Какой айди у спавнера в майнкрафт

Обновлено: 05.07.2024

Id спавнеров мобов нет, есть только для свиней 52.Этот блок генерируется в мире. Если ты в одиночке, то ставь toomanyitems.Если на сервере, то нужно чтобы был установлен плагин Essentials.Поставь спавнер свиней (52) ,наведи прицел на этот спавнер и напиши /spawner "название моба".Если на сервере, то желательно после этого перезайти.

напиши /give (ваш ник) Minecraft:mob_spawner (это на 1.7.10 +)
напиши /give (ваш ник) 52 (это на 1.7.10 -)
Потом поставь спавнер и возьми нужное яйцо призывание и тыкни этим яйцом по спаниру и всё готово

Пиши /give [nikename] mob_spawner [кол-во], затем поставь возьми в руку, к примеру яйцо призыва зомби, подойди к спавнеру и жмакни ПКМ

Из-за новой политики Microsoft в отношении сторонних ресурсов, Minecraft Wiki больше не является официальной. В связи с этим были внесены некоторые изменения, в том числе и обновлён логотип вики-проекта. Подробности на нашем Discord-сервере.

  • Блоки
  • Твёрдые блоки
  • Прозрачные блоки
  • Блоки обычного мира
  • Блоки Нижнего мира
  • Блоки, доступные только командами
Вы можете помочь проекту, расширив текущую статью с помощью перевода.

См. Spawner на английском языке.

Спаунеры мобов предназначены для защиты и усложнения доступа игрока к ресурсам, находящимся в сокровищницах, заброшенных шахтах, обычных и адских крепостях, полуразрушенных бастионах.

На основе спаунера можно построить эффективную мобоферму. Так как спаунер нельзя ни добыть, ни передвинуть, ловушки придётся строить на месте.

С версии 1.7.2 появилась возможность ставить спаунер с определённым мобом. Например, команда /setblock minecraft:mob_spawner 0 replace ставит в координатах X Y Z спаунер коров. Также, нажав на спаунер с яйцом призывания в руках, можно изменить появляющихся мобов.

Obtaining [ ]

Spawners cannot be obtained in Survival, even with Silk Touch.

In Bedrock Edition, a monster spawner can be obtained from creative inventory or by using pick block . It is initially empty and inert, but can be configured to spawn a desired mob by using a spawn egg on the placed block.

A /setblock , /clone or /fill command can also be used to obtain a spawner.

Breaking [ ]

If broken with a pickaxe, a spawner drops 15-43 experience. When mined with anything else, it drops nothing.

  1. ↑ Times are for unenchanted tools as wielded by players with no status effects, measured in seconds. For more information, see Breaking § Speed.

Natural generation [ ]

Spawners can generate naturally in the following places:

Dungeons One in the center of the dungeon spawning one of the following mobs with the indicated frequency: zombie (50%), skeleton (25%), or spider (25%). Mineshafts Any number of cave spider spawners, densely surrounded by cobwebs, scattered throughout. Woodland mansions Optionally one spider spawner, densely surrounded by cobwebs, in a rarely generated secret room on the 2nd or 3rd floor. It is sometimes visible through the windows from outside. Strongholds One silverfish spawner in the end portal room. Nether fortresses One or two blaze spawners on fenced platforms with full-block "stairs" leading up to them. Normally two are generated per fortress, but there can be fewer. Bastion remnants Any number of magma cube spawners hanging from chains underneath a bridge in treasure rooms.

Проблемы [ ]

Отчёты об ошибках, связанных с «Спаунер мобов», поддерживаются в системе отслеживания ошибок Mojira. Сообщайте о найденных ошибках там (на английском языке).

The Minecraft Wiki is no longer considered as official by Microsoft and therefore several changes are required to be made, including to the wiki's logo. Please read this announcement for more information.

Partial (doesn't block light)

A spawner, otherwise known as a monster spawner in Bedrock Edition, is a cage-like block that can spawn mobs. When configured, it contains a miniature, spinning version of the type of mob it spawns.

Получение [ ]

Разрушение [ ]

Спаунеры можно получить в режиме выживания только командами. Разрушаются быстрее с помощью кирки.

  1. ↑ Время для незачарованных инструментов, используемых игроком без наложенных эффектов, в секундах. Для большей информации см. Добывание § Скорость.

Натуральная генерация [ ]

Содержание

История [ ]

Содержание

Data values [ ]

NameResource locationFormTranslation key
Spawner spawner Block & Item block.minecraft.spawner
NameResource location
Block entity mob_spawner

NameResource locationNumeric ID FormTranslation key
Monster Spawner mob_spawner 52 Block & Item tile.mob_spawner.name
NameSavegame ID
Block entity MobSpawner

Block data [ ]

A spawner has a block entity associated with it that holds additional data about the block.

На основе спаунера можно построить эффективную /setblock <x> <y> <z> minecraft:mob_spawner 0 replace ставит в координатах <x> <y> <z> спаунер коров.

Sounds [ ]

SoundSource Description Resource locationVolumePitch
??Once the block has broken dig.metal ?1.2
??Falling on the block with fall damage fall.metal ??
??While the block is in the process of being broken hit.metal ?0.75
??Jumping from the block jump.metal ??
??Falling on the block without fall damage land.metal ??
??Walking on the block step.metal ??
??When the block is placed use.metal ?1.2

Поведение [ ]

Спаунер создает мобов только когда расстояние между ним и игроком меньше 16-ти блоков. Если игрок будет дальше, то моб внутри спаунера «застынет» на месте и не будет спауниться. Спаун происходит в области размером 8×2×8 блоков (8 в ширину, 2 в высоту и 8 в длину) с блоком в центре, имеющим наименьшие координаты x и z, что означает, что мобы могут спауниться в радиусе 9×9 или в 3,5 блоках от спаунера. Враждебные мобы могут появиться в любом месте этой области, в том числе в воздухе и на прозрачных блоках при уровне освещения 7 и ниже, несмотря на общие правила спауна, Дружелюбные мобы появляются при любом освещении, но только на блоках травы. Спаунер перестает создавать мобов, если в зоне размером 17x9x17 находятся шесть или более мобов одного типа.

Спаунер создаёт мобов группами от 1 до 4 особей за раз, между попытками создания мобов спаунер ждёт случайно выбранный промежуток времени от 200 до 799 игровых тактов, что соответствует 10-39.95 секундам. Каждый раз, когда временной интервал истекает, спаунер делает 4 попытки создания моба. Для каждого моба по отдельности выбирается его точка появления, причём мобы с большей вероятностью появятся ближе к спаунеру, чем к периферии. Если, находясь в этой точке, моб будет пересекаться с другим мобом или с твёрдыми блоком, или не будут выполняться другие условия спауна, спаун этого моба не произойдёт. В связи с этим, чем свободнее область спауна, тем больше шанс, что будут созданы все 4 моба. В том случае, если спаунер не смог разместить ни одного из 4-х мобов, он не входит в режим ожидания и на следующий игровой такт снова попытается отспаунить мобов. Когда попытка удаётся, спаунер снова засыпает на обычный случайный интервал.

Спаунер мобов в сокровищнице, в данном случае скелетов.

В заброшенных шахтах можно встретить спрятанные в паутине спаунеры, генерирующие пещерных пауков.

Спаунер пещерных пауков.

В адской крепости (в Нижнем мире) в специальных секциях встречаются спаунеры ифритов.

Спаунер ифритов в Аду.

В крепостях в комнатах с рамкой портала Края встречаются спаунеры чешуйниц.

Спаунер чешуйниц и старая версия портала в Край.

Игрок, получив спаунер с помощью консоли игровой мир, но такой спаунер по умолчанию будет спаунить только свиней. Некоторые модификации (например, серверный плагин Creative можно было добыть спаунер кнопкой «Выбор блока», но установленный спаунер генерировал только свиней.

Звуки [ ]

Contents

Разновидности и нахождение [ ]


Спаунер скелетов в сокровищнице.

В заброшенных шахтах можно встретить спрятанные в паутине спаунеры, генерирующие пещерных пауков.


Спаунер пещерных пауков

В адской крепости (в Нижнем мире) в специальных секциях встречаются спаунеры ифритов.


Спаунер ифритов в Нижнем мире

В крепостях в комнатах с рамкой портала Края встречаются спаунеры чешуйниц.


Спаунер чешуйниц и старая версия портала в Край

В сокровищницах развалин бастиона встречаются спаунеры лавовых кубов.


Спаунер лавовых кубов в Нижнем мире

Игрок, получив спаунер с помощью консоли сервера или сторонних модификаций, может установить его в игровой мир, но такой спаунер по умолчанию будет спаунить только свиней. Ещё возможно получение нужного спаунера поменяв моба внутри нажатием ПКМ яйцами призывания Некоторые модификации (например, серверный плагин WorldEdit) позволяют указать тип появляющегося существа и получить любой спаунер. Модификация TooManyItems позволяет получить спаунер любых сущностей, в том числе и сфер опыта. В Bedrock Edition игрок может получить из инвентаря Творчества пустой спаунер, который не будет спаунить мобов до тех пор, пока игрок не кликнет по нему яйцом призывания. С 1.2.5 до 12w27a в режиме Творчество можно было добыть спаунер кнопкой «Выбор блока», но установленный спаунер генерировал только свиней.

Поведение [ ]

Спаунер создает мобов, только когда расстояние между ним и игроком меньше 16-ти блоков. Если игрок будет дальше, то моб внутри спаунера «застынет» на месте и не будет спауниться. Спаун происходит в области размером 8×2×8 блоков (8 в ширину, 2 в высоту и 8 в длину) с блоком в центре, имеющим наименьшие координаты x и z, что означает, что мобы могут спауниться на участке 9×9, или в 4,5 блоках от спаунера. Враждебные мобы могут появиться в любом месте этой области, в том числе в воздухе и на прозрачных блоках, при уровне освещения 7 и ниже (для ифритов не более 11); несмотря на общие правила спауна, дружелюбные мобы появляются при любом освещении, но только на блоках дёрна. Спаунер перестает создавать мобов, если в зоне размером 17x9x17 находятся шесть или более мобов одного типа.

Спаунер создаёт мобов группами от 1 до 4 особей за раз; между попытками создания мобов спаунер ждёт случайно выбранный промежуток времени от 200 до 799 игровых тактов, что соответствует 10-39.95 секундам. Каждый раз, когда временной интервал истекает, спаунер делает 4 попытки создания моба. Для каждого моба по отдельности выбирается его точка появления, причём мобы с большей вероятностью появятся ближе к спаунеру, чем к периферии. Если, находясь в этой точке, моб будет пересекаться с другим мобом или с твёрдыми блоком или не будут выполняться другие условия спауна, спаун этого моба не произойдёт. В связи с этим, чем свободнее область спауна, тем больше шанс, что будут созданы все 4 моба. В том случае, если спаунер не смог разместить ни одного из 4-х мобов, он не входит в режим ожидания и на следующий игровой такт снова попытается отспаунить мобов. Когда попытка удаётся, спаунер снова засыпает на обычный случайный интервал.

На Мирной сложности враждебные мобы не спаунятся, однако если стоять около спаунера скелетов, то будут вылетать стрелы, не наносящие урона, но наносящие вред броне. Это происходит в случае, когда скелет успевает выстрелить перед мгновенным деспауном.

Usage [ ]

The spawner spawns mobs in a 9×3×9 volume (see § Mechanics) around it when the player is within 16 blocks. Suitable spawning locations for the block's mob type are provided in or around the spawning volume. The spawner attempts to spawn four mobs around it, then waits from 10 to 39.95 seconds before spawning more.

In Peaceful difficulty, spawners still activate but do not spawn monsters in Bedrock Edition. In Java Edition, zombified piglins, magma cubes, and ghasts do not spawn at all and other hostile mobs disappear immediately after spawning.

Although spawners are transparent in their rendering and do not block light, they behave like opaque blocks with respect to their interaction with other blocks and adjacent effects.

In Bedrock Edition, they have a hitbox slightly smaller than a full block and one can, therefore, walk on the edge of a supporting full block directly below the spawner.

Mechanics [ ]

A spawner activates when a player comes within a spherical radius of 16 blocks from the center point of the block; i.e. 15.5 blocks from the block itself. While the block is active, it spawns mobs up to 4 blocks away from the spawner horizontally, and up to 1 block away vertically, effectively meaning mobs can spawn in a 9×3×9 volume around the spawner. In Bedrock Edition, the spawning volume is cuboid, extending 4 blocks in each cardinal direction from the sides of the spawner; its cross-section is therefore diamond-shaped. Mobs can spawn anywhere in this range that is suitable, with mobs more likely to spawn closer to the spawner than farther away.

While mobs are spawned at fractional x and z-coordinates (i.e. not aligned to blocks), they are spawned at an integer y-coordinate. Horizontally, a mob can spawn with its center point anywhere within the 8×8 range, but vertically, mobs spawn with their legs at either the same layer as the spawner block, one block above it, or one block below it.

The block attempts to spawn 4 mobs at randomly chosen points within the spawning volume, then wait anywhere from 200 to 799 ticks (10 to 39.95 seconds) before spawning again. As it waits, the mob inside the block spins faster and faster. Except for spawning on a solid block, all of the usual requirements for spawning must be met (not in a solid block, correct light level, etc.), so the spawner often produces fewer than 4 mobs. When it does spawn, it emits a "poof", and more flame particles temporarily appear around it. If the block fails to spawn any mobs because it did not pick any suitable locations, it repeats this process every tick until it succeeds. It starts waiting for the next cycle after it spawns at least one mob. If, at the time of spawning, 6 or more mobs of the spawner's type are present within a 9×9×9 volume centered on the spawner block (in Java Edition) or a 16×10×16 volume centered on the lower northwest corner of the spawner block (in Bedrock Edition), the spawner "poofs" without creating any mobs and then waits for the next cycle.

Spawning requirements [ ]

The spawner performs a relaxed version of the ordinary spawning check: the general solid block requirement is removed, but the volume (hitbox of the mob), the light level, and other checks are kept. As a result, for some types of mobs to spawn in the outer planes of the spawning volume, some planes outside the volume may also need to be free of opaque blocks to conform with the mobs' height, width, or other rules governing their individual spawn volumes. For example, for mobs that are two or more blocks tall such as zombies, skeletons, or blazes to spawn in the top y-layer, the layer above that must contain only air.

  1. ↑ 8×3×8 is the actual volume across which spawners spawn entities, but this volume contains only the entity's center. The failure rate assumes 8×4×8 because it is a popular misconception that 8×4×8 is the maximum efficiency volume of empty space for mob spawners - it actually depends on the size of the entities themselves. Note that 10×4×10 is guaranteed to accommodate all of the above mobs. Also note that this failure rate accounts only for failures due to attempting to spawn a mob at the edges of the spawn range, not other causes of failure such as mobs attempting to spawn intersecting the spawner block itself.
  2. ↑ Pig spawners do not generate naturally in vanilla Minecraft.

For all of the volumes listed in the table, the horizontal plane is centered on the center of the spawner block. While the spawning volume for pigs is 8.9×2.9×8.9, the requirement of grass blocks that are necessary for pigs to spawn reduces the actual volume in which they successfully spawn to 8.9×1.0×8.9. Other mobs can spawn in mid-air, ignoring general rules about spawning on solid ground.

The spawn conditions do not include biomes for most mobs. As such, spawners can place mobs where they normally wouldn't generate. For example, a mooshroom spawner can operate in a plains biome as long as there are mycelium blocks within the spawn area because the mooshroom's spawning code checks only for mycelium. The reason mooshrooms are not actually spawned elsewhere is that the game does not normally try to spawn them in other biomes: only the mushroom field biome has mooshroom on the list of things to spawn.

Disabling [ ]


Disabling a blaze spawner with nine blocks. Glowstone can be replaced with other light sources of light level 15.


Blaze spawner disabled by four Jack o'Lanterns. This works only in Bedrock Edition in small rooms.


With the clever placement of nine solid blocks, a magma cube spawner can be completely disabled. Only the cobblestone is needed, glass is just for distance marking.

The way a spawner can be disabled depends on the entity it tries to spawn.

For a spawner that generates mobs that spawn only in dark conditions (light level ≤ 7), a torch placed on any side or top of the spawner is sufficient to disable it for the whole 9×9×3 volume.

For a blaze or silverfish spawner, a light level of 12 is required to prevent spawning. This can be achieved by:

  • Laying 9 blocks in the pattern shown on the right using blocks having a luminance value of 15
  • Laying a dense 7×7 grid of torches on the spawner's Y level
  • In Bedrock Edition, placing a light source of level 15 on four surfaces

A spawner is also disabled by filling the spawning volume with solid blocks. This is often used to disable magma cube spawners, as magma cubes can spawn in any light level. However, since all magma cubes require the space of a large magma cube in order to spawn, a clever placement of as little as 9 solid blocks a layer above the spawner (see right image) can completely disable it.

Custom spawners [ ]


A spawner in a dungeon that produces spiders.

Using commands, spawners can be customized:

  • They can be made to spawn any kind of entity.
  • A single spawner can spawn multiple different entities, chosen at random from a list.
  • Properties can be set on the spawned entities.
  • Various range and timing properties of the spawner can be changed.

Detailed technical information about custom spawners can be found below.

Note blocks [ ]

Spawner can be placed under note blocks to produce "bass drum" sounds.

Piston interactivity [ ]

Spawners cannot be pushed by pistons. They also cannot be pushed nor pulled by sticky pistons.

Читайте также: