Как поменять мультитул в no mans sky из коллекции

Обновлено: 03.07.2024

30 ноя. 2019 в 23:47

I am sorry if this is a dumb question. I haven't played since the release, and just got back into the game. Really loving it!

While I am enjoying a completely different and great the latest upgrades to No Man's Sky, as I was playing through. I stumbled upon a multi-tool that I wanted and I purchased it.

The choice was to "buy (and add to the collection)" and "exchange". So I bought the new tool for full price.

So, the question is, what happened to my old multi-tool? What is this multi-tool collection, and how do I access it?

Pathfinder-multi-tool-optimised.jpg

Мультитул - Универсальный инструмент для добычи ресурсов, ведения боя и сканирования местности. Его расщепляющий луч способен распылить на атомы любое растение, камень или руду, отовсюду извлекая полезные химические элементы. Вдобавок, его можно модернизировать и детально изменять под свои нужды. Огромный выбор улучшений и устанавливаемых модулей позволят изменять его функциональность и в итоге получить хоть качественный геологический инструмент для добычи ресурсов, хоть мощную штурмовую винтовку.

Contents

Это интересно [ ]


  • Луч расщепителя меняет свой цвет в зависимости от прокачки.
  • Заряд плазмомета меняет свой цвет в зависимости от прокачки.
  • Если быстро бежать, можно "догнать" свои снаряды плазмомета, и они нанесут урон.
  • Некоторые модели мультитулов имеют дисплей, отображающий заряд текущего оружия. Гранаты же отображаются только в игровом интерфейсе.
  • Можно разобрать все модули, кроме расщепителя.


The Multi-tool is one of the main pieces of technology in No Man's Sky.

Functions [ ]

The Multi-tool is an exploration aid and as such it offers a variety of functions. There are three pieces of technology that come installed on all purchased Multi-tools and these represent the primary uses of the tool: Analysis Visor, Mining Beam, and Scanner. However, operation of the Multi-tool is broken into a variety of methods. It is logical to categorize the functions of the Multi-tool by how it is operated rather than by its uses.

Scanning Tools [ ]

Scanning tools are different from the other tools in that they can be used anywhere and at any time. You are prevented from drawing your Multi-tool while indoors, but the scanning tools operate without drawing and therefore may be used in more situations.

Analysis Visor [ ]

The Analysis Visor is a device that inserts an overlay on the user interface, with the overlay displaying copious amount of information about the player's location and condition and about local resources. The overlay also has a reticule in its centre which can be used for scanning flora, fauna, and minerals and for tagging destinations revealed by the Analysis Visor. The Analysis Visor can be upgraded with Analysis Visor Upgrades (which increase the value of discovery data).

The Analysis Visor is activated by holding / + / + (PS4/PC/Xbox) to zoom.

Scanner [ ]

The Scanner is a device that highlights a selection of resources within its scan radius. These resources are more limited than what is revealed with the Analysis Visor, being mostly Carbon, Oxygen, Sodium, and their relations, plus Jetpack-boosting Deuterium Rich Plants and Di-hydrogen crystals. Once triggered the Scanner begins a cool down period during which it cannot be used again. The resources that it revealed will maintain their identifying icons over them until the end of the cool down period, at which point the icons vanish. The Scanner can be upgraded with Analysis Visor Upgrades (which increase its scan radius) and with a Waveform Recycler (which decreases the cool down period and increases scan radius).

The Scanner is activated by pressing / / (PS4/PC/Xbox).

Weapons [ ]


The Weapon Indicator

There are a variety of beams and projectiles which the Multi-tool can emit. They are often called "weapons". Only one weapon may be selected for use at a time. The selected weapon is displayed in the Weapon Indicator, which is part of the user interface while an avatar is on foot. It is found in the upper right corner of the screen, where there is a bar with two boxes beneath it. The Weapon Indicator itself is the box on the right and also includes the dots to the right of the box. The selected weapon is named in the box. The dots indicate how many weapons are installed and which number is selected.

To switch which weapon is selected, press / / (PS4/PC/Xbox). This action will select the next weapon that is installed, and continuously repeating the action will loop back to the first item installed and then repeat.

To use the selected weapon, hold / / (PS4/PC/Xbox). To reload the clips of weapons that consume Projectile Ammunition, press / / (PS4/PC/Xbox).

Где найти [ ]

Мультитул выдаётся игроку с самого начала игры. По ходу путешествий можно найти другие, с иным внешним видом и количеством слотов под технологии. Самое первое место где вам встретится мультитул в продаже - космическая станция. Так же кейс присутствует на Аномалии и аванпостах.

Получить мультитул классом выше за даром нельзя не обменяв свой.

Кейсы.jpg

Summary [ ]


The Waveform Focuser N56-P

The Multi-tool is the general term used for the mining tool and weapon that every player possesses.

Its primary functions are to locate and harvest resources for the player. Players may own up to three Multi-Tools, and can switch the active Multi-Tool via the Quick Menu in the Utilities section. Owned Multi-Tools may be traded in to offset the purchase price of a different one. New players begin the game with the default Waveform Focuser N56-P model.

Содержание

THE LEGEND COLLECTION: Budullangr Multi-tools by tron_legend81 [ ]


Alien S-Class Obscured Purrkuna-lebo

All discovered by Reddit user: tron_legend81

S-CLASS ALIEN MULTITOOL by tron_legend81 [ ]

S-CLASS RIFLE by tron_legend81 [ ]


The S-Class, Mercurial Ahreiseka-Xasca

Discovery January 2018, Reddit Post

  • Coords: 020E:0087:04AC:01B2
  • Portal 41B208CADA0F
  • Message: I've finally find an S class in Budullangr - shame it's only a Rifle. I've left a comm ball outside the shelter and the portal should be on the same planet. However, to get the rifle, you will need to activate the space station pool of MT's, by reloading the current save from within the space station. If you don't you will only find a pistol in the shelter.

Experiment 46X-26Y Rifle Reddit Post

A-CLASS EXPERIMENTAL RIFLE 24 Slot by tron_legend81 [ ]

  • Experimental Rifle 24Slot A-Class, Experiment 46X-26Y

S-CLASS RIFLE by tron_legend81 [ ]

  • S-Class Rifle 24slot, Vibrant Retort I


The Vibrant Retort I found by tron_legend81


Vibrant Retort I Coords


Vibrant Retort I Portal


Vibrant Retort I System Map


Regninak-Nalor Mark II
Alien_experimental Combo System

  • Alien Multi-tool C-Class, The Ulcayari-Ryin F500
  • Horned Experimental Rifle 19slot C-Class, Regninak-Nalor Mark II


Alien_experimental Combo System, The Ulcayari-Ryin F500


Alien_experimental Combo System


Alien_experimental Combo System

Вооружение [ ]

Рукопашный бой [ ]

Рукопашный бой - оружие отчаявшихся. Медленный и слабый, но всё-же может пригодиться в экстремальной ситуации. Может разбивать предметы, кристаллы и даже залежи руды, причем весьма эффективно. Не требует установленных модулей и никак не улучшается.

Баг: можно бить врукопашную, не дожидаясь естественного отката. Для этого надо выбрать плазмомет, выстрелить хотя бы 1 патрон, зажать клавишу удара и нажимать клавишу перезарядки: каждое нажатие будет инициировать повторный удар. Может быть полезно при полном опустошении боезапаса и отсутствии ресурсов на подзарядку.

Расщепитель [ ]

Представляет из себя луч ограниченной дальности, очень эффективен для добычи руды и средне - для уничтожения растительности/кристаллов/камней. Базовый расщепитель плохо приспособлен для ведения боя так как наносит очень малый урон и быстро перегревается. Модификации для этого режима можно условно поделить на "боевые", "добывающие" и "общие". После установки большинства модулей расщепитель превращается в серьезный инструмент, а с установкой рельсового адаптера становится поистине ультимативным оружием - не знает отдачи, наносит серьезный урон и очень быстро перезаряжается, если не доводить до перегрева. Единственный обязательный и неуничтожимый модуль мультиинструмента. При собирании нескольких технологий в группу модули обводятся зеленой рамкой. На моделях с экраном окрашивает фон зеленым и выводит полоску-индикатор заряда.


Это баг: не обязательно дожидаться окончания остывания оружия, если нет перегрева - как только оно начало остывать, можно использовать его снова - уровень нагрева сбросится (Исправлено в версии "BEYOND").

Плазмомет [ ]

Привычная всем штурмовая винтовка. Стреляет очередью плазменных снарядов, наносящих хороший урон в бою и уничтожающих некоторые предметы. Абсолютно не наносит урона залежам руды. С помощью модификаций можно увеличить все характеристики для данного типа стрельбы: урон, стабильность, скорострельность, боезапас и даже самонаведение снарядов. Базовый плазмомет надо установить отдельно. Цвет группы - голубой. При полном улучшении более эффективен в бою, чем рельсовый адаптер, хоть и имеет разброс. На моделях с экраном окрашивает фон синим и выводит число оставшихся выстрелов до перезарядки.

Испульсный скорострел [ ]

Эту технологию можно сравнить с пистолетом-пулемётом. Стреляет в атоматическом режиме выпуская сразу 3 снаряда (расходуется столько же). Имеет средний урон и подходит больше всего для средних дистанций (так как имеет низкую скорость полёта боеприпаса. Наносит урон стандартным залежам (не требующих улучшенный расщепитель). С помощью улучшений можно поднять такие характеристики как: урон, скорострельность, размер обоймы и время перезарядки. Цвет группы - салатовый

Бластер-рассеиватель [ ]

В простонародии - дробовик который стреляет очередью. Очень мощное оружие ближнего боя. С максимальной прокачкой способно очень быстро уничтожать любых существ и стражей. Для полного раскрытие потенциала требуются улучшения щита экзокостюма. Так же наносит урон простым ресурсам. Улучшения влияют на: урон, размер обоймы, выстрелы в очереди, задержку очереди, скорострельность и время перезарядки. Цвет группы - желтый.

Пламенное копьё [ ]

Оружие дальнего боя, имеет самый высокий урон среди всех технологий на мультитул, но при этом долго заряжается. Вместо снарядов расходует углерод (за каждый выстрел от 2 до 4 процентов), как расщепитель. Улучшения добавляют урон и уменьшают время перезарядки. Если говорить коротко, это не самое лучшее но и не самое худшее оружие, хотя его легко может заменить обычный расщепитель.

Плазмобластер [ ]

Экстремально мощное оружие. Базовая версия уничтожает стража первого уровня с одного попадания. Рекомендуется к установке в числе первых. Модули улучшения увеличивают радиус взрыва, наносимый урон, придают самонаведение. Как и плазмомет, требует установки базовой модификации. Не рекомендуется для добычи ресурсов из скопления предметов - по непонятным причинам может уничтожить предметы, не создав ресурсов. Тем не менее хорошо подходит для расщепления камней - одна-две гранаты быстро разрушают приличных размеров камень, создавая более 200 единиц железа. Так же подходит для добычи руды, хоть и менее эффективно. Заряжается нестабильной плазмой. Цвет группы - розовый.

ВАЖНО: Близкий взрыв снаряда Плазмобластера гарантированно убивает персонажа, будьте аккуратнее при использовании данной технологии.

Геологическая пушка [ ]

Невероятно мощное оружие\инструмент. Наносит очень много урона как ресурсам так и существам. Во многом схожа с плазмобластером, но в отличии от него не отскакивает от стен и больше подходит для добычи железа или углерода. Использует в качестве боеприпасов всё ту же плазму. Цвет группы - розовый.

Сканер [ ]

Сканер можно смело относить к предметам первой необходимости для любого космического туриста. Собственно сканер позволяет обнаружить поблизости полезные и редкие материалы, а также обозначает объемы рудных залежей. Исключение составляют углерод, железо - они не отображаются на сканере. Имеет модификаторы дальности сканирования. Цвет группы - желтый.

Анализирующий Визор [ ]

Представляет собой своеобразный бинокль, позволяет анализировать растения, камни и животных, загружая их в базу и получая по некоторому количеству Скопления нанитов за каждое открытие. Раннее мог использоваться как оптический прицел для оружия. Имеет 3 уровня приближения. Не имеет собственных модификаторов, но улучшения сканера так же действуют на визор.

BUDULLANGR MULTITOOLS by jonz32 [ ]


Recoil of Dobrovsk by jonz32

I am collecting this info in honor of reddit user jonz32 (The Arms Trader of Budullangr) who was out in the middle of The Bud finding some cool things. These are far from the Core.

MULTI-TOOLS NEAR THE CORE [ ]

S-CLASS ALIEN MULTI-TOOL by Astromons [ ]

  • Multi-tool page: Obedient Hunter III
  • 24 Slot S-Class
  • Found in the Core Regions by PS4 Player: nathanpt2000 (Reddit Name:Astromons).
  • Coords: 07FF:0077:07FB:00AB
  • 00ABF8FFC000
  • Outpost is marked with a Comm.
  • System called: A L I E N Multitool.

A-CLASS EXPERIMENTAL by pauloRZRZ [ ]


Found by PauloRZRZ in the NHO-PXL Ezovets System

  • Experimental A-Class 23 Slot, 1-2 Imperfect Clarity
  • Found by pauloRZRZ
  • Directions: In the Weylanhal Expanse, next to Budullangr Hub Trail WELCOME TO THE HUB System.

S-CLASS RIFLE WITH HORNS by the_elusive_buffalo [ ]

Posted on Reddit POST

  • System: 24 slot s class MT, on the first planet named MT. To obtain this Horned MT you must load your game from the second planet in this system, and claim it from the Outpost marked on the MT planet. Discovered by PSN: pieflavoredpie17
  • Coords: 0807:0077:07FF:0166
  • 0166F8000008


The Horned Multitool
The Lihunjinan-Ukse v4.17 24slot S-Class Rifle


This S-Class Rifle shows up if you warp into the system


This S-Class Pistol shows up if you Load your game at the Outpost

C-Class EXPERIMENTAL an ALIEN MT by intothedoor [ ]


Experimental MT (21 slot C-Class), found in NHO-GenBra Jona System,
Reddit Post


Lucid Mariteleme-Erje in display case


Alien MT (13 slot C-Class)
Found in Arjaus. A Budullangr First Glyph System


Alien MT C-Class Reflex Ilmining-Bobas

IMPOSSIBLE ALIEN MT by GalacticInterloper [ ]


Nice A-Class but might be impossible to get

  • Unfortunately, this MT was found in the Space Anomaly, so I am not sure if this would be findable by any other player. But for historic preservation, this MT is added to the Budullangr list.
  • Found in System: Laerol; Region Giguach Expanse. Vy'keen (Affluent). It is approx. 1270Ly away from Blim's Circuit Board Hideout, and 5126Ly away from the Core. Red System.

Traditional Multitools at the Core [ ]

    - 24 slot A-Class Rifle24 slot A-Class Rifle
  • 24 slot A-Class Rifle - Reddit Post, located in the (NHO) The Green Realm System.
  • The The Starting Multi-tool - So maybe things got too easy for you, go back to the beginning! Found on the Budullangr Hub Trail


A-Class 24 Slot Rifle found in Riasah

Historical Information [ ]

The information from this article is up-to-date as of 23 July, 2018.

The subject of this article is from the Atlas Rises update.
The information from this article is up-to-date as of 23 July, 2018.

The information from this article is kept for historical purposes and should not be further categorised.

The subject of this article is from a previous version of No Man's Sky and is now considered obsolete.
The information from this article is kept for historical purposes and should not be further categorised.


NHO Multi-tool Catalog

Summary [ ]

NHO Multi-tool Catalog is a collection of Discovered Multitool locations during the 'Atlas Rises era'

A Collection of exceptional Multitools found throughout Budullangr. Anyone in Budullangr is encouraged to add your discoveries here.

Technology Blueprints & Upgrade Modules [ ]

Technology Blueprints [ ]

Class Technology / Upgrade Effect
Analysis Visor Environment scan for surrounding POI, fauna, flora
Survey Device Environment scans for hotspots
Scanner Scan for a selection of resources within the scan radius
Waveform Recycler -20% Recharge Time / +11% Scan Radius
Mining Beam Fires an intense laser beam at its target. Used for mining
Optical Drill +50% to mined resources
Advanced Mining Laser Enables mining of larger rocks / +11% Mining Speed
Plasma Resonator +6% Mining Speed / +5% Heat Dispersion
Boltcaster Assault rifle
Boltcaster Ricochet Makes bullets bounce
Barrel Ioniser +31% Accuracy
Boltcaster SM +1% Damage / +21% Fire Rate / +8.0 Clip Size
Blaze Javelin Charged energy weapon. Longer hold = more power
Mass Accelerator +20% Damage
Pulse Spitter Machine Gun
Pulse Spitter Ricochet Makes bullets bounce
Amplified Cartridges +20.0 Clip Size
Scatter Blaster Shotgun
Shell Greaser -11% Reload Time
Incinerator Flamethrower
Solar Ray Mines deposits for Liquid Sun
Animus Beam Good against Fauna. Gives Fragmented Qualia
Terrain Manipulator Add, remove, restore or flatten terrain
Plasma Launcher Grenade
Geology Cannon Grenade that damages the ground
Combat Scope Allows you to zoom
Personal Forcefield A temporary forcefield

Upgrade Modules [ ]

2

2-3

3

2-3

3-4

4

2-3

3-4

4

1-2

2

2

2-3

3-4

4

2-3

3-4

4

1-3

2-3

3

1-2

1-2

2

1. Upgrade modules should be added adjacent to the core system where possible, to a maximum of three upgrades in a single multi-tool. This is best achieved by arrangements in a 2x2 box, or as a slightly lower cumulative gain as a line of 3 vertically or horizontally adjacent to the core system.

2. scrapping tech on your old Multi-tool will not affect the price of the Multi-tool.

Рекомендации [ ]

  • Теперь можно носить с собой несколько мультитулов, что позволяет нам сделать и носить с собой специализированные инструменты: для боя, добычи и сканирования.
  • Перед заменой мультитула полностью разберите все технологии - ресурсы лишними не бывают, а стоимость обмена не изменится.
  • От внешнего вида ничего не зависит.
  • При группировании одинаковых типов модулей они получают цветное выделение, характерное для каждого типа. При этом эффекты немного усиливаются.
  • Два одинаковых модуля установить не получится.
  • Если установить модули 1, 2 и 3 уровней то суммарный эффект будет выше, чем просто от 3 уровня.
  • Максимальное количество слотов - 24, и этого не хватит, чтобы полностью "прокачать" мультитул.

Общая информация [ ]

Меняя боевые модули, можно детально настроить оружие под себя. В игре есть 4 мода на оружие, 3 типа гранат и 2 расщепителя, первый простой для мелких обычных ресурсов, второй для больших залежей ресурсов. Максимальное число модификаций для мультитула 24.

Contents

Acquisition [ ]


A Multi-tool for sale on a Space Station


A Multi-tool in need of extensive repair (NEXT)

Players begin the game with a Multi-tool, although there are a number of ways to replace the original model.

  • May be purchased at the Multi-tool merchant within every Space station.
  • May be purchased on every Space Anomaly
  • At every minor outpost attached to a landing pad.
  • NPCs may gift you a new Multi-tool. These Multi-tools will be damaged and require a number of repairs, similar to what is needed to restore a crashed starship.
  • May be given as a reward at a monolith for correctly answering a puzzle.
  • May be found by inspecting a Crashed Ship

Each Multi-tool has its own price in units associated with it. When you purchase a new model, the price of your current model will be deducted from its purchase price if you wish to trade Multi-tools. Every time you trade for a new Multi-tool you will lose all installed technology upgrades (though you will have a chance to dismantle technologies on your old Multi-tool for a partial resource refund before you trade it in for the new one).

Each planet/moon and space station in a system has its own pool of 2-4 multi-tool models. Saving and loading on the surface of a planet switches the pool from which that system picks multi-tools. Using a Base Teleport Module, a Portal, or warping into a system also counts as loading and changes the loot-pool.

Upgrading Class and Slot Size [ ]

According to the Armourer, some Vy'keen believe that their faction should be the only sentient race allowed to use Multi-tools.

Specifications [ ]


Specifications page (Living Ship)

Multi-tools come in a wide range of potencies. The specifications used to describe the potency of a Multi-tool are organized into Class and Type, number of Inventory Slots, the values of Class Bonuses, and figures for Damage Potential and Scanner Range.

Class [ ]

Class is a category that dictates the strength of Class Bonuses. There are four classes, from weakest to strongest: C, B, A, and S. The Class Bonuses for a Class C Multi-tool are typically zero, but some models have bonuses in the teens. The Class Bonuses for a Class B Multi-tool are typically less than or equal to ten, but some models have bonuses in the twenties or thirties. The Class Bonuses for a Class A Multi-tool are typically in the teens, but some models have bonuses in the thirties. The Class Bonuses for a Class S Multi-tool are atypical, with models having bonuses ranging from zero to one-hundred. To upgrade its class, you can go to the multi tool upgrade console on space stations and use nanites to upgrade it, similar to a spaceship.

NOTE: The starting Multi-tool, the Waveform Focuser N56-P, is a C-class Pistol.

NOTE: The type of the multitool was displayed prior to the Living Ship release.

Type is a category that dictates the distribution of class bonuses. There are four types as summarised in the table below. Exact stat distributions can be found in individual pages for each weapon type.

Type Mining Damage Scan Initial Slots
Alien Medium High Medium Med-High
Experimental Medium Medium High Med-High
Pistol High Low (Always 0) Medium Low-Med
Rifle Low (Always 0) Medium Low Med-High

Detailed stats (datamined from \METADATA\REALITY\TABLES\INVENTORYTABLE.MBIN version 3.53)

Pistol Type bonus (+%):

Class Damage Mining Scan
min max min max min max
0 5 10 10 20
0 10 15 25 30
0 15 20 35 40
0 20 35 45 50

Rifle Type bonus (+%):

Class Damage Mining Scan
min max min max min max
0 5 0 0 5
5 10 0 5 10
10 15 0 10 15
15 20 0 15 20

Experimental Type bonus (+%):

Class Damage Mining Scan
min max min max min max
0 5 5 10 40 50
5 10 10 20 60 70
10 15 20 25 80 90
15 25 25 30 100

Alien Type bonus (+%):

Class Damage Mining Scan
min max min max min max
10 15 0 5 20 25
15 20 5 10 30 35
20 25 10 15 40 45
25 35 15 20 50 60

Alien and experimental devices, much less common than pistols and rifles, receive high to very high bonuses to damage, mining, and scanning, though alien devices favor damage and experimental devices favour scanning. The latter two's slot counts can vary from very small to very large depending on physical size. Every weapon can be upgraded to 24 slots as long as it is upgraded to S class first.

The Waveform Focuser N56-P is a Pistol.

Inventory Slots [ ]


A Multi-tool with 24 slots (NEXT)

Inventory slots are used for technology and technology companion units; they cannot store resources. Each Multi-tool has a set number of inventory slots. Similar to the Exosuit and starship inventory, new slots can be purchased for units. The slots have no effect on the Multi-tool other than allowing more or less technology to be installed on it. The minimum number of Multi-tool inventory slots is 5 and the maximum is 24.

Additional slots can be acquired in several ways:

  • purchase new slots for multi tools on space stations at the multi tool upgrade console
  • receive them by accessing terminals at Manufacturing Facilities and choosing them as one of the rewards
  • a reward for completing agent missions.
  • can be found at the Crashed Freighter sites.

The Waveform Focuser N56-P has 5 slots.

Class Bonuses [ ]

NOTE: These values were displayed prior to the Living Ship release.

Class Bonuses are bonuses to Damage, Mining, and Scanning values, given as percentages, with higher being better. These bonuses are static and do not change. The lowest bonus values are 0% and the highest are 100%. Damage bonus increases the damage dealt by Multi-tool weapons such as the Mining Beam. Mining bonus increases the speed with which resources are mined. Scanning bonus increases the radius of the area covered by the Scanner's quick-scan function.

The Waveform Focuser N56-P has three bonuses of +0%.

Damage Potential [ ]

Damage Potential displays the Multi-tool's damage output, equal to the damage output of its most effective weapon. The white bar reflects the base damage output of the most effective weapon plus bonuses from its upgrades. The yellow bar reflects the Damage Class Bonus. Both bars will increase in length as more powerful weapons are installed and upgraded. The Multi-tool you possess will also display a numeric value indicating the damage output of the most effective weapon. It reflects the combined data of both bars in numerical form, therefore it too will increase as the Multi-tool gains more powerful weapons and weapon upgrades.

The Waveform Focuser N56-P's Damage Potential depends on which weapons are installed in addition to the Mining Beam (only the Damage Potential associated with the most effective weapon applies):

  • Scatter Blaster: 1070.7
  • Pulse Spitter: 959.6
  • Boltcaster: 1347.8
  • Other Weapons: 333.3

Scanner Range [ ]

Scanner Range displays the Multi-tool's current Scanner radius. The white bar reflects the base radius of the device plus bonuses from Scanner upgrades. The yellow bar reflects the Scanner Class Bonus. Both bars will increase in length as the Scanner is upgraded. The Multi-tool you possess will also display a numeric value indicating the current radius, in units distance, of quick scans. It reflects the combined data of both bars in numerical form, therefore it too will increase as the Scanner is upgraded.

The Waveform Focuser N56-P has a Scanner Range of 150.0 units distance.

Установка и снятие модулей [ ]

Модули можно устанавливать или заменять прямо "на ходу" в полевых условиях, и для этого не нужно посещать никакие верстаки или мастерские. Достаточно лишь иметь необходимое количество ресурсов для его создания.

Еще важно отметить, что модули рекомендуется устанавливать не "куда попало" а группировать их рядом, по категориям, так как будучи установленными в соседние слоты модули объединяются и дают усиленный совместный эффект.


При разборе модуля от него остается в 2 раза меньше ресурсов, чем требовалось на создание, с округлением в меньшую сторону.

При этом для каждого модуля, есть ограничение по колличеству модификаций (4 штуки), что не позволяет делать плазмомёт (прим.) который будет убивать всё с одной очереди.

Виды мультитулов и классификация [ ]

Все мультитулы делятся на четыре вида: Пистолет, Винтовка, Экспериментальный, Чужеродный.

Отличаются друг от друга только внешним видом и количеством слотов. Самый вместительный - винтовка.

Классификация [ ]

Class S

Class A

Class B

Class C

В игре присутствуют 4 класса:

  1. Класс S (Лучший)
  2. Класс A
  3. Класс B
  4. Класс C

Чем выше класс, тем больше бонус к характеристикам мультитула в соответствии с его специализацией

Так, например, у винтовки - S класса будет наивысший изначальный бонус к урону.

Есть ещё 5-й класс, он присваивается "нелегальным" модификациям и имеет значок "X". Их можно либо купить у сборщика утиля за пугний (правый балкон космической станции). Либо откопав зарытые припасы (выпадает случайно). Либо на вашу базу может прилететь корабль с продавцом за наниты (цвет значка звездолёта - зелёный). По качеству может быть как с харакеристиками "S класса", так и с "C класса".

ЭТОТ КЛАСС ОТНОСИТСЯ ТОЛЬКО К МОДИФИКАЦИЯМ. Ни мультитулов ни кораблей с ним нет.

Multi-tool Catalogues [ ]

These links provide a cross-reference to tools discovered/documented in No Man's Sky.

  • Current release - Multi-tool Catalogue
  • Pathfinder - Multi-tool (Pathfinder)
  • Price catalogue - Price Catalogue - Multi-tool

Читайте также: