Анимация блока щитом скайрим

Обновлено: 07.07.2024

Особенности:
-МСМ для настройки мода
-Возможность выбрать, сколько вы получите или не получите урон, после успешного блока
-Функция блокирования стрел
-Функция блокирования заклинаний
-Настройка выверенного блока(спасибо MaybacH, за перевод этой чудной функции)
-Настройка ошеломления(также и для NPC)
-Настройка затрата запаса сил и маны, для успешного блока
-Включите или выкючите уведомление об успешном блоке(также и для NPC)
-Настройка урона для Игрока и NPC
-Настройка визуального эффекта, при успешном блоке

Требования:
Skyrim SE
SKSE64
SkyUI(SE)

Установка:
1. Поместите папку Data из архива в папку Skyrim SE.
2. Активируйте мод, в любом менеджере модов.




Blocking animation replacer for all melee weapon greatsword, battleaxe, warhammer, one-handed and dual wield. Works both in first person and third person view.

This mod make it looks like we avoid and deflected the attack, push it aside to left or right. Blocking animation for third person view, comes with three different variants for each state except dual wield. BUT dual wield have full package of blocking that contains blockbash, blockbashintro, blockidle, blockanticipate, movingblockidle in 3rd person view. Whether we push the incoming attacks aside to left, to right, downwards, upwards - every weapon have its own style.

I dont know why that three states triggers the same single looks in vanilla. Actually there is 3 files in Skyrim Bsa, but all was absorbing style - pull the weapon backwards only with different speed. Thats what i change, make it go different angles and make it looks like we are deflecting the hit and push it away. Also feels like enemy really "chasing" you, not targeting same exact point of player weapon all the time. Dont like the feels that vanilla blocking makes me take the damage willingly. I dont want to take dem attacks straight, i push it aside.

Version 1.3 add stabbing bash. Version 1.4 add first person parrying animation. I didn`t make this new first person animation, i found it hidden in "recoil animation". For new 1stperson parrying version that i make you can find it here.



2hw_blockhit
2hw_blockhita
2hw_blockhitb



2hm_blockhit
2hm_blockhita
2hm_blockhitb
2hm_blockidle



1hm_blockhit
1hm_blockhita
1hm_blockhitb
1hm_blockidle



bow_blockhit
dw1hm1hmblockbash
dw1hm1hmblockbashintro
dw1hm1hmblockbashpower
dw1hm1hmblockidle
dw1hm1hmblockanticipate
dw1hm1hmmovingblockidle

Use installer manager or just copy to game folder
Steam/Steamapps/Common/Skyrim/Data/

Folder structure
1. Data/meshes/actors/character/animations
2. Data/meshes/actors/character/_1stperson/animations

If you only want 3rd person view animation and dont like 1st person animation delete folder structure No.2 - and vice versa.

v1.0
Release
v1.1
Change dual wield idle
dw1hm1hmblockidle.hkx
v1.2
Add new stab bash for onehanded and dual wield
1hm_blockbash.hkx
1hm_blockbashpower.hkx
dw1hm1hmblockbash.hkx
v1.3
Change dual Wield stab intro and power bash
dw1hm1hmblockbashintro.hkx
dw1hm1hmblockbashpower.hkx
V1.4
Add First person parry animation for Greatsword 2hm, Sword 1hm, Battleaxe, Warhammer 2hw and dual wield, fix sword clipping in dual wield block idle first person view
v1.5
New 2hm_idle, anticipate and stabbing bash for greatswords 3rd person
v1.6
Change 2hm_blockidle.hkx
v1.7
Change 2hm_blockidle.hkx and 2hm_blockhitb.hkx
v1.82
New dual wield blocking

Credits
Figment for hkxcmd
Wookied for BSA Unpacker
Aeonflux and xp32 for tutorial
Bergzore for his youtube tutorial
Moljka for the tips
EvilPandaButt092 for porting to Xbox
Bethesda
Nexus

Recommended mod if you have any animation problems
Fores New Idles in Skyrim - FNIS by fore

Give feedback if there is anything, and come back and endorse if you like this.



Thanks for the hot files folks !

всё портит файл анимации из мода. имя файла skeleton.hkx. на всякий случай я затёр и файл skeleton_female.hkx. лежат по адресу: папка с игрой\Data\meshes\actors\character\character assets и character assets female соответственно. предположительно, файлы являются частью мода XP32 Maximum Skeleton -XPMS, но это не точно!

спасибо помог дай бог тебе здоровья)

спасибо большое, я уже думал не найду ничего! я промучался с этой херней и вот ты спаситель помог мне! спасибо

Вай,спасибо большое.Заметил я сегодня этот баг,хотя со скелетом играю уже около месяца.

Спасибо Чел, а то из-за этого даже перестал ставить скелет 32. Поскольку именно с ним постоянно такой баг. Теперь зная все это, вновь попробую поставить скелет и подредактирую как ты и сказал.

Всем доброго времени суток!
Какой-то из модов попортил анимацию моего персонажа: во время движения перс не прикрывается щитом, если камера от третьего лица. Если от первого то все в порядке. Когда персонаж стоит, все работает как обычно. Деинсталляция кастомной анимации ничего не исправляет.

Стоит тело CBBE, XP32MSE, FNIS, immercive armors, immercive animation, female animation pack, SKSE и TES5 последних версий. Все моды ставлю по инструкции через NMM (или в ручную, если то требуется), сортирую через LOOT, по мере критичности стараюсь чистить через TES5edit

Кто-нибудь может подсказать, где искать причину этой проблемы?


1. Стоит не защищаясь (положение щита корректно).


2. Стоит защищаясь (положение щита корректно).


3. Идет "защищаясь" но без щита перед собой (положение щита некорректно).


4. Идет защищаясь с щитом перед собой (те же условия что и на скрине №3 но при камере от первого лица положение щита корректно).

Читайте также: