Как включить консоль в the stanley parable

Обновлено: 06.07.2024

Для включения консоли запустите игру с параметром "-dev -console":
В библиотеке игр стима кликните правой кнопкой мыши и войдите в свойства.
Выберите «установить параметры запуска» и допишите "-dev -console".

В процессе игры жмите клавишу "

" (тильда) и вводите нижеуказанные коды:

sv_cheats 1 — секретная концовка
Bark — рассказчик превращается в собаку
Raphael — Stanley! Stanley! Stanley! Stanley!
facepunch — меняет текстуры карты
imabird — супер Стэнли (летает, плавает)
Secret — секретный бонус во время титров
Vinh — еще один секрет во время титров
Hideous — отобразить картинку «Team Fortress 2 wiki»
ent_fire zaxis_boxvillie turnon — в офисе появляются картонные коробки
ent_create_portal_companion_cube — вызвать куб-помощник
Bind 2 «fire_rocket_projectile» — вызвать 2 огненные ракеты
ent_fire zaxis_paperpocalypse turnon — рассеянные формы в офисе
ent_fire zaxis_stormy togglesound — звуки дождя в офисе

This page lists the various console commands that apply directly to The Stanley Parable. There are many more commands (applicable to the Source engine but not to '"The Stanley Parable), but the below are the most interesting and functional of them.

Команды [ ]

Основные [ ]

Манипуляции с картами [ ]

Команды для создания/спавна [ ]

portal_companion_cube - Создаёт Экспериментальный Утяжелённый Куб-Компаньон Aperture Science, который можно поднимать и кидать. Поскольку у него все еще есть программирование из Portal 2, появляется подсказка инструктора, упоминающая, что вы можете забрать его, но его тег локализации отсутствует в The Stanley Parable.

1950-ых годов, так же из Portal 2.

"Способности" / Привязки клавиш [ ]

Команды ENT_FIRE [ ]

Замена turnon на turnoff в двух предыдущих командах откатывает действие.

Если вы старались включить читы в Stanley Parable, вы всегда попадали в серьёзную комнату.Но с помощью программы HexEditor вы сможете включить читы и не попасть в эту злощастную комнату.

Установка:

Для начала скачиваем архив,который я вам оставил.Заходим в корневую папку игры.Затем заходим в thestanleyparable>bin.Видим файл servers.dll.Заменяем его на тот,который вы скачали,но ОБЯЗАТЕЛЬНО сделайте backup(копию) файла,на случай,если игра не будет работать.Теперь при вводе sv_cheats 1 читы будут включаться,на при вводе sv_cheats 0 вас отправит в серьёзную комнату.

Как включить консоль:

Нажимаем на ярлык игры правой кнопкой мыши,нажимаем свойства.В поле объект мы видим коренную папку вашей игры.В конце,после -game thestanleyparable ставим пробел и вставляем -console.Затем заходим в игру,нажимаем тильду(

,она на кнопке ё) и видим перед собой консоль.

Примечание:

Эта махинация была проверена на версии v13.07.2014!Работоспособность на боле поздних или ранних версиях не гарантируется!

Contents

Отключение консоли и команд [ ]

Отключение консоли [ ]

  • Откройте библиотеку Steam
  • Нажмите пкм на стенли парабэл и нажмите на Свойства
  • Выберите УСТАНОВИТЬ ПАРАМЕТРЫ ЗАПУСКА и сотрите ранее введённую команду

Отключение всех команд [ ]

Содержание

Enabling the Console

  1. Open up your Steam library.
  2. Right click The Stanley Parable and click Properties.
  3. Select Launch Options. In the text box that appears, type -console (or -dev console)
  4. Launch the game as normal.
  • Save, then go in-game and enable the console from the Options. Otherwise, search for "con_enable" and set it to 1 and then save.

Commands

A divided list of known commands includes:

General

  • hideous - Opens up a random page of the Team Fortress 2 Wiki.
  • bark - Whenever Stanley uses the action button (E or primary click,) you will hear a barking sound instead of the normal key-pushing sound.
  • raphael - In place of all dialog, the Narrator simply says "Stanley." "Stanley" is also printed in the console whenever dialogue would normally be spoken.
  • sv_cheats 1 - Normally enables server cheats, but instead, teleports Stanley to the Serious Room and Serious Ending. In the demo the console prints "Why. ", but doesn't take the player to the Serious Room. Staying in the Serious Room and repeatedly entering the command will cause the narrator to "go shopping for another table." However, if you enter the command before loading or starting a new game on the main menu it will display the "Why. " message - now allowing for commands such as noclip and impulse (100, etc). The game is then susceptible to most, if not all HL2/Portal 2 console commands.
  • imabird - Float gently into the air, as in the Mariella Ending. This does not allow Stanley to overcome any obstacle, door or window that would normally block Stanley's progress on the ground; it just raises your point of view.
  • incrementvar mat_matoverride 0 1 1 - Replaces all world textures with the Facepunch logo printed on top of them.
  • impulse 100 - Enables/Disables a flashlight.
  • noclip - Toggles clipping On/Off - WARNING: This can cause a crash! Be careful of what you fly through!
    • You can also see the Narrator using this.

    Map-Warps

    Creating/spawning stuff

    • ent_create_(parameters)
      • portal_companion_cube - Creates a Aperture Science Weighted Companion Cube, which can be picked up and dropped. Because it still has programming from Portal 2, the instructor hint mentioning you can pick it up appears, but its localization tag is missing in The Stanley Parable.
      • portal_weighted_cube - Creates a Weighted Storage Cube, the most common cube in Portal 2. It also has programming for instructor hints (albeit no localization made for it). This cube is actually used in the Games Ending, the only time a cube is used in The Stanley Parable.
      • portal_weighted_antique - Creates a 20th century-era Weighted Storage Cube, also from Portal 2.
      • portal_weighted_sphere - Creates an Edgeless Safety Cube.
      • portal_reflector_cube - Creates a Discouragement Redirection Cube.

      "Abilities" / Regular Keybindings

      • Bind 3 "Create_Flashlight" - Creates a flash of light at the current cursor position.
      • bind F "impuse 100" - makes F toggle a flashlight on and off. sv_cheats 1 is required in Portal 2-based Source games, The Stanley Parable being one of them.
      • bind 5 "ent_fire !picker unlock; ent_fire !picker open" - Point at any door with a handle, and press 5 to open it; even random environmental doors and doors closed by the narrator. Beware as this cheat may cause an unintended game crash.
      • bind 6 "ent_fire !picker unlock; ent_fire !picker close" - Same thing as above, but with 6; closes any open door.
      • bind 4 "fire_rocket_projectile" - Press 4 to fire a rocket, though it lack of a required model results in the ERROR logo showing. The rocket uses the same model as that in Portal 1. Stanley can actually get killed from this, and will force the game to the beginning of the map you are currently on. This is inherited from the Source Engine itself, on which the game is based.
      • bind 2 "ent_create prop_exploding_futbol" - Press 2 to spawn a Aperture Science Bomb at the crosshair's location. This can also kill Stanley, but instead explodes on contact with the floor.
      • ent_teleport player - Teleports the player to wherever they're looking within the map. You can get stuck doing this; use at your own discretion. It can be used for reaching areas that you'd otherwise need to jump to.
      • bind "r" "ent_remove" - You can delete doors and some other stuff (note that game can crash in the worst-case scenario).
      • bind "mwheelup" "cl_fov 10" - Mouse up to zoom in. The number can be anything between 89 and 1, but a good zoom is 30. 10 is a cloze zoom.
      • bind "mwheeldown" "cl_fov 90" - Mousewheel down to zoom back out.
      • bind MWHEELUP "cl_fov 40"; bind MWHEELDOWN "cl_fov 90" - A combination of the two above commands.

      ent_fire commands

      • ent_fire narrator kill - Mutes the Narrator. If you want to make yourself the Narrator, use "ent_fire !self addoutput "targetname narrator"". The parameters after addoutputmust be wrapped in quotes.
      • ent_fire zaxis_stormy togglesound - Makes it rain outside (SFX only).
      • ent_fire zaxis_paperpocalypse turnon - Summons the papers in the Office.
      • ent_fire zaxis_boxvillie turnon - Summons the boxes in the Office.

      Replacing turnon with turnoff in any of the two above commands will revert their effects.

      На этой странице перечислены различные консольные команды, которые применяются непосредственно к The Stanley Parable. Есть еще много команд (применимых к исходному движку, но не к The Stanley Parable), но ниже приведены наиболее интересные и функциональные из них

      Disabling The Console & Commands

      • Disabling the console
        1. Open up your Steam library.
        2. Right click The Stanley Parable and click Properties.
        3. Select Launch Options. And in the text box which contains the command for enabling the console, delete that and make the text box empty.
      • Disabling ALL commands
        1. Go into the console and type unbindall. This can be reversed by typing "exec config".

      Активация консоли [ ]

      • Откройте библиотеку Steam
      • Нажмите пкм на The Stanley Parable и нажмите на Свойства
      • Выберите УСТАНОВИТЬ ПАРАМЕТРЫ ЗАПУСКА и, после того, как появится панель для ввода текста, впишите -console (или -dev console)

      Читайте также: