Max payne 3 на каком движке

Обновлено: 07.07.2024

Как уже все наверное слышали, системные требования Max Payne 3 оказались необычайно высоки – настолько, что даже Crysis 3, трейлер которого только что вышел, не делает таких серьезных запросов к железу геймеров. В частности, многих удивили 35 гигабайт на жестком диске, которые потребуются для установки игры. Все, наверное, имеют отличное представление сколько фильмов/музыки может уместиться на таком заметном клочке вашего жесткого диска, но что если сравнить эти заоблачные требования с рядом других известных игр вышедших за последние годы.

Например, вышедший в прошлом году шутер Rage от id Software, и так же последняя версия MMORPG World of Warcraft требуют для установки 25 гигабайт. Выходящая в середине мая Diablo III отъест примерно половину от этого – 12 гигабайт.

Подробно воссозданный Лос-Анджелес 1947 года в игре L.A. Noire займет до 16 гигабайт свободного пространства, а Либерти Сити известный нам по GTA IV от Rockstar вышедшей в 2008 году занимает 18 гигабайт, столько же пространства потребует Batman: Arkham City.

А как вам такое: The Elder Scrolls V: Skyrim и Bethesda, одна из самых крупных игр прошлого года с открытым миром занимающим больше 36 квадратных километров и с гловой забитый подземельями, монстрами и персонажами с автоматически генерируемыми квестами занимает всего 6 гигабайт.

Получается, что Max Payne 3 по размеру должен быть приблизительно как 6 Скайримов.

Больше интересных статей на Shazoo

  • Новая Brothers in Arms все еще в разработке
  • Behavior Interactive закрыла серверы Warhammer 40,000: Eternal Crusade
  • В сети слили скриншоты кооперативного экшена Redfall от создателей Dishonored: открытый мир и уровень редкости оружия
  • 88 тысяч матчей и 440 миллионов выстрелов — статистика закрытого теста XDefiant
  • В Enlisted стартовало закрытое тестирование африканской кампании

Видео от Shazoo

Max Payne 3 не только новый шаг в серии, так же в этой игре Rockstar использует модифицированную версию своего движка Euphoria. Это уже третья игра которая будет использовать движок, и команда не ленится вносить множество улучшений как в его графическую составляющую, так и в физику. В частности в Max Payne 3 программисты постарались как можно более реалистической реакции персонажей и самого Макса.

"Я думаю мы добились очень многого когда сделали переход от GTA4 до Red Dead. В Max Payne 3 вы увидите очередное улучшение по сравнению уже с RDR," рассказывает арт директор игры, Роб Нельсон.

Из его объяснения возможностей движка, стало ясно, что дизайнеры и аниматоры могут на лету настраивать поведение персонажей, их реакции на события, и особенно в режиме замедленного времени, когда камера показывает различные детали.

Программисты смогли добиться слияния физики и анимации для использования на самом Максе. Если вы видели технологический трейлер опубликованный ранее, то заметили насколько выросло качество и реалистичность движений главного героя и противников.

Больше интересных статей на Shazoo

  • Как заработать 28 долларов в GTA Online или реальность современной Америки
  • Все что нужно знать про Outriders перед запуском
  • GTA 5 снова в топе Твича после обновления ролевого сервера
  • Трейлер ремастера Mass Effect Legendary Edition — релиз в мае
  • Анонсирован сезон "Избранный" для Destiny 2 — старт 9 февраля

Видео от Shazoo

Мах Payne 3… долгожданное продолжение знаменитой франшизы! Так ожидаемое фанатами, что ожидания стали слишком завышенными и породили кучу фантазий и домыслов.


Не в последнюю очередь главной темой завышенных ожиданий была техническая составляющая игры. Заявленные системные требования были пугающими, на 2012 год не все могли позволить себе 35Гб свободного места 6Гб ОЗУ и 650GeForce с 2Гб на борту.

Игра весила в 2 раза больше чем ГТА4 вышедшая 4годами ранее. Поговаривали даже, что в игре будет открытый мир ибо для чего еще нужен такой размер? Но игру ждали и оптимисты успокаивали скептиков за хорошую оптимизацию и как обычно завышенные требования.

Игра вышла и на деле доказала неплохую оптимизацию на разных системах вопреки той же ГТА4, как на соответствующих максимальным системным требованиям компьютерах, так и на некоторых устройствах с конфигурацией ниже минимальных. Не все конечно остались довольны. Встречались жалобы на проблематичную установку.

В основном из-за SocialClub (который на тот момент активно продвигали Roсkstar, к слову сказать тогда почти все издатели в обязательном порядке стали навязывать установку и регистрацию в свои сервисы. EA со своим агентом 007, Ubisoft и Assassins Creed 2 и т.д. ), вылеты, невозможность подключения к серверам в сетевом режиме и разные факапы при установке всё же доставляли проблем.

Но тем кто смог преодолеть этот барьер и запускал игру в первой же миссии получал эмоции сродни оргазмическим! Технически Max Payne 3 была совершенна! Стрельба с bullet time в дорогих локациях вызывала эффект вау! Разрушаемость окружения, внимание к деталям восхищали! На первый взгляд.

Что не так?


RockStar сделали упор на экшен клишированных боевиков Джона Ву, а по утверждению некоторых, самого Ридли Скота! Боевые сцены и перестрелки, были выверены максимально пошагово. Каждый миллиметр локации жил по заранее написанному сценарию, а Max Payne должен был ему соответствовать. Порой дизайн уровня был таким, что прохождение его удавалось только если будешь идти, стрелять и падать в определенных зонах.

Иначе задротское перепрохождение обеспечено, а сохранения на секундочку были автоматическими и только в заданных чек-поинтах. Убили — начни заново! F5 — F9? Это не та игра! Вариативность перестрелки на уровне? Забудьте! Вы герой боевика, вам по сценарию прыгать вон за ту опору, вон в ту сторону. А еще не забудьте прятаться за укрытия. Но не долго, потому что сейчас по сценарию нужно выпрыгнуть с эффектом bullet time и сделать хэдшот.

Сюжетные ролики не скипались, к тому же стилистически изменились и стали анимационными со странными Glitch-abberation эффектами. От рваного монтажа сцен и психоделических постэффектов до головной боли было рукой подать. Неторопливое вдумчивое повествование, с погружением в героев и обоснованием их поступков, сменилось гонкой за кроликом(имеется ввиду собачьи бега), не спасал даже закадровый голос Макса.

В диких драйвовых моментах, когда вокруг крики и паника спокойный бархатистый голос Макса Пейна вызывал недоумение и ощущение неуместности происходящего. Такой эффект не свойственен боевикам в духе «Круто Cваренных», когда каждую секунду на тебя сыпется град пуль, а вокруг взрываются гранаты, вдребезги разбивая стекла витрин и витражей.

Раскол


2012 год. В какой-то момент, консоли стали догонять в производительности ПК и издатели игр уже рассматривали этот сегмент как приоритетный. Вот и RockStar, не изменяя себе, выпустила Max Payne 3 в первую очередь на Xbox360 и PS3. Лишь спустя месяц игра вышла на ПК. Поэтому первые рецензии и обзоры на игру были о консольных версиях. В итоге мнения разделились. Консольщики и ПК-бояре. Еще добавились фанаты первых двух игр. Холивар получился знатный. Основной спор возник вокруг сюжетной части игры.

Простота сюжетной линии, отсутствие Нуара и «философии под дождем» стали главными обвинениями приверженцев оригинальных игр от Remedy. Пара миссий в стиле прошлых игр серии, скорее являлись жалкой пародией на оригинал, нежели следовали духу жанра. И воспринимались фанатами как подачка, костью брошенной в толпу уже хейтерски настроенных игроков, чтобы не дать себя разорвать.

Важным моментом, стал страх перед лысым Пейном, показанным в первых трейлерах и скриншотах игры. Принимать таким Макса сразу никто не хотел, ведь разработчики не объясняли что случилось и как это произошло. На деле все оказалось не так страшно, благо выбритая на лысо голова Макса не стала шоком с первых минут геймплея, и это чуть ли не единственный по праву крутой и логичный момент в сюжете игры. Но раскол произошёл и рана фанатов первых двух частей игры была глубока.

Пути не их синапсов


С момента выхода Max Payne 2: The Fall of Max Payne прошло 10 лет и за это время, игровое сообщество сильно изменилось, обзавелось молодым поколением, которое не испытало эффекта первого Max Payne. С его фишками как в Матрице, хоть игра и разрабатывалась еще до съемок фильма, но для игроков сходства были очевидны. На фоне этого новаторского и смелого заявления, в постановке экшна и повествования, как в фильмах так и в играх не искушенный потребитель, 10 лет назад невольно ввел себе инъекцию сыворотки под названием Max Payne. По венам полилась субстанция подобная Валькирину! Состояние невиданного доселе наслаждения и ощущения новой эры стало знамением и укоренилось в синапсах неокрепших умов. Новое же поколение и те кто в последствии очистил свой разум, имели уже другой взгляд на мир и с легкостью приняли изменившегося Макса Пейна!


Max Payne 3 is a third-person shooter video game, the third title in the Max Payne series. The game was released on May 15, 2012 in North America and on May 18 in Europe, it was developed primarily by Rockstar Vancouver and was published by Rockstar Games for the PC, PlayStation 3 and Xbox 360.

The game follows the life of protagonist Max Payne nine years after the events of the end of the previous game, as he works as a bodyguard for the wealthy Rodrigo Branco and his family, alongside his friend and fellow ex-detective, Raul Passos. The game's plot was written by Dan Houser, co-creator and writer of Rockstar's Grand Theft Auto series, Red Dead Redemption, and Bully.

Max Payne 3 received critical acclaim upon its release, holding 87/100 on Metacritic and GameRankings, with various reviewers praise the game for its dark story, improved visuals and gameplay, and the new multiplayer mode introduced in the game.

Gameplay



The new cover mechanic


Dual-wielding two different weapons

Any two single-handed weapons can be used to dual-wield. For example, Max is able to shoot both a submachine gun and a pistol at the same time. To dual-wield, however, Max will drop any two-handed weapon in his possession to use two weapons instead. This makes dual-wielding a gambit at some points, as Max's two-handed weapon could prove more useful later on. A simple strategy is to use your two-handed weapon primarily, and once it is empty, switch to dual-wielding.

New to the series is Max's ability to go into Last Man Standing. Last Man Standing is the new mechanic where, upon having his health drained, with both ammo and at least one bottle of Painkillers left, Max will automatically go into Bullet Time (even if the bullet time meter is empty). If successful in killing the attacker, Max automatically consumes a painkiller then continues to soldier on with an empty bullet time meter.

Caution

A major caveat of shootdodging is when Max has to get up from laying on the ground which he can still aim and fire his weapon but there is a significant duration which he won't be able to fire his weapons with ease and be vulnerable. So if he simply jumps to the middle of a room that is flanked by enemies from multiple directions, he'll be caught in a cross fire within a second. If Max can/cannot dispatch all of his enemies in his immediate line of sight in mid air he now has the option to continue to lay on the ground from his shootdodge and continue shooting. In the third game, shootdodging is highly recommended to be planned ahead either by jumping towards a spot behind a cover or be used to take down the last few remaining enemies in his area within his line of sight that will end in a cinematic kill-cam along with a shootdodge.

Max Payne 3 has checkpoint-based saving and does not feature quick-saves.

Development history

Franchise license and release date

Research

Considering a new voice actor

Development studio co-operation

Detrimental legacy of the 2008 Max Payne film

Promotional campaign

Start

Throughout the promotional period, Rockstar would launch screenshot and wallpaper updates, present interviews given to gaming websites or post articles about the research done for the production.

Design and Technology videos

Special edition announced

"Your Likeness as a Max Payne 3 Multiplayer Character"


The Twitter contest advertisement

New website

Cemetery map tombstones

"Follow Max Payne's Trail"

Comics

Rockstar started releasing free downloadable Max Payne 3 comics, which were partly written by Remedy's Sam Lake, aimed at connecting the storylines of the first two games to Max Payne 3.

The promotional campaign followed with setting up advertisements in bus stops, creating murals on some buildings, decorating a NASCAR car, announcing the multiplayer crews and the opening of their creation. The final launch trailer was released May 10th, 5 days before the console debut of the game.

Comics


Rockstar Games's Dan Houser and Remedy Entertainment's Sam Lake with help from Marvel Custom Solutions released before and after Max Payne 3's release a three-part comic series. This tie-in comic series serves as a bridge between Max Payne 2: The Fall of Max Payne and Max Payne 3, and explores Max' life during the nine year-period of the two games.

Contents

Soundtrack

MP3 Soundtrack.jpg

The soundtrack of Max Payne 3 is included in the game's special edition package (see below).

Story

Setting


The favelas of São Paulo

The location of the narrative is São Paulo, Brazil, and features the shantytowns, known as favelas, as well as the affluent neighborhoods, port, bus station, and a football stadium, amongst others.

Years after killing Vladimir Lem, Max Payne has retired from the NYPD, after consorting with a known criminal (Mona Sax). At this point he has moved to Hoboken, New Jersey and has developed an addiction to alcohol and painkillers. Max gets into a confrontation at a bar with Anthony DeMarco Jr., the son of a local mob boss, and Max's former police academy acquaintance Raul Passos interjects, hoping to recruit Max for a private security job in South America. Max initially resists, but after he kills Anthony Jr. in a shootout, he agrees to accompany Passos to Brazil.

Max and Passos work for the wealthy Branco family in São Paulo, made up of three brothers: the businessman Rodrigo, the politician Victor, and the partying Marcelo. During a party held in Rodrigo's penthouse, Rodrigo and his wife Fabiana are kidnapped by a street gang called the Comando Sombra, but are quickly saved by Max. Fabiana, her sister (and Passos' lover) Giovanna, and Marcelo are later targeted at a nightclub by the same gang, who are successful in kidnapping Fabiana. Max and Passos bring ransom money to the gang at a soccer stadium, but the deal is ambushed by an outlaw right-wing paramilitary group known as Crachá Preto, who steal the money. Max and Passos decide to raid a Comando Sombra base to save Fabiana, but the gang escapes with her.

Max and Passos then return to the Brancos to discuss the situation with them and Armando Becker, the head of a special police unit known as Unidade de Forcas Especiais (UFE). Once everyone except Rodrigo and Max leave, the Crachá Preto raids the building. As Max goes to help get the security system back online and clears the building, an unknown assassin breaks into Rodrigo's secured office and assassinates him. Once Max made his way back to Rodrigo's office and finds his body, he discovers an armed bomb under the desk and quickly tries to make his escape. As he is trying to find a way out of the burning building, it becomes increasing obvious that someone had planted numerous bombs throught the building beforehand. Upon escape, he finds a dying member of the Crachá Preto and questions him before his death, learning that Fabiana is in the São Paulo favela and that Max was the true target of the raid, not Rodrigo.

Blaming himself for everything that happened to the Brancos, Max chooses to abstain from alcohol and shaves his head to disguise himself for another rescue attempt on Fabiana. Upon arriving in the Favela, Max is later informed by Local detective Wilson Da Silva that Crachá Preto had nefarious links with Rodrigo, whom he hired to clear the villages on a piece of land he wished to turn into a retail development. Da Silva explains he thinks the UFE and Victor are all connected to Max's predicament. He also reveals Fabiana's location.

Max then fights his way up to Fabiana and discovers Marcelo and Giovanna being held there as well for trying to pay the ransom for Fabiana themselves. Comando Sombra's leader Serrano executes Fabiana and escapes with Giovanna and Marcelo. As Max gives chase, the UFE raid the favela, killing dozens of innocent people in the process. He then witnesses the Crachá Preto and the UFE exchanging money for those who were arrested in the raids for an unknown reason. Max finds Marcelo and Giovanna in the hands of the Crachá Preto's second-in-command Milo Rego, who burns Marcelo to death in a gang-like ritual manner so the UFE can have an excuse to raid. Max counters by killing Milo and saves Giovanna. They then fight their way through the city and await to be extracted by Passos via helicopter. Upon his arrival, groups of the Crachá Preto arrive to kill them and Max is forced to defend them. Once the threat is over, Passos flees with Giovanna and leaves Max behind, who is then picked up by Da Silva.

Max and Da Silva arrive in a parking lot and discuss their situation. Silva reveals to Max that Passos isn't who he seems to be and asks him what he and Passos where doing in Panama months earlier. A flashback then shows Max and Passos in the Reception


Max Payne 3 has received critical acclaim, praised for its improved gameplay and advanced graphics. A number of reviews were critical of the sharp departure in tone and style that defined the original games, developed by Remedy. Aggregating review websites GameRankings and Metacritic rated the PlayStation 3 version 86.44% and 87/100, PC version 85.36% and 87/100 and the Xbox 360 version 84.91% and 86/100, which considered "Generally favorable" on Metacritic, while according to GameRankings, the game is ranked 19th out all 2012 games, and 943rd overall.

1Up.com gave Max Payne 3 a score of -A, stating "Anyone who's played their share of Rockstar games knows that the studio has never been one to be shy about the works of art that influence them. Without the films of Martin Scorsese, Grand Theft Auto would not exist in its current state. Without the contributions that Sergio Leone made to the western genre, Red Dead Redemption would've never been able to ride off into the sunset of gaming history. In this respect, sitting down with a Rockstar title is akin to taking a lesson from a team of true pop-culture historians, and Max Payne 3 does not disappoint in leading us on a journey through genre film and literature past."

The Guardian gave the game a perfect score of 5 stars, saying that the game is "A masterpiece of underworld carnality, depravity and violence." GamesRadar gave the game a perfect score of 10/10 and stated "Between its pacing, its presentation, and its excellent gunplay, Max Payne 3 has raised the bar for other action games to follow. Welcome back." G4 gave the game a perfect score of 5 stars, saying "Max Payne 3 is an action lover’s wet dream that also happens to employ some of the slickest direction and transitional trickery this side of a David Fincher box set. Lock and load. It’s bullet time. time." The American version of the PlayStation Magazine gave it a perfect score, saying "A beautifully told, smartly paced, and relentlessly addictive shooter."

Game Informer gave the game 9.25/10, stating "As much as Max Payne 3 is a fascinating portrait of a man, it tells a great, action-packed story that runs in-stride with Max's inner turmoil." IGN gave the game 9/10, and stated "It touches on the disparity between rich and poor, and how resentment and desperation can fester in the slums and the penthouses alike", earning the title "Amazing". Destructoid also gave the game a 9/10, stating "Packed with fast action, brutal violence, and a striking cinematic style, all of the stops have been pulled out to make this the most exciting entry in the series to date." Polygon gave the game 9/10 too, stating "It is uncompromisingly excellent, with a sense of focus that has secured Max Payne's legacy once again." Gamereactor also gave a 9/10, while GameSpy gave is 4.5 stars, which is also 9/10. GamesTM, PlayStation Official Magazine and Official Xbox Magazine UK all gave the game 8/10. Giant Bomb gave the game 4 of 5 stars.

Despite various positive reviewers, a few were less-favorable towards the game; GameTrailers gave it 7.6/10, citing issues with the narrative structure, difficulty and minor gameplay bugs, but praising the multiplayer mode. Edge gave the game 7/10, stating "Max Payne 3 might solve the problem of how you manage to reload when carrying more than one gun, but detailing alone can’t change the fact that this is a surprisingly conservative game from Rockstar." Eurogamer also gave the game 7/10, stating "All the same, you can't escape the feeling that Rockstar just isn't as good at a pure third-person shooter as it is with the open worlds of Grand Theft Auto or Red Dead Redemption, and in this linear context it's much harder to put up with its usual missteps in mechanics and difficulty." On the other hand, the Italian version of the website gave the game a 9/10, saying "Max Payne 3 is therefore yet another demonstration of the ability of Rockstar to have the resources and talent needed to achieve their ambitious aims. Only due to this force can take over a license as delicate as that of Max Payne and able to regenerate, while imposing its vision of video games. All this without affecting the quality of experience at all, you can count on a campaign of intense and spectacular, as well as a fun and complete multiplayer component."

Features

Arcade mode

Max Payne 3 has two arcade modes. These are the returning New York Minute and the new Score Attack.

Grinds

Max Payne 3 contains challenges similar to those in Red Dead Redemption known as "Grinds" fully completing all of these grinds grants the player with the "All Of The Above" Trophy/Achievement.

Collectibles

Max Payne 3's single player campaign contains various collectables which are distributed throughout it's many Chapters. There are two types of collectibles available in single player, these being Clues and Golden Guns (only available in story mode).

Multiplayer

Max Payne 3 is the first game in the series to feature Multiplayer, a novelty in Max Payne games.The various Multiplayer modes feature maps that "dynamically alter during play" as well as mode progression for all players in a match. A reward and leveling system is also included, along with "persistent clans and multiple strategic load-out options."

Game engine

Style

Most of the levels are placed around either in derelict areas or organized but darkly lit areas of Brazil to maintain the ominious tone of film noir. Max often analogizes his journey into deeper levels of hell which he has continued to do since the first game.

Chapters

PC version

Читайте также: