Teso ошибка 301

Обновлено: 30.06.2024



The Elder Scrolls Online

11 апр. 2018 в 7:23 "Unable to connect to the server. Please try again. Should the problem persist, contact Customer Support"
ESO threw me off the back to the log-in screen and I either get error 301 or log-in timeouts.
More maintenance? :^) Nice work AAA title game 11 апр. 2018 в 7:35

and devtracker say:
The issue is resolved, and the European PC/Mac megaserver is now available. Thank you for your patience!

11 апр. 2018 в 7:36 Getting the same issue. Was doing a dungeon and got suddenly disconnected. Now can't connect. 11 апр. 2018 в 7:37 11 апр. 2018 в 7:37

same dang problem for me, i was just finishing bethnik line then fully explore glenumbra.

what can I say. GO HOME SERVER, YOU ARE DRUNK!

11 апр. 2018 в 7:39

wooohooo. Zenimax answer..

"ZOS_JesC
mod
Greetings, due to the existence of another thread on this topic, we have decided to close this thread down. You can follow this link to discuss this topic here. Thank you for your understanding."

:-DDD thats probably new issue solving system..
close forum threads where ppl report RIP EU servers :-D

11 апр. 2018 в 7:42 11 апр. 2018 в 7:50

Was in Loriasel, finishing Shadowfen questline on an alt toon when game became unresponsive, so I logged out.
Now I cant get in(tried 5 times already). Zos better fix their garbage "Megaserver" soon.

I mean FIX IT and not run another pointless maintenance.

11 апр. 2018 в 7:55 11 апр. 2018 в 7:56 11 апр. 2018 в 8:00 11 апр. 2018 в 10:24 You guys are being too harsh on this game. Been playing for years and it's the first time a problem like this has persisted for this long. 11 апр. 2018 в 10:38 You guys are being too harsh on this game. Been playing for years and it's the first time a problem like this has persisted for this long.

r u sure?
u probably need read official forum and/or try play more..
cause this issues are well knowed from Beta/EA
and still persist..

look at forum posts

and from monday.. its 6th time when servers are down.. (login servers and / or gameservers)

11 апр. 2018 в 11:46

Yeah, you're a bit harsh. I play since almost a year and it's the first time the EU server has that kind of problem for that long in all that time. Sure, we had some extended maintenance downtime in a year, or exclusive EU server maintenance but that didn't happen in a single week each time.

Other events went fine, even the Jester festival earlier this month, just before the birthday event. That's why I don't really understand what can be going on to screw things up that much. Even with the recent free week where there have been login queues it was fine.

It all started to go wrong last thursday after the weekly maintenance, maybe something got screwed up in the process or something, I don't know.

11 апр. 2018 в 11:50 You guys are being too harsh on this game. Been playing for years and it's the first time a problem like this has persisted for this long.

r u sure?
u probably need read official forum and/or try play more..
cause this issues are well knowed from Beta/EA
and still persist..

look at forum posts

and from monday.. its 6th time when servers are down.. (login servers and / or gameservers)

srry.. 8th time I've been playing since 2015. The game has had login errors, but none has persisted for 3 days.

11 апр. 2018 в 12:04

r u sure?
u probably need read official forum and/or try play more..
cause this issues are well knowed from Beta/EA
and still persist..

look at forum posts

and from monday.. its 6th time when servers are down.. (login servers and / or gameservers)

I've been playing since 2015. The game has had login errors, but none has persisted for 3 days. then welcome back :-D
i recommend read offi forum, where u can see that better

btw: when u read older post there.. u see its rly long time issues train what start few years ago..

Волшебник

Проблема "Ошибки 301", пришедшей с Краглорном, набирает обороты. Сначала (неделю назад) это были единицы, потом десятки, сейчас уже сотни.
Никакого стабильного решения проблемы нет. Да-да, все, кто получил 301-ю неделю назад до сих пор не могут зайти в игру.
Все, что говорят модераторы на форуме: "Команда разработчиков усердно исследует проблему и ищет ее решение".

Признаки проблемы:
Произошел краш игры (по любой причине), либо снятие задачи в диспетчере во время экрана загрузки (даже, если он был уже очень долгий)
Первая попытка логина приводит к дооооолгому ожиданию, потом ошибка о таймауте логина
Вторая попытка почти сразу выдает "301"
Третья попытка опять таймаут
и так далее, по очереди.

Если вы игрок ЕУ сервера, то вас без проблем пустит на ЮС сервер и наоборот, но "родной" сервер будет все равно выдавать "301".
На "испорченный" аккаунт вы не сможете зайти и с другого компьютера или провайдера. Но на той же самой машине и провайдере вы сможете войти на "хороший" аккаунт.

Саппорт отвечает советами в духе "попинайте колесо, протрите фары":

Thank you for contacting The Elder Scrolls Online Team.

I apologize for the inconvenience that this error 301 may have caused you.Here is a work around that may be work for you. Please be aware that this issue can have a different causes and solution.

If these steps doesn't solve your issue your issue can be connection related. Would you be so kind to reboot router/modem and connect your computer via cable (not wireless).

Additionally, if you haven't done it already, you can (5) Open Ports by checking that you have added the "Bethesda_launcher", as well as "eso.exe" to your Antivirus/Firewall exception rules and that your Firewall has not blocked access through the following ports (if your PC does not have an Antivirus, Windows sometimes has a simple one by default. Follow the same steps for it as well as Windows Firewall):
• TCP / UDP Ports 24100 through 24131
• TCP / UDP Ports 24500 through 24507
• TCP / UDP Ports 49100 through 54000

Thank you for your continued interest and support!

Warm Regards,
The Elder Scrolls Online Team

Если ввести заведомо неверный пароль - почти сразу выдаст ошибку об этом. Что как бы намекает на прекрасную связь с серверами и полную несостоятельность всех советов саппорта.

Народ на форуме пробовал все эти советы - ничего не помогает. Всем очевидно, что проблема на стороне Зенимаксов, кроме самих Зенимаксов, естественно.



Проблема "Ошибки 301", пришедшей с Краглорном, набирает обороты. Сначала (неделю назад) это были единицы, потом десятки, сейчас уже сотни.
Никакого стабильного решения проблемы нет. Да-да, все, кто получил 301-ю неделю назад до сих пор не могут зайти в игру.
Все, что говорят модераторы на форуме: "Команда разработчиков усердно исследует проблему и ищет ее решение".

Признаки проблемы:
Произошел краш игры (по любой причине), либо снятие задачи в диспетчере во время экрана загрузки (даже, если он был уже очень долгий)
Первая попытка логина приводит к дооооолгому ожиданию, потом ошибка о таймауте логина
Вторая попытка почти сразу выдает "301"
Третья попытка опять таймаут
и так далее, по очереди.

Если вы игрок ЕУ сервера, то вас без проблем пустит на ЮС сервер и наоборот, но "родной" сервер будет все равно выдавать "301".
На "испорченный" аккаунт вы не сможете зайти и с другого компьютера или провайдера. Но на той же самой машине и провайдере вы сможете войти на "хороший" аккаунт.

Саппорт отвечает советами в духе "попинайте колесо, протрите фары":

Thank you for contacting The Elder Scrolls Online Team.

I apologize for the inconvenience that this error 301 may have caused you.Here is a work around that may be work for you. Please be aware that this issue can have a different causes and solution.

If these steps doesn't solve your issue your issue can be connection related. Would you be so kind to reboot router/modem and connect your computer via cable (not wireless).

Additionally, if you haven't done it already, you can (5) Open Ports by checking that you have added the "Bethesda_launcher", as well as "eso.exe" to your Antivirus/Firewall exception rules and that your Firewall has not blocked access through the following ports (if your PC does not have an Antivirus, Windows sometimes has a simple one by default. Follow the same steps for it as well as Windows Firewall):
• TCP / UDP Ports 24100 through 24131
• TCP / UDP Ports 24500 through 24507
• TCP / UDP Ports 49100 through 54000

Thank you for your continued interest and support!

Warm Regards,
The Elder Scrolls Online Team

Если ввести заведомо неверный пароль - почти сразу выдаст ошибку об этом. Что как бы намекает на прекрасную связь с серверами и полную несостоятельность всех советов саппорта.

Народ на форуме пробовал все эти советы - ничего не помогает. Всем очевидно, что проблема на стороне Зенимаксов, кроме самих Зенимаксов, естественно.

Волшебник


Проблема "Ошибки 301", пришедшей с Краглорном, набирает обороты. Сначала (неделю назад) это были единицы, потом десятки, сейчас уже сотни.
Никакого стабильного решения проблемы нет. Да-да, все, кто получил 301-ю неделю назад до сих пор не могут зайти в игру.
Все, что говорят модераторы на форуме: "Команда разработчиков усердно исследует проблему и ищет ее решение".

Признаки проблемы:
Произошел краш игры (по любой причине), либо снятие задачи в диспетчере во время экрана загрузки (даже, если он был уже очень долгий)
Первая попытка логина приводит к дооооолгому ожиданию, потом ошибка о таймауте логина
Вторая попытка почти сразу выдает "301"
Третья попытка опять таймаут
и так далее, по очереди.

Если вы игрок ЕУ сервера, то вас без проблем пустит на ЮС сервер и наоборот, но "родной" сервер будет все равно выдавать "301".
На "испорченный" аккаунт вы не сможете зайти и с другого компьютера или провайдера. Но на той же самой машине и провайдере вы сможете войти на "хороший" аккаунт.

Саппорт отвечает советами в духе "попинайте колесо, протрите фары":

Thank you for contacting The Elder Scrolls Online Team.

I apologize for the inconvenience that this error 301 may have caused you.Here is a work around that may be work for you. Please be aware that this issue can have a different causes and solution.

If these steps doesn't solve your issue your issue can be connection related. Would you be so kind to reboot router/modem and connect your computer via cable (not wireless).

Additionally, if you haven't done it already, you can (5) Open Ports by checking that you have added the "Bethesda_launcher", as well as "eso.exe" to your Antivirus/Firewall exception rules and that your Firewall has not blocked access through the following ports (if your PC does not have an Antivirus, Windows sometimes has a simple one by default. Follow the same steps for it as well as Windows Firewall):
• TCP / UDP Ports 24100 through 24131
• TCP / UDP Ports 24500 through 24507
• TCP / UDP Ports 49100 through 54000

Thank you for your continued interest and support!

Warm Regards,
The Elder Scrolls Online Team

Если ввести заведомо неверный пароль - почти сразу выдаст ошибку об этом. Что как бы намекает на прекрасную связь с серверами и полную несостоятельность всех советов саппорта.

Народ на форуме пробовал все эти советы - ничего не помогает. Всем очевидно, что проблема на стороне Зенимаксов, кроме самих Зенимаксов, естественно.

Читайте также: