The descendant обзор

Обновлено: 03.07.2024

“Although this first episode was short, it was enjoyable. The ending of the episode definitely teases at the continuing story, and I do hope I get the chance to play The Descendant further so I can find out what happens in the next episode.”
80 – Game Refraction

“The game’s first episode is filled with tense moments and player-driven narrative that includes the expected degree of direct impact on how the story plays out. Fantastic look and presentation. Interesting, if not entirely original, concept. Great sense of choice and consequence.”
80 – Twinfinite

“An excellent foundation that future episodes can build from, the premise should entice anyone who enjoys a post-apocalyptic, science fiction tale.”
75 – ZTGD

Об этой игре

THE DESCENDANT is a five part episodic adventure game series where the end of the world is only the start.

After climate change wrecked the planet, a man-made extinction event wiped humankind off the face of the Earth. Only a few thousand ‘descendants of humanity’ were hand-picked to survive the apocalypse, cryogenically suspended in underground bunkers known as Arks.

Centuries passed. The world recovered from the nuclear holocaust, and all the Arks reopened, except one — Ark-01.

Taking place across two timelines, in the past you'll play as Mia, a janitor tasked with keeping the precious descendants housed within Ark-01 alive while the facility continually fails around her, and in the present, you'll play as Donnie, one of the investigators trying to rescue any surviving descendants trapped within, all while discovering a far greater conspiracy buried within the underground Ark complex.

Every action and choice you make directly impacts who lives and who dies, leaving the fate of Ark-01, and mankind itself, in your hands. Will you save mankind? Or doom us all?

Наука, кино, игры и многое другое успешно вбили в нас мысль, что человечество уничтожит само себя.
Так и в The Descendant. человек "не слишком разумный" умудрился устроить тотальный экстерминатус на планете, а группы избранных были закатаны в криокамеры и под присмотром "привратников" продолжали свое существование в подземных бункерах, ожидая спада градуса "напряженности" на поверхности.

Когда же все успокоилось, все бункеры открылись и выпустили "цвет человечества". только вот один бункер почему-то остался закрыт.

Игра предлагает взглянуть на всю историю с двух точек зрения. В первом случае мы играем за "привратницу", чей долг следить за техническим благополучием бункера. на пару со слюньтявым медиком.

Во втором случае мы примерим шкуру бывшего "привратника", который вместе со своим "♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥оватым" напарником должен выяснить причину, по которой бункер не открылся и по возможности, найти выживших.

Теоретически, каждое наше решение отражается на жизнях обитателей бункера.
К слову, в конце эпизода игра услужливо показала. сколько человек погибло от моих действий. мило. Только вот у меня умер один человек из спящих из-за решения, которое меня вынудили принять, ибо альтернатив нет. это несколько печально.

Не буду остальное расписывать подробно:
Графика нормальная для игр подобного жанра.
Звук хороший. только вот раздражают субтитры, которые описывают "звук". Я и сам прекрасно слышу все охи и вздохи героев. выстрелы и т.д.
Геймплейно это поинт-клик адвенчура, притом донельзя линейная.
Стилистически - Fallout перепихнулся с любой Теллтейловской игрой и вот что получилось.

Пока только расстроила длительность первого эпизода. уж как-то слишком мало.

Завязка заинтриговала, а потому приобрету все прочие эпизоды. надеюсь на интересное развитие событий (надеюсь все не пойдет по пути "свихнувшегося ИИ").

Неплохая интерактивная игра, с приятной графикой и звуками, не без косяков конечно, камера не совсем удобная, и пропускать вставки и диалоги нет возможности, но в целом 7 из 10, возможно в будущем докуплю эпизоды, если русик выйдет что маловероятно. Пользователей, посчитавших обзор полезным: 27
Пользователей, посчитавших обзор забавным: 2

В общем поиграл и остались у меня от неё очень смешанные чувства.
С одной стороны это фантастический, постапокалиптический квест с неплохим сюжетом.
С другой стороны, разработчики попытались сделать его максимально драматичным, в стиле Fahrenheit или Life is Strange. И вот это на мой взгляд им не удалось.
В Fahrenheit и Life is Strange, драма как будто лилась с экрана, игры по настоящему брали за душу и заставляли сопереживать главным героям. В The Descendant этого не происходит.
Более того, в некоторых местах драма настолько переиграна, что начинает бесить. The Descendant игра не линейная и от нашего выбора зависят жизни людей. Вроде как это должно было заставлять меня переигрывать эпизоды с целью пройти их максимально хорошо, но из за того что драма в игре практически не ощущается, мне было абсолютно по барабану сколько людей выживет.

В общем, спасибо разработчикам за эту "демоверсию", по которой стало понятно, что покупать остальные эпизоды не стоит.

Можете поиграть в неё и сделать собственный вывод, но лучше поискать что то другое в этом жанре.

хороший сериал, жаль русского языка нет.
со скидосиком можно взять.

Из-за скриншотов может показаться, что эта игра - классический квест типа Space Quest или The Secret of Monkey Island, но это не так. Классические квесты - интерактивная литература, а эта игра пытается быть сериалом, причём даже не особо интерактивным. Прохождение 5 эпизодов вместе занимает около 5-6 часов - длина полноценного мини-сериала. Рекомендую потратить время именно на какой-нибудь мини-сериал, а не на эту игру.

Всё, за что можно похвалить эту игру, вы можете увидеть на скриншотах и в видео. Хорошая графика (я имею в виду не количество полигонов, а работу художников). Хорошо поставленные сцены. Некоторые интересные головоломки. Также хорошая озвучка. Все остальные имена в титрах слажали.

Сценарист слажал. Можно сказать, что качество сценария - дело субъективное. Да, в конечном счёте взгляд зрителя определяет, что будет вынесено из просмотра. Но со своей стороны сценарист сделал очень мало, чтобы донести зрителю какие-то мысли, чувства или хотя бы кто на ком стоял. Даже повестка в игре какая-то тухлая: они позаботились, чтобы белые были плохими, а небелые в основном хорошими, но персонажа с психическим расстройством показали без всякого понимания этой категории. Hellblade годом спустя сделала это гораздо лучше.

Гейм-дизайнер слажал. Игра вроде хочет быть линейным кинцом с единственно возможным курсом действий, а вроде и подкидывает задачи на время с неясным таймером или внезапные (!) QTE. В случае ошибки игрока нет возможности переиграть (учитывая автосейвы), а игра наказывает тем, что убивает какое-то количество людей в криокамерах - тех самых descendant'ов, в честь которых названа игра. Старые квесты, при их обилии возможностей умереть, были добрее!

Кроме того, игра очень затянута. Кино не содержит лишних сцен, где герои просто идут из локации в локацию - и игры-кино тоже не должны. Здесь 30% времени будет перемещением по локациям без каких-либо комментариев персонажа или новых интересных деталей в фонах - причём управление оставляет желать лучшего.

Почему существуют такие игры? Неужели в каких-то кругах распространилось мнение, что будущее кино - за плохими клонами игр Telltale? Кажется, у этой игры не было кикстартера и нет мобильной версии. Вряд ли разработчики рассчитывали озолотиться на продаже эпизодов в Стиме. А если это сюжет, который авторы не могли не рассказать, не лучше ли было снять веб-анимацию или написать технотриллер? И с бюджетом явно были проблемы - всё, что было сделано помимо сцен и диалогов, явно делалось в рамках экономии. Очень часто игра вместо того, чтобы показать что-то, показывает чёрный экран с фоновым звуком - как в том анекдоте:

Telltale Games certainly made a splash when they released The Walking Dead: The Game. It seemed to be the best way to bring the point-and-click adventure genre to modern gaming. It allowed the developers to tell an emotional story that still gave the player a feeling of agency. It’s surprising how rarely that formula has been copied, with Life is Strange being the closest comparison.

The Descendant is now the closest thing to a straight copy-paste of the formula Telltale has mastered, but it’s boring characters, boring plot, boring… everything make it a chore to get through it’s first episode.

The premise is simple enough. Global Warming caused wars between the world’s superpowers, ending in nuclear war. Sanctuaries known as Arks were built to house some of the world’s elite in cryosleep until… well that’s unclear. These Arks are maintained by engineers known as Janitors, who are automatically awoken at key times to work on things like water heaters.

The Descendant’s first episode is split between three time periods, following two characters. In the past, Mia is the “new guy” on Ark-01, who works alongside one of the most poorly voice-acted characters I’ve ever come across. There’s a weird moment where it feels like the game is interested in building some level of distrust between the characters. “Who are you?” asks Mia’s partner, “You’re not the guy I expected.” Oddly, this tension between the characters is never suggested again.

In the future (“Centuries later. ”), you’ll take control of Donnie, a one-time Janitor who is now partnered with a cranky, old Senator, tasked with investigating what happened at Ark-01. The Descendant jumps around periodically between Donnie and Mia, unravelling more of the mystery as the game goes on.

The basic premise of learning what occurred on Ark-01 is admittedly intriguing. Even though we’ve seen this idea done to death (waking up years after the Apocalypse), The Descendant’s idea of turning it into a mystery is something that I haven’t seen done a million times. It’s unfortunate that the game is so bad at communicating exactly what the mystery is. Upon Donnie’s arrival, we don’t know anything that’s happened at Ark-01, so immediately, tension drops. Donnie makes a suggestion that the senator should stay behind (and you’re given 4 options of reasons why he should stay behind) because presumably there’s danger afoot. It’s unclear why Donnie feels this way. Is the world inhabited by mutants now? Was there signs of distress? Couldn’t the Ark have simply had a mechanical failure and everyone died in cryosleep?

There’s no reason to feel tension other than the fact that the developers lay on the thriller movie music. Even in the moments that feel like they should be tense, they aren’t because the controls don’t allow you to move your characters quickly. With the exception of one scene, the characters crawl along at an alarmingly slow pace considering meltdown seems to be occurring. Then these moments feature puzzles that require you to find a thing to make another thing work, so that you can get another thing to work. There’s no urgency and thus no tension. Then the episode - which took me all of 40 minutes to complete - ends with what I can only assume was intended to be an intense cliffhanger, but because I’d been so bored until that point, I couldn’t find it in me to care at all.

Everything about The Descendant’s first episode feels like a really boring SyFy original series, while Telltale’s games, while not perfect, tend to feel more like an AMC or HBO production in comparison. The Descendant’s low budget shows at every seam. The voice acting is bad to terrible, the writing is unsure of itself and never knows where to go, and the gamiest aspects are okay at best. The puzzles are simplistic, and the camera lingers in places that force your character to constantly walk into walls or get stuck in awkward positions.

The Descendant's first episode is a mess from beginning to end. It's near-interesting plot is brought down by bad execution (bad voice acting, bad pacing, bad animation). Thankfully it's only a briefly painful experience at 40 minutes.

“Although this first episode was short, it was enjoyable. The ending of the episode definitely teases at the continuing story, and I do hope I get the chance to play The Descendant further so I can find out what happens in the next episode.”
80 – Game Refraction

“The game’s first episode is filled with tense moments and player-driven narrative that includes the expected degree of direct impact on how the story plays out. Fantastic look and presentation. Interesting, if not entirely original, concept. Great sense of choice and consequence.”
80 – Twinfinite

“An excellent foundation that future episodes can build from, the premise should entice anyone who enjoys a post-apocalyptic, science fiction tale.”
75 – ZTGD

Об этой игре

THE DESCENDANT is a five part episodic adventure game series where the end of the world is only the start.

After climate change wrecked the planet, a man-made extinction event wiped humankind off the face of the Earth. Only a few thousand ‘descendants of humanity’ were hand-picked to survive the apocalypse, cryogenically suspended in underground bunkers known as Arks.

Centuries passed. The world recovered from the nuclear holocaust, and all the Arks reopened, except one — Ark-01.

Taking place across two timelines, in the past you'll play as Mia, a janitor tasked with keeping the precious descendants housed within Ark-01 alive while the facility continually fails around her, and in the present, you'll play as Donnie, one of the investigators trying to rescue any surviving descendants trapped within, all while discovering a far greater conspiracy buried within the underground Ark complex.

Every action and choice you make directly impacts who lives and who dies, leaving the fate of Ark-01, and mankind itself, in your hands. Will you save mankind? Or doom us all?

Читайте также: