Skyrim замена стражников на стражниц

Обновлено: 02.07.2024

Отдельная просьба неравнодушных ! Кто пользуется моим модом или кому нравиться то, что я делаю - прошу сделать красивые скриншоты в броне (с позами и все такое) для превьюшек. Скидывать в ЛС. Буду очень благодарен !)

Обновление: 0.6
Добавлен вариант брони Братьев Бури, офицера ББ и Ульфрика. Архив по отдельной ссылке для удобства.

Обновление: 0.5.1
Перезалив на другой файлообменник

Обновление: 0.5
* Был переделан концепт брони Солитьюда и Вайтрана.
* Подправлена мужская броня Фолкрита.
* Переделан капюшон Винтерхолда, что бы отличался от Данстара.
* Удалены повторяющиеся текстуры и объединены похожие для уменьшения веса мода (более 100 МБ было удалено)
* Добавлен вариант мода с заменой только шлемов стражников (для любителей одинаковых тряпок) может не плохо смотреться с каким-нибудь ретекстуром.
* Удалена броня стражи Виндхельма, так как она заменяет броню Братьев Бури, а на ББ у меня есть свои планы. Броня стражи Виндхельма будет реализована в другом моем моде-реплейсере брони Империи и ББ над которым я уже веду работу.
* Добавлен опциональный вариант стандартный брони Братьев Бури и соответственно стражи Виндхельма с длинными рукавами. (не обязателен, ставить по желанию)

Журнал изменений:
* Была подправлена женская броня Фолкрита, добавлена женская броня Данстара и Солитьюда, сделана броня владения Винтрехолд для обоих полов.
* Была добавлена броня Данстара (мужская), обновленная броня Маркарта и Вайтрана для обоих полов, новая броня стражи Виндхельма (соответственно и Братьев Бури) потом может это исправлю, на время остановлена разработка брони Винтерхолда
* Были переделаны некоторые элементы брони из-за которых многим они казались похожими на бандитов, "крестьян" и тп.
* Создана тема для обсуждений этого мода, ссылка ниже.

Примечание от автора:
* Если у кого-то будут какие-то замечания или пожелания, или идеи - пишите в комментариях.

В планах на будущее:
* Сделать новые щиты и оружие, заменить броню стражников всех владений, заменить стили боя у некоторых стражников (если это вообще возможно). На счет ботинок и перчаток пока не знаю буду ли делать (посмотрим как оно будет). Мод будет продвигаться, но возможно медленно, так я работаю, но делать буду.

Совместимость:
Естественно будет конфликтовать со всеми модами которые меняют модель брони стражи. Мною конфликты не были замечены. Просьба кто заметит что-то написать на форуме или мне в ЛС.

Требования:
Skyrim LE 1.9.32.0.8

Установка:
Распаковываем архив и помещаем файлы в папку Data в игре, активировать мод в лаунчере. (Если установлены раннии версии мода, то лучше удалить все старые файлы)

Описание:
Мод добавляет в игру Skyrim LE 491 стражника в полной или 208 стражников в легкой версии. Добавлены 226 стражников в совместимую версию с ETaC. Добавлены все мужские или все женские версии стражи.Стража добавлена всем крупным и мелким городам, заводам, фермам и некоторым шахтам.

*** Нет скриптов *** Очищено в TESVEDIT ***

Стража остается на своих постах и возвращается туда после боя. Использован простой пакет AI.

Они будут одеты в свою оригинальную броню после окончания гражданской войны. Моды на замену брони должны работать, если они используют оригинальную броню в качестве основы.

Автор добавил 100 новых лиц для новой стражи, которые будут отобраны случайно.
65 мужчин и 35 женщин (большой шанс стражи мужского пола).

Здоровье - (+ 250).
Основная - (+ 150).
Магия уменьшена - (-50).

Установка:
Рекомендуется установить после гражданской войны. Что бы вы не могли бы напасть на этих стражников случайно, нападая на Виндхельм или Солитьюд.

1. Скачайте общий архив и распакуйте в любую пустую папку
2. Выберите нужный вариант и установите вручную в папку Skyrim/Data

Требования:
Skyrim LE 1.9.32.0.8

После установки данного мода не забудьте перейти на страницу автора мода (ссылка в нике автора в шапке описания) и поблагодарите его труд нажав кнопочку Endorse.

*EXTRA GUARDS* adds 491 guards.
*EXTRA GUARDS LITE* adds 208 guards.
*EXTRA GUARDS LITE ETaC* adds 226 guards.
All 9 holds, towns, mills, farms, and some mines. 100 new guard faces.
*NO SCRIPTS*TESVEDIT CLEANED* All MALE and FEMALE versions
Guards can be added using game console. Guards respawn.

This mod does not have any known dependencies other than the base game.

Mods requiring this file

Author's instructions

Permission must be granted by me before using or modifying any part of this mod.

File credits

Nexus Mod community for being inspired.

Bethesda for great game.

Donation Points system

This mod is opted-in to receive Donation Points

Straight donations accepted




DESCRIPTION

This mod adds 491 or 208 guards to the game.
Adds 226 guards with ETaC compatible version.

Guards respawn.

Now ALL MALE and ALL FEMALE versions added.

Guards are added to All 9 cities, towns, mills, farms, and some mines.

NOTE : During Civil War Battles, you might attack these guards by accident and get a bounty.
You can disable during the battle and then enable my mod, if it bothers you.


* Thanks to terickson227 for pointing this out and providing a link to my mod on his mod page. *

*** NO SCRIPTS *** TESVEDIT CLEANED ***

They stay at their posts and return after fighting. I use a simple travel AI package for this. The more AI packages that are added will put more strain on the game. I kept them from sandboxing and the preferred paths, so they won't bump into all the NPCs added by mods.

NOTE: New Sandboxing versions of my 9 main files .
Guards will sandbox, wander (patrol) and stand at post for approximately 2 minutes of real time.

They will keep their original guard armor after Civil War. Guard armor replacers should work if they use the original armor as base. I may upload a mod that keeps all guards armors original after CW, if I have time.

I have added 100 new faces for these new guards, that will be randomly selected. Might add more, if time permits.
65 male and 35 female (greater chance of male guard).

Health offset increased. ( + 250 ).

Thanks to Shawn Driscoll for the video

Adding guards using game console

The extra 1 is intentional, by the way. It places the guard in front of you (0 for behind).

The first 2 numbers ( XX ) is the load order number of my mod.
Don't forget to save after adding your guards.

Example: Adding a Whiterun Guard in my game.
Extra Guards load order number in my game is 4C , so I would type:
player.placeatme 4C 0012DB 1 1

Once you have added your guards and are happy with their placement, then don't forget to make a save.
If you don't, then you will have to add them again.


Guard ID List

XX 0012C6 --> Solitude Guard
XX 0012DB --> Whiterun Guard
XX 001E3D --> Dawnstar Guard
XX 001E3E --> Winterhold Guard
XX 0023C8 --> Whiterun Guard ( Indoors )
XX 002962 --> Morthal Guard
XX 002ED6 --> Riften Guard
XX 0039D5 --> Haafingar Guard
XX 0044BE --> Ivarstead Guard
XX 0044CC --> Shor's Stone Guard
XX 004A56 --> Markarth City Guard
XX 004A66 --> Reach Hold Guard
XX 004FFF --> Hjaalmarch Guard
XX 005016 --> Falkreath Guard
XX 005017 --> Solitude Guard (Indoors)
XX 00503B --> Windhelm Guard
XX 005050 --> Eastmarch Guard
XX 005118 --> Windhelm Guard (Indoors)
XX 005685 --> Riften Guard (Indoors)
XX 00977F --> Markarth City Guard (Indoors)

Note: (Indoors) guards have no torches

Optional ( NOT REQUIRED ) : Use HOLD GUARDS KEEP ARMOR by terickson227 , if you want all guards to keep original armor like mine.

Optional ( NOT REQUIRED ) : Use TOWN GUARD ARMOR RETEXTURE by Gulch , if you want the guard armors shown in the images. Great mod.

Optional ( NOT REQUIRED ) : Use CLOAKS OF SKYRIM by Noodles , if you want to have cloaks show up on this mod. If not, no cloaks. Great mod.

Optional ( NOT REQUIRED ) : Use OPEN FACE GUARD HELMETS by axonis , if you want helmets shown in images.


***** LOAD ORDER *****

Use LOOT - You can keep this pretty low. It only adds new NPCs to the game.


INSTALL/UNINSTALL

1) Use NMM.

*** DO NOT UPDATE - Uninstall old file - make a clean save - install new file - load clean save ***

CLEAN SAVE = save game after uninstalling old file and then exit game (in other words a save without Extra Guards installed)

2) Add/remove files and ESP manually if need be.

COMPATIBILITY

- compatible with all my mods

- compatible with guard armor replacer mods
- compatible with Guard Dialogue Overhaul
Use ONE of the following patches, if you want guards that use torches


Extra Guards( P1 ) Vanilla Stats Patch
- Changes stats to vanilla values (lower health)


Extra Guards( P2 ) Aggressive Patch
- Makes my guards enemies to the following factions:
Bandit - Bear - Dragon - DragonPriest - Draug - Dremora - Hagraven - Necromancer - Skeever - Skeleton - Spider - Spriggan - Troll - Vampire - VampireThrall - Warlock - Werewolf - Wolf

Extra Guards( P2v ) A ggressive Patch VAMPIRE
- Removes Vampire and VampireThrall from above file, so that Vampire players are not attacked by my guards.

Extra Guards( P3 ) A ggressive DG
- Does what Aggressive patch does plus adds DLC1Thrall and DLC1Vampire as enemies to my guards.
*Dawnguard DLC required*


Extra Guards( P4 ) Aggressive and Vanilla Stats Patch
- Changes stats to vanilla values (lower health) and makes my guards enemies to the factions stated on Aggressive Patch

Extra Guards( P4v ) Aggressive and Vanilla Stats Patch VAMPIRE
- Removes Vampire and VampireThrall from above file, so that Vampire players are not attacked by my guards.

Extra Guards( P5 ) Aggressive and Vanilla Stats Patch DG
- Does what both patches do plus adds DLC1Thrall and DLC1Vampire as enemies to my guards.
*Dawnguard DLC required*


Vampire players or those who have Vampire followers only use ( P2v ) or ( P4v ) for aggressive patches.

My guards will not be hostile to you or your follower.

Note: For Aggressive Patches
If you have NPCs added by mods or a vanilla NPC not in the guards crime faction,
the guards will only watch those NPCs being attacked.
With the Aggressive patch installed, my guards will attack listed factions on sight.
This means those NPCs will be protected indirectly, because of the aggression.


GUARDS HAVE NO TORCHES PATCHES
Use ONE of the following patches, if you want guards with NO torches

Extra Guards( NT ) ( P1 ) NO TORCHES Vanilla Stats Patch
- Changes stats to vanilla values (lower health)
*****GUARDS HAVE NO TORCHES*****

Extra Guards( NT ) ( P2 ) NO TORCHES Aggressive Patch
- Makes my guards enemies to the following factions:
Bandit - Bear - Dragon - DragonPriest - Draug - Dremora - Hagraven - Necromancer - Skeever - Skeleton - Spider - Spriggan - Troll - Vampire - VampireThrall - Warlock - Werewolf - Wolf
*****GUARDS HAVE NO TORCHES*****

Extra Guards( NT ) ( P2v ) NO TORCHES A ggressive Patch VAMPIRE
- Removes Vampire and VampireThrall from above file, so that Vampire players are not attacked by my guards.
*****GUARDS HAVE NO TORCHES*****

Extra Guards( NT ) ( P3 ) NO TORCHES Aggressive DG
- Does what Aggressive patch does plus adds DLC1Thrall and DLC1Vampire as enemies to my guards.
*Dawnguard DLC required*
*****GUARDS HAVE NO TORCHES*****


Extra Guards( NT ) ( P4 ) NO TORCHES Aggressive and Vanilla Stats Patch
- Changes stats to vanilla values (lower health) and makes my guards enemies to the factions stated on Aggressive Patch
*****GUARDS HAVE NO TORCHES*****

Extra Guards( NT ) ( P4v ) NO TORCHES Aggressive and Vanilla Stats Patch VAMPIRE
- Removes Vampire and VampireThrall from above file, so that Vampire players are not attacked by my guards.
*****GUARDS HAVE NO TORCHES*****

Extra Guards( NT ) ( P5 ) NO TORCHES Aggressive and Vanilla Stats Patch DG
- Does what both patches do plus adds DLC1Thrall and DLC1Vampire as enemies to my guards.
*Dawnguard DLC required*
***** GUARDS HAVE NO TORCHES*****

Extra Guards( NT ) ( P6 ) NO TORCHES Patch
- Just removes all guard torches. That's it.
*****GUARDS HAVE NO TORCHES*****

Vampire players or those who have Vampire followers only use ( NT )( P2v ) or ( NT )( P4v ) for aggressive patches.

My guards will not be hostile to you or your follower

Note: For Aggressive Patches
If you have NPCs added by mods or a vanilla NPC not in the guards crime faction,
the guards will only watch those NPCs being attacked.
With the Aggressive patch installed, my guards will attack listed factions on sight.
This means those NPCs will be protected indirectly, because of the aggression.

USE ONLY ONE PATCH FILE - you cannot combine

Requires Unofficial Skyrim Legendary Edition Patch
If you have bashed patch, place Guards_Armor_Replacer.esp under it.

Optional files

- Only guard armors
- No new weapons
- No Stormcloak armors
- Housecarls and jarls wear vanilla armors
- No cloaks
- Most compatible with other mods

Miscellaneous files

For Requiem 1.9 - 2.0

Old files

You need to install this and one of the two ESPs.

Read sticky post

Load it after the Bashed Patch!

Guards Armor Replacer

Requires Unofficial Skyrim Legendary Edition Patch
If you have bashed patch, place Guards_Armor_Replacer.esp under it.

Fixes Whiterun female gauntlets

- Only guard armors
- No new weapons
- No Stormcloak armors
- Housecarls and jarls wear vanilla armors
- No cloaks
- Most compatible with other mods

Читайте также: