Как установить royalty на rimworld steam

Обновлено: 03.07.2024

Попробуй зайти сюда c:\Users\*твое имя ползователя*\AppData\LocalLow\Ludeon Studios\RimWorld by Ludeon Studios\

скопируй все куда нибудь. Потом удали. Запусти игру, если все ок то были траблы с конфигом. Если не помогли то копируй все обратно

13 авг. 2020 в 6:48 В списке модов Royalty сразу сбрасывается. Можно ли как-то решить эту проблему?

Попробуй зайти сюда c:\Users\*твое имя ползователя*\AppData\LocalLow\Ludeon Studios\RimWorld by Ludeon Studios\

скопируй все куда нибудь. Потом удали. Запусти игру, если все ок то были траблы с конфигом. Если не помогли то копируй все обратно

14 авг. 2020 в 9:47 В списке модов Royalty сразу сбрасывается. Можно ли как-то решить эту проблему?

Попробуй зайти сюда c:\Users\*твое имя ползователя*\AppData\LocalLow\Ludeon Studios\RimWorld by Ludeon Studios\

скопируй все куда нибудь. Потом удали. Запусти игру, если все ок то были траблы с конфигом. Если не помогли то копируй все обратно Спасибо, все сработало!

Проект локализации и инструкция по установке — по ссылке ниже.

Вопрос: Зачем надо обновлять локализацию вручную с Гитхаба? Разве она не должна прийти с очередным обновлением?
Ответ: Должна, но не всегда. Разработчики аргументируют это тем, что обновление всех локализаций занимает слишком много времени, поэтому в каждый релиз они его включать не хотят. Поскольку русская локализация обновляется гораздо чаще, чем её включают в версию игры, имеет смысл периодически её обновлять вручную.

В: Я скачал и распаковал файлы локализации. Почему в игре исчез русский язык?
О: Скорее всего локализация была установлена неверно. Убедитесь, что структура папок локализации аналогична таковой у других языков и перезапустите игру.

В: Я скачал и установил локализацию. В меню выбора языка теперь два "русских". В чём дело?
О: Буквально в том, что игра видит две папки с русской локализацией. Нужно или удалить лишнюю, или методом проб и ошибок выбрать в игре нужную вам. Любителям модов рекомендуется переименовать папку выбранной локализации в Russian.

В: Я взял последнюю версию локализации с Гитхаба. Почему перевод стал ещё кривее, чем был?
О: Скорее всего потому, что вы взяли перевод не для вашей версии игры. Внимательно читайте инструкцию на Гитхабе: для каждой версии игры нужно ставить соответствующую локализацию.

В: Я установил локализацию с Гитхаба и какое-то время наслаждался качественным переводом. Но в один "прекрасный" момент игра обновилась, и перевод в игре "сломался". Что мне делать?
О: Или откатиться на предыдущую версию игры, или остаться на новой. Локализацию придётся заново скачать (внимание на номер версии!) и "чисто" установить. Локализация обновляется вслед за игрой (в разницей от пары дней до пары недель), поэтому советую почаще забирать новую версию с Гитхаба.

В: Почему не переведено меню Режима Разработчика?
О: Потому что разработчики игры не предоставили такой возможности. Все строки захардкожены и разбросаны по коду игры.

3 июн. 2020 в 10:33

First of all, i bought this only cos some of my mods were giving me red errors for missing stuff like "maxentrophy" etc. After taking weeks to remove error screen from my game startup, this was the last thing i wanted to get rid of.
I hate almost every aspect of the DLC and will do my best to avoid getting my colonists "infected" with royalty related stuff.
BUT(!), I cannot even put the damn thing in my mod list. - When i add it to the mod list right after core (in mod manager), the game restarts, and the DLC is kicked out of the mod list again.
So, even if i spent money on this DLC, i am still getting damn red errors from my mods for missing entropy definitions LOL!
Any ideas on what to do?

Для запуска требуется Steam-версия игры RimWorld.

Информация о дополнении

The Empire has arrived. Their refugee fleet settles the rimworld, and seeks allies. Their honor-bound culture wields hyper-advanced technology, while bowing to the ancient traditions of kings and queens.



Colonists can complete quests to earn honor with the Empire. Honor brings Imperial titles like acolyte, knight, and baron. Build grand throne rooms for your noble as they rise through the royal ranks. Dress them in finery fit for a monarch, or the prestige armor of a great warrior. They'll make speeches from the throne, inspiring your people, and play piano, harp, and harpsichord.

Each title allows you to choose or upgrade an Imperial permit:

  • Imperial troopers, janissaries, and cataphracts drop in to fight for you in times of need.
  • Orbital strikes and orbital salvoes blast your foes from above.
  • Shuttles take you where you want to go.
  • Labor teams help when you are shorthanded.

There are a wide variety of psychic powers. Some are made for combat:

  • Skip, chaos skip, mass chaos skip, chunk skip, and wallraise move people and objects across distances to gain tactical advantage. Extract wounded allies, cross no man's land, pull enemies into melee brawls, shift cover where you want it.
  • Painblock and focus modify the mind for combat.
  • Blinding pulse and vertigo pulse blind your enemies or force them to vomit uncontrollably.
  • Neuroquake overloads every conscious being on the map in a huge wave of psychic energy.
  • Berserk, berserk pulse, and manhunter pulse drive people and animals momentarily insane.
  • Invisibility prevents your colonist from being seen during stealth approaches or escapes.
  • Burden and stun slow and halt your foes.
  • Smokepop blocks line of sight.
  • Farskip moves a group of your people across the world.
  • Bullet shield creates a small temporary safe zone for attack or retreat.
  • Flashstorm calls down a storm of lightning.
  • Waterskip showers fires with extinguishing water.
  • Beckon mind-controls foes into approaching you.
  • Neural heat dump moves neural heat to an ally so you can keep casting.
  • Solar pinhole creates a long-lasting source of light and heat.
  • Word of trust helps recruitment.
  • Word of joy makes people happy.
  • Word of love induces romantic attraction.
  • Word of serenity ends mental breaks.
  • Word of inspiration confers creative energy.
  • Titled colonists meditate on their thrones according to Imperial tradition.
  • Tribal colonists meditate directly in nature, to the anima tree itself or to constructed shrines or ancient stones.
  • Morbid colonists with psychopath, cannibal, or bloodlust traits meditate to graves. It's more effective when the grave has a related person in it.
  • Ascetic colonists meditate to blank walls.
  • Pyromaniac colonists meditate to flame shrines made of braziers, torches, and campfires.
  • Everyone can also meditate to sculptures.

Quests will reward you with Imperial titles, new allies, unique implants, archotechnological artifacts, gear, faction goodwill, and more.

  • Imperial hospitality quests ask the player to host a group of Imperials. The guests may be injured or healthy, useful allies or helpless burdens, single or numerous. They may be hunted by mercenaries, pirates, mechanoids, or more. You might need to get the guests to an escape shuttle under fire.
  • Refugee hospitality quests present a group of impoverished travelers asking for help. There are many outcomes. They may reward you later for your help, or betray you in the middle of the night. A third party may make you an offer to betray them. If you treat them well, they may spontaneously offer to join you. Since they have no faction, you can treat them with kindness or brutality.
  • Animal hospitality quests see you caring for a group of animals struck with sickness or hunted by enemies.
  • Prisoner hospitality quests ask you to keep prisoners under guard.
  • Shuttle crash quests begin with a shuttle crashlanded near your colony, under attack by enemies. Quickly assemble a defense around the shuttle and help its defenders drive off the attackers while keeping the civilians safe, until the rescue shuttle extracts them.
  • Monument quests ask the player to build a grand monument, and sometimes, to protect it from attacks.
  • Aerial assault quests have you supply troops for an ally's airborne assault against a rival faction. A shuttle takes your troops into combat and extracts them.
  • Colonist lending quests ask you to send some of your colonists to help an ally, leaving you to run the colony shorthanded.
  • Mechanoid cluster quests threaten you with a mechanoid cluster at your colony, or at a site nearby, in exchange for a reward.
  • Other quests quests present special combinations of raids, animal attacks, insect infestations, atmospheric effects, weather, and more, in exchange for rewards.



Mechanoids can now create mechanoid clusters - groups of new mechanoid buildings which work together to present a unique tactical challenge.

Mech clusters always appear in an initially dormant state. The player can take the time to decide and execute a plan of attack. This puts the player on the offensive, which contrasts with the defense-oriented fights in the base game. Mech cluster elements include:

  • World condition makers that poison the air, darken the sky, or create some other world condition.
  • Shields to block bullets or mortar fire
  • Factories to assemble new mechanoids over time.
  • Beacons to call reinforcements.
  • Turrets, mortars, and surrounding walls.
  • Unstable power units which you can attack to create explosions, or steal.
  • Alarm systems of various types.
  • Mechanoid defenders including the new Pikeman sniper mech.
  • Gloomlight units provide an extra reward if you eliminate the cluster with precision.


This expansion adds a ton of new gear. Some of them are unlocked through new techprints, which are special technology items acquired by quests, trade, or theft.

Читайте также: