Payday 2 hotline miami обзор

Обновлено: 30.06.2024

Большие фантазеры из Overkill Software продолжают звать в свой кооперативный боевик, так сказать, приглашенных гостей. Не так давно разработчики выпустили дополнение к Payday 2 с привкусом Battlefield, а теперь вообще объединились с создателями кислотно-кровавой Hotline Miami.

Чего именно не менее большие фантазеры из Dennaton Games — кстати, тоже родом из Швеции — привнесут в шутер про грабителей, пока, правда, неясно. Максимум известно, что в новом DLC будет как минимум одно вооруженное ограбление. Ну ничего, скоро все сами узнаем. Ждать-то, по сути, осталось недолго — релиз аддона состоится 30 сентября. И да, по-любому, должно быть крышесносно.

Соответствующий live-action-трейлер, специально снятый для DLC к Payday 2: Hotline Miami, прилагается.



Вот такой вот отель нам придется разгромить в первой миссии — люди, машины и даже заправка, все это пойдет в расход.

В отличии от оригинальных миссий и даже того же Большого Банка, в Hotline Miami DLC нет свободы действия, есть задача, есть тонна врагов и совет от Бейна одеваться по вкусу, но это и не является минусом, все таки делалось все под вдохновением от Hotline Miami.


Злость Комиссара не знает границ, а так же она не знакома с Мизулиной.



Есть злобный русский Комиссар, который очень мешает Дандисту, оного нам нужно для начала выследить, а затем убить. Но выследить его довольно не просто, потому, нам придется «взбесить его», чтобы тот звонил на телефон Бейна, а пока он звонит, Бейн его ищет. Далее мы врываемся в убежище, ищем водку, шубы и ракеты нужный штрих-код, который указывает на район и бинго, мы уже стучимся в двери Комиссара.

А еще можно варить мет, если умеешь.



Но первый день (всего их два), не показывает полного драйва и экшона нового DLC, чего не скажешь о втором дне, где с фразой Бейна :" Они ведь знают, что мы не печенья продаем", нас помещают уже в целый 4 этажный дом, с кучей врагов, коридоров, запутанных путей и ловушек.

Внутри дом выглядит довольно заброшенный, передавая атмосферу 80-х, как и костюмы злобных русских.




Нельзя забыть о музыке, о дивная музыка, она просто идеальная, конечно, это сугубо мое мнение, но она действительно дополняет картину хаоса, особенно когда ты ведешь бой с вертолетом.

Комиссар оказался не из самых смелых, вызвал полицию, запер себя в огромном сейфе, вполне обычная ситуация для злобного и русского бандита.



По мимо свежей музыки и самого «нового ограбления», в игру добавили несколько видов нового оружия, как холодного так и огнестрельного, ну и незабываемые маски прямиком из Hotline Miami.
Некоторые виды оружия и маски откроются вам сразу, если на вашем аккаунте имеется Hotline Miami.

Мясной тесак отлично вписывается в игровой процесс, как и бита, топор, молоты, самодельное мачете.



Ох, клюква, как же без нее, русские, которые везут с собой в США ракеты, шубу и водку, вполне себе нормальная ситуация.

Одна из 8 масок, 4 открываются для всех, 4 открываются для имеющих Hotline Miami в стиме.


А теперь итог.
Хорошее и годное рубилово с тесаками и ПП.
Хорошая музыка.
ЗЛОЙ РУССКИЙ НИКОЛАЙ СНОВА ВЗЯЛ СВОЙ ВОДКА В США.
Музилиной скорее всего не понравится новый DLC.
Рекомендуется к прохождению на высоких уровнях сложности, ибо будет не торт.

Минусы.
6 с половиной долларов за 1 ограбление и оружие с масками, которые вам еще придется и открыть, что логично вызывает вопрос, а стоит ли оно того?
Немногочисленные баги.

На том, пожалуй все, я лично остался доволен и не пожалел таки 6.65 долларов на это.


Вот такой вот он — Комиссар.

Желающие сыграть в данное DLC, могу добавить меня в стиме эту кнопку.
Адекватная критика всегда приветствуется.

Hotline Miami FBI Files.jpg

A two-day job, Bain clarifies that the crew is attacking a Russian criminal dubbed "The Commissar". Firstly, players must anger him by killing his thugs and destroying his property (such as cars and a gas station) so that he will expose himself to threaten the crew - thus allowing Bain to trace his calls. Secondly the crew must locate and assassinate him.

In the Payday lore, this heist acts as one of the prerequisite heists leading up to Hoxton Breakout, as the Commissar has ties with the District Attorney; by killing the former, The Dentist will be able to apply leverage to the DA, having him lower security around Hoxton and stage a retrial, thus allowing the crew to perform the breakout.

Contents

Day 1 (Hotline Miami) [ ]

Pre-Planning [ ]

Players will be given 6 favors to work with.

Objectives [ ]

  1. Eliminate the Russian mobsters
  2. Wait for Bain to trace the Commissar's call
  3. Find some gasoline
  4. Set the cars on fire
  5. Wait for Bain to trace the Commissar's call
  6. Destroy the gas station
  7. Wait for Bain to trace the Commissar's call
  8. Wait for Bile to drop the present
  9. Search for a basement
  10. Break through the hatch
  11. Defend the pick-up and keep the engine running
  12. Get inside the basement
  13. Search for the correct address
  14. Escape!

Optional objectives [ ]

  1. Find the meth lab and either destroy it or cook meth.
  2. Secure the loot.

Walkthrough [ ]

Spawning in the street, the crew must first kill several mobsters located around the motel, who will flee into hotel rooms, boarding the windows behind them. Visible claymore mines spawn on numerous hotel doors, and must be avoided or detonated to prevent player damage.

One pair of rooms on the upper floor will contain a meth lab, where players must add ingredients according to the diagram on the wall; it is always muriatic acid (Mu) first, followed by caustic soda (Cs), and then hydrogen chloride (HCl). The lab can be used, blown up or ignored without affecting the outcome of the mission.

After eliminating the mobsters, the crew must destroy cars by picking up gas cans, placing them on four separate cars, and shooting the canisters to ignite them. After four cars have been ignited, one player must collect C4 from the DeLorean escape car, and detonate the four gas station pumps; as when detonating a security door, the charges are only armed when all four have been placed. Players are advised to move away from the gas station before it explodes to avoid being damaged or incapacitated.

The crates are placed by location (according to a large map nearby) and Bain informs the crew of the target's general region. The unusable crate contents are always the same, and are placed to match the map: Shaw will be furs, Downtown will be cigars, Foggy Bottom will be vodka, West End will be chemicals, and Georgetown will be rockets. Once the general location is acquired, players must process barcodes from that area's respective crates, defending the machine from police while it processes. Once the scan is complete and the Commissar's location has been pinpointed, the crew is free to escape at their leisure.

Strategy [ ]

  • Players should search for crowbars as early as possible in the heist - the more players with crowbars, the faster the basement section can be completed. Possible locations include the meth lab, the alley behind the motel, around each stairwell, and around the gas station.
    • Finding the basement hatch should also be a priority in order to save time.
    • When a meth ingredient has just been properly used, some clearly visible smoke will be emitted on top of the cooking recipient. This is an easy way to remember the order the ingredients have been placed so far.

    Day 2 (Four Floors) [ ]

    Pre-Planning [ ]

    Players will be given 6 favors to work with. All assets in Day 2 are dead drops.

    Objectives [ ]

    1. Put on your mask
    2. Chase the Commissar
    3. Breach the entrance
    4. Wait for the thermal drill
    5. Pick up the thermal drill and place it onto the vault
    6. Defend the drill
    7. Kill the Commissar
    8. Wait for the helicopter
    9. Escape!

    Optional Objectives [ ]

    1. Save the hostage before he explodes
    2. Secure the loot

    Walkthrough [ ]

    The crew starts in crates in a storage room along with a few Mobsters. After putting your masks on, the crates open and the heist starts. Entering a small courtyard, one player must collect C4 charges and blow open the entrance to the Apartment Building.

    Once you've entered the building, the Commissar will escape through an elevator, forcing the crew to fight through the three story building. The building itself is heavily decayed, and is essentially a randomly generated maze, which also includes a randomly spawning security gate (that can be drilled or sawed to open, a non-upgraded drill takes 60 seconds) and blocked stairwells. Care should still be taken as claymores can spawn at the door entrances. Once enemies are alerted, the police will assault the building, and The Commissar's crew starts flushing their stash of uncut cocaine; the faster the crew reaches the penthouse, the more loot that can be secured.

    Once open, the Commissar emerges from the vault and personally fights the crew (see his Enemies page entry for more details). Once he is dead, the crew can take the remaining cocaine and any cash inside the vault and escape by helicopter.

    Strategy [ ]

    • An objective marker will appear on the bag of C4 once a player approaches the door that needs breaching, triggering this may save a few seconds when going for speed compared to checking all the potential bag locations by hand.
    • The hostage just outside the starting room will usually not be reached and freed by the police, while not useful for a hostage trade it can still cause assault wave delays or trigger skills and perks that react to hostages. Do note that someone will have to run all the way back down to that hostage should a crewmember be taken into custody.
    • The trickiest part of the "maze" is usually finding the ramp up from the first floor to the second, however the ramp always spawns after the cage door and in a collapsed section between two apartments and therefore must be located between two doorways spaced quite far apart along the corridor.
    • Bringing a shotgun can help greatly in navigating through the maze as a player will be able to blast the doorknobs off of doors with minimal aiming.
    • It is recommended that at least one player has a loadout with a saw to expedite bypassing the gate in the building.
    • Be careful when passing through doors. Some doorways are armed with trip mines that can seriously injure or even down a heister. If one is encountered, make sure to shoot the mine before proceeding.
    • After the helicopter gunship attacks, when the apartment is on fire, a heister equipped with the Improved Combined Tactical Vest and the right skills and perks may be able to restart the drill while suffering only armor damage. This may provide big time saving for the team as it is not necessary to extinguish the fire for the drill to be restarted.
      • Standing in front of the sofas by the vault allows you to take no fire damage at all, allowing players to restart the drill without any risk provided that the drill is on the left or rear, and that snipers have been eliminated beforehand.

      Variations [ ]

      Day 1 [ ]


      • There can be loot (a bag of money inside a case) inside two of the cars that can be burnt. Other cars may contain a used body bag, an empty weapon case, or nothing.

      The two cars that may spawn a money bag in their trunks.

      Day 2 [ ]

      Mayhem+ changes [ ]

      Day 1 [ ]

      • There will only be one crowbar in the map, located in the basement behind one of the caged doors.

      The FBI Files [ ]

      An assassination attempt on Grigori Beria. A Russian mob boss known by the alias “The Commissar”. His record shows that he has been involved in a range of criminal activity, including prostitution, drug manufacture and distribution, murder, and guns. The assassination involved two locations. Firstly, a motel on the outskirts of town, which was well-known to us as a hang-out for The Commissar’s men, and, secondly, a high-rise apartment block.

      My Notes: We can’t be seen to take sides. We gotta be merciless. Much as I’d like to let these two go at it, wipe each out, we have to go in. Maybe tactics aimed at mitigating casualties, because Bain’s crew left these places looking like warzones.


      A money bag in the floor.

      • On Day 1, loot bags can fall into the floor beneath the window in Room 102. This does not render them unreachable and they can still be grabbed.
      • On Day 1, it is possible to go up to a radiator by one of the windows and get stuck. If you stand up you can glitch through the floor. By using this glitch one can avoid being shot at all, though at the same time you may fall out the map. Players fallen out of the map will respawn at the host's position, however.
      • On Day 1, if you give the machine the correct barcode on the first try without Bain prompting you, you can get stuck on the "Search for the correct barcode" objective.

      Achievements [ ]

      Ownership required

      Do You Like Hurting Other People?
      In the Hotline Miami job, kill 30 thugs with the Baseball Bat. Unlocks the Dennis mask, Solid Stock for the Uzi submachine gun, Wooden Grip for the Cobra submachine gun, "Rubber" material and "Hip to Be Polygon" pattern.
      Sounds of Animals Fighting
      In the Hotline Miami job, complete the heist while you and your four man crew are wearing one different Hotline Miami mask each on hard or above. Unlocks the Silent Death and Folded Stock for the Uzi submachine gun, Suppressor and No Stock for the Cobra submachine gun and Short Barrel for the Blaster 9mm submachine gun.
      All four masks must be from the Hotline Miami DLC itself; masks obtained by owning Hotline Miami but not the DLC do not count for the purposes of this achievement.

      Achievable without owning DLC

      Wrong Number
      Complete the Hotline Miami job on the Death Wish difficulty or above.
      Overdose
      Cook and secure six bags of meth on day one of the Hotline Miami job. Unlocks the Graham mask, Ghetto Blaster, Extended Mag and Just Bend It for the Blaster 9mm submachine gun, "Error" material and "Be Somebody" pattern.
      Phew!
      On day two of the Hotline Miami job, save someone in need. Unlocks the Aubrey mask, Ergo Grip, Extended Mag and Unfolded Stock for the Cobra submachine gun, "Sunset" material and "Doodles" pattern.
      Walk Faster
      In day two of the Hotline Miami job, reach the Commissar’s apartment in under 210 seconds on the OVERKILL difficulty or above. Unlocks the Rasmus mask, Tactical Foregrip and the Ergonomic Stock for the Uzi submachine gun, “Chromescape” material and "Palmtrees" pattern.

      The following achievement was removed on October 5, 2016.

      +1 (786) 519-3708
      Complete the Hotline Miami pro job on the Death Wish difficulty.

      The following appeared on September 22, 2014.

      Do you
      like
      hurting
      other
      people?

      The following appeared on September 25, 2014. They got their actual name on September 29, 2014 before being replaced on September 30, 2014, with the release of the Hotline Miami DLC.

      Do
      you
      like
      hurting
      other
      people?

      Walk Faster
      In day two of the Hotline Miami job, reach the Commissar’s apartment in under 210 seconds on the OVERKILL difficulty or above. Unlocks the Rasmus mask, Tactical Foregrip and the Ergonomic Stock for the Uzi submachine gun, “Chromescape” material and "Palmtrees" pattern.

      It is a good idea for at least one member of the crew to come with an OVE9000 saw to quickly bypass the cage door.

      It is also a good idea for one or more members of the crew to use a shotgun, as the many wooden doors throughout the maze that is the apartment building can be unlocked fairly quickly by a shotgun shot aimed in the general direction of the doorknob. Even better would be a shotgun loaded with HE Slugs or a grenade launcher, as they tend to blow apart wooden doors with one shot and require even less aiming.

      Overdose
      Cook and secure six bags of meth on day one of the Hotline Miami job. Unlocks the Graham mask, Ghetto Blaster, Extended Mag and Just Bend It for the Blaster 9mm submachine gun, "Error" material and "Be Somebody" pattern.

      The crates in the basement can contain, among its other contents, meth ingredients. To maximize the amount of ingredients in the crates, there are two crates that need to be opened in a specific order: A flat, square, dark crate between an identical one and a light, rectangular crate on the side of the basement opposite of the scanner, and another flat crate in a corner near the scanner. The former crate needs to be opened before any other crate in the basement, and the latter crate needs to be opened after every other crate in the basement is opened. Doing this should yield at least four sets of meth ingredients.

      Note that even the above alone is not enough to guarantee enough meth for the achievement, as if there is only one set of ingredients around the meth lab, the players going for this achievement will have to open the "first open" crate later to try for a 5th meth bag in the basement, which has a small chance of succeeding.

      Обзор Hotline Miami 2: Wrong Number

      Человеку со стороны это может показаться надуманным, глупым и невероятным, но оригинальная игра действительно умудрялась вводить человека в состояние легкого транса. Главным образом с помощью геймплея: каждый уровень представляет собой этаж здания, который нужно зачистить от всего живого. При этом все, включая вас, умирают почти мгновенно, а поэтому приходится четко контролировать каждое действие. По сути, прохождение сводится к разгадыванию головоломки — в каком порядке кого убивать — и доведению решения до автоматизма. Приходится по 30 — 40 раз безостановочно проноситься по этажу, умирая то в одном, то в другом месте. И начинать заново, ровно по тому же маршруту.

      Сиквел оставляет механику прежней: все работает по тем же самым законам и управляется схожим образом. Однако принципиально изменен подход к устройству уровня и, как следствие, игровому процессу в целом. Несмотря на то что визуально и стилистически ничего не изменилось, ощущается происходящее совершенно иначе.

      Смещены акценты. Теперь холодного оружия очень мало, в то время как огнестрельное разбросано на каждом углу. Из-за этого даже пришлось доработать систему шума, чтобы пиксельные человечки адекватнее реагировали на выстрелы. Локации стали просторными и нелинейными: этап больше похож не на головоломку, а на «песочницу». По привычке все еще пытаешься выстраивать планы, но это намного тяжелее посреди открытого пространства, где тебя могут подстрелить откуда-то вообще из-за границ экрана.

      Wrong Number — об импровизации и умении подстраиваться под ситуацию. Из стремительного и безостановочного игровой процесс превратился в осторожный и вдумчивый (насколько это вообще возможно с такой механикой). Умирать теперь просто не хочется: врагов стало намного больше, случайностей и хаоса вокруг — тоже. Нет никакой гарантии, что во второй раз партия сложится так же, неизвестно, когда снова получится дойти до конца. Теперь смерть на последнем противнике — это маленькая катастрофа.

      Обзор Hotline Miami 2: Wrong Number

      От такой паузы на секунду веришь, что игра запускается на VHS.

      Кроме того, разнообразия и веселья должны привнести новые герои. В оригинале протагонист, перед тем как идти на дело, натягивал маски животных, которые давали небольшие улучшения. Теперь ту же роль выполняют различные персонажи, а сами «маски» стали организованной командой психопатов. Играть придется за разных людей в разных обстоятельствах.

      Маски-шоу «Заводной апельсин»

      Очень хочется рассказать на эту тему что-нибудь подробнее, но, во-первых, нельзя, во-вторых, не получится. Происходящее невозможно описать понятным человеческим языком: вы можете зачистить целое здание, а в конце сценки появится режиссер, который скажет, что дубль окончен. А затем к вам домой придет полиция и спросит, действительно ли вы думаете, будто снимались в кино. А рядом появляется человек в маске говорящего петуха.

      И почему на одном из следующих уровней вы становитесь каким-то военным революционером, который расстреливает вражеских солдат в джунглях?! А кто этот негр? И это я только что убил героя, за которого проходил прошлый эпизод?!

      Усугубляет положение появляющийся режиссер и общее уточнение стилистики: если раньше игра просто «косила» под 70-е как саундтреком, так и кислотными цветами, то теперь она пытается казаться старым боевиком, записанным на VHS-кассету. И беспощадно эксплуатирует эту тему, в самые неожиданные моменты признаваясь, что происходящее нереально. Или это все галлюцинации.

      Случился перед выходом Wrong Number забавный скандал: австралийская рейтинговая комиссия отказалась допускать игру к продаже, потому что в ней присутствует сцена изнасилования. В ответ на это разработчики предложили австралийцам с чистой совестью «пиратить» игру. Теперь мы можем рассказать, из-за чего весь сыр-бор: в самом начале, в конце обучения, кучка пикселей, олицетворяющая главного героя, наваливается на кучку пикселей, подразумевающую женщину. Как только игрок на полторы секунды видит кучку пикселей, изображающую задницу, эпизод прерывается, появляется режиссер, который кричит: «Стоп, снято!», и все расходятся. После такого душераздирающего зрелища никакие ужасы Hatred нам больше не страшны.

      Обзор Hotline Miami 2: Wrong Number

      Мило фотографирующиеся господа, конечно, скоро устроят геноцид.

      Единственный удобный способ понять, в каком временном отрезке находишься, — это следить за возможностями персонажей. Они различаются радикально: журналист, например, не использует огнестрельное оружие и не убивает людей. Только калечит их, заставляя корчиться на полу. Но если таки вынудить героя забить кого-нибудь несколько раз, то он впадает в ярость и перестает себя контролировать.

      Упомянутый военный еще интереснее: он ходит только с одним оружием и вынужден либо искать патроны, либо драться врукопашную. Наконец, «маски» — это тоже разный подход: у одного с самого начала 64 патрона к пулеметам, другой умеет перекатываться, а парочка «лебедей» ходит только вдвоем — один стреляет, другая рубит бензопилой (интересно, но на самом деле неудобно и не работает). Стрелять точно в таких условиях невозможно, а вот шанс получить пулю вдвое больше. Непонятен и другой персонаж, единственный, кто может убивать кулаками, но при этом не пользуется оружием. Зачем, если без пальбы в новой игре никуда, а любая бита и так работает «в одно касание»?

      Обзор Hotline Miami 2: Wrong Number

      И буквально все в новой игре настолько же неоднозначно и странно. Разработчики поняли, что во второй раз провернуть тот же самый трюк не получится, и решили работать вширь: нагромоздили больше шизофрении, больше врагов, больше убийств, больше неожиданных скачков повествования, больше разнообразия между героями. Игра страдает от типичного синдрома второй части, когда авторы не знают меры и не имеют четкого направления, куда следует двигать свое детище.

      Hotline Miami 2 больше не выглядит настолько выверенной и отлаженной, как первая часть. Некоторые уровни откровенно плохи, некоторые идеи притянуты за уши и не работают так, как должны. Но это все еще неповторимая и уникальная смесь, разгадывать которую будут не один месяц.

      Плюсы: достойная продолжительность; разнообразные персонажи; принципиально другой подход к построению уровней; все компоненты стиля на своих местах.
      Минусы: новый ритм не всем придется по душе; скачки сюжета выглядят просто как пускание пыли в глаза; неудачные эпизоды; не все герои работают.

      Читайте также: