck.

Note that Elite equipment appears as regular Orange Command Essence while the Artifact of Command is enabled. Even though they occupy the active item slot, Elite equipment are not subject to the effects of Artifact of Enigma, and will not change if "used" while it is enabled.

There are 6 Elite equipment, corresponding to the variations of Elite enemies.


Некоторые предметы имеют ограничение по сбору, после которого они перестают увеличивать свою эффективность. Подробнее можно прочитать здесь.

Главный контент

Система UI

Это то, чего мы с нетерпением ждали с момента запуска Раннего доступа. В первую очередь мы хотели улучшить визуальный интерфейс и, наконец, избавиться от экранного курсора для пользователей геймпада. Есть около миллиона изменений с этим изменением. Кто-нибудь просил об этом? Нет. Это заняло много времени? Да. Стоило ли? Нет. Я пишу примечания к патчу? Да. Это наверху, так что вы должны прочитать это? Да.

Новая локация

Саунд треки

  • The Rain Previously Known as Purple.
  • Antarctic Oscillation.

Скрытое царство

5 навыков

  • Commando Utility.
  • Huntress Primary.
  • Acrid Utility.
  • Acrid Passive.
  • Engineer Utility.

Скин на Инженера

инж

2 новых монстров

6 предметов и 2 снаряжения

  • Repulsion Armor Plate.
  • Squid Polyp.
  • Death Mark.
  • Interstellar Desk Plant.
  • Sawmerang.
  • Recycler.
  • Focused Convergence.

Сундук

Equipment Triple Shop.

5 испытаний персонажей

  • Godspeed.
  • Finishing Touch.
  • Zero Sum.
  • Engineer Mastery.
  • Acrid: Easy Prey.
  • Acrid: Bad Medicine.

3 испытания в игру

  • Automation Activation.
  • Cleanup Duty.
  • Never Back Down.

3 новых журнала среды

8 записей в игру

  • Repulsion Armor Plate.
  • Squid Polyp.
  • Death Mark.
  • Interstellar Desk Plant.
  • Sawmerang.
  • Recycler.
  • Focused Convergence.
  • Ghor’s Tome.

Голосование

Вот как будет работать голосование выживших:

Реакции диссонанса не отображают должным образом прошлые 5000 взаимодействий, поэтому мы сотрудничаем непосредственно с Discord, чтобы гарантировать, что у нас есть правильные подсчеты голосов на бэкэнде.

Чтобы уверенно осуществить эту идею, мы работали над тем, как именно каждый из этих выживших будет переводиться из 2D в 3D. мы написали небольшой пример того, как они оживут, чтобы помочь вам сделать правильный голос!

Items are special collectibles that spawn while playing the game.

Players can pick items up to gain a special effect based upon what type of item it is. Each item's icon also has a colored border to indicate its rarity:

Some items need to be unlocked by completing a Challenge to appear in game. Pick up an item to unlock its logbook entry.

There are currently 102 items and 31 equipment in the game. You can find a list of all these items below:

Читайте также: