Mount and blade 2 bannerlord увеличение размера битвы

Обновлено: 05.07.2024

You may now have as many troops in your party as you want. Minimalistic for maximum compatibility.

Credits and distribution permission

  • Other user's assets All the assets in this file belong to the author, or are from free-to-use modder's resources
  • Upload permission You are not allowed to upload this file to other sites under any circumstances
  • Modification permission You are allowed to modify my files and release bug fixes or improve on the features so long as you credit me as the original creator
  • Conversion permission You are not allowed to convert this file to work on other games under any circumstances
  • Asset use permission You are allowed to use the assets in this file without permission as long as you credit me
  • Asset use permission in mods/files that are being sold You are not allowed to use assets from this file in any mods/files that are being sold, for money, on Steam Workshop or other platforms
  • Asset use permission in mods/files that earn donation points You are allowed to earn Donation Points for your mods if they use my assets

Author notes

This author has not provided any additional notes regarding file permissions

File credits

This author has not credited anyone else in this file

Donation Points system

This mod is opted-in to receive Donation Points

A minimalistic mod for maximum compatibility.

Make as big a party as you want. Pro tip: Feed your troops and pay their wages.
Only applies to the player. Does not affect AIs.

Downsides/balance: Large armies move much slower, eat more, are more expensive, and take more time to manage.

Warning: It seems having more than a certain number of troops may cause an overflow. I have not reached this number myself yet, so I do not know what the number is. So far it seems to be over 2000 and under 4000. I will update the mod when the value is known. As is standard practice, rotate saves and make an extra one if you are assembling such a massive army in your party.

Compatibility:

Safe to add and remove mid-game.

Harmony-patches DefaultPartySizeLimitModel.CalculateMobilePartyMemberSizeLimit by postfix.

Installation:

Troubleshooting: Troubleshooting Guide

How to report a bug/CTD:
Link

Sourcecode:
Available as a separate download.

All my mods:
Click Here

Credits & Aknowledgements:

- Makes use of Harmony
- Thanks "z bb - tablet (bot easy)" and "Zervox" on Discord for their help getting the mod to work.

30 мая. 2020 в 1:40 Еще раз спасибо, что помогли советом. Как показывает печальный опыт, лучше королевство начинать с края карты. Надоело по обе стороны воевать. Вообще вся игра это сплошные войны. И чаще сохраняйтесь. Теперь к тактике:
1. Можно ли перед битвой распределять задачи, кто кем командует ( в армии) и во время битвы ( просить чтобы фланг прикрыли и т.п., как когда присоединяешься к армии тебе говорят куда идти и что прикрывать?
2. Лорды могут нанимать в мое королевство наемников?
3. При смене правителя, хочу город себе. Так не выпадает мое имя.. с чем связано?Королевские привилегии есть давно уже (до всех лордов). Может что поменять в политике?
Заранее спасибо 30 мая. 2020 в 4:29 (Заблокирован) 30 мая. 2020 в 7:09 Как показывает печальный опыт, лучше королевство начинать с края карты.

В данном ключе термин "лучше" не подходит, ибо требует пояснений по уровню игры.
Это больше к стратегическому развитию нежели тактике. Хотя, оно основывается на тактических уловках.

Выбор стартового положения напоминает игру Го и выбор старта в ней.
Игра на краю дает тактическое "преимущество", но лишает контроля за общей обстановкой.
Т.е. если вы там кого-то и будете щемить, и легче дефать свои территории в условиях тотальных объявлений войн, то сами вы не можете регулировать развитие других фракций из-за удаленности. Что может привести к фатальному разрастанию одной из фракций. Правда, в любом случае ИИ не умеет нормально координировать свои армии, что в любом случает создает возможность для тактических уловок и последующее выжимание его армий. Но тогда надо сразу его давить до конца, ну или до приемлемого момента получения ключевых позиций (если вы не хотите дойти до енд-гейма так быстро и нервозно).

Лично я для себя выбрал хорошим стартом в Ротае. Уже вторую игру я начал в ней.

Наверное самый халявный - это старт и пожирание кочевников. Это дало бы возможность кормить своих полководцев низкоуровневыми конницами, что увеличило бы их маневренность (которая является под час определяющей силой против других фракций). хотя там находятся неприятные бандиты, за которыми нет смысла бегать (но ведь своим болванчикам это не скажешь).

30 мая. 2020 в 23:19

Старт с Кузаитами и выжигание их в начале - идея ооооочень хорошая.
2 раза играл с упором в них и - странное дело - практически с самого начала я мох нанимать в некоторых деревнях благородных или хотябы Т2 верховых лучников. Что существенно перебивает тот же бонус барранийцев с их 20% прироста опыта. У них или империи пока раскачаешь деревни на продвинутых рекрутов проходит очень много времени. Нордов и арабов в этом смысле не пробовал. Так что с кузаитами быстрее, чем с другими фракциями получаешь быструю и сильную армию, к тому же с опцией войск высшего тира.
Кузаитскую Империю опять же легче защищать благодаря географическому положению.

А так, я начинал кузаитом, набирал там армию верховых (благородных) лучников шёл в васаллы к Франкам и забирал для себя восток Стургии кроме Невянска и этому - Правенд. Что считаю идеальным стартом. А потом отвоёвывал северную и западую империи и Баттавию. Дальше становилось скучно.


Модификация увеличивает количество получаемой известности за выигранные битвы и выигрыш на турнирах. Таким образом, добыть известность становится намного проще.

Установка: перекидываем файлы из архива в папку Modules в корневой папке игры. Включаем мод в лаунчере игры.

Информация о файле

  • Добавил: TOP-Mods
  • Автор: Blo3m
  • Формат файла: 7Z
  • Размер: 0.1 mb

Вы можете войти в свой аккаунт или зарегистрироваться на сайте, чтобы скачивать моды без ожидания.

Offers greater range of values for the battle size setting. Game's range is 200-1000, this mod allow you to expand it.

Nexus requirements

Mod name Notes
ModLib (REQUIRED) Allows in-game options editing.

Credits and distribution permission

  • Other user's assets All the assets in this file belong to the author, or are from free-to-use modder's resources
  • Upload permission You can upload this file to other sites but you must credit me as the creator of the file
  • Modification permission You are allowed to modify my files and release bug fixes or improve on the features so long as you credit me as the original creator
  • Conversion permission You can convert this file to work with other games as long as you credit me as the creator of the file
  • Asset use permission You are allowed to use the assets in this file without permission as long as you credit me
  • Asset use permission in mods/files that are being sold You are not allowed to use assets from this file in any mods/files that are being sold, for money, on Steam Workshop or other platforms
  • Asset use permission in mods/files that earn donation points You are allowed to earn Donation Points for your mods if they use my assets

Author notes

This author has not provided any additional notes regarding file permissions

File credits

This author has not credited anyone else in this file

Donation Points system

This mod is not opted-in to receive Donation Points

Version 1.2.0

  • Updating to ModLib version 1.3.1, and no longer compatible with previous versions.

Version 1.1.0

  • Replacing Mods Settings with ModLib for in-game options menu.

Version 1.0.0

With this mod you have a wider range of values to the battle size settings. Works in campaign/sandbox battles, as well as custom battles.


In-game setting:

You should be able to change the battle size limit via the "Mod Options" menu, when using mildeww's ModLib.

Note that:
The available range is 2-2048, in order to avoid problems with the game engine, but even so, be aware that a value much higher than 1000 will likely cause performance issues or game crashes (as per this thread).

Manual Installation:

You can contribute by opening an issue or participating on the active ones over at the github repository.


Данный мод позволяет набирать сколько угодно воинов в отряд, аля руководи своей армией без королевства))) но все же будем разумными людьми, не советую набирать более 4х тысяч, может быть краш, тестил на е1.1.0 на остальных должно тоже работать

С тремя тысячами в отряде - полет нормальный

Ах да, эта орда будет настолько прожорливой что советую набрать еды да побольше)

Установка:

Кидать по пути Mount & Blade II Bannerlord\Modules\

Если игра крашится при запуске, проверьте разблокирован ли DLL файл мода по адресу - Mount & Blade II Bannerlord\Modules\папка мода\Bin\Win64_Shipping_Client

Мод взят с нэксуса, ссылка ниже

Mount & Blade 2: Bannerlord "Патч v1.6.3.286182 GOG"

Mount & Blade 2: Bannerlord "Мод исправляет ИИ"

Mount & Blade 2: Bannerlord: Трейнер/Trainer (+19/+22/+25/+27/+30/+32/+33) [EA: 30.03.2020 - 09.10.2021] <FLiNG></p>
<p>

Читайте также: