Mortal shell описание патчей

Обновлено: 07.07.2024

Канал VG Tech провёл тестирование Mortal Shell для Xbox Series S после недавнего обновления. Патч принёс в игру режим повышенной производительности. В нём игра выдаёт практически идеальные стабильные 60 кадров в секунду в динамическом разрешении варьирующемся от 1344х756 до 1920х1080. Причем чаще всего ближе к 1080p.

В кинематографичном режиме игра работает с целевым фреймрейтом 30 кадров в секунду. Игра с легкостью удерживает это значение. Но данный режим интересен тем, что при этом игра рендерится в динамическом разрешении 3200х1800. Минимальное замеченное разрешение было 2240х1260, но по большей части времени игра работает в более высоком разрешении.

В обоих режимах интерфейс рендерится в нативном 4k, а игра использует технологию временной реконструкции, чтобы создать иллюзию более высокого разрешения, чем есть на самом деле. До патча Mortal Shell на Xbox Series S работал в динамичном разрешении в диапазоне между 2080x1170 и 2304x1296. Счётчик кадров при этом выдавал в среднем 48 fps, болтаясь от 30 до 60 кадров в секунду постоянно.

Patch Notes for Mortal Shell features information of all the patches released by the developer: Cold Symmetry, as well as the publisher: Playstack. The following patches are free and are released online, these patches focus on game balance, performance, and localization issues.

Version 1.09:

Platforms: Playstation 4, Xbox One, PC
Release Date: October 20, 2020.

  • Game Icon Update
  • Photo Mode Fixes
  • DLC Download support
  • Bug Fixes
  • Localization updates

Version 1.04:

Platforms: PlayStation 4, Xbox One, PC
Release Date: August 19, 2020.

  • Added various gameplay optimizations.
  • Addressed game crashing bugs.
  • Stability and performance improvements.
  • Addressed framerate drop and freezing issues.
  • Added fixes for stuttering and lag issues.
  • Other minor fixes.

Version 1.10 (The Virtuous Cycle):

Platforms: Playstation 4, Playstation 5, Xbox One, Xbox Series S|X, PC
Release Date: August 18, 2021

New Mode
Carve through an ever-changing world where no two playthroughs are the same. Craft your own combat style by combining more than 100 unique upgrades.

New Shell
Possess a familiar and formidable foe, Hadern. Unearth his true potential and demand perfection from this once-elusive Shell.

New Weapon
Fallgrim’s most venerable weapon has been cast. Transform your combat with the Axatana, a manipulable hilt of two blades.

Bug Fixes

  • Fixed various game crashing issues.
  • Added various gameplay optimizations.
  • Added stability and performance improvements.
  • Other minor fixes.

Version 1.05:

Platforms: PlayStation 4, Xbox One, PC
Release Date: August 20, 2020.

  • Foundling and Obsidian Foundling are now immune to harden pass through damage in NG+ (also solves a crash).
  • Hadern drops Glimpses of Reverie in NG+
  • Doors in the Temple of Ash are reset in NG+
  • Parry On: Fixes for parry/riposte bugs.
  • Sticky Situations: Fixes to some places where you could get stuck in Fallgrim.
  • Saving Throw: Various fixes to the way game data is saved which helps prevent (and fix) progression blockers.
  • Improved Hit Boxes on Tarsus.
  • Quick Draw: Swapping weapons at Hadern’s statue or in Fallgrim Tower is instant.
  • The Unchained’s Minions are now destroyed immediately upon his death.
  • Fixed some typos and added some people to the credits.
  • Addressed HDR related issues on PS4.
  • Other minor fixes.

Version 1.06:

Platforms: PlayStation 4, Xbox One, PC
Release Date: August 23, 2020.

  • Fixed 4K resolution issue.
  • Fixed a save game related issue where players were receiving. Note: The continue function for the game will only load your save in slot 1. Please load your game to continue your save file.
  • Fixed some crashing issues.
  • Added gameplay optimizations.
  • Added stability and performance improvements.
  • Other minor fixes.

Version 1.03:

Platforms: PlayStation 4, Xbox One, PC
Release Date: August 18, 2020.

Shells in Mortal Shell are an integral mechanic of the game, essentially acting as the game's classes. Shells are the lost remains of defeated warriors that are scattered across the land. Once the Foundling awakens these shells, it will be able to occupy these bodies and learn new skills to aid in combat. Also, as the game progresses, players can strengthen the Foundling's connection to each Mortal Shell to better harness its innate talents, to recover venerable weapons, to study devastating arcane powers, and more.

This page covers a list of all the Shells found in the game.

How to acquire Shells

Shells can be found around the World. Once a player finds a shell it will become permanently unlocked. In order to use the Shell's unique Abilities, players will first need to discover the Shell's name by talking to Sester Genessa and spending Tar.

What happens when your shell dies?

When you reach 0 health while inside a Shell, the Foundling will be expelled. From here you can either retrieve the shell or fight as the Foundling. If you retrieve the shell and reach 0 health again the Foundling will die and you will return to the last checkpoint.

What is the difference between each Shell?

Each Shell has its own unique characteristics, as well as Abilities and mechanics providing different playstyles. Players will only be able to unlock and use the Shell abilities after discovering its name, which can be done by spending Tar.

Can you play without a Shell?

Players may choose to skip using Shells on their playthrough for a more challenging experience in which case they will have to fight as the Foundling, which can withstand only 1 hit. Additionally, the game features unique dialogue when speaking with NPCs while not in a Shell.

In order to renounce all shells, you'll need to visit the Strange Altar located at Fallgrim. Interact with the altar and you'll renounce all Shells and acquire a unique Black Skin for your Foundling.

How to obtain Shades (skins) for each Shell

Players can obtain 3 Skins per Shell and two for the Foundling. This is done by feeding different items to Gorf the frog.


Компания Cold Symmetry подробно описала обновление первого дня для своей грядущей ролевой игры Mortal Shell, вдохновленной Dark Souls. Согласно примечаниям к выпуску, этот патч содержит ряд исправлений и оптимизаций, а также различные улучшения.

Если говорить более подробно, этот патч первого дня исправляет сбой, который редко случается во время финального боя с боссом. Кроме того, он обновляет освещение в Соборе, а также содержит балансировку обновления и улучшения, улучшает звук окружения и голоса.

Кроме того, это обновление обновляет максимальную блокировку дальности до 2200 для большинства врагов и до 10000 для темного отца. Он также вносит некоторые изменения в логику, которая скрывает/показывает используемое оружие.

Ниже вы также можете найти его полный список изменений:

  • Качество PostProcessAAQuality увеличено до 4, чтобы уменьшить TAA двоение в Фаллгриме.
  • Исправлена возможность мгновенного убийства игроком Тарсуса с помощью второй специальной атаки Клинка мученика.
  • Исправлена ошибка с тёмным отцом, при которой можно застрять в диалоге с ним навсегда, если подойти к нему с Соломоном или подкидышем при доставке последней железы.
  • Из Компендиума удалена надпись «Gland_Stew».
  • Исправлен редкий сбой во время финального боя с боссом.
  • В меню быстрого перемещения изображения недоступных мест теперь размыты.
  • Обновлено максимальное фиксированное расстояние на 2200 для большинства врагов и на 10000 для тёмного отца.
  • Исправлено положение оболочки в Фаллгриме.
  • Обновлено освещение собора
  • Изменение логики, которая скрывает / показывает используемое оружие при обновлении их видимости. Теперь вместо того, чтобы сразу устанавливать видимость статической сетки, оружие растворяется с помощью скалярного параметра «Количество» и временной шкалы.
  • Обновления и улучшения для голосов и звуков окружения
  • Балансировка обновлений и улучшений
  • Обновлены титры
  • Незначительное обновление логотипа игры на стартовой заставке и в главном меню игры
  • Несколько исправлений ошибок и оптимизация

Размер файла обновления - 3,6 ГБ

Mortal Shell: Сохранение/SaveGame (Игра пройдена на 100%)

Mortal Shell: Сохранение/SaveGame (Игра пройдена на 100%)

Mortal Shell: The Virtuous Cycle: Трейнер/Trainer (+2) [1.0 FLT] <Abolfazl.k></p>
<p>

Mortal Shell: The Virtuous Cycle: Трейнер/Trainer (+2) [1.0 FLT]

Mortal Shell: Трейнер/Trainer (+15) [1.0 - Build.08.13.21] <FLiNG></p>
<p>


Mortal Shell вышла всего неделю назад, но уже получила несколько обновлений от разработчиков из студии Cold Symmetry. Эти обновления вносят существенные изменения в игру, от исправления любых потенциальных ошибок до обновления визуальных элементов. Один из последних патчей, обновляющих игру до версии 1.06, уже доступен.

Согласно официальным примечаниям к патчу этого обновления, поддержка разрешения 4K была реализована для консолей, которые его поддерживают. Также были внесены различные исправления сохранений.

Игра доступна для PS4, Xbox One и ПК в Epic Games Store.


Mortal Shell: Сохранение/SaveGame (Игра пройдена на 100%)

Mortal Shell: Сохранение/SaveGame (Игра пройдена на 100%)

Mortal Shell: The Virtuous Cycle: Трейнер/Trainer (+2) [1.0 FLT] <Abolfazl.k></p>
<p>

Mortal Shell: The Virtuous Cycle: Трейнер/Trainer (+2) [1.0 FLT]

Mortal Shell: Трейнер/Trainer (+15) [1.0 - Build.08.13.21] <FLiNG></p>
<p>

Читайте также: