Morrowind rebirth как установить

Обновлено: 02.07.2024

Explore the island of Vvardenfell as you never have before, with a world built anew to be both alien and familiar to the Morrowind you knew before. New adventures await, with new exciting areas to see and explore, and new artifacts just waiting to be discovered. This is a complete overhaul for Morrowind, adding countless new details, weapons, armors and much more for you to see and do. Experience the world of Morrowind in a new light, try out Morrowind Rebirth today!

How to install the mod and what is required to play it. Be sure to follow the instructions properly or you might experience issues with the mod.

Posted by trancemaster_1988 on Mar 3rd, 2013 - Basic Starting a mod

Installation

First make sure that you have the Morrowind Code Patch Morrowind.nexusmods.com installed prior to installing Morrowind Rebirth (This does not apply if using OpenMW). When installed open the Morrowind Code Patch program and tick the box "Bump/reflect map local lightning" in the visuals tab and the boxes ”Allow scroll enchant price modifier” and "Separate axe inventory sounds" in the mod specific tab. Don't forget to press the ”Apply choosen patches”-button afterwards. After having that sorted out proceed with the steps below:

Here's the file structure when you've unpacked the Morrowind Rebirth archive:

asdad 1


That should be it. Don’t forget to tick the box “Morrowind Rebirth [Main]" and any other eso or esm that you want to use in “Data Files” on the start-up menu. Start a “New Game” in order to avoid dirty saves (or repair your old save-game using Wrye Mash). If you're using MGE or MGE XE, don't forget to re-run distant land to avoid potential landscape issues (see below). As for distant land I recommend a draw distance of maximum 8 cells.


Alternate Version
This folder contains a version of Morrowind Rebirth that removes the restrictions on spellmaking and enchanting, meaning that effects such as fortify attribute, fortify skill, drain health and invisibility can once again be applied to weapons, armor, clothing etc.

Compatibility patches
This folder contains several compatibility patches. The installation instructions on how to install these are provided in a separate readme.

Addons
Only ”Morrowind Rebirth [Main]” is required for the mod to work, but I HIGHLY RECOMMEND using all of them but ”Morrowind Rebirth - Mercenaries [Addon]” (which is a bit experimental) for the intended experience!

Morrowind Rebirth - Races [Addon]
This plugin will give all races new starting spells, abilities and powers.

Morrowind Rebirth – Game Settings [Addon]
This plugin tweaks the game settings that changes for example the cost of training, travel and the cost of commiting a crime.

Morrowind Rebirth - Mercenaries [Addon]
This plugin adds 10 new mercenaries to the game, who will protect you for a small fee. They can all be found walking the streets of the major cities of Vvardenfell. Note that this plugin is still a work in progress (use at your own risk).

Morrowind Rebirth – Birthsigns [Addon]
This plugin will tweak existing birthsign abilities, powers and spells while also adding new ones to the mix.

Morrowind Rebirth – Skills [Addon]
This plugin will tweak skill progression for the various skills in Morrowind such as block, sneak and destruction.

Morrowind Rebirth - Tools [Addon]
This plugin will tweak the quality, weight and the number of uses for apparatus, lockpicks, probes and repair items.

Optional Files
The optional archive contains new music, new desktop icons, and more. These are all optional and are not required for the mod to run properly. This download is separate and can be found on the same page from where you downloaded this archive.

Morrowind Rebirth является глобальной модификацией Morrowind, добавляющей совершенно новые детали, оружие, броню, приключения, новые зоны и локации, а также артефакты, ожидающие того, чтобы их отыскали. Иными словами, мод обогащает игровой опыт от оригинальной Morrowind.



Модификация исправляет многочисленные ошибки, вносит различные изменения, добавляет новые плагины, улучшает броню и оружие, а также многое другое.

  • Исправлены мелкие ошибки
  • Проделана работа над интерьером домов
  • Ещё больше улучшений
  • В Садрит Мору можно найти несколько новых NPC.
  • Визуальная переработка некоторые поселений
  • Исправления ошибок

Версия 5.0 Part 2:

  • Исправлены известные критические ошибки модификации
  • Изменены три локации: лейбористский район Балморы, Молаг Мар и Алд Велоти.
  • Переработан баланс в лучшую сторону Добавлено новое оружие, зелья и экипировка

Обновление приносит тонну мелких правок, изменение баланса, а также новый контент.

Morrowind Rebirth - полная переработка The Elder Scrolls III: Morrowind с целью улучшить игровой процесс, а также графику, сбалансировать определённые аспекты игры и давая игроку больше возможностей. Это результат тысяч часов моддинга, работа над которым все еще продолжается.


В 2011 году состоялся релиз первых версий Rebirth. За годы работы были изменены города, переработаны текстуры некоторых локаций, исправлены баги оригинальной игры, улучшен левелдизайн пространств вне городов. Автор также улучшил детализацию некоторых объектов, добавил новые артефакты, оружие и броню. Также в игре были улучшены старые и введены новые существа. А ещё в игре появилась возможность покупать дома, как в Скайриме.

Версии 5.4, которая приурочена к десятилетию мода, привносит в игру ещё больше улучшений. Разработчик добавил в Садрит Мору несколько новых NPC. По его мнению, город всегда был слишком пустым, несмотря на свой провинциальный статус.

Трейлер версии 5.0, которая вышла в мае 2019. Посмотрите, чтобы лучше понимать, что за мод перед вами:

Всего автор переработал 16 городов Морровинда. Где-то это небольшие изменения ландшафта (Альд'рун), а где-то полная переработка интерьеров всех гильдий (Балмора). Изменённые города — не единственное улучшение. Версия 5.4 выйдет 29 марта.

Глобальный мод Morrowind Rebirth ставит своей целью дополнение и переосмысление легендарной игры с добавлением нового контента. Впервые он был выпущен в 2011 году и с тех пор регулярно обновляется.


Новая версия под номером 5.3 вводит в игру множество изменений, которые касаются как игрового процесса, так и строения уровней, планировки городов и внешнего вида архитектуры. Кроме того, в новой версии мода было исправлено множество ошибок и багов.

Из конкретных нововведений можно отметить изменение системы агрессии у торговцев, которые больше не будут атаковать игрока, случайно укравшего какую-нибудь мелочёвку. Те же продавцы теперь продают большее количество ингредиентов. Были переработаны чары для связанного оружия и доспехов. Некоторые изменения были внесены и в чары. Добавлены соединения брони для нескольких доспехов. Было добавлено больше оружия и артефактов.

но самые большие изменения коснулись ландшафта и архитектуры. Существенным изменениям подвергся Суран, Призрачные врата, вход в Дагот Ур, маяка Сейда Нин, форт Ашмот и храм Балморы. Полный список изменений можно найти на странице мода на сайте.

Читайте также: