Fallout 4 противогаз маска

Обновлено: 02.07.2024

Данный мод добавляет в игру Fallout 4 новый игровой предмет - фильтры для противогаза. Игрок и люди NPC будут обязаны носить противогаз на улице, чтобы выжить. Пока противогаз экипирован, он расходует запас фильтра, подключенного к нему, тем самым очищая зараженный воздух от радиации. Силовая броня так же очищает воздух от радиации, ей не нужны фильтры, но взамен она будет требовать рабочий ядерный блок.

Обновление: 1.0.8.0
- НОВОЕ: Добавлена виньетка со стеклянным визором в разделе изображений.
- Реорганизован Голодиск, чтобы было легче ориентироваться.
- Добавлена опция удаления наложения для стекла.
- Воссоздана функция «Добавить / удалить противогаз», чтобы она была надежной и немного более многословной.

Обновление: 1.0.7.7
- НОВЫЕ вариант звуковых эфектов для игроков мужского и женского пола
- НОВЫЙ вариант ремонта - Ремонт с помощью дубликатов масок. Восстанавливает 90% состояния маски и потребляет идентичную маску из инвентаря.

- (БОЛЬШОЕ) Изменение: отредактировал все оверлеи и среду VFX, чтобы они были прикреплены к узлу камеры. Их больше не нужно обновлять при смене местоположения (больше не мигает) и больше не будет задержки при повороте камеры. (Я старался изо всех сил, но дайте мне знать, если есть какие-либо проблемы с выравниванием)

- Изменение: Кашель теперь начинается с 5 уровня заряда фильтра, оставшегося от 20
- Изменено: Переписан скрипт SFX для игрока, чтобы звук звучал более надежно.
- Изменения: Обновлены плагины Gas Mask ArmorKeywords, Gas Mask Frost, и Gas Mask Hardcore Drop Rate
- Изменение: Обновлен скрипт NPCEquip, чтобы предотвратить накопление ошибок в журналах папируса.
- Багфикс: исправлена ошибка создания фильтра, из-за которой вы больше не могли получить доступ к старым рецептам создания после получения нового из-за отсутствия перков.

Обновление: 1.0.7.5
- Новые противогазы модели GP-5 доступны и будут появляться на NPC.
- Изменения крови, пыли и грязи VFX больше не отображаются у третьего лица.
- Удален эффект десатурации по умолчанию (все еще может быть активирован из Голодиска)
- Удалены некоторые ненужные экспериментальные функции, которые не работали должным образом

Обновление: 1.0.7.3
- Исправлено потребление заряда фильтра при Хорошей погоде в режиме работы "Погода - Только Осадки" или "Только Радиоактивная Погода"
- Исправлено неверное функционирование фильтров Б/У. После исчерпания своего заряда, такой фильтр не вычитался из Инвентаря, а новый фильтр всегда имел 100% заряд.
- Незначительные правки там и сям.
- Новая баг-фича. При смене Б/У фильтра анимация замены не проигрывается. Анимация для Обычных фильтров работает как должно. Уведомил автора.


Геймплейные особенности:
- Теперь NPC люди носят противогазы, пока они находятся вне интерьеров (По умолчанию) ИЛИ надевают их, когда начинаются радиоактивные бури (Версия с рад. осадками).
- Существует всего несколько фракций, которые не носят противогазы: Дети Атома (Т.к. они поклоняются радиации), Гули (Т.к. они живут и лечатся ей), Дети (Они очень капризные) и Синты (у них есть встроенная защита от Радиации). Так же есть ещё несколько уникальных NPC, которым автор решил не выдавать противогазы.
- Люди получают урон от радиации, если они не носят противогазы, либо у них кончились фильтры. Пока работает только в крупных экстерьерах (Содружество, Даймонд-сити, Добрососедство. ).
- NPC люди снимают противогазы, после входа в интерьеры (По умолчанию), либо после окончания радиоактивных осадков (Версия с рад. осадками).
- В силовую броню встроен противогаз.
- Фильтры спавнятся в контейнерах и у NPC.
- Теперь игрок получает визуальные эффекты и персонаж издаёт звуки, когда: на нём нет противогаза, он надевает противогаз, меняет фильтр.
- Визуальные эффекты капель от дождя на стекле противогаза.
- Так же вы можете услышать остальные звуки когда: персонаж бегает в противогазе, задыхается без противогаза, меняет фильтр.
- Виджет HUD не локализован. Для этого нужно редактировать Flash файлы GearWidget.swf и GeigerWidget.swf в папке Data/Interface. У меня нет такой возможности.
- Если в Голодиске указать Носить Маски спутникам или отключить маски у NPC - они могут игнорировать это и работают по дефолту. Чтобы такие настройки приминились, их нужно проводить ДО того как вы встретились со спутником или NPC первый раз. Если настройку проводить позже, то требуется смена локации и некоторого времени. Т.е если вы проводите настройку в Сэнчуари, шагайте в Конкорд, и когда там наступит "радиационная" погода, спутник оденет маску.


ВАЖНО : Если у вас установлен мод DEV_UI, то виджет маски с параметрами HUD Framework не будет отображаться в левом верхнем углу. Чтобы все работало, нужен DEF_UI Compatibility Patch


Как добавить маску/шлем из Мода
Через Голодиск активируйте Ящик-Контейнер Базы Данных. Менеджер Базы Данных появиться в Разделе Помощи, как устройство. Выберите его. Затем закройте PipBoy. Под ногами будет Ящик. Откройте его и положите туда противогаз, после чего закройте ящик. В появившимся меню и выберите "Добавить". Все! Маска добавлена и на нее будут работать все функции, кроме анимации. Аналогично можно удалить маску. Чтобы вернуть значение Базы Данных по умолчанию, выберите Сбросить Все .


Как экипировать и снять маску одной кнопкой
Установите мод FO4 Hotkeys
Откройте файл Hotkeys.ini и добавьте сторку
C=if player.getequipped 001184C1 == 1; player.cf unequipitem 001184C1; else; if player.getitemcount 001184C1 > 0; player.cf equipitem 001184C1; endif; endif

Здесь "001184C1" это ID противогаза. Для примерна использована Рейдерская Противогаз-маска.
Клавиша "С" будет экипровать маску только тогда когда она присутствует в инвентаре и снимать ее.

Другой пример:
C=if player.getequipped XX0787d8 == 1; player.cf unequipitem XX0787d8; else; if player.getitemcount XX0787d8 > 0; player.cf equipitem XX0787d8; endif; endif
Здесь XX0787d8 - это ID Противогаза M1A211. Замените XX на порядковый номер загрузки мода Gas Masks of the Wasteland.esp в Игре. Аналогично можно использовать противогаз из любого другого мода

ID любого противогаза в игре можно узнать через консоль.
help "имя" 4 armo

где "имя" - это часть и полностью наименование противогаза. Должно быть заключено в кавычки, если используются кирилические символы и/или пробелы.


Как снять любую маску одной клавишей
Установите мод FO4 Hotkeys
Откройте файл Hotkeys.ini и добавьте сторку
Z=player.cf "actor.unequipitemslot" 19

Теперь по клавише "Z" игрок будет снимать ту одежду которая экипирована на 49 слоту. Обратите внимание, что в команде указана цифра 19. Это не опечатка. Она соотвествует слоту 49. Как правило на слоту 49 находится маска. НО СПОСОБ РАБОТЕТ ТОЛЬКО ОТ ТРЕТЬЕГО ЛИЦА. Поэтому прежде чем снять маску, переключитесь на вид от третьего лица.


Требования:
Fallout 4 последней версии
HUD Framework (Опционально, если хотите получить новый элемент HUD)

Совместимость:
Явных проблем с совместимостью не наблюдается, но могут возникнуть некоторые мелкие казусы.

Установка: (можно вручную или через менеджеры модов). Установка на русском!
* Используйте менеджер модов

Порядок активации файлов в порядке загрузки модов (по порядку):
Главный файл - Gas Masks of the Wasteland
Остальные файлы/погодные моды

При обновлении морда:
Обновление лучше выполнять через чистое сохранение. (Сначала деактивируем мод в Голодиске, Save, отключаем мод, Выполняем сохранение, подключаем Новую версию)

Помощь:
- В Убежище 111 (На входе) и в Красной Ракете (В гараже) находится Контейнер Выживальщика. В нём лежит несколько фильтров и противогаз для помощи в начале игры.
- В интерьерах фильтры не тратятся.
- Если звук смены фильтра, дыхание или какие-нибудь другие звуки слишком громкие для вас, вы можете поменять уровень громкости в настройках игры >> звука.

UPDATE:

С течением времени игры, мод деградирует. Т.е багов и глюком становится больше, таких как: NPC и Компаньоны перестают одевать маски, перестает работать механизм потребления фильтров, ломается оверлей (у меня не было), при выдаче масок, NPC экипируется одежда, которой нет в левел листах (напр костюмы ядер-мира) или масками-шлемами которых нет в LL (дети атома и пр), вылеты на раб стол в Diamond City (автор говорит, что это может быть из-за размещения в данной ячейке Системы Фильтрации Воздуха), перестает работать автоматическая смена фильтров. Все баги лечаться переустановкой мода, но не на долго.

Как пишут с Nexusa:
- To sum this up, the mod works just fine when starting a new game, and everything works fine for about the first hour or two of play, then progressively breaks down until it essentially stops working all together.

Автор пишет:
10 June 2020, 12:21PM
I actually have a patch coming out soon where I address several of the bugs that have been an issue such as the imagespaces not disabling, npcs not re-equipping their masks after removing them, companions not equipping/removing their masks, and a few others.

Three new gas masks with all new models and 2K textures. Inspired by the Metro series. These have be integrated into Gas Masks of the Wasteland. Heavy breathing intensifies.

This mod does not have any known dependencies other than the base game.

Mods requiring this file

Mod name Notes
Frost Metro Gas Mask Patch
Greb's Horizon Patches
LOST AWKCR VIS-G Patches AWKCR and VIS-G patches for multiple mods!
Main Factions Redux
Metro Gas Masks - M17 mesh fix
Metro Gas Masks Replacer
Triggerman and Goodneighbor Guards Overhaul
Weapons Level List Patches Required mod for leveled list patch to work

Credits and distribution permission

Author notes

This author has not provided any additional notes regarding file permissions

File credits

This author has not credited anyone else in this file

Donation Points system

This mod is opted-in to receive Donation Points

Translations available on the Nexus

Language Name
French Author: Nutulator Metro Gas Masks fr
Spanish Author: Petermsi Metro Gas Masks SPANISH

Version 1.1

  • New M17 mask.
  • Fixed the triangle reflection on the PMK.
Inspired by the Metro series I decided to initially model two gas masks--the PPM-88 and PMK-1. The American M17 has now also been added. The mask which Artyom uses in the games seems to be a simplified version of the PPM-88. The PMK-1 is seen in this Redux art piece.

These masks are integrated into Gas Masks of the Wasteland.

All the PPM-88 and PMK-1 meshes and textures have been made by me in Blender and Substance Painter 2. The high poly mesh for the M17 was kindly provided by zhenja1--I optimized and textured it. The glass texture/material and GO collisions have been reused from the base game.

PPM-88 - The PPM is used in industries and by firefighters who require a panoramic view.

PMK-1 - Reached mass production in the 80's and used by the Soviets.

M17 - Standard issue for the U.S. Military.

Filters - Two filters for the PPM-88 and PMK-1. Can be crafted for sprucing up your home, bunker, vault, etc etc. Note: The M17 does not have separate filters.

Each gas mask's filter has 4 paint schemes to choose from.

All these can be crafted at any Chembench under, "GAS MASKS."

AK74M - Assault Rifle by FX0x01 - Vadim Spiridonov - Ha_ru

AKM - Assault Rifle by gabber - FX0x01 - Ha_ru - Navaro

Russian Recon Pack - SVU and MP443 by FX0x01 - Ha_ru - Hitman47101 - Navaro

Перевод на русский язык мода Fallout 2287 - Gas Masks of the Wasteland, в том числе и виджета интерфейса. Мод добавляет в Fallout 4 функциональные противогазы и фильтры для них, а так же многое другое.

Nexus requirements

Mod name Notes
Fallout 2287 - Gas Masks of the Wasteland Необходимы ресурсы оригинального мода

Credits and distribution permission

Author notes

This author has not provided any additional notes regarding file permissions

File credits

This author has not credited anyone else in this file

Donation Points system

This mod is opted-in to receive Donation Points

Перевод описания оригинального мода:

↑Нажмите, чтобы присоединиться к нашему каналу в discord↑

Доступен релиз на Xbox

1. Предпосылки

Вдохновленный "Метро 2033", этот мод воплощает в себе новый ресурс - фильтры противогазов. Человеческие NPC и игрок должны носить противогаз во время странствий по просторам пустошей. Эти противогазы оснащены фильтрами, которые не пропускают вредное излучение, смешанное с частицами пыли в воздухе. Фильтры предотвращают сильное облучение в сочетании с функционирующим противогазом. Силовая броня действует как противогаз и не потребляет фильтры, а вместо этого истощает ядерные блоки.

  • Мод имеет голодиск с настройками. Практически любая из функций, включая те, которые не указаны здесь, может быть отключена/включена через меню голодиска.
  • Люди носят противогазы, находясь во внешних локациях (обычная версия), ИЛИ экипируют их, если начинаются осадки (версия с осадками)
  • Есть несколько фракций, которые не надевают противогазы: Дети Атома (потому что они любят радиацию), Гули (исцеляются от радиации), Синты (3 поколение и ниже, ЕСЛИ они не под прикрытием), Несколько Уникальных NPC, которых я посчитал слишком "исключительными" для противогазов,
  • Люди получают масштабируемое облучение радиацией в секунду, если у них нет противогаза ИЛИ нет фильтров, находясь в различных регионах игрового мира (Содружество, Добрососедство, Даймонд-Сити и т.д. ),
  • NPC-люди снимают противогазы при смене локации, если они входят во внутренние помещения (обычная версия) или снимают их в приятную погоду (версия с осадками/радиационной погодой) .
  • Разрушаемые противогазы с разрушающимися стеклянными оверлеями.
  • Визуальные/звуковые эффекты воспроизводимые, когда игрок: не имеет противогаза, экипирует противогаз, заменяет фильтр противогаза или имеет поврежденный противогаз.
  • Звуковые ползунки для звуковых эффектов в главном меню.

3. Необходимые моды

  • Hud Framework необходим, если вы хотите, чтобы работал HUD-виджет

4. Рекомендуемые моды

  • Никаких явных проблем с совместимостью, но могут быть некоторые странные реакции на другие моды.
  • Главное: Мод Gas Masks of the Wasteland
  • Опциональные файлы/Моды на погоду
  • В Убежище 111 (у входа) и на в "Красной Ракете" (в гараже) Я разместил контейнеры для "Выживания", в которых есть запас фильтров и противогаз, чтобы вы смогли начать.
  • Находясь в помещении, фильтры не будут потребляться, а банданы уменьшат радиационное облучение на 75%.
  • Если дыхание, смена фильтра или другие звуки кажутся слишком громкими, в меню звука есть ползунки для изменения их громкости.
  • При входе в Силовую броню в экипированном противогазе воспроизводится анимация снимания противогаза.
  • Глядя в Пип-бой, оверлей смещается вверх, обнажая край текстуры. Использование мода Pip-Pad исправит это.
  • Не все противогазы еще анимированы/реализованы. Только M1A211, Противогаз с защитными очками и Противогаз Рейдера.
  • Любые прерывания, такие как приседание или попадание во время анимации, удаляют аннотации, делая анимацию сломанной.
  • Стимулятор (и, возможно, другие элементы "AnimObject") имеют приоритет над противогазом, использование обоих в Пип-бое приведет к воспроизведению только анимации стимулятора.
  • Погодные моды должны быть совместимы, но если вы хотите, чтобы они были согласованными, откройте погоду в Creation Kit, перейдите в раздел Weather и измените флаг Weather Classification на соответствующую настройку (снег - это радшторм).


Это мой первый мод, способ "пробиться" на сцену после того, как я был активным пользователем модов в течение довольно долгого времени. У меня есть надежды на появление многих модов, и я с нетерпением жду возможности стать активным участником (если время позволит).

Если вы хотите меня поддержать, вот моя страница на Patreon и Paypal


-Команда 2287-
D1v1ne122 - Лидер, Программист

- Помощники -
Scrivener07 - Программист
MaxG3D - Анимации/Оверлеи/Текстуры/Звуки
Goldenscale001- Звуки
DogtoothCG- Модель противогаза M1A211
payl0ad- Патчи совместимости
Abbalovesyou- Подгонка противогазов под детей
HugeBoomer- Эксперт по противогазам, Звуки
The Shiny Haxorus/Robersonb1 - Анимации, Компилятор
Nutulator - Модели противогазов ППМ-88 и ПМК-1
Truly Britsy - Модель прогивогаза ГП-5

- Тестеры-

Спасибо всем нашим тестировщикам, которые дали отличные отзывы!

PAK88
Ha_ru
Klaus Von Wonderstrap

Inspired by Metro 2033, this mod implements a new resource: gas mask filters. Humans are required to wear a gas mask while wandering the wasteland in exterior areas. Meanwhile gas masks consume filters that keep out harmful radioactive dust.

Nexus requirements

Mods requiring this file

Mod name Notes
Chinese - Fallout 2287 - Gas Masks of the Wasteland 【必须】主文件(Main File)
Fallout 2287 - Gas Masks of the Wasteland (Horizon Patch)
Fallout 2287 - Gas Masks of the Wasteland - Deutsch
Fallout 2287 - Gas Masks of the Wasteland - FR
Fallout 2287 - Gas Masks of the Wasteland - Valdacil's Item Sorting (VIS) - Compatibility Patch
Fallout 2287 - Gas Masks of the Wasteland V1.0.8.2 - traduccion espanol Requiere el mod original!! incluye algunos parches
FROST - GMOW for the Masochists
Frost Filter Patch
Gas Mask Hotkeys
Gas Mask Hotkeys Extended Hard requirement
Gas Masks of the Wasteland - RU Необходимы ресурсы оригинального мода
LOST AWKCR VIS-G Patches AWKCR and VIS-G patches for multiple mods!
Metro Mega Patch version 1.0.8.0 + Nuclear Winter Patch
NAC X and Fallout 2287 Gas Masks of the Wasteland compatibility patch

Author's instructions

File credits

Bethesda - For providing tools and supporting an amazing Community
Audio: Gas Mask Filter "replace" sound Mike Coenig
Title Font: Shotgun Wedding by KC Fonts

- Contributors -
Scrivener07 - Programmer
MaxG3D - Animator/Overlays/Animated Textures/Sounds
Goldenscale001- Sound
DogtoothCG- Modeling
payl0ad- Compatibility Patches
Abbalovesyou- Child Mask Conversions
HugeBoomer- Gas Mask Expert, Sound
The Shiny Haxorus/Robersonb1 - Animator, Compiler
Nutulator - Modeling

Donation Points system

This mod is opted-in to receive Donation Points

  • Spanish
  • Russian
  • Mandarin
  • German
  • French

Translations available on the Nexus

Language Name
Mandarin Author: Broodahood Chinese - Fallout 2287 - Gas Masks of the Wasteland
Spanish Author: Rickmor Fallout 2287 - Gas Masks of the Wasteland V1.0.8.2 - traduccion espanol
Russian Author: JonySnowball Gas Masks of the Wasteland - RU
French Author: Ordnas Fallout 2287 - Gas Masks of the Wasteland - FR
Spanish Author: xANGHELLx Fallout 2287 - Gas Masks of the Wasteland - Spanish Traduction-
German Author: Svorge Fallout 2287 - Gas Masks of the Wasteland - Deutsch
Russian Author: Dan1slav (RU) Fallout 2287 - Gas Masks of the Wasteland

Version 1.0.8.2

  • - Added Scripted support for NAC-X. Thanks to l3lessed for the change.
  • - Revert: Restored 3rd and 1st person conditions on animations.
  • - Bug Fix: Removed a potential occurance of an infinite loop in the npc equip script.
  • - Bug Fix: Rotated the 100 FOV stage 5 overlay -90 degrees to match the orientation of other overlays.
  • - Bug Fix: Edited the HUD script to solve a potential issue where the HUD would not display until disabling then re-enabling the mod.

Version 1.0.8.1

  • - Bug Fix: Repaired the None IMOD overlay options so IMODs may be removed.
  • - Bug Fix: Improved the NPC equip script so NPCs and Companions will re-equip their gas masks as necessary.
  • - Bug Fix: Found a work around for the Vertibird Bug that would prevent animations and overlays from displaying after taking a vertibird.
  • - Bug Fix: Prevented Low/No Filter Imod and sound effect from continuing after replacing a gas mask filter.
  • - Bug Fix: Restored the sound for bad incoming weather and added a sound to indicate when it is safe to remove your gas mask.
  • - Change: Reorganized the gas mask hud to better condense the overall screen region and removed unnecessary appended 0's after the decimal point.

Version 1.0.7.0.4

  • Bug Fix: Fixed the Auto Replace of Used Filters so that they correctly replace with a partially empty filter and consume.
  • Bug Fix: Prevented filters from draining while the weather was pleasant for Rad Only Mode and Precipitation mode.
  • New: Added the [Settings] Gas Mask Holotape and Gas Mask Wipe items to the chem station.

Version 1.0.7.0

  • - NEW Holotape Menu for Disabling mod Sounds/Volume
  • - NEW Hard Core Drop rate option (In the installer)
  • - NEW Made a toggle for PA environmental vfx & mask wipe item
  • - NEW Holotape option for adding/Removing masks from database
  • - NEW Holotape option for resetting database
  • - NEW Air Filtration in Diamond City and Goodneighbor
  • - NEW Radiated areas tool in the Creation Kit ( Under Hazard search 'gas')
  • - NEW Different filter amounts (Used Filters)
  • - NEW Adjustable X/Y Hud
  • - NEW Adjustable Filter Durations in the holotape. You can now set any filter duration.
  • - NEW Options to change radiation levels. You can change the radiation levels of Pleasant, Cloudy, Rainy, and Dust/Radiation weathers.
  • - NEW Craftable Repair Kit at workbench
  • - Change: Added condition to filter crafting recipes
  • - Change: Lowered Default Player Sprint volume
  • - Change: Air Filtration System menu redux.
  • - Change: Helper message for the filter perk
  • - Bug Fix: Animation conditions (for robot repair kit, stealthboy, vertibird)
  • - Bug Fix: No damage "hits" breaking the mask

Version 1.0.6.3

Version 1.0.6.0

  • - New Integrated Metro Gas Masks | Graciously provided by Nutulator, the PPM-88 and the PMK-1 will now spawn on NPCs. These can also be crafted at the chem station.
  • - New Environmental VFX: Blood, Dirt, Dust, Frost | Each of these have toggles in the Holotape Menu.
  • - New HUD Widget Holotape Controls: Position, Scale, Opacity, and HUD Toggle
  • - New Companion Equip Holotape Toggle
  • - New Masks/Bandanas added to the Database: NCR Gas Mask, Cross Balistic Mask, Institute Assassin
  • - Bug Fix: Overlay options, IMOD None and Destructible Glass None
  • - Bug Fix: Accidental Filter Spam | Filters can now only be consumed under 100 charge to prevent accidental use.
  • - Bug Fix: Prevented filters from draining while in an interior cell.

Version 1.0.5.9

Version 1.0.5.8

  • - Radiation Weather Only flag added to holotape.
  • - Database Update - The Headpiece Dispatcher
  • - Added craftable Air Filtration System - Power -> Misc
  • - Bug fix for HC thirst
  • - Lower default volume of breathing/sprinting
  • - Added dust explosion nif to stop dust storm bug
  • - Increased default duration of filters to 3min 33sec
  • - Added modified female breathing preset D
  • - Improved start condition so leaving pre-war sanctuary automatically starts GMOW
  • - Rewrote Audio script to prevent the loss of sound instances (breathing bugs)
  • - Changed powerarmor conditions to prevent animations during entrance.
  • - Updated NAC compatibility patch
  • - Added Tips section with helpful information to the holotape
  • Added descriptions to most holotape options

Version 1.0.5.7

  • - Updated the overlay vignettes to be more subtle
  • - Fixed: File path install bug

Version 1.0.5.6

  • Fix: Glass Overlay None option has been fixed to property remove the overlay after reequipping.
  • Fix: Perk requirement for crafting has been fixed.

Version 1.0.5.5

  • 3rd P assets for gas mask with goggles have been changed.
  • Leveled lists have been changed to a script injector for more compatibility.
  • Database definitions have been updated to include FROST gas masks and bandanas (Courtesy of PayL0ad)
  • Filters are more expensive to increase scarsity.
  • Crafting now requires the scrounger perk.

Version 1.0.5.4

  • Changed the mod activation condition to being outside of pre-war Sanctuary.

Version 1.0.5.3

Version 1.0.5.2

  • Added Merc pack to the supported gas masks/bandanas

Version 1.0.5.0

  • Reorganized the mods script structure to be more compatible with other mods
  • We have created a HUD element for relevant information (NOTE: requires Hud Framework)
  • New glass visors have been implemented.
  • Added a holotape to control several options
  • Removed the need to download optional compatability patches for armor files.
  • Added crafting for filters. Crafting is in the chem station
  • Fixed NPC Equip/Unequip to be consistent
  • New M1A211 Gas Mask
  • Animations for the M1A211, Gas Mask, and Gas Mask with Goggles
  • Several visual and audio additions
  • Moved to using a Installer to provide options to the user.

Straight donations accepted





Xbox Release Available

1.0.7.0.7 Release Notes:

- NEW Choking SFX for Male and Female Players
- NEW Repair Option - Repair with Duplicate Masks. Repairs 90% of mask condition and consumes an identical mask from the inventory.

- (BIG) Change: Edited all of the Overlays and Environmental VFX so that they are attached to the camera node. They will no longer need to be refreshed on changing location (no more flashes) and will no longer have a delay when turning the camera. (I tried my best, but let me know if there are any alignment issues)

- Change: Coughing now begins at 5 Filter Charge remaining from 20
- Change: Rewrote Player Sound FX script and attached scripts to make sounds play more reliably.
- Change: Updated Gas Mask ArmorKeywords, Gas Mask Frost, and Gas Mask Hardcore Drop Rate plugins
- Change: Updated NPCEquip script to prevent errors from accumulating in papyrus logs.

- Bug Fix: Fixed a filter crafting bug in which you could no longer access older crafting recipes after getting a new one due to missing perks.

Older Patch Notes

1.0.7.0 Release Notes:

- NEW Holotape Menu for Disabling mod Sounds/Volume
- NEW Hard Core Drop rate option (In the installer)
- NEW Toggle for PA environmental vfx & mask wipe item
- NEW Holotape option for adding/Removing masks from database
- NEW Holotape option for resetting database
- NEW Air Filtration in Diamond City and Goodneighbor. Players and NPCs do not need to wear a mask in these cities.
- NEW Radiated areas tool. Available in the Creation Kit, this allows modders to place down a Hazard radius that will require a gas mask.
- NEW Different filter amounts (Used Filters)
- NEW Adjustable X/Y Hud
- NEW Adjustable Filter Durations in the holotape. You can now set any filter duration.
- NEW Options to change radiation levels. You can change the radiation levels of Pleasant, Cloudy, Rainy, and Dust/Radiation weathers.
- NEW Craftable Repair Kit at workbench
- Change : Added condition to filter crafting recipes
- Change : Lowered Default Player Sprint volume
- Change : Air Filtration System menu redux.
- Change : Helper message for the filter perk
- Bug Fix : Animation conditions (for robot repair kit, stealthboy, vertibird)
- Bug Fix : No damage things breaking the mask


1.0.6.3 Release Notes:

- NEW Destructible gas mask system.

Gas masks will degrade as the player takes damage. A repair kit can be used outside of combat to repair gas masks. You can store repair charges (up to 3) by crafting them in the repair kit or spend components to restore the condition of your mask.
- Limitations : You may only have 1 instance of each mask (for technical reasons).

Example: You cant have two M1A211 gas masks but if you have a armor mod on a mask, they will be considered different masks and have their own condition.

- NEW Gas Mask Vignette Overlay: Gas Mask Visor (see gallery for reference)
- NEW Added a tutorial for assigning a Gas Mask Vignette (Visor, Lens, One Eye, etc. ) to the Destructible Gas Mask System.
- NEW Added a Standalone optional download for the M1A211 Gas Mask.
- NEW Added a crafting recipe for the M1A211 Gas Mask.
- NEW Added the M17 (from Metro Gas Masks ) to the leveled lists, it will now appear on NPCs.
- Bug Fix : Constant Gas Mask Toggle now appropriately registers if you are in 3rd or 1st person to ensure the overlay is applied appropriately.
- Bug Fix : HUD Widget displays when the player loads a save.
- Change : NPC radiation damage is applied more quickly.
- Change : HUD Widget 'Status' no longer displays the filter status, but instead displays the status of your currently equipped mask.
- Change : Removed the Horizon Patch (It is out of date)

1.0.6.0 Release Notes:

- New Integrated Metro Gas Masks (go endorse :) ) | Graciously provided by Nutulator, the PPM-88 and the PMK-1 will now spawn on NPCs. These can also be crafted at the chem station.
- New Environmental VFX: Blood , Dirt , Dust , Frost, Mud | Each of these have toggles in the Holotape Menu.
- New HUD Widget Holotape Controls: Position, Scale, Opacity, and HUD Toggle
- New Companion Equip Holotape Toggle

Inspired by Metro 2033, this mod implements a new resource, gas mask filters. Human NPC's and the player are required to wear a gas mask while wandering in exterior wasteland areas.While equipped, Gas masks consume filters that keep out harmful radiation attached to dust particles in the air. Filters prevent heavy radiation exposure in conjunction with a functioning gas mask. Power armor acts as a gas mask and does not consume filters but instead drains fusion cores.

  • There is a settings holotape. Pretty much any of the features of this mod including those not specified here can be disabled/enabled via the holotape menu.
  • Humans wear gas masks while in exterior areas (normal version) OR equip them if precipitation starts (precipitation version)
  • There are a few Factions that are exempt: Children of Atom (cause they love radiation), Ghouls (heal from radiation), Synths (Gen 3 or otherwise UNLESS they are undercover), A few Unique NPC's whom I deemed too "superior" for Gas Masks,
  • Humans receive scaling radiation damage per second if they do not have a gas mask equipped OR they have no filters while in World Regions (Commonwealth, Goodneighbor, Diamond City, etc. ),
  • NPC humans remove gas masks on location change if they enter interior areas (normal version) or they remove them in pleasant weather ( Precipitation/Rad Weather version).
  • Destructible Gas Masks with degrading glass overlays.
  • Visual/Sound effects play when the player: Does not have a gas mask on, equips a gas mask, replaces a gas mask filter, or has their gas mask damaged.
  • Audio sliders for SFX in the main audio menu.

3. Required Mods

  • Hud Framework If you would like to have the hud element, this is required

4. Recommend Mods

  • No overt compatibility issues, but there can be some odd interactions.
  • Main:Gas Masks of the Wasteland
  • Optional Files/Weather Mods
  • In Vault 111 (at the entrance) and at the Red Rocket station (in garage) I have placed "Survival" Containers that have a supply of Filters and a Gas Mask to get you started.
  • While indoors, filters will not be consumed and bandannas reduce radiation exposure by 75%.
  • If the breathing, filter changing, or other sounds appear too loud, there are sliders in the Audio Menu that to change their volume.
  • When entering Power Armor while a mask is equipped, it plays the unequip animation.
  • Looking at the pipboy makes the overlay shift upwards, exposing the edge of the texture. Using Pip-Pad will fix it.
  • Not all gas masks are yet animated/implemented. Only the M1A211, Gas Mask with Goggles, and the Raider Gas Mask.
  • Any interruptions like crouching or getting hit during animation removes the annotations, making the animation broken.
  • Stimpack (and possibly other "AnimObject" items) have priority over gas mask, equipping both in pipboy will result in only the stimpack animation being played.
  • Weather mods should be compatible but if you would like it to be consistent, open a weather in the Creation Kit go to the Precipitation and change the Weather Classification flag to an appropriate setting (snow is rad storms).


This is my first mod, a way of "breaking" into the scene after being an active user of mods for quite some time. I have aspirations for many mods to come and am looking forward to becoming an active member (assuming time allows).

If you'd like to donate and support I'm on Patreon or single payment at Paypal


-Team 2287-
D1v1ne122 - Leader, Programmer

- Contributors -
Scrivener07 - Programmer
MaxG3D - Animator/Overlays/Textures/Sounds
Goldenscale001- Sound
DogtoothCG- Modeling/M1A211 Gas Mask
payl0ad- Compatibility Patches
Abbalovesyou- Child Mask Conversions
HugeBoomer- Gas Mask Expert, Sound
The Shiny Haxorus/Robersonb1 - Animator, Compiler
Nutulator - Modeling: PPM-88, PMK-1
Truly Britsy - Modeling: GP-5

- Testers -

THanks to all our testers who gave great feedback!

Читайте также: